Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Arsenal skal nå ifølge ryktene (http://sportwitness.co.uk/announcement-way-arsenal-agreed-e2m-arrival-details-now-perfect/) snart være klare med et nytt "kjøp" fra Borussia Dortmund. Det er ikke en ny spiller det er snakk om, men derimot en ny "speider" (visst nok en "super-speider) som heter Sven Mislintat. Han skal være mannen bak flere av de store signeringen som Borussia har foretatt de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

Syns kvaliteten på beste 11 vi kan stille med er ganske god . Eneste er de 2 sentrale som jeg kan stille spørsmålstegn til. Tror ikke du kan vinne ligaen med Xhaka og Ramsey på sentral midt. Mener Pri 1 bør være en sentral midtbane spiller , Pri 2 bør være en ny stopper. Syns det er alt for stor kvalitets forskjell fra de 3 beste ned til 4 valget. Vi blør gang på gang når en av de 3 ikke er tilgjengelig , og det skjer dessverre ganske ofte

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke uenig med deg i den prioriteringen, Rosicky07, men det å (eventuelt) få inn en merittert speider er viktig i den sammenheng. Nå er jeg av den mening at vi sannsynligvis i løpet av de neste par sesongene sannsynligvis trenger ett par forsterkninger til, bl.a. på målvaktsiden.

 

Men tilbake til speideren så er dette (hvis det stemmer) ett av de viktige stegene som klubben nå må ta i forhold til post-Wenger æren som vil tvinge seg fram i løpet av (senest) de neste par årene. Det er for sent å vente med forsterkningen av støttepersonalet til den dagen Wenger er borte. Det neste steget bør være ansettelsen av en sportsdirektør (eller noe ala det) som skal ha ansvaret for et sportslige sammen med en ny manager, dette bør skje før Wenger er ute av klubben slik at overgangen til en ny manager blir "myk". Hvis vi tar som utgangspunkt at Wenger er vår manager ut sesongen 2018/19, så burde en slik "sportsdirektør" være på plass i løpet av våren 2018.

 

Selv om vi har hatt mye å kritisere Ivan for, så virker det som at han er i ferd med å starte den viktige oppbyggingen av bakromsstaben, sist sommer ansatte klubben en dyktig sportsadvokat til å ha ansvaret for spillerkontraktene, deretter så ble det medisinske apparatet styrket (med det som skal være en meget dyktig person) og nå får vi kanskje inn en meget velrenommert speider.

Link to comment
Share on other sites

Syns kvaliteten på beste 11 vi kan stille med er ganske god . Eneste er de 2 sentrale som jeg kan stille spørsmålstegn til. Tror ikke du kan vinne ligaen med Xhaka og Ramsey på sentral midt. Mener Pri 1 bør være en sentral midtbane spiller , Pri 2 bør være en ny stopper. Syns det er alt for stor kvalitets forskjell fra de 3 beste ned til 4 valget. Vi blør gang på gang når en av de 3 ikke er tilgjengelig , og det skjer dessverre ganske ofte

Joda, man kan vinne med Xhaka og Ramsey.

Jeg mener at det viktigste er å få signert Özil og Sanchez, eventuelt hive dem på dør og deretter finne erstattere for disse. Det er det viktigste i mine øyne

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Joda, man kan vinne med Xhaka og Ramsey.

Jeg mener at det viktigste er å få signert Özil og Sanchez, eventuelt hive dem på dør og deretter finne erstattere for disse. Det er det viktigste i mine øyne

 

BE

 

Så lenge Ramsey er disiplinert som han var mot Tottenham så er det null stress. Når han derimot spiller som en hengende spiss (som han gjør i mange mange kamper) så er det verre da Xhaka er helt alene på midten. Mot bunnlag så er jeg for at han gjør dype løp inn i boksen da bevegelsene hans og løpene hans er absolutt verdensklasse (i mine øyne hvert fall), men når man spiller mot litt bedre lag på øvre del av tabellen så må han lære seg å plukke de øyeblikkene med omhu og ikke bare bombardere fremover. :)

 

Når det gjelder Özil og Sanchez så er det litt komplisert. Ønsker selvfølgelig å beholde begge to, men realiteten er at vi nå knapt er en måned unna januar. Og begge disse to står dermed fritt til å signere en pre-contract med hvilket som helst lag i Europa (minus engelske lag) og forsvinne gratis til sommeren.

 

Spørsmålet er om vi kan dra inn nok penger på disse to uansett i januar for å dekke over inntektene fra evt. CL spill neste sesong. Klarer Özil og Sanchez å løfte laget såpass mye at vi får CL spill, så er det vel OK å beholde de selv om de forsvinner til sommeren. Vi har da en solid kjerne frem til sommeren 2018, men samtidig så er fremtiden til disse avklart og vi kan allerede i januar planlegge for neste sesong.

 

Det er ingen som kommer til å betale £20m+ for hver av disse to nå i januar vil jeg påstå.

Link to comment
Share on other sites

 

Så lenge Ramsey er disiplinert som han var mot Tottenham så er det null stress. Når han derimot spiller som en hengende spiss (som han gjør i mange mange kamper) så er det verre da Xhaka er helt alene på midten. Mot bunnlag så er jeg for at han gjør dype løp inn i boksen da bevegelsene hans og løpene hans er absolutt verdensklasse (i mine øyne hvert fall), men når man spiller mot litt bedre lag på øvre del av tabellen så må han lære seg å plukke de øyeblikkene med omhu og ikke bare bombardere fremover. :)

 

Når det gjelder Özil og Sanchez så er det litt komplisert. Ønsker selvfølgelig å beholde begge to, men realiteten er at vi nå knapt er en måned unna januar. Og begge disse to står dermed fritt til å signere en pre-contract med hvilket som helst lag i Europa (minus engelske lag) og forsvinne gratis til sommeren.

 

Spørsmålet er om vi kan dra inn nok penger på disse to uansett i januar for å dekke over inntektene fra evt. CL spill neste sesong. Klarer Özil og Sanchez å løfte laget såpass mye at vi får CL spill, så er det vel OK å beholde de selv om de forsvinner til sommeren. Vi har da en solid kjerne frem til sommeren 2018, men samtidig så er fremtiden til disse avklart og vi kan allerede i januar planlegge for neste sesong.

 

Det er ingen som kommer til å betale £20m+ for hver av disse to nå i januar vil jeg påstå.

 

 

Har de ikke lov å snakke med Engelske lag???

Link to comment
Share on other sites

De sprekeste ryktespaltene melder allerede at Özil så godt som er klar for Barca for rundt 20m pund, så får vi se. Dersom det er skrevet i stein at hverken Alexis eller Özil signerer ny kontrakt kan det være greit å selge unna begge to i januar hvis ligaen fremdeles virker utenfor rekkevidde. Det eneste regnestykket som hadde gitt noenlunde mening sist sommer var vel å beholde dem mot at de skøt oss til seriegull før de dro, men det virker jo ikke akkurat sannsynlig atm.

 

Her om dagen så jeg en liste over bossmann-spillere fra ulike toppklubber i Europa og det er utrolig mye bra fra mange klubber rundt om på utgående kontrakter. La blant annet merke til Leon Goretzka og Max Meyer fra Kolasinac sin tidligere klubb, Schalke 04. Begge spiller for det tyske u-23 landslaget og er etter ryktene spillere Wenger tidligere forsøkt seg på.

 

Ellers er Emre Can også på utgående, uten at jeg helt ser hva/hvor han har tenkt seg.

Link to comment
Share on other sites

De sprekeste ryktespaltene melder allerede at Özil så godt som er klar for Barca for rundt 20m pund, så får vi se. Dersom det er skrevet i stein at hverken Alexis eller Özil signerer ny kontrakt kan det være greit å selge unna begge to i januar hvis ligaen fremdeles virker utenfor rekkevidde. Det eneste regnestykket som hadde gitt noenlunde mening sist sommer var vel å beholde dem mot at de skøt oss til seriegull før de dro, men det virker jo ikke akkurat sannsynlig atm.

 

Her om dagen så jeg en liste over bossmann-spillere fra ulike toppklubber i Europa og det er utrolig mye bra fra mange klubber rundt om på utgående kontrakter. La blant annet merke til Leon Goretzka og Max Meyer fra Kolasinac sin tidligere klubb, Schalke 04. Begge spiller for det tyske u-23 landslaget og er etter ryktene spillere Wenger tidligere forsøkt seg på.

 

Ellers er Emre Can også på utgående, uten at jeg helt ser hva/hvor han har tenkt seg.

 

Leon har iallefall sett veldig god ut, vet ikke hvordan max meyer har utviklet seg.

Link to comment
Share on other sites

Et nytt rykte om en forsterkning av Arsenal stab har nå dukket opp.

 

Det gjelder Rauland Sanllehi som i dag trakk seg som sportsdirektør i Barcelona.

Avgangen var ventet, men det uventede var at det skjedde noen dager tidligere enn antatt. Ryktene sier også at han kan bli presentert i sin nye rolle i Arsenal ganske snart.

 

Når er dette en type rykter jeg normalt ikke ville satt så stor lit til, men siden dette har en viss likhet med det som skjedde da Sven Mislintat ble ansatt som ny sjefspeider nylig så vil jeg ikke fullstendig avvise dette ryktet.

 

Jeg skal ikke vurdere om Sanllehi er den rette i en "sportsdirektøraktig" rolle i Arsenal, men det er en type ansettelse jeg lenge har ønsket og det er etter min mening fornuftig for å få oppgradert staben i god tid før Wenger takker av.

Link to comment
Share on other sites

Håper hans primæroppgave er å finne Wengers erterfølger.

 

BE

At det bør være en viktig oppgave er jeg enig i men for meg er den viktigste at vi forhåpentligvis får ett klarere skille når det gjelder hva som er vår managers ansvar (uansett om det er Wenger eller en etterfølger) og ansvaret til den som bekler "head og football relations".

Slik det har vært alt for lenge så har AW hatt for mye makt men enda verre er det at han har hatt et for stort ansvarsområde i klubben. Med det mener jeg at denne makten og ansvaret og Wengers (tilsynelatende) problem med å delegere ansvar har gjort at det sportslige har fått lide. Uavhengig av om man er positiv, skeptisk eller negativ til Wenger så er det slik at et for stort ansvarsområde lett kan gjøre sitt til at det som bør være ens hovedområde får lide når man også skal (detalj)styre det meste i klubben.

 

Det som nå også er viktig er at Sanllehi nå først får tid, i samarbeid med vår nye sjefsspeider og med AW, til å finne de rette spillerne vi trenger fremover og så etterhvert får jobbe med å finne Wengers etterfølger om det blir kommende sommer eller sommeren 2019.

 

Det som gleder meg mest med denne ansettelsen er at vi får inn en person i støtteapparatet som vi vet har stor fotballfaglig kunnskap. Selv om jeg lenge har ønsket å skifte ut vår manager så har jeg samtidig fryktet den gjengen av fotball-ufaglærte oldinger som sitter i det såkalte Arsenal-styret. Jeg sover litt bedre nå ;D som vi har fått mer faglig kunnskap inn i prosessen når det engang skal ansettes ny manager.

Link to comment
Share on other sites

Og primæroppgave nummer to må være forståelesen av skattesystemet i England. Historikken i Barca tilsier at han ikke forstod så mye av det spansle skattesystemet.

 

BE

Han trenger ingen forståelse for det britiske skattesystemet :proud: , det er det Huss Fahmy som ny ansvarlig for spillerkontrakter (ansatt i sommer), som skal ta seg av :genius:

Link to comment
Share on other sites

Ertefølger. Altså, finne en person som skal gå etter Wenger og erte han? Hvorfor syns du det er så viktig.

Fordi det er en stilling jeg kunne ha søkt på, og vært godt kvalifisert for. Har alltid drømt om å få lønnslipp fra Arsenal. Dette er min mulighet.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...