Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

9 minutes ago, Gunners68 said:

Så forøvrig i Daily Mail sist uke at pappa Torreira var ute med kjeften vedrørende en mulig retur til italiensk fotball for sønnen. Torreira var i følge faren veldig nær en overgang til Napoli sist sommer. Ser ikke bort ifra at nytt arbeids sted blir i Italia. Ingen uttalelser om at det var noe som ville skje neste overgangs vindu. Torriera var ifølge faren fornøyd med oppholdet så langt i Arsenal.

 

Jeg las også en slik artikkel, om det var i Daily Mail eller i en annen blekke husker jeg ikke. Det jeg dog la merke til var at det ikke var samsvar mellom overskrift og artikkel. Overskriften kunne gi inntrykk av at Torreira snarlig var på vei tilbake til Italia, samtidig som det som ble referert fra Torreiras far var at han kanskje en gang på sikt ville vende tilbake til italiensk fotball.

Sånn rent generelt så er det en "folkesykdom" både i nettbasert media og også i det "papirtrykte" media samt det videobaserte media at overskrifter litt for ofte har en tendens til å overdramatisere det reelle innholdet i saken.

Jeg tror jeg fant artikkelen jeg tenkte på (fra the Express😞

Overskrift: "Lucas Torreira’s dad hints at return to Italy and says Arsenal move nearly didn't happen" 

Sitat fra innholdet i artikkelen: "Obviously, Lucas is very fond of Italian football, where he grew up, and might return to Italy in future. You can never say never, so it’s possible he could come back to this marvellous country and, why not to Napoli or another club that makes an offer?”.

Min vurdering er at det er umulig å si noe om Torreira sin fremtid i Arsenal ut fra en slik artikkel.

Link to comment
Share on other sites

Jepp 🙂 - er det noe media kan så er det og vrenge og vri på det de skriver om.  I dag er det Xhaka det skrives om . Han skal angivelig ha gitt et hint om at Arsenal nødvendigvis ikke er siste stopp for ham. Han skrev imidlertid en 5 års kontrakt ifjor tror jeg. Xhaka skal være klar for  " the next level". Nå vet ikke jeg om Xhaka har det som skal til  for det 🙂 Så får vi se om hvem det ryktes om i morgen. Får håpe vi klarer å stille lag i august , Polljen 🙂

Ryktene kommer fra Daily Mail som langt ifra er den verste avisen i England , heller en av de mest seriøse.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Marius- said:

Xhaka har tatt steg, men med en nylig 5 års kontrakt, og evt salg bør vi kunne cashe inn noe voldsomt. Da er ikke jeg negativ.. Vel og merke om alle pengene kan brukes på en erstatter👏

Xhaka er en nøkkelspiller for oss og han er fortsatt ung. Jeg ser ingen grunn til at han skal selges. Jeg tror heller at han blir vår neste kaptein, etter Koscielny.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Iflg. VG (som siterer franske L'Equipe) så skal Arsenal være interessert i Ander Herrera, som nå er i Manchester United. Herrera's kontrakt med United går ut til sommeren og spanjolen skal ikke være interessert i å tegne ny kontrakt med klubben. Iflg VG så er PSG i utgangspunktet et sannsynlig neste stoppested for han, men nå skal visstnok også Arsenal være interessert i "Bosman-spilleren".

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser i dag at Real Madrid skal være interessert i Aubameyang og det forbauser meg så absolutt ikke. Han er nok en av noe få spillere hos oss som potensielt kan komme til å gå videre i sommer, hvis vi ikke kvalifiserer oss til Champions League.

Link to comment
Share on other sites

Ryan Fraser synes jeg er en veldig god spiller. God teknisk, rask, sterk og hardtarbeidende. Alltid skapt trøbbel mot oss (pluss han er en liten kødd). Tror han ville vært et godt kjøp, pluss passet inn fra dag en dag han kjenner ligaen.

Real Madrid kan holde seg til helvete vekk fra Aubameyang. :)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Stefanb said:

Ryan Fraser synes jeg er en veldig god spiller. God teknisk, rask, sterk og hardtarbeidende. Alltid skapt trøbbel mot oss (pluss han er en liten kødd). Tror han ville vært et godt kjøp, pluss passet inn fra dag en dag han kjenner ligaen.

Real Madrid kan holde seg til helvete vekk fra Aubameyang. :)

Joda, han har appellerende kvaliteter den godeste Fraser. Men er han mannen som er med på å løfte laget til nye nivåer?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dagens rykter sier at Koscielny vurderer å forlate Arsenal etter denne sesongen. Kos har ett år igjen av kontrakten, men det er liten fremgang (fra klubbens side) vedrørende en eventuell forlengelse av denne kontrakten.

Som jeg har nevnt mange ganger tidligere så har Koscielny vært en av mine favoritter i Arsenal gjennom mange sesonger, men jeg har stor forståelse for at klubben eventuelt vegrer seg for å forlenge kontrakten med Koscielny. Kos vil fylle 35 år ett par måneder etter at den nåværende kontrakten går ut og han har i tillegg slitt med en relativt skadeutsatt kropp de siste sesongene. Jag ser gjerne at han blir i klubben ut kontrakten, men jeg forstår både at klubben vegrer seg for en ny kontrakt og at Koscielny selv eventuelt vil prøve noe nytt før han legger opp.

Ett annet rykte som er linket til en eventuell avgang fra Koscielny sin side er at klubben skal være interessert i å kjøpe Samuel Umtiti fra Barcelona. Barca skal tilsynelatende være interessert i å selge han for å finansiere nye kjøp. Prislappen på Umtiti varierer mye alt etter hvilken kilde man leser ryktet fra, så jeg skal ikke skrie noe om en eventuell overgangssum i dette innlegget.

Ett tredje rykte i dag er at Everton er favoritter til å signere Danny Welbeck som forlater klubben på free transfer denne sommeren.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det var ventet at Steve Bould ville forlate Arsenal I sommer, men i følge Sky Sports så vil ikke det skje. 

Ifølge Sky så vil det bli foretatt en omrokering i trenersystemet. 

Freddie Ljungberg og Steve Bould vil bytte jobber. Ljungberg vil rykke opp til A-lagets trenerstab og Bould vil ta over som trener for U-23/U-21.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Sterke rykter om Xhaxa nå. Klarer vi å cashe ut 400-500 mill for han så selg han på flekken. Alt for temposvak og ustabil, kommer ofte på etterskudd og vi klarer fint å erstatte han. Vi trenger cash inn nå!

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke alt jeg skriver i dette innlegget rykter rundt spillerkjøp/salg, men siden alt jeg skriver kommer fra "ryktebørsen" så tar jeg alt med i samme innlegg.

Darren Burgess som ble ansatt for ett par år siden som sjef for den fysiske oppfølgingen av laget og det medisinske apparatet, forlater Arsenal etter den nylig avsluttede sesongen. Iflg ryktene så skjer dette etter an avgjørelse fra klubbens side (les: fikk sparken).
 

Koscielny. Borussia Dortmund skal være interessert i vår kaptein og det har blitt antydet fra Arsenals side en overgangssum rundt £10mill.

Torreira. Torreira har vært åpenhjertig rundt sine problemer med å tilpasse seg livet i England og dette skal ha ført til spekulasjoner om at han er på vei tilbake til Italia. Slik jeg forstår det så er ikke Arsenal interessert i å selge Torreira og han skal heller ikke ha bedt om å bli solgt. Andre rykter sier at Arsenal ikke er interessert i å vurdere et salg hvis pristilbudet er under £35mill.

Auba & Laca. Ryktene sier at Arsenal nå er interessert i å forlenge kontraktene med begge vår to spisser.

Ved sesongslutt så ble Arsenalspillerne innkalt til et personlig møte med Emery der de ble oppfordret til å komme med sin tanker rundt sesongen som nettopp var over, de ble også oppfordret om å være oppriktige også når det handlet om ting de ikke var fornøyd med rundt sesongen. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

Av offensive spillere så ryktes Carrasco, Fraser og Malcolm.

Hadde vært et ganske stort steg opp å gå fra Iwobi på venstre og Mikky/Niles på høyre til Carrasco på venstre og Fraser/Malcolm på høyre for å si det mildt.

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Stefanb said:

Av offensive spillere så ryktes Carrasco, Fraser og Malcolm.

Hadde vært et ganske stort steg opp å gå fra Iwobi på venstre og Mikky/Niles på høyre til Carrasco på venstre og Fraser/Malcolm på høyre for å si det mildt.

Jeg digger Iwobi jeg. 

 

Linje 2 - han er helt rå 1-1

Link to comment
Share on other sites

Liker Iwobi jeg. Fantastisk teknikk og veldig dynamisk, men herregud så ubrukelig han ofte er foran mål.

Pdd. så er han ikke god nok til å starte for oss. Ønsker jeg å beholde han? Ja - helt klart.

Inn: Carrasco, Fraser, Tierney, Saliba (sendes ut på lån ifølge flere div. rykter, beholder derfor Kosicelny forhåpentligvis ut neste sesong)

Ut: Ospina, Jenkinson, Mustafi, Monreal, Elneny (gjerne Mikhitaryan også, men tviler på at noen ønsker han nok pdd.)

Dette laget neste sesong hadde vært greit.

Aubameyang
Carrasco - Özil - Fraser
Torreira - Xhaka
Tierney - Holding - Sokratis - Bellerin
Leno

 

Benk: Martinez, Koscielny, Bielik, Guendouzi, Mikhitaryan, Iwobi, Lacazette
Reserver: NilesChambers, Mavropanos, Kolasinac, Willock, Saka, Amaechi, Smith-Rowe, Nelson, Nketiah

Andrelag:

Lacazette
Iwobi - Willock - Mikhitaryan 
Guendouzi - Bielik
Kolasinac - Koscielny - Chambers - Niles
Martinez

 

Trolig ikke et lag som er godt nok til å vinne ligaen såfremt ikke alle har en kjempe sesong. Store utfordringen er i mine øyne midtbanen. Usikker på Torreira og Xhaka. Guendouzi og Bielik er uprøvde, backupen er igjen Willock. Burde nok dytte inn forsterkning til der før vi kan vinne noe.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...