Jump to content

TGP sesongen 07/08


Redaktør

Recommended Posts

  • Replies 274
  • Created
  • Last Reply

Nå som jeg har lest enda mer, og sett enda mer på designet, kan jeg kanskje gi enda mer konstruktive kommentarer rundt nettopp designet.

 

Først må jeg si at jeg ikke har endret mening på helheten. Helheten har forbedret seg skikkelig fra forrige nummer, og vil gjøre at vi absolutt ikke bør bli fratatt 'Årets Supporterblad'-tittelen på bakgrunn av designet i det minste.

 

Kan forbedres:

Valg av bilder. Synes noen av bildene holder litt for dårlig kvalitet. Ikke motivet, men selve kvaliteten på bildet. For eksempel bildet av Sagna på treningsfeltet på side 35 ble litt for kornete. Jeg er villig til å sette penger på at det burde vært mulig å få tak i et bilde som var mer detaljert og av bedre kvalitet å få tak i.

I tillegg er det enkelte sider der bildene blir litt for like. Ta for eksempel bildene av Terry Neill. Der har dere to bilder som er nesten identiske. Bytter dere for eksempel det ene med et bilde der han er i aksjon i kamp eller lignende, ville det bli mer spennende å se og lese, og helheten på sidene ville blitt bedre.

 

Størrelse på tekst. Som andre også har presisert er størrelsen på skriften litt for liten. Selv for meg, som ennå er ung, og såvidt jeg vet har svekket syn av noe grad, blir det litt vanskelig å lese skriften. Spesielt artikkelen 'Refleksjoner etter sesongen 2006/2007' av Jan Petter Leidland ble veldig tung å lese. Ikke på grunn av hvordan den var skrevet eller noe, men på grunn av at en så lang artikkel med på grensa til litt avansert stoff med denne skriftstørrelsen ble vanskelig å få med seg alt. Et par piksler større skrift ville altså gjort seg.

 

Mere rødt? Har klaget litt på dette før, men jeg synes ennå det kunne gjort set med enda litt mer rødt på sidene. Enten skriften, eller deler av bakgrunnen. Jeg har desverre ingen tips til hvordan dere kunne gjort det, men om dere finner dette smart er nok dere flinke nok til å komme opp med en idè om hvordan dere kan blande litt mer rødt inn i sidene selv. Men dette er jo bare smak og behag.. dere har jo allerede gjort fremskritt på akkurat dette.

 

Er allerede flott:

Fremsiden. Ramma med rødt rundt tittelskriften på toppen gjorde seg veldig. Den gjorde at det ble mer "Arsenalsk" og det passet bedre til klubben.

 

"Innhold"-siden. Altså side tre (om man tar med forsiden) i bladet, der dere har satt opp innholdet. Meget bra komposisjon. Bra sammensatte bilder, og fin skrift og typografi og fargespill.

 

Takk til Ali, Baptista osv.. Side 67, der stoffet står er flott. Gresset som er fotografert med macro i bakgrunn, og noen fine sammensatte bokser med skrift. Flott komposisjon også her.

 

Treningsdagbok fra Østerrike. Ypperlig satt opp med denne "oppslagstavlen" i bakgrunn, som ringperm, og flotte bilder som forteller mye, og passer godt inn. Bra med de hvite skriftboksene her også.

 

Notiser. Fine Arsenal-farger, og Bra satt opp. Slike ruter med skrift har en tendens til å se ganske dårlige og uproffe ut, men dere er flinke nok til å klare å få det til å se professionelt ut.

 

Barnesiden. Ser meget fint ut med den vektoriserte Gallas, typografien og sammensetningen av forskjellige stiler. Eneste jeg har noe å si på er fargene. ..De ser litt triste ut. Gallas kunne for eksempel hatt rød trøye. Men til sammen blir det bra.

 

Vektoriserte "symboler". Frisker veldig opp, og ser fine ut. F.eks krona til artikkelen til Henry, Svenskeflagget til Freddie osv. Det må dere bare fortsette med etter min mening, om dere finner "symboler" som passer. Dog var ikke det østerrikske flagget så fint, om det er det det er da.. (i begynnelsen av Østerrike-artiklene).

 

Nå tok jeg bare med det som skilte seg litt ut på både positivt og negativt.. Kan hende jeg kommer med mer, men jeg ser det ikke nødvendige i det enda, da bladet egentlig er meget fint som det er.

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for tilbakemeldinger i positive og negative former.

Bilder har vi desverre ikke så mye kontroll på da det er dette vi får fra London.

Terry Neill så var det kun de bildene vi hadde å velge mellom derfor såpass likt.

Vi skal øke skriftstr. på brødteksten ellers så synes vi at vi er på rett spor.

 

mvh.

 

Tom og Malin

Sommerseth Design™

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt høy kvalitet som vanlig, men noen mindre ting å sette fingeren på, og jeg er enig med de fleste av synspunktene til Helmik'n angående bladets kvalitet. Det er bra at redaksjonen tar til seg alle konstruktive innspill. Vi er jo blitt så bortskjemte opp gjennom årene, at vi er blitt superkritiske! :)

 

Når det gjelder bladets innhold synes jeg Leidlands grundige analyser som vanlig er spennende og interessant lesning. Liten tvil om at dette er reflekterte synspunkter, selv om jeg personlig synes han svartmaler situasjonen vel mye. Han har jo rett i at Wengers generasjonsskifte på sett og vis er enestående, og mulig han har rett at laget enda er for urutinert til å vinne ligaen, men jeg husker godt at Liverpool-legenden Alan Hansen kommenterte Alex Fergusons generasjonsskifte i ManU på begynnelsen av 1990-tallet med "You don't win the league with boys", ord som han senere måtte spise i seg. Og at Arsenal under Wenger nærmest har gått i pluss på overgangsmarkedet, og samtidig har oppnådd så mye, er for meg kanskje det største sannhetsbeviset for Wengers geni. Og husk at det aldri fins noen endelig fasit på hvordan ting bør gjøres, på forhånd. Det er mange mulige veier til målet, og den eneste fasiten er resultatene, dvs etterpåklokskapen. Og selv om resultatene de siste to sesongene har vært for svake, har det vært såpass mange positive tegn tross alt, tegn som jeg synes vektlegges for lite i artikkelen til Leidland. Vel er vi supportere utålmodige, men jeg kan godt leve med et par middelmådige sesonger dersom det som kommer etterpå er mye bedre... time will show...

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk blad igjen. Men kort og greit ønsker jeg meg en A3 plakat av Kolo Toure, eller om det blir vanskelig, Gilberto. Gunners post har allerede gitt ut av Simpson, Almunia, Walcott, Rosicky, Adebayor 2 og 2 av Hleb. Jeg synes det blir dårlig priotering. Hvis det er vanskelig å få til er det bare å beklage, men de to legendene blir fine å evt. ha på veggen, før det blir for sent. Men nok en gang et veldig godt stykke arbeid. Norges desidert beste supportermagasin!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

blir det plakater i alle bladene framover? To A4 og en A3?

jeg håper det i hvertfall!

 

Det hadde vært digg om vi hadde fått det hvert blad.

Da får veggene på rommet mitt en fin "oppgradering" ;)

Jeg gidder ikke og klippe ut de bildene som har tekst bakpå, så jeg hadde satt pris på om det fortsatte som det var i TGP 1 ;)

Link to comment
Share on other sites

Når kommer neste TGP? Gleder meg til det, er ferdig med det forrige for lenge siden.

Vi fikk de første bladet i midten av august, og det tar som regel to månder mellom hvert blad. Så i midten av oktober regner jeg med...!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

er det noen som vet eksakt når det kommer?

Kommer vel snart, men tror nok ingen vet eksakt når det kommer. Kommer jo litt an på når det kommer i trykk. Og hvor kjappe postemennene er! ;)

 

The Gunners Post gikk i trykken mandag.

 

mvh.

Tom og Malin

Herlig, Tom og Malin! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bildet som går over hele side 58 og 59 under tittelen "eksklusivt intervju med Peter Marinello, det er ikke av Peter Marinello. Spilleren på bildet er Peter Storey.

 

Forøvrig, well done!!

 

Ser ut til å stemme det!

 

Føler for øvrig at du og Peter Marinello står hverandre ganske nære!?

 

Ellers er det et imponerende stykke arbeid som nok en gang er levert! Bra jobba folkens!

Link to comment
Share on other sites

Bildet som går over hele side 58 og 59 under tittelen "eksklusivt intervju med Peter Marinello, det er ikke av Peter Marinello. Spilleren på bildet er Peter Storey.

 

Forøvrig, well done!!

 

Dette ble påpekt overfor både sjefsredaktøren og lederen. En skrekkelig blemme! Noen bør få ris på blanke messingen. Vel var begge Peter`ne glad i både damer og øl, men der stopper stort sett likhetene!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...