Jump to content

Dennis Bergkamp


bergkampje

Recommended Posts

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg så nettopp Arsenal season review 95/96 og under en kamp mot tottene, så nevnte kommantatoren at Bergkamp var tidligere tott fan, noe som jeg aldri har hørt før og jeg måtte selvfølgelig sjekke det opp og fant dette i biografien hans:

 

"Maybe I was...maybe I am, a little different from other players. They will tell you that Pele, Maradona, Cruyff are their idols and I will say Glenn Hoddle. Main thing was that I was a big fan of Glenn Hoddle. When you wanted to see Hoddle play you watched Tottenham. People often assume I'm a Spurs fan but it's not true. I was a fan of Glenn Hoddle, not of Spurs."

 

 

Det var godt å høre, jeg ble litt skremt en stund der..

Douche :P Kunne advart meg før sitatet, sitatet ble bare skumlere og skumlere helt til lettelsen kom på slutten!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Diverse rykter om at Dennis Bergkamp skal være meget aktuell for jobben i Swansea. Ville vært et klokt valg hvis han skulle velge å bli manager i et lag. Selv om han har sagt før at han ikke ønsker å bli manager, er jeg sikker på at hans faglige kompetanse vil være gull verdt i enhver klubb. Drømmen må jo være at Bergkamp er manager, men Henry som assistent før han etterhvert tar over selv. :gimme:

Link to comment
Share on other sites

YoungGunsBlog

Dutch media say Dennis Bergkamp not candidate for Swansea job. As @jouracule points out, DB not interested in being manager.

 

YoungGunsBlog

Bergkamp tailor made for coaching role at Arsenal. He's current assistant boss at Ajax. Players love him and his methods. Idol.

Link to comment
Share on other sites

Bare å ha en type som Bergkamp innen en klubb er gull verdt. Men dessverre har han sterke bånd i Ajax også.

Ingenting hadde vært bedre enn om han kom til oss i en trenerrolle.

Link to comment
Share on other sites

Dennis er spillertypen vi mangler i dagens stall,, en som kan avslutte, drible, men hovedsaklig har DET blikket og pasningsfoten til å dra nytte av blikket.

 

Som jeg nettopp skrev i "Tanker rundt overgangsvinduet": Christian Eriksen hadde vært artig. Veldig ung selvfølgelig, men han har fått honnør direkte fra Bergkamp. Hadde man attpåtil fått hentet Bergkamp til Arsenal også så kunne han lært enda mer av den nederlandske mesteren vår.

Link to comment
Share on other sites

Dennis er spillertypen vi mangler i dagens stall,, en som kan avslutte, drible, men hovedsaklig har DET blikket og pasningsfoten til å dra nytte av blikket.

 

Vi hadde en spiller i laget for 12mnd siden, som hadde et blikk på nærspill og distanse langt over de aller fleste. Som hadde pasningsferdigheter for spillet som få andre, og som utnyttet disse to egenskapene i sitt spill på ypperste nivå. Dessverre, så fikk han nok alt for tidlig. Kjipt!

 

-Men; han spilte i en annen posisjon og i en annen formasjon enn i Dennis sin tid.

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hadde digga det! Men tviler allikevel på at det skjer, Dennis er vel sånn passe kjent som en famililemann, og han ville i bunn og grunn bli igjen i England med tanke på at barnene hans var etablerte i det engelske skolesystemet osv. Han dro til slutt tilbake til Nederland og ungene hans har vel også blitt noen år eldre, men tror foreløpig han kommer til å holde seg i Nederland i noen år til. Ajax har samtidig noe skikkelig bra på gang og Dennis vil nok helt sikkert være med noen år til som assistent for Frank de Boer.

 

Men om han er klar for å dra tilbake til England og Arsenal er han mer enn velkommen selvfølgelig, senest sist uke uttalte Lasse Schøne at hans utvikling som spiller og etterhvert førstelagsspiller for Ajax og Danmark i stor grad skyldes Dennis Bergkamp.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

velfortjent hyllest til en spiller som er blant klubbens to-tre beste gjennom historien (ja, i manges øyne er han jo DEN beste). Et fotball-geni er kanskje den best dekkende beskrivelsen? Men samtidig må jeg være litt kritisk, og si at dette er nok et signal på en klubb som ser mer bakover enn fremover? Hvorfor heller ikke bruke pengene på å skape et vinnerlag, og å skaffe oss verdige arvtakere til Bergkamp?

Link to comment
Share on other sites

velfortjent hyllest til en spiller som er blant klubbens to-tre beste gjennom historien (ja, i manges øyne er han jo DEN beste). Et fotball-geni er kanskje den best dekkende beskrivelsen? Men samtidig må jeg være litt kritisk, og si at dette er nok et signal på en klubb som ser mer bakover enn fremover? Hvorfor heller ikke bruke pengene på å skape et vinnerlag, og å skaffe oss verdige arvtakere til Bergkamp?

 

 

Slapp nå litt av herr Piscator. En statue koster neppe så mye at det vil hindre Arsenal i å hente inn spillere i framtiden. :proud:

Link to comment
Share on other sites

Slapp nå litt av herr Piscator. En statue koster neppe så mye at det vil hindre Arsenal i å hente inn spillere i framtiden. :proud:

 

he he, si ikke det, særlig med den viljen til å bruke penger på nye spillere som Arsenal-ledelsen har vist de senere årene! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

God artikkel av nettavisen(!!!) om Dennis i dag.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3615471.ece

Godt å se at min favorittspiller gjennom tidene blir husket av alle, selvfølgelig visste jeg alt dette om Dennis, men å få det samlet i en artikkel var kult - med Youtube-videoer av målet mot Newcastle og assisten mot Juve.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bursdagen til Bergkamp er en av grunnene til at jeg gifter meg 10 mai til neste år. Jeg har alltid husket hans bursdag og vil derfor aldri glemme bryllupsdagen! :)

 

Gratulerer med dagen Dennis! (Som om han leser dette...)

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...