Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Jeg mener å ha lest her om dagen at ryktene linket over 50 spillere til Arsenal og rundt 20 spillere bort fra Arsenal. 

Ryktegalskapen lenge leve.

PS!! Jeg har så stor tiltro til mine medforumister at jeg ikke ser behovet for å nummerere linjene 🤣 😂🤣                           😎

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålstegnene er uansett ikke til å unngå når vi går inn i en ny sesong, men jeg tror ikke det vil gjelder hvilke spillere vi vil ha tilgjengelige første del av sesongen. Siden vinduet (inngående spillere) stenger ett par dager før vi møter Newcastle i første kamp så vet vi i alle fall at det er de vi har da som vil kommer til å ha helt frem til januarvinduet åpner.

Jeg tror vel at eventuelle salg (ikke internt i England) etter at sesongen starter i så fall vil være "overskuddsspillere". 

Når det gjelder tidspunkt for kjøp av nye spillere så tror jeg lite vil skje før vi runder månedskiftet om en uke, men ett av de store problemene for mange klubber er at selgerklubb gjerne vil ha en erstatter klar før de selger spillere (dette gjelder selvsagt ikke "overskuddsspillere").

Når det gjelder ryktene for spillere inn pr. dato så anser jeg Tierney (venster back) fra Celtic som det ryktet som kan være nærmest å slå til. Det virker her som at det utelukkende er overgangssummen det nå står på. Arsenal skal ha tilbudt £15 mill ifølge ryktene, Celtic vil ha £25 mill og det ryktes nå at Arsenal kommer til å øke budet sitt til ca £20 mill. Spilleren selv har antydet at han ønsker å gå videre til en "større" klubb. 

Link to comment
Share on other sites

Går en del rykter om at Torreira ønsker seg vekk. Forsvinner han håper jeg virkelig han blir erstattet med en skikkelig "unit" som f.eks. Zakaria e.l.

Vi trenger en dynamisk spiller på midten som evner å gå forbi en spiller, score mål osv. Vi må rett og slett starte å dominere mer på midtbanen enn det vi har gjort de siste årene.

Ellers går det fortsatt rykter om Tierney, Saliba, Martinelli og nå også Zaha og Thauvin. Carrasco ryktene har stilnet veldig, og styret i Kina-klubben virker å være noen kødder.

Link to comment
Share on other sites

VI er på vent til Adidas launchen er ferdig. Tierney  er nok klar iløpet av de neste 2 ukene. Resten er det verre med. Lite midler så jeg trur nok vi må bli kvitt noen først. Lønnspostene må ned først men problemet er at ingen vil handle fra oss. 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, sas2002 said:

VI er på vent til Adidas launchen er ferdig. Tierney  er nok klar iløpet av de neste 2 ukene. Resten er det verre med. Lite midler så jeg trur nok vi må bli kvitt noen først. Lønnspostene må ned først men problemet er at ingen vil handle fra oss. 

Lønnskostnadene har allerede gått ned kraftig all den tid Ramsey, Welbcek, lichsteiner og cech har forsvunnet. Det er også andre som jenkinson ect som forsvinner med betydelige lønninger.

Men spillere andre vil betale no særlig for har vi manko på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anser ikke lønnsbudsjettet som en brems i overgangsvinduet. Som Marius skriver så har lønnsposten gått betydelig ned, så der er det nok til å lønne de som måtte komme inn i troppen innenfor det påståtte magre budsjettet som så langt er gitt for kjøp av spillere. Eventuelle solgte spillere vil gi en ytterligere reduksjon i lønnsbudsjettet som vil gi plass til eventuelle erstattere der.

Når det gjelder Tierney så ryktes det om at han er tilbudt en lønn på ca £70k pr uke noe som er mindre enn den innlånte spanske benkesliteren fikk betalt.

Når det gjelder lønnsbudsjettet så skal man selvsagt ha i tankene at eventuelle reforhandlinger om forlengelse av avtalene til Auba og Laca vil ta noe av de midlene som de avgående spillerne frigir.

De spillerne som allerede er bekreftet på vei ut frigir pluss/minus £500K pr uke.
Når det gjelder aktuelle salgsobjekter så har (alle tall er cirka-tall) Mustafi  £90k, Elneny £55k, Mikki £180k, Torreira £75k, Monreal £70k, Kolasinac £120k og Özil +£300k

Link to comment
Share on other sites

Det har versert rykter den siste tiden om at Torreira sliter med livet i England og ønsker seg tilbake til Italia. 

I følge "the Telegraph" så skal visst nok disse ryktene være sterkt overdrevne og godt hjulpet av italiensk media. I følge the Telegraph så skal ikke Torreira ha gitt klubben noen signaler om et ønsket klubbskifte. 

At Milan ønsker Torreira er sikkert sant, men når det gjelder resten av denne sagaen så får vi vente og se hva som er realiteten. 

Link to comment
Share on other sites

Vi må nok kjempe mot klubber som Everton og West Ham og Wolves framover. Ser ingen signaler som skal sørge for at vi tar et steg framover. Dette kan ta år. Pengene betyr mer og mer og Kroenke er ikke villig til å spytte inn selv. Vi drives som et AS. Kost vs inntekter. 

Link to comment
Share on other sites

Ryktene om Aubameyang til ManU har tatt seg opp igjen, men det er fremdeles bare rykter.

Jeg vil selvsagt gjerne at Auba forblir i Arsenal og jeg vil selvsagt ikke at han skal selges til drittlaget fra Manchester, men.................

Tenker jeg med hjertet så er det et klart nei fra meg når det gjelder Auba til United, hvis jeg gjør et forsøk på å være objektiv (det er på ingen måte lett i dette tilfellet) så kommer det frem et "men" fra min side.

Auba er 30 år, han har to år igjen på kontrakten og hvis han ikke signerer ny kontrakt nå så går markedsverdien markant ned når klubben om et år sitter med kniven på strupen og risikerer å måtte la han gå gratis når vi kommer til sommeren 2021.
Ryktene sier at ManU vil komme med et tilbud på £70mill for Auba. Hadde han vært tre fire år yngre så hadde jeg sagt tvert NEI, men akkurat nå så lurer det et MEN i bakhodet.

For £70mill så kan vi så absolutt gå ut på markedet, den kanskje heteste kandidaten å bruke pengene på akkurat nå (i følge ryktene) er Wilfried Zaha i Palace. Om han er den rette til å eventuelt erstatte Auba, er jeg ikke den rette til å si noe om.

Det største problemet mitt i denne saken er ikke at Aubameyang selges, men derimot at jeg sliter med å akseptere United som kjøperklubb. Subjektivt så er min mening et klart NEI, objektivt så klarer jeg ikke å være like bastent, derfor blir et kanskje..............

Link to comment
Share on other sites

On 6/25/2019 at 10:32 PM, sas2002 said:

 Pengene betyr mer og mer og Kroenke er ikke villig til å spytte inn selv. Vi drives som et AS. Kost vs inntekter. 

Jeg mener at Arsenal har økonomi til å bruke mer enn det som ryktes er tilgjengelig på spillerkjøp denne sommeren, men jeg er nok på kollisjonskurs med deg @sas2002 når det gjelder punktet om Kost vs inntekter. Jeg er på ingen måte motstander av å bruker mer penger til å handle spillere, jeg er bare ikke enig når det gjelder hvor de midlene skal komme fra.

Jeg har lenge vært klar på at det er kost vs inntekter som skal gjelder, det at en eier spytter egne penger inn i en klubb til spillerkjøp er langt på vei fortid blant de store klubbene.
Jeg er klar over at det er noen få store klubber som bl.a. City og PSG som gjennom bakveier i realiteten har fått inn midler direkte/indirekte fra sine eiere til nettopp å styrke stallen, men jeg tror også at de klubbene nå må begynne å innrette seg etter FFP.

Joda FFP har langt på vei vært en stor vits i mange år, men det er tegn som tyder på at de høye herrer i UEFA nå har gått lei av diverse oppkonstruerte metoder brukt av noen få klubber for å finansiere spillerkjøp. Det er en stor sjanse for at City blir sparket ut av CL (kanskje ikke kommende sesong, men i alle fall 2020/21). PSG ligger også i faresonen.
Man kan gjerne si at de klarer å ro seg ut av de med en bot og ett klaps  på hånden, men jeg er ikke like sikker på det nå lenger.

Hvis vi ser til vår egen liga så har jeg ikke sett noe som tyder på at klubber som Man U, Pool, Tottene og Chelsea nyter godt av slike kjøpsbidrag fra sine eiere. Greit nok Chelsea ble langt på vei gjenskapt av midlene fra sin russiske eier, men jeg tror nok jeg med sikkerhet kan si at det nå er en god del år siden dette skjedde der også.

Men hvis vi nå skulle få midler fra Kroenkes egen lommebok til å kjøpe spillere, hvordan skulle det skje? Åpenlyst? I så fall ville det ganske raskt stoppet vårt håp om en snarlig tur tilbake til CL, jeg kan med stor sikkerhet si at vi ville slitt med å overbevise fotballmyndighetene om at at slike midler kommer under Fair Play.
VI kunne selvsagt brukt "City-metoden" og få uvanlig store sponsoravtaler, men hvem skulle de komme fra? Hvis det kom store summer for å reklamere for Walmart-kjeden i USA (som Kroenkes kone er arving til), ville det gått gjennom "sensuren" til fotballmyndighetene? 

Etter min mening så er spillerkjøp for eiers regning fortid, selv om enkelte fremdeles fantaserer om det. Realiteten er og blir kostnad vs inntekter og da gjelder det for Arsenal å bli mye mye mye bedre til å gjøre en bedre jobb både rundt kostnadene og inntektene.

Hadde vi levd i en fantasiverden så hadde jeg uten å nøle sagt ja takk til å bruke Kroenkes personlige formue til å handler spillere i store mengder, men forhåpentligvis så er jeg ikke på vei inn i en fantasiverden ennå (den tid kommer nok 😋, men da har jeg nok sikker glemt hva fotball er)

For de som fremdeles mener at Kroenke skal bruke egne midler til spillerkjøp, så fortell meg hvordan dette i realiteten skal utføres!!! 

(den siste edit er kun for å rette skrivefeil og punktsetting) 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Polljen said:

Jeg mener at Arsenal har økonomi til å bruke mer enn det som ryktes er tilgjengelig på spillerkjøp denne sommeren, men jeg er nok på kollisjonskurs med deg @sas2002 når det gjelder punktet om Kost vs inntekter. Jeg er på ingen måte motstander av å bruker mer penger til å handle spillere, jeg er bare ikke enig når det gjelder hvor de midlene skal komme fra.

Jeg har lenge vært klar på at det er kost vs inntekter som skal gjelder, det at en eier spytter egne penger inn i en klubb til spillerkjøp er langt på vei fortid blant de store klubbene.
Jeg er klar over at det er noen få store klubber som bl.a. City og PSG som gjennom bakveier i realiteten har fått inn midler direkte/indirekte fra sine eiere til nettopp å styrke stallen, men jeg tror også at de klubbene nå må begynne å innrette seg etter FFP.

Joda FFP har langt på vei vært en stor vits i mange år, men det er tegn som tyder på at de høye herrer i UEFA nå har gått lei av diverse oppkonstruerte metoder brukt av noen få klubber for å finansiere spillerkjøp. Det er en stor sjanse for at City blir sparket ut av CL (kanskje ikke kommende sesong, men i alle fall 2020/21). PSG ligger også i faresonen.
Man kan gjerne si at de klarer å ro seg ut av de med en bod og ett klaps  på hånden, men jeg er ikke like sikker på det nå lenger.

Hvis vi ser til vår egen liga så har jeg ikke sett noe som tyder på at klubber som Man U, Pool, Tottene og Chelsea nyter godt av slike kjøpsbidrag fra sine eiere. Greit nok Chelsea ble langt på vei gjenskapt av midlene fra sin russiske eier, men jeg tror nok jeg med sikkerhet kan si at det nå er en god del år siden dette skjedde der også.

Men hvis vi nå skulle få midler fra Kroenkes egen lommebok til å kjøpe spillere, hvordan skulle det skje? Åpenlyst? I så fall ville det ganske raskt stoppet vårt håp om en snarlig tur tilbake til CL, jeg kan med stor sikkerhet si at vi ville slitt med å overbevise fotballmyndighetene om at at slike midler kommer under Fair Play.
VI kunne selvsagt brukt "City-metoden" og få uvanlig store sponsoravtaler, men hvem skulle de komme fra? Hvis det kom store summer for å reklamere for Walmart-kjeden i USA (som Kroenkes kone er arving til), ville det gått gjennom "sensuren" til fotballmyndighetene.

Etter min mening så er spillerkjøp for eiers regning fortid, selv om enkelte fremdeles fantaserer om det. Realiteten er og blir kostnad vs inntekter og da gjelder det for Arsenal å bli mye mye mye bedre til å gjøre en bedre jobb både rundt kostnadene og inntektene.

Hadde vi levd i en fantasiverden så hadde jeg uten å nøle sagt ja takk til å bruke Kroenkes personlige formue til å handler spillere i store mengder, men forhåpentligvis så er jeg ikke på vei inn i en fantasiverden ennå (den tid kommer nok 😋, men da har jeg nok sikker glemt hva fotball er)

For de som fremdeles mener at Kroenke skal bruke egne midler til spillerkjøp, så fortell meg hvordan dette i realiteten skal utføres!!!

Et av de bedre innleggene jeg har lest, på lang tid. Godt skrevet Polljen.

Link to comment
Share on other sites

Vil heller ha en sjeik som eier enn kroenke. Blir ikke mye underholdning med ham som eier. Vi må vel satse på å bli blant de 6 beste det er realiteten.  Hvor lenge trur dere det blir til vi er med å kjempe om PL? 20-30 poeng bak i de beste i hvert fall 5-6 år til. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen problemer med å forstå de som vil ha en annen eier enn Kroenke, det ønsket deler forsåvidt jeg også. 

Men jeg sliter likevel med å tro at en eventuell ny eier automatisk vil medføre et mye større innkjøpsbudsjett. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Ben Elfen said:

Selger vi Auba til Man u er vi ferdige som en toppklubb.

Ikke automatisk enig i den konklusjonen. Det spørs rett og slett hvilke(n) spiller(e) som blir kjøpt inn for de pengene som kommer inn fra et slikt salg. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners77 said:

Leser at Milan er kastet ut av EL pga FFP. Bra.

Fullstendig enig. Når jeg går saken litt nærmere i sømmene så er er ikke AC Milan formelt sett kastet ut av EL, men det som rent formelt har skjedd er at klubben og UEFA har inngått en avtale der AC Milan frivillig trekker seg fra kommende sesongs EL-turnering. 

Rent spekulativt fra min side så er sannsynligheten er nok svært stor for at hvis ikke klubben selv trakk seg frivillig så ville de "med makt" blitt fjernet fra en europeisk turnering, men det ville kanskje ikke skjedd før en sesong senere. Igjen rent spekulativt fra min side så er denne avtalen sannsynligvis et smart trekk fra AC Milan, hvis de ikke hadde trukket seg nå, for så å kvalifisere seg til CL 2020/21 så ville det økonomiske tapet vært mye større hvis det da var den turneringen de ble kastet ut av.

Årsaken til at Milan nå er ute av Europa i kommende sesong er gjentakende brudd på FFP, og det er egentlig veldig gledelig for fotballen. Sannsynligheten for at Manchester City, som er under etterforskning for akkurat de samme bruddene på FFP, også snart vil lide den samme skjebnen øker nå slik jeg ser det. Jeg er fremdeles skeptisk til at en slik avgjørelse kommer tids nok til at det skjer kommende sesong slik av vi får dra nytte av det, men jeg anser det som meget sannsynlig at City vil bli utelukket fra europeisk deltakelse i sesongen 2020/21.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Ser at Saha er det sterkeste ryktet nå. Han har stilt  til problemer for oss i kamp men prisen som nevnes er alt for høy. Vil heller beholde Auba og Lac. La de spille sammen og vi har ett kjempeangrep. Det er lenger bak vi må forsterke.

Link to comment
Share on other sites

Fullstendig enig, Gunners77, i at det er bakover som bør være hovedprioriteten når det gjelder forsterkninger.

Nå sier de siste ryktene at Torreira sannsynligvis ikke kommer til å forsvinne, av to forskjellige grunner. For det første så var tilbudet fra AC Milan latterlig dårlig, med en låneavtale som kunne endres til kjøp etter to år, noe som synes å være totalt uten interesse fra Arsenals sin side. I tillegg så skal Emery ha lagt ned veto mot et salg, da Torreira er med i hans planer fremover.

Det største problemet fremover synes ikke å være å finne aktuelle spillere å få til klubben, problemet synes så langt å være vanskelighetene med å bli kvitt spillerne som Emery ikke ønsker å ha med videre.

Jeg var ganske kritisk til Wenger i hans siste sesonger og sagaen om Mustafi gjør meg bare mer og mer overbevist om at professoren satt for lenge i jobben.
Jeg skal innrømme at det ikke var på grunn av Mustafi sine kvaliteter eller eventuelle  manglende sådanne at jeg var kritisk til AW i den perioden Mustafi kom til klubben (jeg hadde da null peiling på hva Mustafi stod for). Det som fikk meg til å fremstå som kritisk til AW i den saken var den ekstreme troen AW hadde til Mustafi slik at andre stoppere tydeligvis ikke ble vurdert som kjøpskanidater. Den gang så var begge våre førstevalg ute av spill i starten av sesongen, Per med benbrudd og Kos som var tvunget til å ta ferie etter internasjonal turnering. Denne staheten (treneringen) til AW førte til at vi fikk en elendig start på sesongen med to urutinerte stoppere som måtte vikariere. I etterpåklokskapens navn så kan man lure på hvilke kvaliteter det var Wenger så i Mustafi siden han var den eneste kandidaten han kunne gå for og derfor måtte vente til slutten av vinduet med å hente en stopper.

Ryktene (og jeg er klar over at rykter ofte har en lav sannhetsgehalt) påstår at Arsenal har prøvd å finne kjøpere til Mustafi i omtrent hver eneste vindu etter at han kom til klubben.

Link to comment
Share on other sites

Ryktene rundt Tierney har tatt seg kraftig opp i dag og skal vi tro ryktene så er Arsenal og Celtic nå langt på vei enige. Den ryktede overgangssummen er på £20mill + £5mill i add-ons.
Et annet punkt som blir ansett å understøtte ryktet om Tierney er på vei bort fra Celtic, er at han angivelig skal ha forlatt Celtic-troppen som er på treningsleir i Østerrike og reist tilbake til UK. Det skal dog sies at en nettside med tilknytning til Celtic påstår at hjemreisen skyldes at han skal foreta den siste rehabiliteringen hjemme etter en relativt nylig gjennomført brokkoperasjon.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt tidligere: Tierney er en massiv forbedring på hva vi har pdd. i en bakre firer (som jeg virkelig håper vi kommer til å spille majoriteten av våre kamper med) så er han milevis bedre enn Kolasinac og Monreal. Fantastisk signering som jeg virkelig håper går gjennom!

Går også rykter om Zaha og at han ønsker å presse gjennom en overgang, men prisen det snakkes om er alt fra £60m-£100m. Han er en veldig god spiller, men ikke faen om han er verdt så mye. Hazard gikk til sammenligning for omtrent £90m.

Ved siden av dette er det fortsatt rykter om William Saliba. Der sies det at vi nærmer oss en løsning på rundt €30m, men at St. Etienne ønsker han på lån tilbake i et år. Jeg ønsker spilleren her direkte, men hvis dette er eneste måten å sikre oss det stortalentet på så må vi bare gjøre det.

Sist, men ikke minst er det litt små murring rundt Dani Cabellos. Real Madrid ønsker rundt €50m for midtbanespilleren, men som de har vist tidligere så er de ikke helt imot lån med opsjon på kjøp osv. Hadde vært morsomt med Cabellos i Arsenal, men jeg tror det er veldig usannsynlig at denne avtalen går gjennom.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...