Jump to content

Philippe Senderos


Safe Hands

Recommended Posts

Senderos har spilt meget bra under Toures fravær. Gårsdagens kamp var èn av få dårlige kamper han har spilt denne sesongen. Senderos kjemper for drakta, mens det er andre spillere som kommer med svake kamper kamp atter kamp. Blant dem er Almunia og Eboue, men dette ser tydeligvis ikke Wenger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 409
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Huff og huff. Synes det er feigt overfor Senderos å begynne å ta frem hoggestabben igjen etter kun èn svak kamp. Han har prestert veldig bra generelt sett denne sesongen. Hadde det ikke vært for Phillipe så kunne det sett stygt ut i januar når Toure var borte. Jeg har begynt å få tro på ham igjen, og han er en strålende backup å ha. Som du ser over, så var det ikke lenge siden jeg (m.fl) heller ville ha ham foran Toure (som hadde en aldri så liten formsvikt for en tid tilbake).

 

Men så taper han en hodeduell mot Hyypia (hvor han riktignok var svært klønete, og gjør mange feil) og ikke klarer å henge med Torres når han har ballen i beina (hvem i pokker klarer egentlig det?) og så er det SELG, SELG, SELG igjen. Synes det er litt hastig å begynne der igjen.

 

La ham få tid! Det har jeg bestemt meg om å gjøre med Eboue også (selv om det er en annen sak her).

Jegmå nok en gang poengtere at jeg har forsvart han lenge. Nå har det seg imidlertid slik at Senderos ikke innehar helt elementære ting man trenger som fotballspiller. Se på måten han ble lurt trill rundy av Hyypia!!! Det har med fotballforståelse. Når det gjelder å blø for drakta er jo det bra, og jeg er helt enig med deg i at han er blant topp 3 "bløere" på vårt lag. Men selv jeg (og du) kan blø 100% for drakta, men det hjelper ikke hvis man ikke har ferdighetene. Kanskje det går an å beholde han som et midtstoppervalg man kan hive innpå i kamper som mot Heskey, McBride, Kevin Davies osv, men han SKAL ikke benyttes mot Torres, Rooney, Tevez, Drogba, Berbatov osv.

Link to comment
Share on other sites

Huff og huff. Synes det er feigt overfor Senderos å begynne å ta frem hoggestabben igjen etter kun èn svak kamp. Han har prestert veldig bra generelt sett denne sesongen. Hadde det ikke vært for Phillipe så kunne det sett stygt ut i januar når Toure var borte. Jeg har begynt å få tro på ham igjen, og han er en strålende backup å ha. Som du ser over, så var det ikke lenge siden jeg (m.fl) heller ville ha ham foran Toure (som hadde en aldri så liten formsvikt for en tid tilbake).

 

Men så taper han en hodeduell mot Hyypia (hvor han riktignok var svært klønete, og gjør mange feil) og ikke klarer å henge med Torres når han har ballen i beina (hvem i pokker klarer egentlig det?) og så er det SELG, SELG, SELG igjen. Synes det er litt hastig å begynne der igjen.

 

La ham få tid! Det har jeg bestemt meg om å gjøre med Eboue også (selv om det er en annen sak her).

Jegmå nok en gang poengtere at jeg har forsvart han lenge. Nå har det seg imidlertid slik at Senderos ikke innehar helt elementære ting man trenger som fotballspiller. Se på måten han ble lurt trill rundy av Hyypia!!! Det har med fotballforståelse. Når det gjelder å blø for drakta er jo det bra, og jeg er helt enig med deg i at han er blant topp 3 "bløere" på vårt lag. Men selv jeg (og du) kan blø 100% for drakta, men det hjelper ikke hvis man ikke har ferdighetene. Kanskje det går an å beholde han som et midtstoppervalg man kan hive innpå i kamper som mot Heskey, McBride, Kevin Davies osv, men han SKAL ikke benyttes mot Torres, Rooney, Tevez, Drogba, Berbatov osv.

 

Vi begynner å bli enige. Du har rett i det du sier, men med Wenger som trener, så tror jeg det med fotballforståelse som han mangler kan læres. Hvis Professoren printer inn i hodet på ham at man ikke bare skal følge angriper, men følge med på ballbanen også, så vil han passe på det neste gang. Osv, osv...

 

Tror Senderos ennå kan "reddes" i den forstand. Men fart er en annen ting. Det kan (og vil?) hindre ham i å bli en stopper i verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Senderos er at hver gang han eksponeres for det ypperste nivå, så blir han avslørt. Om og om igjen. Senderos er en god spiller og holder greit generelt premier league nivå, men ikke toppnivå. Omtrent som Robert Huth.

 

Er ikke helt enig i det. Han var stor i begge kampene mot Milan og har tidligere vist at han kan prestere mot meget gode spillere. Han var nøkkelen til Sveits`gode VM for to år siden og har prestert meget godt i mens Toure var borte.

At han gjør en stor feil ved 1-1 scoringen i går er det ingen tvil om. Ved 2-1 målet gjør Torres en fantastisk jobb og jeg syns det er latterlig at enkelte erklærer Senderos for ubukelig etter en slik scoring. Alt Torres gjør er perfekt og avslutningen kan ikke treffe bedre. Dette var spanjolens eneste mål og egentlig sjanse i løpet av to kamper. Syns faktisk Senderos skal ha skryt for det han gjorde mot spanjolen i disse kampene. Fortjener ikke ris fordi et magisk øyeblikk fra en meget god fotballspiller fører til et mål.

 

Hvis man ser tilbake på kampen lørdag- hvor Toure og Gallas dummet seg ut gang på gang mot Crouch- så ser man hvor viktig duellspiller Senderos er. Han tok Crouch helt ut av kampen. I tillegg er det noen tidligere i tråden som diskuterer om gutten har fotballforståelse: Per i dag er det vel ingen bortsett fra Cesc, Flamini og TR i Arsenal som kan konkurrere med Senderos når det gjelder å forstå spillet. Hans plasseringsspill og dirigering av forsvaret er klart bedre enn noen av alternativene.

Link to comment
Share on other sites

Det er liten tvil om at Senderos sammen med Gallas er vårt beste

taktisk bra midtstopperpar.

Senderos er flink å lese spillet og har løftet seg denne sesongen.

Spørsmålet er om det er godt nok til å vinne PL,CL osv.

 

Toure har for meg vært en skuffelse siden han kom tilbake fra Afrikamesterskapet. Blir for mye tut og kjør.

Og det har vel vist seg og at andre midtstoppere i Arsenal har virket keitete sammen med Toure.

Og det har med Toure sine taktiske disposisjoner og muligens at han

er på etterskudd ved svært mange anledninger.

 

Jeg er iallefall ikke sikker lengre på at Toure-Gallas er det perfekte midtstopperpar for oss.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Senderos er at hver gang han eksponeres for det ypperste nivå, så blir han avslørt. Om og om igjen. Senderos er en god spiller og holder greit generelt premier league nivå, men ikke toppnivå. Omtrent som Robert Huth.

 

Sitter med akkurat den samme følelsen.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Senderos er at hver gang han eksponeres for det ypperste nivå, så blir han avslørt. Om og om igjen. Senderos er en god spiller og holder greit generelt premier league nivå, men ikke toppnivå. Omtrent som Robert Huth.

 

Er ikke helt enig i det. Han var stor i begge kampene mot Milan og har tidligere vist at han kan prestere mot meget gode spillere. Han var nøkkelen til Sveits`gode VM for to år siden og har prestert meget godt i mens Toure var borte.

 

 

Og jeg vil tillegge hans prestasjoner på veien til CL-finalen i 06. Han var en meget viktig brikke da våre gutter satte rekord i antall minutter uten baklengs - og det efter møter med bl.a. Real Madrid og Juventus.

 

Alle midtstoppere vil gjøre flere feil i møte med typer som Drogba og Torres enn i møte med Dave Kitson og Erik Nevland. At Senderos på en særskilt måte blir avslørt, er jeg ikke enig i.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer an på hvordan kamper forløper. Mot Milan var det 4x45 minutter enveiskjøring mot Milanmålet. Det er klart at noen som ikke gjør stort heller ikke gjør mange feil. Spørsmålet er hva som skjer når trykket virkelig kommer. Det er ikkje bra etter det jeg kan observere. Etter min mening har vi store problemer med å få satt et midtstopperpar som holder et nivå som gir oss evnen til å "låse kamper" og spille på resultat. Vi sitter ytterst på stolen og biter negler bare motstanderen har ballen. Det er fordi vi vet innerst inne at det er noe der bak som vi ikke stoler på. Hvis en skreller vekk alt som finnes av følelser og forholder seg til brutale fakta er det for meg ganske opplagt at hverken "armer og bein" eller "supertankeren" er ideelle brikker å basere en ugjennomtrenglig mur på. Det er nå min mening.

 

I tillegg mener jeg at vi har den svakeste førstekeeperen vi har hatt siden George Wood stod i mål og den svakeste rekkelederen siden Hankin og Hawley liksom skulle erstatte Stapleton. Det er ikke kødd en gang, ikke for en klubb som kan skilte med keepere som Jennings, Lukic, Seaman og Lehmann og spisser som Smith, Wright, Bergkamp og Henry.

 

En reell venstrekant har vi knapt nok, annet enn RoSICKy.

 

Det er etter mitt syn det som skiller oss fra pokalene. En keeper som gir oss poeng motstanderene ikke får, et pålitelig midtstopperpar, en spiss som kan avgjøre en kamp på den ene sjansen han får (eller som knapt trenger en sjanse for å score) og til sist gjerne en venstrekant som kan gi oss litt større bredde.

 

Det er min klare oppfatning at navnene Almunia, Toure/Senderos og Adebayor er det som i all hovedsak skiller oss fra Chelsea (Cech, Carvalho/Terry, Drogba) og Manchester United (van der Sar, Ferdinand/Vidic, Rooney/Tevez/Ronaldo....ikke rart de trekker det lengste strået).

 

I så måte var kampen på Anfield et glimrende eksempel:

Senderos gir bort ett mål.

Torres scorer ut fra ingenting mens Adebayor misser på blank goal.

Toure "visper" Babel inn i straffefeltet og gir Liverpool billetten.

Mens Almunia gir bort en corner og avslutter med handlingslammelse på den siste scoringen.

 

Sikkert langt på vei som å banne i kirken, men det er min helt klare mening.

 

...og hvis noen tror det er noe jeg har kommet frem til de siste dagene. Det er det ikke. Det kan nok bekreftes av personer jeg SMS'er med under kamper. F.eks. Toggen/Sir Carpenter.

 

Nå kommer Vela som kan være en venstrekant, men igjen blir det en ny "guttunge". Uansett det er 3 posisjoner som etter min mening må forsterkes av kvalitetsspillere. Så hadde jeg vært Wenger så hadde jeg brukt det som var nødvendig av penger (innenfor de rammer som en må forholde seg til) for å kjøpe "verdens beste keeper", "verdens beste midtstopper" og "verdens beste spiss".

 

For ikke å snakke om den psykiske effekten, trygghetsfølelsen og stoltheten dette ville gi våre unge spillere som ikke står tilbake for noen i verden. Spillere som Sagna, Clichy, Fabregas, Flamini og etterhvert forhåpentligvis også Vela/Walcott/Diaby.

 

 

PS. Samme innlegg er lagt inn i tråden for stallen 2008/09.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Senderos er at hver gang han eksponeres for det ypperste nivå, så blir han avslørt. Om og om igjen. Senderos er en god spiller og holder greit generelt premier league nivå, men ikke toppnivå. Omtrent som Robert Huth.

 

Er ikke helt enig i det. Han var stor i begge kampene mot Milan og har tidligere vist at han kan prestere mot meget gode spillere. Han var nøkkelen til Sveits`gode VM for to år siden og har prestert meget godt i mens Toure var borte.

 

 

Og jeg vil tillegge hans prestasjoner på veien til CL-finalen i 06. Han var en meget viktig brikke da våre gutter satte rekord i antall minutter uten baklengs - og det efter møter med bl.a. Real Madrid og Juventus.

 

Alle midtstoppere vil gjøre flere feil i møte med typer som Drogba og Torres enn i møte med Dave Kitson og Erik Nevland. At Senderos på en særskilt måte blir avslørt, er jeg ikke enig i.

Spørsmålet er hva du synes om Senderos i forhold til Ferdinand, Terry, Vidic, Carvalho osv. Da faller han gjennom. Vi er et verdensklasse-lag, og derfor trenger vi å ha verdensklassespillere!

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Senderos er at hver gang han eksponeres for det ypperste nivå, så blir han avslørt. Om og om igjen. Senderos er en god spiller og holder greit generelt premier league nivå, men ikke toppnivå. Omtrent som Robert Huth.

 

Er ikke helt enig i det. Han var stor i begge kampene mot Milan og har tidligere vist at han kan prestere mot meget gode spillere. Han var nøkkelen til Sveits`gode VM for to år siden og har prestert meget godt i mens Toure var borte.

 

 

Og jeg vil tillegge hans prestasjoner på veien til CL-finalen i 06. Han var en meget viktig brikke da våre gutter satte rekord i antall minutter uten baklengs - og det efter møter med bl.a. Real Madrid og Juventus.

 

Alle midtstoppere vil gjøre flere feil i møte med typer som Drogba og Torres enn i møte med Dave Kitson og Erik Nevland. At Senderos på en særskilt måte blir avslørt, er jeg ikke enig i.

Spørsmålet er hva du synes om Senderos i forhold til Ferdinand, Terry, Vidic, Carvalho osv. Da faller han gjennom. Vi er et verdensklasse-lag, og derfor trenger vi å ha verdensklassespillere!

 

Sant det, men det vil nok ikke bli et problem ettersom han ikke er førstelagsspiller på linje med spillere som, ja; Ferdinand, Terry, Vidic og Carvalho. Som backup er han blandt de aller beste i hele Premier League, og det synes jeg egentlig er nok.

Link to comment
Share on other sites

Vi har Toure og Gallas som våre 2 beste og/eller som skal/bør spele. Kven har united, chelsea og united som 3. valg og er dei bedre/ har vore bedre enn Senderos denne sesongen.

 

Senderos hadde ei veldig dårleg kvartfinale, og eg forstår eigentleg ikkje kvarfor han spelte denne kampen, men sesongen hans etter jul har vore veldig bra, og vi kan ikkje gi han skylda for at vi rota vekk seriemesterskapet i mars.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det stemmer er det ganske trist. Ikke bra hvis Senderos har falt sammen mentalt etter hendelsen etter pool kampen. Håper han virkelig kommer sterkt ut av denne situasjonen og at det ikke kommer til å gjøre han til en nervøs spiller ute på banen da han skal ta avgjøresler i etterkant. Håper virkelig han rister dette av seg fort. Han visste flott potensial mens Toure var i Afrika/skada.

Link to comment
Share on other sites

tror senderos muligens bør se seg om etter en ny klubb hvor det kanskje forventes mindre fra han?

Han spiller i en klubb hvor spillere og fans forventer at man skal kjempe om liga og championsleague trofet hver sesong,og det virker ikke helt som om at han takler dette presset.

Føler selv at senderos ikke er noe særlig bedre enn feks hangeland og at en klubb som birmingham,middlesboro,bolton osv hadde passet han bedre.

Mulig jeg er helt ute å sykler nå,men det er nu de tankene jeg har om saken.

 

Ellers så virker senderos som en veldig god og snill person,ønsker han ikke noe vondt men tvert imot alt godt,,håper han kommer seg vist det er noe sannhet i denne artikkelen.

Link to comment
Share on other sites

Dette minner mindre og mindre om den nye Tony Adams, og snarere den nye Sol Campbell. Synd å si det, men i en så stor klubb som Arsenal så nytter det ikke å ha så rimelig svake nerver som han må ha for å få sammenbrudd av den slags ting. Greit nok at presset er stort i slike kamper osv, men slikt må man egentlig tåle dersom man skal kjempe om serie- og Champions Leaguegull hver sesong.

 

Talentet sier jeg ingenting på (bortsett fra tempoet), og jeg tror han kan bli stor. Men han vil nok gjøre det bedre i en mindre klubb. Tror han ville gjort det bra i f.eks Villa, hvor han ypperlig kunne ha erstattet Olof Mellberg når han reiser i sommer.

 

Unner Senderos alt godt, og jeg tror han kan få en bra karriere, men jeg tror ikke han vil få en like bra dersom han fortsetter i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Veldig trist hvis dette er tilfellet.

 

Senderos har blitt en huggestabbe for mange supportere og setter han under større press enn han fortjener. Han er en stor lagspiller, jobber knallhardt i hver eneste kamp han spiller og når han får spille over tid så gjør han en veldig god jobb i forsvaret. Mange trodde jo Toure skulle bli dypt savnet etter at han dro til Afrika-mesterskapet, men i stedet ble han ikke savnet i det hele tatt.

 

Han gjør noen feil innimellom, men hvem gjør ikke det? Dessuten er han såpass ung, og såpass lærevillig etter hva jeg har lest om han tidligere at jeg tror han kommer til å "vokse" av seg de små feilene han gjør innimellom.

 

Syns det er viktig at vi supportere tenker på at spillerne våre bare er mennesker de og, og at vi heller må gi de god støtte de gangene de gjør feil, i stedet for å overkritisere dem. At de blir nervøse og får større press fra egne supportere gjør jo bare vondt værre for oss selv, og dessuten er det Wenger som tar ut laget og det er opp til han om spillere er gode nok eller ei.

 

Edit: Dere som klager på Senderos kan jo bare melde dere til tjeneste hos Wenger, så kan dere få sjansen i en kvartfinale borte mot Liverpool og da kan vi se hvordan dere klarer den jobben. Og tenk på det, hvis du gjør EN liten feil i den kampen som gjør at vi ryker ut så kommer flere millioner fans rundt omkring på jordkloden til å bruke akkurat DEG som syndebukk for at vi røk ut.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...