Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Ceballos var helt rå i Real Betis, så god at Real så på han som arvtakeren etter Kroos/modric på midten. Kom med på turneringens lag i u21-em som gikk nå nylig, hvor han spilte 10er for Spania.

Tipper han tar plassen til Xhaka på midten fra runde 1 dersom han velger oss. 

Link to comment
Share on other sites

Ceballos var klar for Arsenal, men kan dette reverseres av Real???

Årsaken til at jeg tar opp dette er det faktum at Marco Asensio ble skadet mot Arsenal i nattens kamp og skaden kan potensielt være relativt alvorlig. Det som så kommer frem på arsenal.com i postmatch intervjuet med Emery gir grunn til en liten usikkerhet rundt Ceballos og Arsenal.

Følgende er hentet fra arsenal.com:
"on the Dani Ceballos deal and if Asensio's injury affects it...
I don’t know. Our target also was not to take injuries in that match, and they maybe have with Asensio. It [could be] bad news, for them and also for us. I don’t know if it can change something.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Polljen said:

Ceballos var klar for Arsenal, men kan dette reverseres av Real???

Årsaken til at jeg tar opp dette er det faktum at Marco Asensio ble skadet mot Arsenal i nattens kamp og skaden kan potensielt være relativt alvorlig. Det som så kommer frem på arsenal.com i postmatch intervjuet med Emery gir grunn til en liten usikkerhet rundt Ceballos og Arsenal.

Følgende er hentet fra arsenal.com:
"on the Dani Ceballos deal and if Asensio's injury affects it...
I don’t know. Our target also was not to take injuries in that match, and they maybe have with Asensio. It [could be] bad news, for them and also for us. I don’t know if it can change something.

Real kan få leie ham av oss med opsjon på kjøp 😀

 

Regner med at en skade ikke stopper en overgang. Da burde han ikke ha blitt vurdert utleid i utgangspunktet

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Ben Elfen said:

Regner med at en skade ikke stopper en overgang. Da burde han ikke ha blitt vurdert utleid i utgangspunktet

Du har sannsynligvis rett i det og de signalene jeg nå ser tyder så absolutt på at utlånet vil bli gjennomført..

Men sett på et mer generelt grunnlag så skal det nok ikke alltid så mye til å velte slike lån. Nå er det lite sannsynlig at en spiller som var tenkt lånt ut, vil bli tilbakekalt for å gå rett inn i førstelaget til utlånsklubben, men hvis en viktig spiller blir langtidsskadd på et tidspunkt som dette så er det ikke ulogisk at utlånsklubben må vurdere om de bør holde igjen en spiller som skulle gå på utlån for å ha nok backup i egne rekker.

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Vist det stemmer at vi bare har 45 mill pund å handle for så skjønner jeg ingenting. At klubber som Leicester , West ham , everton etc skal kjøre over oss på budsjett hva angår overganger er helt Gjøkerede. Håper på Zaha, ceballos er jeg kjempe positiv til. Men dette laget har flere mangler! Vi MÅ ha inn en stopper til nå som kos har fått seg et illebefinnende 

Link to comment
Share on other sites

De £45 mill er noe som helt og holdent kun har versert på ryktebørsen. Jeg skal innrømme at jeg selv i utgangspunktet har tatt beløpet for "god fisk", men realiteten er at det er ingen utenfor den indre sirkel i Arsenal som vet hvor store midler som er tilgjengelige.

Når det gjelder sammenligningen med såkalte "dårligere klubber" om hvor mye midler klubbene kan handle for så er det mange faktorer som spiller inn. Enkelte av de selger også mange spillere noe som gjør at kjøpsbudsjettene også kan virke store. Hadde vi fått solgt noe av "vrakgodset" vårt så vil også vi ha en god del å handle for,

Jeg er enig med deg @Rosicky07 at vi MÅ ha inn en stopper i dette vinduet, denne stopperen er det behov for uansett hva som skjer med Koscielny, og vi trenger en stopper av "kvalitet".

Ceballos er også jeg positiv til, jeg hadde virkelig et stort håp om Tierney (selv om det akkurat nå ser ut som å ikke skje) og Zaha er grei han også. Men offensivt så håper jeg virkelig at vi satser litt mer på våre unge håpefulle og jeg liker ikke ryktene om at Nelson kan bli brukt som et byttemiddel ved kjøp av spillere. Nelson er en spiller som jeg har veldig lyst til å se i Arsenal kommende sesong.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

De £45 mill er noe som helt og holdent kun har versert på ryktebørsen. Jeg skal innrømme at jeg selv i utgangspunktet har tatt beløpet for "god fisk", men realiteten er at det er ingen utenfor den indre sirkel i Arsenal som vet hvor store midler som er tilgjengelige.

Når det gjelder sammenligningen med såkalte "dårligere klubber" om hvor mye midler klubbene kan handle for så er det mange faktorer som spiller inn. Enkelte av de selger også mange spillere noe som gjør at kjøpsbudsjettene også kan virke store. Hadde vi fått solgt noe av "vrakgodset" vårt så vil også vi ha en god del å handle for,

Jeg er enig med deg @Rosicky07 at vi MÅ ha inn en stopper i dette vinduet, denne stopperen er det behov for uansett hva som skjer med Koscielny, og vi trenger en stopper av "kvalitet".

Ceballos er også jeg positiv til, jeg hadde virkelig et stort håp om Tierney (selv om det akkurat nå ser ut som å ikke skje) og Zaha er grei han også. Men offensivt så håper jeg virkelig at vi satser litt mer på våre unge håpefulle og jeg liker ikke ryktene om at Nelson kan bli brukt som et byttemiddel ved kjøp av spillere. Nelson er en spiller som jeg har veldig lyst til å se i Arsenal kommende sesong.

Med et stramt budsjett som det ryktes så skjønner jeg at Tierney blir nedprioritert. Skoen trykker hardere andre steder , da vi har både Sead og Nacho som er helt grei i den posisjonen! Misforstå meg rett, det trengs en oppgradering , men er flere posisjoner jeg mener haster mer. Grunnen til at jeg ønsker meg Zaha. Er at vi bare har 2 reine kanter i mine øyne i dagens stall(Iwobi og Nelson) da de ikke helt holder nivået. Iwobi har jeg gitt opp og nelson er for tidlig å si noen om. Men syns det som skjer offensivt hemmes noe sinnssykt av at vi ikke har spillere som kan dra av en mann med ball i beina og skape ubalanse. Det mangler vi på begge kantene.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Rosicky07 said:

Med et stramt budsjett som det ryktes så skjønner jeg at Tierney blir nedprioritert. Skoen trykker hardere andre steder , da vi har både Sead og Nacho som er helt grei i den posisjonen! Misforstå meg rett, det trengs en oppgradering , men er flere posisjoner jeg mener haster mer. Grunnen til at jeg ønsker meg Zaha. Er at vi bare har 2 reine kanter i mine øyne i dagens stall(Iwobi og Nelson) da de ikke helt holder nivået. Iwobi har jeg gitt opp og nelson er for tidlig å si noen om. Men syns det som skjer offensivt hemmes noe sinnssykt av at vi ikke har spillere som kan dra av en mann med ball i beina og skape ubalanse. Det mangler vi på begge kantene.

Jeg er ikke uenig med deg når det gjelder Zaha. Iwobi har egentlig vært "nesten" litt for lenge, men Nelson har vist mye positivt i utlånet sist sesong i tillegg til at han var ganske så positiv da han fikk en del kamper for Arsenal ett par sesonger tilbake. For meg så har Nelson vist så mye at han fortjener en plass i laget, ikke nødvendigvis blant de elleve som starter kampen, men en relativt regelmessig plass på innbytterbenken. Pr dato så har jeg større tro på Nelson enn Iwobi når det gjelder å  bli et potensielt førstevalg i Arsenal.

Når det gjelder Tierney så antar jeg at hvis han hadde kommet så ville Nacho eller Kolasinac forsvunnet i dette vinduet.

Men PRI 1 bør være en stopper og vedkommende burde allerede vært på plass i laget.

 

PS!! Det går opp og ned på ryktefronten. I går så gikk ryktene på at Arsenal hadde trukket seg fra forsøkene på å kjøpe Tierney, i dag så melder Sky Sports at avstanden mellom Celtic sitt krav og det Arsenal er villig til å gi nå er svært liten.

 

PS! PS!! Når det gjelder Saha så er ett av de store problemene at ManU fikk inn en "sell on"-klausul da Zaha gikk til CP, der de har rett på 20% av (fortjenesten på) et salg av Saha. Siden Saha gikk fra ManU til CP for "kun" £6mill så blir det i realiteten 20% av omtrent hele salgssummen. Eventuelle spillere fra Arsenal som en del av betalingen vil ytterligere redusere CP sin andel av overgangssummen antar jeg da ManU selvsagt ikke kan ta en del av byttespillere.
Alt dette gjør at CP kommer til å drive en salgssum så langt opp som mulig og det vil nok gjøre det enda vanskeligere for Arsenal til å kunne forsvare et slikt kjøp rett økonomisk.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Zaha var lenge den vingen Arsenal ønsket å gå for, nå skal de tydeligvis ha endret mening og ønsker nå Pepe i stedet. 

En av hovedårsakene skal være på det økonomiske plan. Begge spillerne ville kostet omtrent det samme, men Lille skal være villig til å ta et lavere beløp "up front" for Pepe enn det CP var villig til å ta for Zaha. 

Jeg sliter fremdeles med å tro på at Pepe skal være nær en overgang, men jeg liker det jeg leser om spillerens kvaliteter. 

Tierney, Pepe og så en stopper i tillegg til vår spanske lånespiller ville bety et meget vellykket vindu. Time will show om det blir himmel eller helvete når vi oppsummerer overgangsvinduet 8. august. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Polljen said:

Zaha var lenge den vingen Arsenal ønsket å gå for, nå skal de tydeligvis ha endret mening og ønsker nå Pepe i stedet. 

En av hovedårsakene skal være på det økonomiske plan. Begge spillerne ville kostet omtrent det samme, men Lille skal være villig til å ta et lavere beløp "up front" for Pepe enn det CP var villig til å ta for Zaha. 

Jeg sliter fremdeles med å tro på at Pepe skal være nær en overgang, men jeg liker det jeg leser om spillerens kvaliteter. 

Tierney, Pepe og så en stopper i tillegg til vår spanske lånespiller ville bety et meget vellykket vindu. Time will show om det blir himmel eller helvete når vi oppsummerer overgangsvinduet 8. august. 

Disse rapporterte 40mill vi hadde er jo bare en bløff. Klubben har aldri sagt noe slikt, dette er media og andre som har kokkelert sammen. Jeg tipper vi hele tiden har hatt mye mer midler, også nåværende vindu. 

 

‘I don’t recognise this £40m figure, I have read it a lot, Venkatesham said. ‘That doesn’t come from us, that doesn’t come from the club.

‘The numbers never come from us. We never ever, ever, ever talk about how much money we have to spend because that’s the least helpful thing you can do.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Marius- said:

Disse rapporterte 40mill vi hadde er jo bare en bløff. Klubben har aldri sagt noe slikt, dette er media og andre som har kokkelert sammen. Jeg tipper vi hele tiden har hatt mye mer midler, også nåværende vindu. 

 

‘I don’t recognise this £40m figure, I have read it a lot, Venkatesham said. ‘That doesn’t come from us, that doesn’t come from the club.

‘The numbers never come from us. We never ever, ever, ever talk about how much money we have to spend because that’s the least helpful thing you can do.

Jeg skrev vel omtrent det samme i en eller annen post her i går, men selv om de £40mill er diktet opp av media, så er jeg sikker på at det finnes en grense (satt internt i de styrende organer) for hvor mye klubben vil bruke på spillerkjøp. Om denne er på £40mill, £100mill eller whatever er noe vi nok aldri får vite.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal skal angivelig ha kapret en sannsynlig overgang for Pepe til Napoli, ved å tilby bedre betingelser. I dag så ryktes det at Liverpool nå gjør sitt beste for å kapre Pepe sin angivelige overgang til Arsenal. Ett av "overtalelsespunktene" skal være muligheten til å spille CL-fotball.

Link to comment
Share on other sites

Litt mer rykter.

På stopperplass så ryktes det at Arsenal ønsker en ett-års lånevtale for Daniele Rugani som nå spiller for Juventus. Jeg kjenner ikke nok til spilleren for å kunne si om dette er et godt eller dårlig alternativ. Jeg har lenge vært en forkjemper for å kjøpe en ny stopper, men ser samtidig fordelen med å få inn en stopper på lån kommende sesong. Kjøpet av Saliba, som kommer permanent til Arsenal neste sommer, gjør at vi i utgangspunktet da har en bra stopperstamme med Saliba sommen med Sokratis og Holding. Jeg har påstått at vi har mye kvantitet, men ikke nok kvalitet blant våre stoppere. Samtidig så er det et paradoks at hvis for mye av kvantiteten består av "kvalitet" så kan det lett bli uro blant alternativene på en konkret spillerposisjon. Så med tanke på at Saliba kommer om ett år så kan det kanskje være lurt med en lånespiller nå og ikke et kjøp. Om denne lånespilleren kan være Rugiani har jeg ikke kunnskap nok til å uttale meg om.

Et annet rykte som har oppstått er Sami Khedira (også nå i Juventus). Ryktene her har nok oppstått på grunn av at han var på Emirates Stadium da vi møtte Lyon på søndag. 
Selv om jeg har likt mye av det jeg har sett av Khedira på banen gjennom årene, så sliter jeg med å forstå et slikt kjøp. Khedira begynner å bli godt voksen, han spiller også i en lagdel der vi egentlig har plenty med alternativer, ikke minst etter lånet av Ceballos og det ryktede kjøpet av Sane Pepe.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Spennende dager i vente! Pepe antaes å bli bekreftet fortløpende. Helt ærlig trodde jeg han var «out of our League». Både pga prisen og at jeg trodde en av Europas virkelige store klubber per nå , skulle høgge til. Får vi en en defensiv spiller til er dette vinduet 10/10. Håper på en stopper vist jeg skulle velge! Går noen rykter om Rugani.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...