Jump to content

Arsenal Women


Frank

Recommended Posts

Tenkte det kunne være litt artig å lage en tråd om damelaget vårt. Hvis det skulle være en slik tråd her, så får man bare slette denne, men jeg fant i alle fall ingen annen tråd etter en kjapp titt.

 

I serien så er vi overlegne noe man tydelig kan se på tabellen her

 

Etter hva jeg leste på ArseWeb så er nå forspranget på 8 poeng og vi har fortsatt en kamp til gode, så hvis dette stemmer så er ikke tabellen på Arsenal.com helt oppdatert.

 

Søndag 4 Mars er neste kamp og det er ligacup finale mot Leeds. Ifjor møttes Arsenal og Leeds i FA cup finalen og da vant vi 5-0 - vi får håpe på en gjentakelse. ArseWeb sin artikkel om jentelaget kan leses her!

 

Så nå er det bare å grave frem enda mer informasjon om damelaget og få i gang en skikkelig diskusjon om våre overlegne Arsenal Ladies. :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ser ut som Faye White (Arsenal Ladies Kaptein) styre laget veldig godt.

 

Og 14. Januar banka de Sunderland helle 9-0 på borte bane.

 

Utklassing....! :angry: Ikke mer og si.

Link to comment
Share on other sites

Kan nok bli mange trofeer i år tror jeg. :angry: Vet ikke helt hvordan det går i FA cupen, men regner vel egentlig med at vi henger med der også. :P

 

I seriekampen som ble spilt i går så vant vi 4-0 borte mot Doncaster. Mål av Yankey 2, Smith, Sanderson.

Link to comment
Share on other sites

Helsikke for en målforskjell! De er jo rett og slett overlegne! Hvordan ligger de an i UEFA-cupen?

Finale mot Umeå(?) 21 og 29 april(hjemme på Ashburton)! For første gang...

 

"For the record", kampen går på Meadow Park, Borehamwood sundag 29/4 kl. 1300 norsk tid. Det var reint praktiske årsaker til at det ikkje let seg gjere å spele på Ashburton. Meadow Park har normalt ein kapasitet på 4500, derav 500 sitjeplassar. Korleis UEFA kan godta at ein stor kamp som dette vert spelt under slike fasilitetar har eg ikkje noko godt svar på, men det tyder vel på at damefotball i høgaste grad er ein bigeskjeft for UEFA. Det har nok igjen å gjere med at dei store pengane ligg i herrefotballen. Og pengar er som kjent noko UEFA forstår seg på.

Link to comment
Share on other sites

Helsikke for en målforskjell! De er jo rett og slett overlegne! Hvordan ligger de an i UEFA-cupen?

Finale mot Umeå(?) 21 og 29 april(hjemme på Ashburton)! For første gang...

 

"For the record", kampen går på Meadow Park, Borehamwood sundag 29/4 kl. 1300 norsk tid. Det var reint praktiske årsaker til at det ikkje let seg gjere å spele på Ashburton. Meadow Park har normalt ein kapasitet på 4500, derav 500 sitjeplassar. Korleis UEFA kan godta at ein stor kamp som dette vert spelt under slike fasilitetar har eg ikkje noko godt svar på, men det tyder vel på at damefotball i høgaste grad er ein bigeskjeft for UEFA. Det har nok igjen å gjere med at dei store pengane ligg i herrefotballen. Og pengar er som kjent noko UEFA forstår seg på.

OK, hadde bare fått med meg at Arsenal Ladies' finale skulle spilles på Ashburton i stedet for Boreham, så jeg er vel dårlig oppdatert. Men gøy blir det hvertfall. Følger ikke svensk damefotball så jeg vet ikke hva Umeå er i forhold til Arsenal. Men vi har god sjans til å bli best i Europa.

 

Trofeer(AL ble grunnlagt i 1987)

 

UEFA: 2 kvartfinaler og 2 semifinaler

Serien: 8 gull og 2 sølv

FA-Cupen: 7 gull

Ligacupen: 8 gull

Community Shield: 3 gull

 

Rett og slett sinnsykt!!! Takk til Vic Akers for bra damelag :angry:

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk glad på jentenes veier :P

De vinner alt,og er suverene i ligaen..

Gleder meg veldig til UEFA-cup finalen.

Der skal de vinne.

Men vet at Umeå er rimelige gode,så det blir et tøft oppgjør.

Lykke til Ladies :angry:

Link to comment
Share on other sites

Umeå var iallfall på forrige rankingen til UEFA rangert som det beste laget i Europa. Arsenal var rangert som nr. 3, så det blir nok ikke lett å dra hjem UEFA-cup trofeet, men vi får håpe på det beste! Det blir i hvert fall storeslem i England

Link to comment
Share on other sites

Men utseendemessig så vinner de ikke akkuratt så mange priser :D :P

 

 

heh, det er jo noen som eg syns er fine, og eg synes keeperen våres er meget så fin..

 

Emma Byrne

 

60430.jpg

Link to comment
Share on other sites

jepp, Daniel nevnte det tidligere

Så det nå. Så det ikke tidligere :(

 

Uansett, de er på god vei til å ta the treble i år. De ser overlegne ut i serien og kan klare å slå Umeå i UEFA-cupfinalen hvis de holder fokus på topp.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da vant the Ladies også London County Cup. 2-0 over Milwall og 2 scoringer av Kelly Smith.

 

Sinnsyke 18-0-0 i ligaen og 102-6 i målforskjell. Finale i FA-Cupen mot Charlton, allerede vunnet Ligacupen og to dager til første kamp mot Umeå, i Sverige. Mye mer enn all respekt til disse damene, og aldri glem mannen bak det hele Vic Akers heller. Dette laget pynter mye på 1. lagets null trofeer i år. UTROLIG!

Link to comment
Share on other sites

0-0 etter 49 minutter for damene mot Umeå i Sverige. Come on you reds(helst de som spiller mot scum nå, drar til helvete om vi taper). JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA der! King KOLO! FANTASTISK!

 

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! HAHA! Like mye ran som scum mot oss. Umeå - ALFC 0-1. Det hjalp på humøret :D Nydelig mål på 90 mins.

Link to comment
Share on other sites

Yes,det var bra at de slo Umeå på bortebane.Så første omgang og syns keeperen Emma Byrne(tror det skrives sånn)var veldig god...Hun hadde stål kontroll da jeg så på. :) Nå er det jo London neste,og med det gode utgangspunktet,ser jeg ikke bort ifra at jentene vinner hele skiten... ;)

Men noen som vet hvem som scorte målet??

 

Lykke til i London jenter :xxx:

Link to comment
Share on other sites

Yes,det var bra at de slo Umeå på bortebane.Så første omgang og syns keeperen Emma Byrne(tror det skrives sånn)var veldig god...Hun hadde stål kontroll da jeg så på. :) Nå er det jo London neste,og med det gode utgangspunktet,ser jeg ikke bort ifra at jentene vinner hele skiten... ;)

Men noen som vet hvem som scorte målet??

 

Lykke til i London jenter :xxx:

Husker jeg ikke feil så var det Alex Scott. Så du 1.omgangen? Spilte ikke herrene da. Jeg så det siste kvarteret jeg.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...