Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Vieira var som oftest den mest offensive av en duo på midten og bør vel heller omtales som en box-to-box midtbanespiller. Både Petit og Gilberto var mye mer utpregede defensive/holdende midtbanespillere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg aksepterer korreksjonen av min beskrivelse av Vieira som DM ;D , men jeg vil likevel være så pass "freidig" å påstå at hvis vi ser på tiden etter Vieira/Gilberto, så var det mer "DM-kvaliteter" i Vieira enn det har vært i noen av de som har dekket DM-rollen etter at Gilberto forlot klubben.. Dette inkluderer spillere som Song og Coquelin. Med mer tillit og en "oppegående" defensiv ledelse fra benken, så ser jeg ikke bort fra at Coq faktisk kunne vært med å tilføre klubben den nødvendige defensive tyngden på midtbanen, men Wenger valgte å ikke gi Coq den tilliten. Som flere var inne på i løpet av den nylig avsluttede sesongen, så var det noe som ikke stemte når Coq (før han ble solgt) spilte sammen med Xhaka på midten og ble satt til å dekke B2B-rollen, mens Xhaka var vårt defensive alibi på midten.

 

Det er godt mulig at jeg henger meg for mye opp i DM-definisjonen, men hovedpunket for meg er at vi trenger mer tynge på midten og om det er i form av en rendyrket DM eller i form av en god Vieira-klone så er begge alternativene greie sett fra mitt ståsted.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser også at det svirrer en del rykter rundt denne Torreira. Hadde ikke hørt om fyren før, men det virker som han har levert godt i Serie A denne sesongen. Hvis man skal ta utgangspunkt i det det som har vært skrevet i media om at vi har et budsjett før spillersalg på £50m gir Torreira mening ettersom han har en UKK på €25m. Sammen med Sokratis havner vi vel rundt €40m-€45m før sign on-fees og agenthonorarer.

 

Nå er han jo heldigvis tatt ut i Uruguays tropp til VM (noe som for øvrig bør være et tegn på kvalitet) så vi kan nok vente oss en god måned til med rykter før noe eventuelt bekreftes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser også at det svirrer en del rykter rundt denne Torreira. Hadde ikke hørt om fyren før, men det virker som han har levert godt i Serie A denne sesongen. Hvis man skal ta utgangspunkt i det det som har vært skrevet i media om at vi har et budsjett før spillersalg på £50m gir Torreira mening ettersom han har en UKK på €25m. Sammen med Sokratis havner vi vel rundt €40m-€45m før sign on-fees og agenthonorarer.

 

Nå er han jo heldigvis tatt ut i Uruguays tropp til VM (noe som for øvrig bør være et tegn på kvalitet) så vi kan nok vente oss en god måned til med rykter før noe eventuelt bekreftes.

 

 

Kan aldri tro ryktene om at vi ikke har mer å handle for enn 50M spør du meg men...

Torreira er nok en god signnering.

Link to comment
Share on other sites

Enig, synes det høres rart ut mtp den finansielle situasjonen i klubben nå. Særlig hvis man legger til den potensielle merinntekten ved å komme tilbake til CL burde jo selv Stan være interessert i å åpne lommeboken..

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kan aldri tro ryktene om at vi ikke har mer å handle for enn 50M spør du meg men...

Torreira er nok en god signnering.

Hvis jeg ikke husker feil så ble vel "potten" (ifølge ryktene) økt med £20mill etter Emery sin ansettelse.

Selvsagt så er det fremdeles et stramt budsjett, men med et ørlite større spillerom.

 

Jeg forventer ellers at det kommer til å gå noen uker før vi får se spillere på vei inn.

Sokratis skal være klar, men ifølge ryktene så vil ikke Dortmund foreta en formell overgang før deres nye regnskapsår starter 1. juli.

Det franske talentet Adli skal også være nær en overgang, men det vil visst nok ikke skje noe formelt før han fyller 18 år i slutten av juli.

Torreira er med i Uruguays VM-tropp, og der får vi nok ikke vite noe mer før Uruguay ryker ut av sommerens turnering (og da har vi nok passert kommende månedskifte)

Ryktet om Fellaini har stilnet noe, men han er også med i VM og vi får nok heller ikke vite noe mer der de kommende ukene.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Neivel. Belær meg gjerne.

"Defensive midfielder" eller "holding midfielder" eller "??? Midfielder".

Xhaka er på ingen måte en defensiv midtbanespiller men Wenger gav han mye av ansvaret for denne oppgaven i Arsenal.

Kall rollen hva du vil, definer gjerne for meg hva en defensiv midtbanespiller er, men når jeg prøver å finne artikler om Vieira på nettet så er det det begrepet "defensiv midtbanespiller" som går igjen når han omtales.

Vieira var en boks til boks spiller, ikke en defensiv midtbanespiller. En defensiv midtbanespiller eller anker som mange også kaller det, er spillere ala Kante i Chelsea. I Vieira sin tid i Arsenal var det Petit og Gilberto som hadde den rollen. I mine øyne fikk Gilberto alt for lite kred for jobben han gjorde, og det var først etter han dro vi innså hvor viktig han var. Alle snakker om at vi aldri har erstattet Vieira. Jeg vil heller si at vi aldri har erstattet Gilberto, og det har vært et større tap for klubben enn at vi ikke erstattet Vieira

 

Er dog enig med deg i at Vieira hadde mer defensive fiber enn mange av de som har hatt ansvaret for det defensive de siste årene. Største problemet under Wenger de siste årene, er at forsvar og defensiv struktur ble fullstendig oversett, og man droppet å ha den klassiske ankerrollen

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne fikk Gilberto alt for lite kred for jobben han gjorde, og det var først etter han dro vi innså hvor viktig han var. Alle snakker om at vi aldri har erstattet Vieira. Jeg vil heller si at vi aldri har erstattet Gilberto, og det har vært et større tap for klubben enn at vi ikke erstattet Vieira

 

 

Jeg er fullstendig enig med deg i at vi (og så absolutt inkludert undertegnede) sannsynligvis har nevnt Vieira for mye i forhold til Gilberto. Jeg tror ikke at det er noen av oss som har undervurdert Gilberto sin rolle, problemet er vel heller at Vieira var slik en personlighet/bauta på midtbanen at det blir veldig lett å henge seg opp i hans person.

Jeg aksepterer at jeg har foretatt en viss "rolleforbyttning" når det gjelder Vieira posisjon i lagoppstillingen, samtidig så tror jeg at Vieira da og en "Vieiraklone" nå kunne taklet DM-rollen på en utmerket måte.

 

-----------------------------

 

Når det gjelder DM-rollen så blir ryktene om Torreira bare sterkere og sterkere (det er dog fremdeles bare rykter) , i tillegg så blomstrer også ryktene om Bernd Leno opp igjen når det gjelder målvaktsplassen

 

Når det gjelder spillere ut så er det seneste ryktet at nyopprykkede Fulhan gjerne vil ha Chambers til kommende sesong.

Link to comment
Share on other sites

Mye rykter om Lucas Torreira og Bernd Leno nå i går kveld og i dag. Visstnok er de begge to veldig nærme å signere for klubben!

 

Det er også litt rykter om Gelson Martins fra Sporting som har bedt om å få kontrakten annullert og vil være tilgjengelig "gratis". Han er en veldig driblesterk og lynrask kantspiller. Mangler litt på endeprodukt i perioder, men et veldig stort talent. Hadde vi fått signert han så hadde det virkelig vært et kupp.

Ellers har Yacine Adli (det 17 år gamle talentet fra PSG) visstnok endret mening og er i ferd med å signere ny kontrakt med PSG.

 

PS: Gidder ikke å legge ved linker til disse, men Ornstein har blant annet bekreftet at Torreira nærmer seg Arsenal og at vi er ute etter en keeper.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen flere "useriøse" rykter ute på interwebben.

 

Calgar Soyuncu er en midtstopper som har blitt linket til Arsenal i flere uker nå, men så aktiv han selv er når det gjelder å pushe en overgang, via media, så er vel ikke den overgangen jeg setter min største lit til.

 

Ever Banega har spilte under Emery i Sevilla og det har vært et merkbart rykte om en overgang etter at Wislhere offisielt sa at han forlater Arsenal. Banega skal dog i følge ryktene langt på vei sat fram de samme kravene som Wilshere når det gjelder spilletid, så igjen er jeg litt skeptisk til at det blir en overgang.

 

Aleksandr Golovin er for tredje sommeren på rad linket til Arsenal........

 

Det finnes flere (mange flere) rykter der ute, men de tre som nevnes her er vel de som (av forskjellige grunner) er de mest "aktive" ryktene.

Link to comment
Share on other sites

Noen flere "useriøse" rykter ute på interwebben.

 

Calgar Soyuncu er en midtstopper som har blitt linket til Arsenal i flere uker nå, men så aktiv han selv er når det gjelder å pushe en overgang, via media, så er vel ikke den overgangen jeg setter min største lit til.

 

Ever Banega har spilte under Emery i Sevilla og det har vært et merkbart rykte om en overgang etter at Wislhere offisielt sa at han forlater Arsenal. Banega skal dog i følge ryktene langt på vei sat fram de samme kravene som Wilshere når det gjelder spilletid, så igjen er jeg litt skeptisk til at det blir en overgang.

 

Aleksandr Golovin er for tredje sommeren på rad linket til Arsenal........

 

Det finnes flere (mange flere) rykter der ute, men de tre som nevnes her er vel de som (av forskjellige grunner) er de mest "aktive" ryktene.

 

Gelson Martins bør vel inkluderes i dette.

Link to comment
Share on other sites

 

Gelson Martins bør vel inkluderes i dette.

 

Du har helt rett i at også Martins er ett av de noe "hete" useriøse ryktene, og det er mange andre rykter som jeg gjerne kunne ha tatt med.

 

Årsaken til at jeg kun nevnte tre av mange useriøse rykter er at de tre er "hete" av forskjellige årsaker.

Ryktet om Soyuncu er "hett" siden det har dukket opp regelmessig siden sesongslutt.

Ryktet om Golovin er "hett" siden det har dukket opp i omtrent hvert bidige overgangsvindu de siste tre sesongene.

Ryktet om Banega er ganske nytt, men jeg kategoriserer det som "hett" p.g.a. hans forhold til Emery og den mengden av rykter som har oppstått på kort tid.

 

Jeg tar ikke med ryktene om Sokratis og Torreira i den sammenhengen siden jeg (i min naivitet?) anser de som meget seriøse rykter ;D

Link to comment
Share on other sites

Mye svirring rundt Banega og kommet noen rykter rundt Benatia igjen også. Nye rykter rundt Kovacic også.

 

Torreira og Sokratis er visstnok i boks, men blir annonsert i juli og etter VM.

 

Skjønner ikke hvorfor Sokratis skal vente, han er vel ikke i VM?

Link to comment
Share on other sites

Blir Sokratis annonsert i morgen da tro? 1.juli har tidligere vært satt som dato for overgangen, men det er vel mer naturlig å gjennomføre dette på en virkedag. Det blir spennende å følge med på!

 

I følge Arsebloggeren blir han det. Han er i byen i dag.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke et rykte engang, men det hadde vært kult om Erling Braut Håland kom til Arsenal. Jeg håper virkelig en nordmann snart kan spille for oss, det hadde vært bra for rekruttering av goonere. Mediedekningen hadde nok blitt større den også. I tillegg er han sønn av Alf Inge Håland, som er en gooner.

 

https://www.smp.no/100Sport/fotball/Fotballprofiler-hyller-Braut-Haland-etter-fantastisk-malshow--Det-er-uvirkelig--257581b.html

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...