Jump to content

Philippe Senderos


Safe Hands

Recommended Posts

Dette som er litt av problemet til supporterne.

 

Spillere trenger spilletid for å finne finne formen og tryggheten.

Hvis en spiller sjelden er på banen og får en sjelden sjanse er det lett at de kan gjøre feil og da blir de halshugget med en gang, men supporterne glemmer disse årsakene.

 

Når man ser en spiller få sjansen over tid vil de spille seg i form og bli mye tryggere og da ser man det beste av spillerne, slik som med Senderos nå.

 

Vi har jo også sett dette av Flamini før, og dette er mye av årsaken tror jeg til at Gilberto også er såpass svak nå om dagen. Han begynner å dra på årene, men allikevel blir han ikke såpass dårlig i løpet av ett år. Hadde han spilt fast på midtbanen uke inn og uke ut tror jeg Gilberto hadde vært minst like god som ifjor.

 

Håper Senderos fortsetter den gode formen fremover - viktig at spillerne er i best mulig form! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 409
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Enig. Lurer på hvordan tilstandene her hadde vært om det hadde vært Senderos og ikke Clichy som gjorde tabben mot City. Da trur jeg enkelte her hadde satt en prislapp på hodet hans.

 

Tror at Senderos er en spiller som må spille seg i form. For da er han god.

 

 

Jepp det er sant det du sier der...sitter her og lurer på om eg skal skaffe meg ei Senderos 6 drakt, hva syns du om det? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Enig. Lurer på hvordan tilstandene her hadde vært om det hadde vært Senderos og ikke Clichy som gjorde tabben mot City. Da trur jeg enkelte her hadde satt en prislapp på hodet hans.

 

Tror at Senderos er en spiller som må spille seg i form. For da er han god.

 

 

Jepp det er sant det du sier der...sitter her og lurer på om eg skal skaffe meg ei Senderos 6 drakt, hva syns du om det? :blink:

 

Får ikke overdrive heller da..... ;)

Link to comment
Share on other sites

Enig. Lurer på hvordan tilstandene her hadde vært om det hadde vært Senderos og ikke Clichy som gjorde tabben mot City. Da trur jeg enkelte her hadde satt en prislapp på hodet hans.

 

Tror at Senderos er en spiller som må spille seg i form. For da er han god.

 

 

Jepp det er sant det du sier der...sitter her og lurer på om eg skal skaffe meg ei Senderos 6 drakt, hva syns du om det? :(

Ditt valg, men etter at Reyes-drakta ble kjøpt inn har jeg vært veldig forsiktig med de draktene jeg har gått til innkjøp med. Men ingen tvil om at 16 Flamini er neste - dersom han signerer ny kontrakt. :P

Link to comment
Share on other sites

At Senderos fikk kritikk da han gjorde masse tøvfeil som vi ble straffet for, er på sin rette plass. Men jeg har alltid fokusert mest på og sett på de positive tingene han har gjort i kampene. Må si jeg er veldig glad for at han ikke ble solgt til en annen klubb.

I flere aviser sier Senderos at han ønsker å gi Wenger hodebry med hvem han skal velge, mellom han og Toure. Ingenting er bedre enn slik konkurranse , for skader vil komme, og dessuten så har Toure sagt at han er redd for å bli utbrent denne sesongen. Da kan Wenger gi Toure litt fritt etter at Afrika mesterskapet er over, og heller la Senderos fortsette å imponere. Så får man se etterhvert om Senderos formkurve varer.

Uansett så er det betryggende å ha en slik god backup :(

Link to comment
Share on other sites

Enig. Lurer på hvordan tilstandene her hadde vært om det hadde vært Senderos og ikke Clichy som gjorde tabben mot City. Da trur jeg enkelte her hadde satt en prislapp på hodet hans.

 

Tror at Senderos er en spiller som må spille seg i form. For da er han god.

 

 

Jepp det er sant det du sier der...sitter her og lurer på om eg skal skaffe meg ei Senderos 6 drakt, hva syns du om det? :(

 

Får ikke overdrive heller da..... :P

Jeg har Senderos 6 drakt...

Link to comment
Share on other sites

Enig. Lurer på hvordan tilstandene her hadde vært om det hadde vært Senderos og ikke Clichy som gjorde tabben mot City. Da trur jeg enkelte her hadde satt en prislapp på hodet hans.

 

Tror at Senderos er en spiller som må spille seg i form. For da er han god.

 

 

Jepp det er sant det du sier der...sitter her og lurer på om eg skal skaffe meg ei Senderos 6 drakt, hva syns du om det? :(

 

Får ikke overdrive heller da..... ;)

Jeg har Senderos 6 drakt...

 

 

You_Rock_Emoticon.gif tror eg skal skeffe meg ei da.. :P

Link to comment
Share on other sites

Enig. Lurer på hvordan tilstandene her hadde vært om det hadde vært Senderos og ikke Clichy som gjorde tabben mot City. Da trur jeg enkelte her hadde satt en prislapp på hodet hans.

 

Tror at Senderos er en spiller som må spille seg i form. For da er han god.

 

 

Jepp det er sant det du sier der...sitter her og lurer på om eg skal skaffe meg ei Senderos 6 drakt, hva syns du om det? ;)

 

Får ikke overdrive heller da..... ;)

Jeg har Senderos 6 drakt...

 

Ja, ja, hver sin smak! hehe.... Senderos er en bra spiller det, men han har gjort endel rart i Arsenal også. Men helt klart en skikkelig hardman til tider, regner med at det er derfor du har drakta!

Link to comment
Share on other sites

Enig. Lurer på hvordan tilstandene her hadde vært om det hadde vært Senderos og ikke Clichy som gjorde tabben mot City. Da trur jeg enkelte her hadde satt en prislapp på hodet hans.

 

Tror at Senderos er en spiller som må spille seg i form. For da er han god.

 

 

Jepp det er sant det du sier der...sitter her og lurer på om eg skal skaffe meg ei Senderos 6 drakt, hva syns du om det? ;)

 

Får ikke overdrive heller da..... ;)

Jeg har Senderos 6 drakt...

 

Ja, ja, hver sin smak! hehe.... Senderos er en bra spiller det, men han har gjort endel rart i Arsenal også. Men helt klart en skikkelig hardman til tider, regner med at det er derfor du har drakta!

Senderos hadde akkurat blitt tildelt drakt nr.6 da nydrakta kom, og med bakgrunn i siste sesong på Highbury så ante jeg en ny Tony Adams on the rise.

 

Jeg kan derimot ikke si at jeg aldri har angret på valget mitt...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Syntes det er rart at Senderos ble vraket til Chelsea kampen med tanke på den gode formen han har vist de siste månedene. Jeg syntes han har vært særdeles stødig i de kampene han har spilt, og har ryddet opp i svært mange situasjoner.

 

Toure var direkte klønete ved flere anledninger, og virker som om han ikke er i sin beste form. Jeg mener at Chelseas ene mål er direkte Toures feil, da han på håpløst vis prøver å klarere med et krumspring. Det hadde aldri Senderos prøvd på, da han har mye bedre plasseringsevne enn Toure.

 

Håper Senderos får spille litt mer nå fremover, dersom Toure ikke skulle vise frem superform på treningene igjen selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

Midstoppersituasjonen med Toure eller Senderos ved siden av Gallas kan sammenlignes med Lehmann/Almunia. Da Almunia imponerte (om ikke veldig) mens Lehmann hadde pause, ble han værende i mål. Det samme skjedde dog ikke når Lehmann fikk sjansen nå for noen uker siden.

 

Hadde faktisk ikke gjort meg noe om Senderos ble foretrukket foran Toure i noen kamper. Ingenting i mot Toure, men Senderos har spilt minst like bra for oss som Toure har gjort i det siste.

 

Men for å se det fra en positiv side: Vi har tre førstelagsstoppere. :D

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på Senderos sin statistikk mot Drogba, tror jeg det er like greit at sveitseren satt på benken mot Chelsea.

 

All ære til det Senderos har gjort i fraværet til Torue. Problemet hans er at han bestangid sliter mot sterke spisser som Drogba.

Link to comment
Share on other sites

Så kunne det kanskje være en idè å la han prøve seg mot en nå som han var (er) i form? For jeg kan iallfall ikke komme på noen han har slitt spesielt mot nå i den gode perioden hans.

 

Jeg har bestandig forsvart Senderos, men det her mener jeg virkelig.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på Senderos sin statistikk mot Drogba, tror jeg det er like greit at sveitseren satt på benken mot Chelsea.

 

All ære til det Senderos har gjort i fraværet til Torue. Problemet hans er at han bestangid sliter mot sterke spisser som Drogba.

Ja, for Gallas og Toure sleit ikke mot Drogba?

Tror nok de fleste sliter mot Drogba jeg. At Drogba har spilt bra mot Senderos er fordi han er en av de beste spissene i verden. Ikke fordi Senderos er dårlig. Og jeg tror faktisk at Gallas-Senderos er det beste stopperparet vi har i øyeblikket. Bruk Toure på backen til Sagna er tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på Senderos sin statistikk mot Drogba, tror jeg det er like greit at sveitseren satt på benken mot Chelsea.

 

All ære til det Senderos har gjort i fraværet til Torue. Problemet hans er at han bestangid sliter mot sterke spisser som Drogba.

Ja, for Gallas og Toure sleit ikke mot Drogba?

Tror nok de fleste sliter mot Drogba jeg. At Drogba har spilt bra mot Senderos er fordi han er en av de beste spissene i verden. Ikke fordi Senderos er dårlig. Og jeg tror faktisk at Gallas-Senderos er det beste stopperparet vi har i øyeblikket. Bruk Toure på backen til Sagna er tilbake.

 

Er enig i at Toure og Gallas slet mot Drogba, men Senderos sin historikk mot Drogba gjør at jeg uansett er glad det ikke var han som spillte mot Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på Senderos sin statistikk mot Drogba, tror jeg det er like greit at sveitseren satt på benken mot Chelsea.

 

All ære til det Senderos har gjort i fraværet til Torue. Problemet hans er at han bestangid sliter mot sterke spisser som Drogba.

Ja, for Gallas og Toure sleit ikke mot Drogba?

Tror nok de fleste sliter mot Drogba jeg. At Drogba har spilt bra mot Senderos er fordi han er en av de beste spissene i verden. Ikke fordi Senderos er dårlig. Og jeg tror faktisk at Gallas-Senderos er det beste stopperparet vi har i øyeblikket. Bruk Toure på backen til Sagna er tilbake.

 

Er enig i at Toure og Gallas slet mot Drogba, men Senderos sin historikk mot Drogba gjør at jeg uansett er glad det ikke var han som spillte mot Chelsea.

 

Joda, men kanskje det ikke bare er Senderos som har vært så latterlig dårlig mot han? Det er en hel forsvarsfirer som forsvarer seg mot han, men såklart er det lett å skylde på Philippe. Jeg er glad for at Senderos har hatt en kjempeopptur i 2008. Pr. dags dato er han faktisk et bedre alternativ enn Toure.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på Senderos sin statistikk mot Drogba, tror jeg det er like greit at sveitseren satt på benken mot Chelsea.

 

All ære til det Senderos har gjort i fraværet til Torue. Problemet hans er at han bestangid sliter mot sterke spisser som Drogba.

Ja, for Gallas og Toure sleit ikke mot Drogba?

Tror nok de fleste sliter mot Drogba jeg. At Drogba har spilt bra mot Senderos er fordi han er en av de beste spissene i verden. Ikke fordi Senderos er dårlig. Og jeg tror faktisk at Gallas-Senderos er det beste stopperparet vi har i øyeblikket. Bruk Toure på backen til Sagna er tilbake.

 

Er enig i at Toure og Gallas slet mot Drogba, men Senderos sin historikk mot Drogba gjør at jeg uansett er glad det ikke var han som spillte mot Chelsea.

 

Joda, men kanskje det ikke bare er Senderos som har vært så latterlig dårlig mot han? Det er en hel forsvarsfirer som forsvarer seg mot han, men såklart er det lett å skylde på Philippe. Jeg er glad for at Senderos har hatt en kjempeopptur i 2008. Pr. dags dato er han faktisk et bedre alternativ enn Toure.

 

Jeg er forsåvidt enig med deg, Korslund, men allikevel er det alt for lett å være etterpåklok etter en slik kamp.

 

Tenk deg reaksjonene i media og her på forumet hvis Big Phil nok en gang ble synderen i en kamp mot Drogba. Da hadde den etter hvert gode selvtilliten til Senderos røket igjen, og han hadde vært back to square one. Tror det var bedre at han ble spart for det, jeg, selv om jeg er enig i at han fortjener å fortsette på førstelaget. Men han er nok ennå ikke klar for slike kamper, dersom vi har Toure som alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Pr. dags dato er han faktisk et bedre alternativ enn Toure.

 

Akkurat det er jeg enig med deg i, og jeg ser også helst at Senderos er tilbake mot Bolton, og at vi eventuelt flytter Toure ut til høyre.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har lenge hatt lyst til å beholde Senderos, til tross for mange rare opptredener, men nå er det nok. Han var skyld i begge de to første målene mot Lpool i går, og viser at han ikke er god til det jeg trodde han var god til. Jeg har sett på han som en spiller som kan vinne mye i luften, men når gamle trege Hyypia får lov til å rundlure han på den måten, og når han henger så til de grader etter Torres på1-2, ser jeg at han faktisk ikke duger til noe som helst. Han må vekk, og vi må ha en ny midtstopper. Det er først og fremst på denne posisjonen Manu er mye bedre enn oss. Ferdinand - Vidic er rett og slett et utrolig godt par. Når de har Brown, Silvestre, O`Shea og Pique i bakhånd sier det sitt...

 

Wenger!!!!!!!!!!! Kjøp en ny midtstopper.

 

Og en ting til: Ikke kom med usaklige innlegg her nå, f.eks om at Nordtveit tar over fra høsten av (det er altfor tidlig). Og ikke si at vi har mange unge up & coming midstoppere, for det er faktisk en posisjon hvor vi IKKE har mye å skryte av i våre yngre rekker...

Link to comment
Share on other sites

Huff og huff. Synes det er feigt overfor Senderos å begynne å ta frem hoggestabben igjen etter kun èn svak kamp. Han har prestert veldig bra generelt sett denne sesongen. Hadde det ikke vært for Phillipe så kunne det sett stygt ut i januar når Toure var borte. Jeg har begynt å få tro på ham igjen, og han er en strålende backup å ha. Som du ser over, så var det ikke lenge siden jeg (m.fl) heller ville ha ham foran Toure (som hadde en aldri så liten formsvikt for en tid tilbake).

 

Men så taper han en hodeduell mot Hyypia (hvor han riktignok var svært klønete, og gjør mange feil) og ikke klarer å henge med Torres når han har ballen i beina (hvem i pokker klarer egentlig det?) og så er det SELG, SELG, SELG igjen. Synes det er litt hastig å begynne der igjen.

 

La ham få tid! Det har jeg bestemt meg om å gjøre med Eboue også (selv om det er en annen sak her).

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...