Jump to content

Dennis Bergkamp


bergkampje

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 years later...

Appropos legendediskusjonen rundt Cesc, dette er en legende: 11 år, 416 kamper, 120 mål, 116 assist, 3 ligamesterskap, 4 FA Cup, 4 Player of the Month, 2 Goal of the Season, Footballer of the Year, Player of the Year, Team of the Year, WC all Stars ....

 

God how I miss to walk in a Bergkamp wonderland!!!

 

http://www.youtube.com/watch?v=TWrC2Ms5uP8

 

http://www.youtube.com/watch?v=qj73WeBSmb0

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

I tillegg til 120 mål og 116 assists, hadde Bergkamp 72 pre-assists også (tredjesist). Altså var han direkte involvert i 308 mål i løpet av tiden sin i Arsenal. Sensasjonelle tall på 416 kamper. :P

 

Temmelig vanvittig ja. Apropos sensasjonelle tall: Thierry Henry står med 369 kamper, 226 mål og 92 assists. Vet ikke hvordan det er med "pre-assists", men han var nok temmelig høyt oppe der også.

 

Er ikke rart at Arsenal var sensasjonelle med disse to på banen (Pires skal også få litt skryt).

 

Takker for videoene forøvrig. Har "Dennis Bergkamp Legend" på DVD, men dessverre er ikke alle assistene hans med der (ei heller Henry sine på Thierry Henry Legend) og har lenge håpet å se alle de målgivende pasnigene hans samt de målene han var tredjesist på :)

Link to comment
Share on other sites

Det er et offensivt register som er milevis unna hva vi har blitt servert de siste årene. DB10 The King himself & gjengen. Mestere over en lav sko. Desverre var det også for mange alt for lange perioder med suspekt forsvarsspill, og selv ikke denne gjengen klarte å score nok mål til alltid å kompensere fullt ut for det. Derfor ble ikke dette fyrverkeriet kronet med så mange fete pokaler som talentet strengt tatt hadde fortjent.

 

..., men legender i min tid - top of the pile - for meg - DB10 og TA6 som en god andremann, deretter kommer de på løpende bånd ...

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å velge hvem som er den største for meg. Adams var ikonisk, mens Ian Wright var min første favorittspiller da jeg så tippekampene på NRK på midten av 90-tallet. Den første Arsenaldrakta mi hadde derimot Bergkamp på ryggen, og etter hvert som jeg vokste opp og fulgte med på han forsto jeg bare mer og mer hvor genial han virkelig var og hvordan han formet mitt syn på fotball. En magisk, unik og helt spesiell spiller. De største for meg er Bergkamp, Adams, Henry og Vieira.

 

....og da har jeg selvfølgelig valgt Le Bob som avatar.

Link to comment
Share on other sites

Magikeren og kunsteren Dennis Bergkamp vil alltid fremstå som det største jeg har opplevd på Highbury.

En vanvittig god spiller. Og flere hakk over det vi har idag.

TA6 ,Thierry ,Pires osv osv og mine barndomshelter Liam Brady og den svarte Brady Paul Davis.

Herlige spillere.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Bergkamp har i et intervju gjengitt på VI.nl uttalt at Arsenal mangler store personligheter. Han er forholdsvis kritisk i sine utsagn, og mener vi mangler blant annet vinnermentalitet, at for mange spillere ligner på hverandre og at midtbanen med Arteta-Song og Rosicky ikke er bra nok, og sammenligner midtbanen med Parlour-Ljungberg-Pires, og mener den utgaven var mye bedre. Blant annet nevner han at spillerne vi har idag ikke klare å sette preg på vanskelige matcher, men det klarte trioen som var i klubben da han var der. Han mener også Wenger har feilet i å bygge opp et nytt storlag, og at det vi har nå ikke holder mål, og at alt for mye av ansvaret hviler på van Persies skuldre.

 

Forholdsvis enig i mye av det han sier, vi trenger utvilsomt forsterkninger, det må komme til sommeren. Vi kunne så absolutt trengt flere vinnerskaller og andre type spillere. Mange etterlyste jo Scott Parker i sommer, det hadde vært en slik fyr.

 

Link til intervjuet: http://http://www.vi.nl/Nieuws-item/216048/Bergkamp-Arsenal-heeft-te-weinig-persoonlijkheden.htm

Edited by bergkampje
Link to comment
Share on other sites

I det offisielle Arsenalmagasinet som kommer ut i disse dager sier Bergkamp følgende:

 

It is some sort of ambition of mine to come back to Arsenal and do some work there.

 

Når Wenger etterhvert drar kan jeg nesten garantere at en og annen legende blir hentet inn i trenerapparatet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg så nettopp Arsenal season review 95/96 og under en kamp mot tottene, så nevnte kommantatoren at Bergkamp var tidligere tott fan, noe som jeg aldri har hørt før og jeg måtte selvfølgelig sjekke det opp og fant dette i biografien hans:

 

"Maybe I was...maybe I am, a little different from other players. They will tell you that Pele, Maradona, Cruyff are their idols and I will say Glenn Hoddle. Main thing was that I was a big fan of Glenn Hoddle. When you wanted to see Hoddle play you watched Tottenham. People often assume I'm a Spurs fan but it's not true. I was a fan of Glenn Hoddle, not of Spurs."

 

 

Det var godt å høre, jeg ble litt skremt en stund der..

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...