Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

passer godt for Arsenal, da

Jeg bare kødder jeg. Ordet fekir kan oversettes som fattig mann, ellers brukes det gjerne om en muslimsk/hindu hellig mann som har valgt å leve med minimalt av ting. Dette er gjerne personer som driver med forskjellige former for mystisisme. For muslimer bruker man ofte ordet dervish, men de er etter det jeg forstår oftere av del av islamsk sufi-tradisjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bare kødder jeg. Ordet fekir kan oversettes som fattig mann, ellers brukes det gjerne om en muslimsk/hindu hellig mann som har valgt å leve med minimalt av ting. Dette er gjerne personer som driver med forskjellige former for mystisisme. For muslimer bruker man ofte ordet dervish, men de er etter det jeg forstår oftere av del av islamsk sufi-tradisjon.

Du har nesten rett. Det du snakker om skrives med a og ikke e;)

Link to comment
Share on other sites

Du har nesten rett. Det du snakker om skrives med a og ikke e;)

Nope. På arabisk så skriver man ikke korte vokaler og derfor er det ofte ganske tilfeldig hvilken vokal man bruker når man skriver dette med latinske bokstaver. Eksempelvis kan du skrive navnet Muhamed/Mohamed/Mahamed sånn.

 

Jeg har for øvrig alltid rett.

Link to comment
Share on other sites

Nope. På arabisk så skriver man ikke korte vokaler og derfor er det ofte ganske tilfeldig hvilken vokal man bruker når man skriver dette med latinske bokstaver. Eksempelvis kan du skrive navnet Muhamed/Mohamed/Mahamed sånn.

 

Jeg har for øvrig alltid rett.

Ikke korte nei, men her er a i fakir eller e i Fekir lange vokaler.

Link to comment
Share on other sites

Så over til et "ekte" useriøst fotballrykte!!!

 

Steven N'Zonzi (nåværende klubb Sevilla) har de siste dagene dukket opp på ryktebørsen. I følge Sevilla så har han fått lov til å reise til London for å besøke sin sønn, men dette Londonoppholdet har da selvsagt fyrt opp under de mange ryktesmedene i nettverdenen.

 

N'Zonzi har en fortid i bla.a Blackburn og Stoke og hvis det hadde vært en realitet i ryktene så ville han nok ikke (i motsetning til andre) trenge tid for å akklimatisere seg til PL.

 

Jeg ser på dette som ett av mange useriøse rykter, men siden jeg ikke har så alt for stor kjennskap til spilleren selv, så kunne jeg tenkt meg å få litt tilbakemelding på om han i det hele tatt har kvaliteter til å styrke vår litt problematiske midtbane. Siden han på nettet blir "sammenlignet" med Vieira (som spillertype) så burde han være noe i nærheten av det jeg lenge har ønsket meg av en ny DM, og selv om han ikke skulle være av det samme kaliber som Vieira så skal det ikke mye til å oppgradere våre nåværende DM-alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å avslutte språkdiskusjonen:
Her er de arabiske tegnene for navnet til Fekir:
فيكير

På vestlig språk minner uttalen mer om "Fikir"

 

Og for fakir.

فقير

Ikke bare er det skrevet annerledes, men uttalen er også annerledes sammen med endelsen.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å avslutte språkdiskusjonen:

Her er de arabiske tegnene for navnet til Fekir:

فيكير

På vestlig språk minner uttalen mer om "Fikir"

 

Og for fakir.

 

فقير

 

Ikke bare er det skrevet annerledes, men uttalen er også annerledes sammen med endelsen.

 

 

HVEM SKAL JEG TRO PÅ, HVEM HAR RETT?! JEG BLIR GALEN I HÅVE AV UVISSHETEN.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ryktene sier nå at Sanchez var veldig nærme å signere ny kontrakt i fjor før kampene mot Bayern München, men at han skiftet mening etter at vi gikk på to 1-5 tap på rappen..

Ryktene sier også at Sanchez er en hjernedød tulling som kan føkke off langt faen i vold fra denne klubben.

 

Mulig akkurat dette ryktet startet her dog.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ryktene sier også at Sanchez er en hjernedød tulling som kan føkke off langt faen i vold fra denne klubben.

 

Mulig akkurat dette ryktet startet her dog.

 

BE

Den er grei ?, men kan ikke du samtidig be Sanchez når han føkker off om å ta med seg vedkommende som sa at spillere på utgående kontrakt blir bedre spillere! Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...