Jump to content

Philippe Senderos


Safe Hands

Recommended Posts

Unner Senderos en kick-start på karrieren og håper han kan få det i Fulham. Virker som en oppegående fyr, og selv om han ikke klarte å slå helt til hos oss, så da det nok hende at Fulham passer bedre til han. Forundrer meg ikke om Hangeland og Senderos skaper et bånnsolid forsvar i Fulham.

 

Lykke til i hvertfall! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 409
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Philippe Senderos: 'The man [Martin Keown] is a legend... But I was stunned when I saw him speaking to Philippe Senderos, advising him to get tough, do this and do that. And Senderos just looked at him, blew his cheeks and walked off. That showed disrespect.'

 

Sitat fra boka til Cashley. Hvis dette stemmer er det vel ikke rart det ikke er så sprekt med Big Phil.

Link to comment
Share on other sites

Sitat fra boka til Cashley. Hvis dette stemmer er det vel ikke rart det ikke er så sprekt med Big Phil.

 

Ikke bra, på to måter.

 

1. Vise disrespkt for en trener og en Arsenal legende

2. Du har tydeligvis bidratt til at Cashley har tjent litt mer penger ved å kjøpe boka hans :)

Link to comment
Share on other sites

For en tid tilbake ble Martin Keown hyret inn som coach for å få styr på det defensive (da vi kom til CL-finalen). Han ønsket å formidle noe til Senderos, som bare snudde seg og gikk. Vel og merke i følge boka til Cashley Cole.

 

Dette forklarer i så fall hvorfor den sveitiske dinosaurusen aldri tok seg et steg videre. Det er nok flere enn Senderos som har et eller annet å lære fra selveste Keown.

 

Han imponerte meg helt i starten, men pila pekte fort den gale veien. De siste årene har han vært langt bak i køen, og det med god grunn. Uansett så skal han ha takk for innsatsen og lykke til!

 

Btw, hvorfor trenger Fulham ny stopper? Noen på vei ut? :)

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare å ønske Senderos lykke til videre. Det lå i kortene at han skulle dra fra oss etter utlånene. Det ryktes om at Schwarzer kommer andre veien. Ideelt sett skulle jeg ønske at vi i så fall fikk en annen keeper, men heller det enn ingen ny keeper.

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare å ønske Senderos lykke til videre. Det lå i kortene at han skulle dra fra oss etter utlånene. Det ryktes om at Schwarzer kommer andre veien. Ideelt sett skulle jeg ønske at vi i så fall fikk en annen keeper, men heller det enn ingen ny keeper.

 

 

Schwarzer blir 38 (tretti-åtte) år i oktober. Jeg håper virkelig at Wenger henter noen andre enn ham.

Link to comment
Share on other sites

Til sammenligning blir Edwin van der Saar 40(førti) år i oktober. De to siste årene hans har ikke vært spesielt dårlige, har de? Men jeg ser tanken din, for det er ikke til å stikke under e stol at Edwin var bedre som 38-åring enn hva Mark er nå. Samtidig er han laaaangt bedre enn Almunia.

 

Jeg håper på Frey, men kan leve med å måtte ta til takke med Schwarzer.

Link to comment
Share on other sites

117 opptredner for Arsenal. Legendarisk!! Snudde ræva til Martin Keown. Tragisk!!

 

Kanskje Fulham er det rette stedet. Lavt, defensivt og tett - ergo lite rom å dekke for en langsom, tung og plasseringssvak midtstopper som Senderos. Jeg tror faktisk det kan bli bra (bedre). Good luck.

Første jeg også tenkte, han kan passe inn i Fulham i og med at han er samme spilletypen som Hangeland, blir nok et av årets kjøp om Hodgson klarer han, en spiller som gikk fra det fantastiske til det elendige

Link to comment
Share on other sites

Gjorde nok heller intet forsøk på å fornye kontrakten, leit vi ikke solgte han før utlånet til Milan, da hadde vi sluppet lønningene hans de gangene han var i London og vi hadde fått 10 millioner pund

 

10 millioner pund for SENDEROS?? Det ville vært galskap, tror ingen ville betalt så mye for han i 2008. Det finnes langt bedre stoppere til samme prislappen. Vi kunne maks fått £3-4 mill for han...

Link to comment
Share on other sites

10 millioner pund for SENDEROS?? Det ville vært galskap, tror ingen ville betalt så mye for han i 2008. Det finnes langt bedre stoppere til samme prislappen. Vi kunne maks fått £3-4 mill for han...

Tror vi kunne fått en del for Senderos da, han hadde nettopp hatt en god sesong med bla godt spill i CL og om jeg ikke husker feil var det interesse fra flere spanske klubber

Link to comment
Share on other sites

Trist at Senderos måtte ut så tidlig, gikk gråtende av banen ..

Synd for Phil ja. Men taklet han ikke sin egen lagkamerat, for så å bli skadet? :) I så fall er det vel ikke mange andre enn han som kunne klart noe sånt... Meget synd for Sveits om han ikke kan spille mer. En legende i Sveits og en som kunne blitt legende i Arsenal.

 

Her er noe som ikke mange gjør etter han: 12 kamper på rad uten å slippe inn mål for både klubb og landslag (2005). 10 kamper på rad i CL uten baklengs (2006). 4 kamper i VM (+ 30 min mot Spania i dag) uten baklengs (2006). Imponerende.

 

Drogba kan brenne! Er sikker på Hodgson og Fulham har gjort et klassekjøp. Og så leder nå Sveits 1-0 mot VM-favorittene også...

Link to comment
Share on other sites

Trist at Senderos måtte ut så tidlig, gikk gråtende av banen ..

 

EDIT: Flytte denne til nostalgi?

Senderos forlater ikke klubben før 1 Juli så burde ikke flyttes til Nostalgi før da ;)

 

Daniel: Fulham har gjort et kjempekjøp uten tvil, desverre passet han ikke inn i taktikken vår, sikker på at med han og hangeland i forsvar kan Fulham bli enda bedre defensivt!

Link to comment
Share on other sites

Alltid syns Senderos var en spiller som blødde for Arsenal drakta, men han gjore for mange avgjørende feil for Arsenal når vi møtte flere av topplaga. Husker selv jeg satt på Emirates og så Senderos skli ballen inn i egent mål mot Villa for 2 år siden. Så ble han bytta ut tilig i 2 omg for han spilte en elendig kamp bak der, syns egentlig Wenger gidde Senderos mange sjangser og kamper det året. Wenger hadde tydeligvis veldig trua på at Senderos skulle bli en klasse stopper. Men etter vært så vel alle at Senderos ikke var rask nok og plaserte seg ofte klønete bak i forsvar til å bli den klasse stopperen alle håpet på. Det som var det merkeligste var at Drogba løp fra Senderos vær eneste gang vi møte Chelsea og skorte. Var nok ikke noe med viljen for Senderos gidde alltid alt i vær kamp han spilte, men veldig synd at han gjore flere merkelige tabber bak der. Den taklinga Senderos tok på egen lagkamerat i dag viser tydelig hvorfor Wenger valgte å kvitte seg med han, er sikkert stygt å si det men Senderos er litt av en klønete spiller som kåler det til for seg selv litt vel for ofte til at han kunne forsette i Arsenal. Fatter liksom ikke ossen han tenker når en lagkamerat går avlene med ballen og ikke en spanjol i nærheten, så sklir Senderos inn med en hodeløs takling som virkelig kunne gått mye være med tanke på en stygg skade på både seg selv og lagkamerat. Alle må nesten se taklingen selv går liksom ikke and å forklare taklinga, tror de fleste fikk liksom sjokk da dem så den. For håpe Wenger kvitter seg med Almunia også så er vi kvitt 2 av de største klovnene som har vært i Arsenal de siste 3-4 åra ;)

For håpe Senderos blir en bedre spiller for Fulham en det han var for Arsenal selv om jeg tviler sterkt med tanke på det han gjore i dag, viser bare at han ikke er kald nok opp i hode og han gjør de merkeligste feil og tabber når han blir veldig stressa til å bli en stabil og go stopper ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

×
×
  • Create New...