Jump to content

Tips til TGP


Eboue

Recommended Posts

Folk i forumer har alltid sterke meninger. Noe jeg også ser her inne, og noe jeg også har selv. Så derfor, hvis det er noen mulighet for å evt. bli hørt (hvis det er saklig og fornuftig), hadde det vært gøy at folk her i forumet kunne komme med innspill og forslag til å heve kvaliteten på TGP, og gjøre det til et enda bedre supporterblad, og gjerne spørre om ting hvis det er noe man lurer på.

 

Kan det være noen mulighet for å bli hørt, og at de som lager TGP, og skriver artikler og bestemmer innhold osv. vil komme til å lese dette noen gang, og at de kan se over det som står her, og se om de vil gjøre noe med enkelte ting som blir nevnt?

[Om ikke...bare slett denne tråden, mods..]

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Jeg vil ha flere striper av Boring-Boring-Arne!

 

Haha...ja, han eier! [Hvis det var den faste tegneserie-stripen som var før?]

 

Hvis dere ikke har mer striper igjen, kan jeg evt. prøve å lage noen tegneserie-striper, som dere kan vurdere å ta med i bladet? Liker å tegne slike striper, og kan prøve å få med noen bra poeng også. ;)

Vil gjerne komme med et forslag uansett?

Link to comment
Share on other sites

Liker den nye layouten veldig bra, men det som har blitt nevnt tidligere er at, på forsiden så kan det virke som dere legger mye fokus på hvilken side f. eks artikkelen om Fabregas er på, da dere fremhver sidetall og ikke teksten "Golden Boy, Cesc Fabregas". Etter min mening trenger dere ikke å skrive sidetall på hvor de forskjellige artiklene foreligger, da de aller fleste goonere kommer til å lese gjennom HELE bladet, fra start til slutt.

 

Også håper jeg det blir litt mer Arsenal-preget blad, dvs at forsiden blir mer rød enn hvit.

Link to comment
Share on other sites

Er enig med Imers, mer Arsenal preg! Men liker egentlif den gamle layouten bedre ;) Mye mer Arsenal enn det nye! Men pytt pytt..

 

2 plakater i stede for 1. Altså dobbeltsidig plakat, så man kan velge en av sidene ;)

Enig med det om plakater. De plakatene som er nå har dessuten skrift på baksiden, så hvis man tar den ut av bladet, forsvinner også to sider av bladet ;)

Link to comment
Share on other sites

Er enig med Imers, mer Arsenal preg! Men liker egentlif den gamle layouten bedre ;) Mye mer Arsenal enn det nye! Men pytt pytt..

 

2 plakater i stede for 1. Altså dobbeltsidig plakat, så man kan velge en av sidene ;)

Det med dobbelsidigplakat var skikkelig godt tips! ;)

Jeg vil gjerne kunne velge om hvilken plakat jeg skal henge opp, pluss at da slipper halve artikkelen å bli borte når jeg tar ut plakaten (selv om det egentlig ikke er noe stort problem da ;) ).

 

EDIT: Jeg så ikke at The Gunner hadde lagt ut en post med omtrent akkurat det samme innholdet, ettersom jeg skrev denne posten da.

Link to comment
Share on other sites

Liker den nye layouten veldig bra, men det som har blitt nevnt tidligere er at, på forsiden så kan det virke som dere legger mye fokus på hvilken side f. eks artikkelen om Fabregas er på, da dere fremhver sidetall og ikke teksten "Golden Boy, Cesc Fabregas". Etter min mening trenger dere ikke å skrive sidetall på hvor de forskjellige artiklene foreligger, da de aller fleste goonere kommer til å lese gjennom HELE bladet, fra start til slutt.

 

Også håper jeg det blir litt mer Arsenal-preget blad, dvs at forsiden blir mer rød enn hvit.

 

Ja, var jo det jeg skrev for en stund siden i den andre TGP-tråden.

Synes det er for mye fokus på sidetallet, og alt for lite fokus på hva artiklen egentlig handler om.

Og så er det for lite rødt, og for mye hvitt.

Hva med noe lignende dette?

layouttgpxa1.png

Legg merke til at jeg skrev lignende dette, og dermed er dette bare et tips til hvordan jeg ville hatt fokus og sånt, og ikke noe jeg vil at skal brukes i det hele tatt, bare så det er sagt.

Link to comment
Share on other sites

Veldig flott arbeid Helmik! Satser du på å bli grafiker i et firma? Burde gjøre det med det talentet du innehar!

 

Ellers syns jeg det var et flott forslag til forside du lagde! Mer rødt er mye penere! ;)

 

Hmm...hadde ikke vært dumt å blitt grafisk designer i et firma nei.. er hobby-designer så.. ;) Men det er nok ikke det som er drømmen. [Fotballspiller ;) ]

 

Takker for ros også..

 

Edit:

Men nå bygget jo jeg bare videre på det designer som var allerede. Å finne en fin mal for layout er svært vanskelig, og det hadde jo jeg foran meg med TGP, så de skal ha ros de også!

Hadde nok ikke blitt så bra om jeg skulle gjøre noe helt selv.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er ett veldig bra design det der.. Men jeg selv ville brukt litt lysere farger. Og overteksten er dårlig....Tror nok vi må ha lyse farger i layouten da blir det lettere å lese.. Men litt mer farge enn det vi har nå er jo kurrant

 

Er enig at det er lettere å lese om det er lyst, men så blir hvitt alt for lyst, og rød for skrikende til en layout, så jeg fant denne fargen jeg har brukt her, best.

 

Men tror du misforstår dette litt også.

Jeg mener på ingen måte å konkurrere med de[n] nåværende grafiske designeren[e] til TGP, men heller tipse om hvordan det kanskje kunne blitt enda bedre. :P

Link to comment
Share on other sites

Den layouten Helmik`n har laget var jo nydelig, men den vi har nå er ganske fin den òg. Jeg ville uansett satset på den som Helmik`n har laget.

Agreed!!!!

Mye mer the Gunners!!!!

Dere i The Gunners Post; ring til Heia og ansett Helmik'n :D :D

Helt enig, Helmik'n var bra!

Link to comment
Share on other sites

Smigrende at dere likte designer jeg laget, men jeg sier nok en gang at jeg nok ikke hadde fått et så godt resultat helt ut av ingenting, så det er jo noenlunde samme design som det er på det siste TGP'et, så det er de som har laget konseptet.

 

Og np, Rohino! :D

 

 

Vel, til en annen sak:

Har noen forslag som kanskje kunne gjøre TGP ENDA bedre. Hva med å ha en fast side hvor man , med tekst og illustrasjoner, viser og snakker rundt smarte og gode trekk som ofte går igjen både når vi angriper og forsvarer oss? Hvordan vi setter opp angrep, bevegelsesmønstere til spillerne, evt. "avlednings mannøvere" som man ikke alltid får med seg? Samme kune ha vært morro å ha om finter, triks osv...

 

Når jeg først leste dette, syntes jeg det var en veldig god idè, noe som gjorde at jeg satte meg ned å så Arsenal - Blackburnkampen for andre gang. Der så jeg på de beste angrepene, og skrev ned. Jeg satt nok i 3-4 timer med kampen, og spolte frem og tilbake, tenkte og noterte.

Til slutt prøvde jeg å sette dette sammen til en artikkel. Jeg satt i enda noen timer med den, til jeg ble fornøyd.

Artikkelen ble god, også i følge mine foreldre. Men: Noe manglet: Illustrasjoner.

Så jeg satte meg ned, og prøvde å lage noen illustrasjoner. De ble også bra imo.

Så nå har jeg en fiks ferdig artikkel.

 

Så mitt spørsmål her er.. er det noen som vet om det er mulighet for at noen i TGP kan lese over den [2-3 sider lange] artikkelen, og se om det er noe? ...og evt. se om de vil ha den i TGP?

 

Om det ikke er noen fra TGP som er her inne.. er det noen som vet en e-post som jeg kan maile til. Har sett i TGP, men det er så mange adresser der, så jeg vet ikke hvilken evt..

Link to comment
Share on other sites

Ingen av redaktørene er inne på forumet så veldig mye, men det hender seg at vi er innom å titter.

 

Gode forslag mottas med takk. Helst på mail.

 

Bård Heggset- ansvarlig.redaktor@gunners.no

Magnus Buen Halvorsen: redaktor@gunners.no

 

Når det gjelder lay-out, så er det godt å se at det er engasjement blant medlemmene. TGp 3 var første gang at vi satte bort lay-outen, og vi i redaksjonen var godt fornøyd med resultatet. I motsetning til før, er det profesjonelle folk som tar seg av lay-outen, og vi er sikre på at produktet blir enda bedre neste gang.

 

Grunnen til at vi valgte å gjøre som alle andre de andre store supportermagasinene, (dvs. kjøpe lay-out tjenesten) var regelrett arbeidsmengden og ikke minst at bladet behøvde et lite løft for å komme et hakk videre.

Link to comment
Share on other sites

Mail er nå sendt til redaktor@gunners.no, men jeg sendte før jeg leser posten din over her, Ansvarlig Redaktør [bård, I guess?].. så vil du at jeg skal sende til deg isteden, siden du vet at jeg har sendt, siden jeg skriver det her nå? For dere sjekker vel ikke akkurat disse mailadressene her hver eneste dag. ;)

 

Anyways, det med layouten, vil for tredje gang presisere at jeg ikke var på jakt etter å frata noen jobben, selv om enkelte her mente at jeg skulle overta.. Jeg setter selvfølgelig stor pris på at dere liker det jeg lager, men tror disse TGP allerede har, er enda bedre, siden de sikkert jobber som grafiske designere på heltid. Vel, at de jobber som det er jo wild guess, men jeg vil tro det.

Link to comment
Share on other sites

Den layouten Helmik`n har laget var jo nydelig, men den vi har nå er ganske fin den òg. Jeg ville uansett satset på den som Helmik`n har laget.

Agreed!!!!

Mye mer the Gunners!!!!

Dere i The Gunners Post; ring til Heia og ansett Helmik'n ;) :P

Helt enig, Helmik'n var bra!

 

SINNSYKT BRA!!!!!!! Som sagt mye mer gunners. Perfekt utført!! :ph34r: :-| Har det som bakrunn på PCèn jeg nå! Hehe

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Vi hadde desverre litt dårlig tid med layouten på dette første bladet.

Onsdag-Søndag. Egentlig skulle det nye designet drøye til over nyttår. Vi er to designere med 10 års erfaring fra reklame og designbransjen. Er beklagelig med pikselfeil, men må bare henvise til den korte tiden vi hadde. Neste nr. vil bli ytterlig forbedret og komme nærmere den formen vi ønsker.

 

Takk for all positiv og konstruktiv tilbakemelding,

Tom og Malin

 

Hei!

Vi skal gå nærmere gjennom tilbakemeldingene fra lesere. Litt av tanken var å stramme bladet opp rent design og layoutmessig samt få et uttrykk som er litt mer i tiden, men som også bevarer litt av farger fra Arsenal. Litt i likhet med det offisielle Arsenal bladet (engelsk) som kan kjøpes hos Narvesen bla.

Kom gjerne med mer ris og ros!

 

mvh.

 

Tom og Malin

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...