Jump to content

Philippe Senderos


Safe Hands

Recommended Posts

Jeg håper Senderos blir valgt foran Toure til neste kamp. Blir spennende med han og Campbell. Sannsynligvis den mest duellsterke kombinasjonen vi kan stille med på den plassen. Jeg syns ikke den manglende farten har skapt særlig problemer for Philippe foreløpig.....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 409
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg syns ikke den manglende farten har skapt særlig problemer for Philippe foreløpig.....

5742[/snapback]

 

Ikkje eg heller. Senderos imponerte faktisk meg veldig på lørdag, då han løp opp ein Boro-spelar. Kanskje det er litt fart i sveitsaren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke den manglende farten har skapt særlig problemer for Philippe foreløpig.....

5742[/snapback]

 

Ikkje eg heller. Senderos imponerte faktisk meg veldig på lørdag, då han løp opp ein Boro-spelar. Kanskje det er litt fart i sveitsaren.

5747[/snapback]

Har aldri tenkt på Senderos som spesielt treig. Han er ikkje seinare enn Campbell i alle fall...

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke den manglende farten har skapt særlig problemer for Philippe foreløpig.....

5742[/snapback]

 

Ikkje eg heller. Senderos imponerte faktisk meg veldig på lørdag, då han løp opp ein Boro-spelar. Kanskje det er litt fart i sveitsaren.

5747[/snapback]

Har aldri tenkt på Senderos som spesielt treig. Han er ikkje seinare enn Campbell i alle fall...

5750[/snapback]

 

...og Sol er ikkje treig! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Jeg syns ikke den manglende farten har skapt særlig problemer for Philippe foreløpig.....

5742[/snapback]

 

Ikkje eg heller. Senderos imponerte faktisk meg veldig på lørdag, då han løp opp ein Boro-spelar. Kanskje det er litt fart i sveitsaren.

5747[/snapback]

Har aldri tenkt på Senderos som spesielt treig. Han er ikkje seinare enn Campbell i alle fall...

5750[/snapback]

 

...og Sol er ikkje treig! :)

5752[/snapback]

Sol har nok mistet en del fart etter skadene, men du har helt rett: Sol er ikke treig :lol:.

 

Jeg har heller aldri sett på Senderos som treig. Husk at han fortsatt er bare 20, og kan øke farten.

Håper han gjør det :D

Link to comment
Share on other sites

Sol har vel aldri vært spesielt rask, men problemet hans tror jeg, med tanke på at han er såpass tung, at det kan ta litt (for lang?) tid å komme opp i høy fart. Men Senderos er ikke spesielt lik i kroppsbygning, så jeg tror han har bedre forutsetninger for både bedre aksellerasjon og fart.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Senderos imponerte meg ikveld, bare noen småfeil, men hvem er feilfri.?

;)

6480[/snapback]

 

8123.jpg

 

Veldig god kamp av Senderos. Med litt mer spilletid og litt mer erfaring vil også antall småfeil bli (ytterligerer) redusert.

Link to comment
Share on other sites

Imponert hvor flink Senderos er til å komme tilbake etter at er blitt lurt.

Etter Senderos ble introdusert i laget har vi omtrent ikke sluppet inn mål.

Imponerende hvordan han rydder opp baki der.

Link to comment
Share on other sites

Drogba taper nesten alle hodedueller og blir fratatt ballen gjentatte ganger langs bakken. Meget sterkt av vår unge sveitser. At han glipper i markeringene 1 gang i hele kampen er ikke mer enn hva man kan forvente mot et så godt lag som Chelsea. Han ryddet opp i stor stil og vinner nesten alt innenfor egen 16 på frispark og hjørnespark. At han er inne å blokker noen skudd i reneste Big Tone stil sier litt om potensialet til denne gutten. I går unngår han også de dårlige passene fremover på banen. Utrolig god kamp av et kjempetalent. Tror ikke Sol selv på sine beste dager kunnet gjort ting bedre enn hva Senderos gjorde i går. Bøyer meg i støvet og takker igjen Wenger for hans utrolige evne til å finne og deretter skape gode fotballspillere.

 

Gratulerer med en fantastisk kamp Philip, du er i ferd med å tre inn i rekkene som en ekte Arsenalstopper.

Link to comment
Share on other sites

Guest ReYeS

senderos har vært den reddende engelen for oss etter at sol ble skadet. han har stått fram og reddet arsenal sine dårlige defensive egenskaper. nå er vi de som har sluppet inn minst mål de siste 7 kampene eller noe sånt. det er også senderos som har gjort kolo toure god igjen. kolo spiller bare bra når han stoler på partneren sin der bak, det gjorde han ikke med cygan for han er for dårlig. men nå som senderos er bak der spiller også han glimrende.

så vi har mye å TAKKE Senderos for, han kan hjelpe oss med å få 2.plassen og fa cup triumf.

 

 

TAKK Senderos, TAKK!!!!!

 

you are the fucking best!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Willer

Jeg ser av statistikken for mars og april 2005 at Arsenal har sluppet inn bare 1 mål. I forhold til perioden august 2004 til februar 2005, må dette betraktes som særdeles bra.

 

Når vi ser på spillere som er benyttet i mars/april så er set stort sett Senderos som er ny i forhold til første del av sesongen.

 

Jeg observerer også at Arsenal har spilt med 3 sentrale på midtbanen (les: Fabregas spiller i en role som høyre midtbane).

 

Er dette hele forklaringen? Eller har vi gjort andre taktiske forandringer? Laget er mer samspilt defensivt...?

 

Har dere noen synspunkter på dette?

Link to comment
Share on other sites

Statistikken er tydelig. Med Senderos på banen har laget virkelig tettet igjen bakover. Tror dog ikke at Senderos skal ha hele æren for det. Det hele er vel et resultat av en fin miks i forsvaret og ikke minst utskjelte Jens Lehmann.

 

Det hele er meget gledelig, spesielt med tanke på at vår antatt beste stopper er klar for spill igjen.

Link to comment
Share on other sites

La gutten få spille så lenge han er frisk og presterer. Sol trenger en pause etter en lang sesong med mange skader. En halv-fit Sol er ikke bedre en hvilken som helst stopper i England- En fit Sol er blandt de tre beste.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Tror nok at Sol må spille seg inn på laget igjen. Det er slett ikke sikkert at han kommer rett inn på laget. Han må kjempe for plassen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er klart at Senderos er Arsenal.com sin månedens spiller for april. Det er altså andre måned på rad at sveitseren stikker avgårde med prisen!

Dette kan være med på å styrke selvtilliten hans ytterligere!

Vil tilføye at jeg er helt enig! ;)

 

Hva?? Hvilke forsvarsproblemer?? B)

Link to comment
Share on other sites

Det virker som vår kjære unge sveitsiske venn har mer i hodet enn de fleste andre unge fotballspillere. Klarer han å holde fokus slik han gjør nå, unngår nye skader og overlever den vansklige 2. sesongen tror jeg vi har en stopper i verdensklasse som vil gi oss mange gleder i årene som kommer. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Enormt imponert over hvordan han har kommet inn i laget på denne korte tiden. Måten han dirigerer på er helt utrolig hans alder tatt i betraktning. Vokser med kampene og oppgavene; Sol har en lang vei å gå før han gjenvinner plassen sin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Arsenal will reward Senderos with deal

 

Arsène Wenger vil nå forlenge Philippe Senderos' nåværende med ytterligere to år slik at den løper frem til 2010, i fem sesonger til. Det er i allefall vel fortjent etter en glimrende vårsesong av Senderos. Han har tross alt spilt like mange førstelagskamper som Sol Campbell denne sesongen.

 

"Philippe has been magnificent for us and we will talk about a new contract when we report back in July. Hopefully, it will be sorted out before the start of the season."

 

Han vil få doblet sin nåværende lønn på £7,500 i uka og denne lønnen vil stige etterhvert som han bygger opp ansennitet, slik at han mot slutten av kontraktsperioden vil tjene opp mot £35,000 i uka.

 

Liten tvil om at det er et både riktig og klokt trekk av Wenger å handle fort, slik han også gjorde det med Kolo Touré etter seks glimrende måneder i januar i fjor. Forhåpentligvis vil ikke kontraktsforhandlingene by på problemer. Det hadde vært glimrende om Senderos signerte en ny femårsavtale i løpet av sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal will reward Senderos with deal

 

Arsène Wenger vil nå forlenge Philippe Senderos' nåværende med ytterligere to år slik at den løper frem til 2010, i fem sesonger til. Det er i allefall vel fortjent etter en glimrende vårsesong av Senderos. Han har tross alt spilt like mange førstelagskamper som Sol Campbell denne sesongen.

 

"Philippe has been magnificent for us and we will talk about a new contract when we report back in July. Hopefully, it will be sorted out before the start of the season."

 

Han vil få doblet sin nåværende lønn på £7,500 i uka og denne lønnen vil stige etterhvert som han bygger opp ansennitet, slik at han mot slutten av kontraktsperioden vil tjene opp mot £35,000 i uka.

 

Liten tvil om at det er et både riktig og klokt trekk av Wenger å handle fort, slik han også gjorde det med Kolo Touré etter seks glimrende måneder i januar i fjor. Forhåpentligvis vil ikke kontraktsforhandlingene by på problemer. Det hadde vært glimrende om Senderos signerte en ny femårsavtale i løpet av sommeren.

10253[/snapback]

 

ja ett veldig bra trekk av Wenger der. i Senderos har vi en veldig god og ung spiller. klokt av Wenger å forlenge avtalen til 2010. når du har hatt den framgangen som Senderos har hatt kan det bare gå en vei. han blir sikker av all den støtten han får av supporterne på kampen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

×
×
  • Create New...