Jump to content

Stan Kroenke


ben lakris

Recommended Posts

  • Replies 289
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kroenke er en forbanna kødd som gir blanke f... i hver eneste klubb han driver. Bare å se hvordan han driver klubbene han eier i USA også.

 

Han bryr seg ikke om sportslig suksess. Det eneste han er interessert i er å tjene penger, og i han sin øyne så er Wenger den beste til å gjøre nettopp det.

 

Synd han bare ikke forstår at i fotball så må man også være en suksess sportslig for å kunne lykkes økonomisk.. det gigantiske forspranget vi visstnok skulle ha etter flyttingen til Emirates er praktisk talt borte nå. Særlig når vi ligger ann til å ikke klare å konkurrere med de beste lagene og heller ikke virker å ha en fremtidsplan.

 

Wenger er past it. Ganske merkbart past it også. Virker å ha mistet tilliten til spillergruppa også. Før jobbet i det minste spillerne for han, men nå er det bare noen "has beens" som Ramsey og Walcott som støtter han egentlig. Dette fordi de vet at de aldri i verden ville fått like mye penger/spilletid for et annet lag eller en annen manager enn Wenger.

 

Wenger skulle etterlate seg en "legacy" og et fantastisk lag til en ny manager, men han klarer ikke å gi seg. Tipper når han gir seg så kommer vi til å slite noe så vanvittig fordi a) styret/ledelsen ikke vet en dritt om fotball og ikke klarer å plukke den riktige personen til å etterfølge Wenger B) de beste spillerne våre vil være borte c) vi har ikke CL spill og vil ikke kunne tiltrekke oss de aller beste d) manglende støtte fra fansen som de siste 10-15 årene har følt seg snytt av en klubb som har kommet med lovord og grønne enger, men som allikevel kun har tenkt på penger.

 

En ond sirkel er i ferd med å bli komplett. Kan ikke akkurat si jeg gleder meg til de neste årene som kommer..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Kan ene eier gjøre det bedre for Arsenal og komme i posisisjon topp fire. Ikke vet jeg heller om det er riktig vei og gå. Tror heller ikke det er bra at noen overtar en klubb helt alene og styrer den etter sitt eget ønske. Mener at i Arsenal må det en klubb sjef til som ikke har tilhørighet til Kroenke eller Wenger. En som vet om Engelsk fotball og hvordan en klubb drives.

 

Viser til Tysk fotball hvor man ikke kan eie en klubb og ha navn på klubben etter firmanavn. Annet så vi når Cardiff skiftet fra blå drakter til røde, som er kul i eiers hjemland men helt uforenlig mot fansen. Når en eneier kan vi være forberedt på hva som helst. Derfor syns jeg slikt ikke er bra.

 

Arsenal må finne en måte og ledes på som gangner hele klubben. Trengs nye tanker inn i våres kjære klubb så vi kommer på sporet igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Spurs som europamester er et scenario som gir gjennomvått sengetrekk. Bare tanken! Hva er da igjen, for oss Goonere, å klappe oss på brystet for? Det faktum at vi famler rundt i blinde, som en full sjømann, gjør dette ufattelig mye verre. At Spurs' største øyeblikk siden Ham ble første sjimpanse i verdensrommet, skal korrespondere med den mest deprimerende perioden i Arsenals moderne historie, er en skjebne verre enn noen kunne tenkt seg for noen år tilbake.

Det er så altoppslukende, at kveldens kamp føles mindre viktig. Og det er en potensielt definerende kamp for de neste års ferd. 

Samtidig må vi innse at vår egen klubb er komisk dårlig drevet, mens Spurs har tatt enorme steg de siste årene. Stan Kroenke har virkelig skakkjørt denne klubben, til randen av det ugjenkjennelige. Så lenge KSE eier Arsenal, er jeg redd vi må tåle flere sånne scenarioer i årene som kommer. Vi kan skylde på Wenger, Gazidis, Sir Chips, med flere, så mye vi vil. Faktum er at eieren må legge lista og stille de kravene som er nødvendig i denne bransjen. Han lot Wengers regime holde på i minst tre år for lenge, med utdaterte metoder, mens våre konkurrenter, inkludert Spurs, moderniserte sine strukturer. Han lot Gazidis styre skuta i kjølvannet av Wengers exit, men lot samme mann stikke med halen mellom beina to måneder senere. Han møtte Raul Sanllehi i statene i forrige uke, men kunne ikke gi ham noe lovnader om midler til spillerkjøp. Og vi er snart i midten av mai! Han har oversett en maktkamp i klubben, som førte til at vi nå står uten rekrutteringssjef, og uten fotballdirektør, akkurat idet vi går inn i noen av klubbens viktigste sommermåneder gjennom tidene!

Fyren oser av ignoranse, mens hans rabler i vei om at han drømmer om pokaler og CL-finaler. Uten så mye som å forsøke å stake ut en retning for klubben. Skipet seiler av gårde på det åpne hav, uten at noen griper roret. Det kan ende opp hvor som helst, bortsett fra der skatten befinner seg. Det er eierens ansvar å sette dagsorden, og dersom han ikke strekker til, er det hans jobb å finne skikkede folk til å ta viktige avgjørelser. Er ikke klubben i nærheten av å oppnå uttalt ambisjon (CL-finale), må han stille nye krav, og ansette nye folk, i rett posisjon, til rett tid. En eier som gir så totalt faen, som det Kroenke gjør, er som gift i systemet. Du ser så tydelig hans håndavtrykk i det meste vi gjør. Det er halvhjertet, fordi folk ikke stilles til ansvar for sine handlinger. I Arsenal blir middelhavsfareri applaudert og belønnet. Det går ikke på dette nivået. Og eieren er årsaken til alt det råtne vi ser i klubben i dag.

Beklager ranten, men det måtte ut. Er det en ting jeg misliker mer enn Spurs, så er det KSE. Få dem bort!

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Bergkampboy said:

Spurs som europamester er et scenario som gir gjennomvått sengetrekk. Bare tanken! Hva er da igjen, for oss Goonere, å klappe oss på brystet for? Det faktum at vi famler rundt i blinde, som en full sjømann, gjør dette ufattelig mye verre. At Spurs' største øyeblikk siden Ham ble første sjimpanse i verdensrommet, skal korrespondere med den mest deprimerende perioden i Arsenals moderne historie, er en skjebne verre enn noen kunne tenkt seg for noen år tilbake. 

Det er så altoppslukende, at kveldens kamp føles mindre viktig. Og det er en potensielt definerende kamp for de neste års ferd. 

Samtidig må vi innse at vår egen klubb er komisk dårlig drevet, mens Spurs har tatt enorme steg de siste årene. Stan Kroenke har virkelig skakkjørt denne klubben, til randen av det ugjenkjennelige. Så lenge KSE eier Arsenal, er jeg redd vi må tåle flere sånne scenarioer i årene som kommer. Vi kan skylde på Wenger, Gazidis, Sir Chips, med flere, så mye vi vil. Faktum er at eieren må legge lista og stille de kravene som er nødvendig i denne bransjen. Han lot Wengers regime holde på i minst tre år for lenge, med utdaterte metoder, mens våre konkurrenter, inkludert Spurs, moderniserte sine strukturer. Han lot Gazidis styre skuta i kjølvannet av Wengers exit, men lot samme mann stikke med halen mellom beina to måneder senere. Han møtte Raul Sanllehi i statene i forrige uke, men kunne ikke gi ham noe lovnader om midler til spillerkjøp. Og vi er snart i midten av mai! Han har oversett en maktkamp i klubben, som førte til at vi nå står uten rekrutteringssjef, og uten fotballdirektør, akkurat idet vi går inn i noen av klubbens viktigste sommermåneder gjennom tidene!

Fyren oser av ignoranse, mens hans rabler i vei om at han drømmer om pokaler og CL-finaler. Uten så mye som å forsøke å stake ut en retning for klubben. Skipet seiler av gårde på det åpne hav, uten at noen griper roret. Det kan ende opp hvor som helst, bortsett fra der skatten befinner seg. Det er eierens ansvar å sette dagsorden, og dersom han ikke strekker til, er det hans jobb å finne skikkede folk til å ta viktige avgjørelser. Er ikke klubben i nærheten av å oppnå uttalt ambisjon (CL-finale), må han stille nye krav, og ansette nye folk, i rett posisjon, til rett tid. En eier som gir så totalt faen, som det Kroenke gjør, er som gift i systemet. Du ser så tydelig hans håndavtrykk i det meste vi gjør. Det er halvhjertet, fordi folk ikke stilles til ansvar for sine handlinger. I Arsenal blir middelhavsfareri applaudert og belønnet. Det går ikke på dette nivået. Og eieren er årsaken til alt det råtne vi ser i klubben i dag.

Beklager ranten, men det måtte ut. Er det en ting jeg misliker mer enn Spurs, så er det KSE. Få dem bort!

Jeg liker egentlig ikke Kroenke. Han er totalt ukarismatisk, men rent rasjonelt så finner jeg ikke mye å kritisere han for. Laget er godt drevet, han tar ikke ut penger av klubben (jeg vet at klubben for noen år siden kjøpte tjenester av et annet av hans selskaper. Det er ikke det samme som å ta ut penger). Jeg syns vi investerer godt og langsiktig nå. 

 

Det som svir er at Tottenham gjør det bra, men det kan man vanskelig laste Kroenke for.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har en styreleder og en hovedaksjonær som ikke bryr seg om det sportslige men hovedsakelig om det økonomiske så kommer dette bare til å fortsette i mange år til. Kroenke bryr seg veldig om det sportslige i USA men det er pga at han er interessert i amerikansk fotball men soccer det har han ingen peiling på.

Så neste år er vi nok like langt bak de beste! 

 

Link to comment
Share on other sites

Tapapa:

Hvem er så ansvarlig for uføret vi befinner oss i? Du er kanskje ikke enig i at det er et uføre.

At laget er godt drevet, er jeg totalt uenig i. Vi lar denne sommeren Ramsey og Welbeck forlate klubben vederlagsfritt. To spillere som fort kunne generert 60- 70 millioner pund totalt ved salg. Selv med ett år igjen på kontrakten, ser jeg for meg vi kunne fått 40-45 millioner pund for de to. Vi lot også Wilshere gå gratis, dog er det formildende omstendigheter her. Vi lot både Özil og Alexis, klubbens to store stjerner, gå inn i det siste året i sine kontrakter, og satset på at de ville signere. Det endte med at vi måtte bytte bort Alexis med en spiller som ikke passer i Premier League (med skyhøy lønn), og måtte betale gjennom nesen for å beholde Özil. Dette for å ikke tape ansikt. Samtidig har rekrutteringen stort sett vært svak lenge. Mustafi, Xhaka og Lucas Perez ble vel alle hentet inn den samme sommeren, og vi er heldige hvis vi får igjen halvparten av det vi betalte. Perez fikk vi vel skarve 4 millioner pund for, etter å ha betalt 17 millioner pund for ham. Det var åpenbarte seg et lys i tunellen da vi fikk fatt i Mislintat, og du kan tydelig se at rekrutteringen fikk seg en oppsving under hans ledelse. Han varte ikke i et år engang. Nå går vi inn i en ny sommer, uten rektrutteringssjef. Det er mulig de har en god plan, men jeg har vanskelig for å tro det. Vi har lite midler å handle for, med mindre vi selger. Hvem skal vi selge, som gir tilstrekkelig  med midler for å oppgradere? Det er noen eksempler, men de fleste er vel spillere vi ikke har råd til å miste, ala Lacazette og Bellerin.

Kroenke kan ikke lastes for Tottenhams suksess, men han kan lastes for at vi er milevis unna å kunne oppnå det samme. Dette til tross for at vi var i en vesentlig bedre posisjon enn dem for bare tre år siden. Denne ble skuslet bort av Kroenke, da han insisterte på å fortsette med Wenger og hans apparat. Videre har han ikke sørget for at klubbens ledelse er skikket til å ta de rette avgjørelsene rundt spillernes fremtid. Så sent som i august i fjor kunne Kroenke tatt grep, og krevd at Ramsey ble solgt hvis han nektet å signere før sesongstart. Men de gikk i nøyaktig samme felle som ett år tidligere. Det er mange som sikkert er uenig i at dette er KSEs ansvar, men til syvende og sist må de legge lista for hvordan klubben skal drives. Enten om de er til stede selv, eller om de har gode folk som gjør dette for dem. Når det ikke funker, så er det KSE som må inn å rydde opp. Man kan ikke bare la det skure og gå. Det virker å være deres mantra.

Til slutt vil jeg legge til at vi fremdeles kun er ett år inne i en enorm omstillingsprosess, og at vi nok må forvente at det kan kladde litt. Sånn sett vil jeg ikke felle noen endelig dom over dagens ledelse, inkludert Unai, men jeg føler en stor uro ved tanken på at klubben drives av en type som er såpass "hands off".

Edited by Bergkampboy
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
3 hours ago, Noname said:

Verdt å ta en titt på denne: 
https://twitter.com/KeenosAFC/status/1135507078552936448

Dersom tallene stemmer (som jeg går ut ifra) så er det vel med driften av klubben, enn Kroenke som kritikken bør rettes mot.

Når det er sagt er jeg enig i at det hadde vært en fordel med en eier som har interesse for sporten.. 

 

Nå har vel liverpool vært usedvanlig heldige med flere av salgene som har gitt dem over 2milliarder i samme periode. Mens vi har gitt vekk våre beste. Sånn sett ser de tallene like ut, men de har handlet mye mye mye mer og bedre spillere enn vi har hatt muligheten til. Samtidig har de oppgradert stadioet sitt i samme periode, samt sparket/ansatt noen trenere. Så eierne har nok spyttet ting inn her altså.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Noname said:

Verdt å ta en titt på denne: 
https://twitter.com/KeenosAFC/status/1135507078552936448

Dersom tallene stemmer (som jeg går ut ifra) så er det vel med driften av klubben, enn Kroenke som kritikken bør rettes mot.

Når det er sagt er jeg enig i at det hadde vært en fordel med en eier som har interesse for sporten.. 

 

 

11 hours ago, Marius- said:

Nå har vel liverpool vært usedvanlig heldige med flere av salgene som har gitt dem over 2milliarder i samme periode. Mens vi har gitt vekk våre beste. Sånn sett ser de tallene like ut, men de har handlet mye mye mye mer og bedre spillere enn vi har hatt muligheten til. Samtidig har de oppgradert stadioet sitt i samme periode, samt sparket/ansatt noen trenere. Så eierne har nok spyttet ting inn her altså.

Problemet med den sammenligningen er at den (som den selv sier) viser netto tall.

Som Marius nevner så har Liverpool gjort gode salg, slik at den reelle summen Liverpool har brukt til spillerkjøp nok langt overgår det Arsenal har brukt på spillere. Marius påpeker med rette at et av Arsenals problemer er at vi ikke har gjort det særlig godt når det gjelder salg av spillere .

@Noname har rett i at kritikken bør rettes mot driften av klubben, men det betyr på ingen måte at kritikken mot Kroenke bør bli mindre. Det er Kroenke som er ansvarlig for det styret som Arsenal har hatt siden han overtok aksjemajoriteten. Dette styret har, sett fra mitt ståsted, en fullstendig manglende fotballfaglig kunnskap. Styret har nok nok av "økonomisk" kunnskap til å forstå billettintekter, media- og sponsorinntekter, men for å vurdere de som har ansvaret for kjøp og salg så må de som sitter i styret også ha en viss forståelse for "mekanikken" i markedet når det gjelder kjøp/salg/spillerkvaliteter o.s.v.

Ja, det er mange som har ansvar for det som har skjedd i klubben gjennom for mange år når det gjelder de feil som er gjort når det kommer til kjøp/salg/kontrakter vedrørende spillerstallen. Wenger må ta noe av ansvaret, Gazidis må ta en god del av ansvaret, styret har et klart ansvar for å overse de i systemet som har påtatt seg ansvaret og Kroenke har et ansvar for å sette sammen et styre som er faglig kompetent til å sørge for at alle deler av "businessen" fungerer som den skal. Kroenke har det ultimate ansvaret og derfor fortjener han all den kritikken som er rettet mot han!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i det dere begge sier.

Det virker bare som at den oppfatningen flere har om at dersom Kroenke hadde spyttet inn mer penger så ville alt vært så mye bedre ikke nødvendigvis stemmer.

Også er det riktig at LFC har vært heldige (dyktige) med timing på spillersalg, men der har jo vi så definitivt vært ditto ræva. Her mener jeg det er andre enn Kroenke som bør skytes, selv om det er han sitter med det overordnede ansvaret. 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Noname said:

men der har jo vi så definitivt vært ditto ræva. Her mener jeg det er andre enn Kroenke som bør skytes, selv om det er han sitter med det overordnede ansvaret. 

Kroenke selv har selvsagt ingen påvirkning/kunnskap når det gjelder spillersalgene og det er ikke derfor jeg legger skylden på han. Kroenke synes å ha prioritert å ha et styre fullt av pensjonerte forretningsmenn pluss en meget aldrende hedersmann fra klubben, et styre som synes å fullstendig inneholde bare JA-menn. Det er styret sitt ansvar å overse de som skal ta seg av kjøp/salg, det er styret som har det overordnede ansvar for de grunnleggende reglene som skal følges av de som har ansvaret for kjøp/salg, samt å sørge for at de rette personene har hånd om dette. Når Kroenke ikke vil/evner å velge en mer variert sammensetning av styret slik at det finnes en god blanding av personer med evner for den forretningsmessige driften av klubben og noen personer med en mer grunnleggende kjennskap til den fotballfaglige driften av klubben, når Kroenke tydeligvis kun vil ha JA-menn i styret, ja da er han en av de første som bør "skytes" (for å bruke ditt uttrykk).

Kroenke og styret hadde en så nesegrus beundring for hvordan Wenger styrte klubben, det var de som gav AW all makt. Jeg har ikke sett noe som tilsier at de stilte klare krav til salgs-/kjøpspolitikken i klubben. 

Ja, det er mange som ikke gjorde jobben sin i den perioden. De fleste (alle?) er nå borte fra klubben, men de samme gamle mennene sitter og har det overordnede ansvaret for klubbens drift.

Det å spytte inn egne penger i driften av klubben er en annen sak, og der er nok vi som stiller Kroenke til ansvar mye mer uenige. For min egen del så er ikke det noe jeg legger vekt på når jeg kritiserer Kroenke.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det var vel bare Usmanov det var liv i en stund i det gamle styret. Han ga uttrykk for at det måtte satses mer. Hvor kriminell han har vært eller ikke er ikke godt å si. Folk var mest opptatt av å finne ut av det. Hvis han var genuint opptatt av det beste for Arsenal så hvorfor ikke.  Kroenke ville ikke slippe ham til.

City og Chelsea er under etterforskning for det ene og det andre for tiden. Så det er nok av " banditter " tydeligvis. Kanskje Usmanovs ønske om satsing  ikke hadde vært så ille likevel.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg husker @Gunners68så var Usmanov aldri en del av styret i Arsenal. Usmanov aksjer var formelt sett eiet av selskapet "Red and White" og DD var vel den som formelt sett representerte de utad og jeg er usikker på om det var R&W han satt i styret den siste tiden før Kroenke fikk majoriteten av aksjene i klubben.

At Usmanov ville satse mer enn Kroenke er jeg ikke i tvil om, men om han ville vært en bedre potensiell majoritetseier er jeg usikker på. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har svært lite positivt å si om Kroenke, jeg er bare ikke overbevist om at Usmanov ville vært en god eier for klubben.Det å ville bruke penger på spillerkjøp kan kanskje brukes som et argument for Usmanov, men jeg husker at der og da så var det andre uttalelser fra han som gjorde meg noe betenkt. Hva disse uttalelsene var husker jeg ikke nå, men jeg husker at i valget mellom pest og kolera så foretrakk jeg Kroenke med en svært liten margin. Jeg er på ingen måte stolt av det valget i dag, men siden jeg den gang var så pass usikker på Usmanov så antar jeg at jeg der og da mente at jeg hadde en god grunn til å "foretrekke" Kroenke.
Et valg mellom to onder må man ta der og da, så derfor skal jeg ikke i etterpåklokskapens navn nå påstå at Usmanov ville vært et bedre valg.

Det eneste jeg skal si om eierskapet i klubben er at jeg der og da var klar på at jeg foretrakk et eierskap med flere eiere og uten en kontrollerende aksjepost, og det er fremdeles min mening at jeg foretrekker et mangfoldig eierskap (selv om den tiden i realiteten sannsynligvis aldri kommer tilbake igjen).

Jeg er på ingen måte sikker på at eierene som solgte seg ut til Kroenke/Usmanov ville vært de rette eierne i en moderne fotballverden, men det var i det minste en gruppe eiere som hadde ett reelt forhold til klubben og som brydde seg om den.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte ikke klubben for å vinne titler  har han vel uttalt. Ærlig er han, bare så synd han eier Arsenal. Verste er at han får rett. Fatter ikke at noen supportere  kan være fornøyd med å ha han som eier. Og høre at klubben blir drevet fornuftig er sikkert bra men det blir fan ikke noe moro ut av det. Blir ikke noen titler så lenge han er sjef. Han er heldigvis eldre enn meg så det er vel håp om en 10 års tid om at vi kanskje har en ny eier og begynner å vinne noe. Blir dårlig av å se tottene og vemmelige pool i en CL finale.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare til å finne frem en solid porsjon  med tålmodighet , Gunners77.  Så en annen tråd her på forumet tidligere i dag hvor det ble nevnt 3 navn som kan være aktuelle for oss. Var vel ikke akkurat navn som fikk meg til å se lyst på det - men hvem vet hva de kan evt bidra med. Nå har noen sluttet alt etter sesongen var over , men flere må selges - hvis vi får solgt de da ????

Dette er Arsenal anno 2019. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke ha noe i mot å få en ny eier, men ikke for en hver pris. 

Hvilken type personer kan vi risikere å få hvis Kroenke skulle ønske å selge seg ut. 

Marerittet mitt er en "riking" som skal omskape klubben etter sin overtro eller spesielle meninger, eller en milliarder som vil leke fotballeder. 

Se til Cardiff der det kommer en eier og noe av det første han gjør er å endre lagets drakt farge til sin favorittfarger. Eller en eier som gjør det enkelte av våre fans ønsker og bruker egne penger (eller enda verre belåner klubben) til å handle de ønskede spillerne, noe som da på sikt kan ødelegge for klubben. 

Hvis jeg ikke tar feil så må en ny kjøper av klubben ut med over tyve milliarder kroner for aksjene i klubben, det er ikke mange som ønsker å hoste opp så mye og som har et vettig syn på det å drive en fotballklubb på en skikkelig måte. 

Det finnes sikkert noen mer uvettige alternativer som gjerne svir av pengene for en kortsiktig periode i rampelyset. 

Jeg feller ikke en eneste tåre hvis Kroenke ble erstattet av en vettig ny eier, men jeg frykter de få som har vært ryktet de siste årene. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det her er en samlet supporter gruppe WCDY , som kan gjøre det surt for Kroenke. Han fnyser nok av det nå - hvis han har fått det med seg da . Går det galt innledningsvis i denne sesongen så kan man være trygg på at det vil bli satt i gang aksjoner mot eieren. 

Det eneste som får han til å våkne er røde tall i regnskapet. 

Hvis ikke det er forbedringer på banen denne sesongen så blir det mange tomme seter på Emirates , dessverre.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...