Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

Vi snakker om 3 uker her... Og Walcott ute er ingen skandale da Arshavin spiller bra for tiden. Fabregas er enda nærmere (tilbake mot Barca) - og da er det vel strengt tatt ikke så ille....

 

Walcott hadde vært eit meget dødeleg kontringsvåpen mot Barca, siden vi nok kommer til å bli pressa hardt bakover der er eg redd.

 

Det som er fortsatt uforståeleg for meg er at vi enda ikkje har forsterka spissplassen da van Persie rett og slett er skadeplaga. Eg anser van Persie kun som ein squadplayer sidan han er ute i store delar av sesongen. Det slår aldri feil. Da blir det litt tynt på topp med Bendtner og Chamakh (og Vela som er leigd ut). Vi har ingen typisk goalgetter, det bekymra meg før sesongen og det gjør det fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

Så jævla typisk, men omtrent som forventet. Slik er det jo år etter år. Hadde jo samme opplegget i fjor. Nå mangler vi våre tre beste offensive spillere i Fabregas, van Persie og Walcott. Heldigvis virker det som om Fabregas er rett rundt hjørnet.

 

Selv med disse tre ute, bør det gå veien mot Leyton Orient og Sunderland. Etter dette kommer det garantert til å gå ei kule varmt.

Link to comment
Share on other sites

Vi snakker om 3 uker her...

 

Dessuten har vi vært heldige så langt i år, at vi nå på grunn av mengden kamper får noen slike skader, måtte vi bare forvente.

 

Minst tre uker. Det kan fort plusses på noen uker når spilleren heter RVP. Når han kommer tilbake igjen, bruker han et par kamper på "å finne seg selv igjen". Som han alltid gjør.

 

Ja i år har vi vært heldige, men sesongen sett under ett synes jeg vi langt fra har vært heldige. Betydelige fravær på sentrallinja gjennom Vermaelen-Cesc-RVP...

Link to comment
Share on other sites

Kunne i verste fall vært enda alvorligere skader, men får en veldig følelse av deju vu her.

Vi mister våre viktigste spillere i den mest travle og avgjørende perioden av sesongen.

 

Nå må spillerne som stepper inn (Rosicky, Denilson Bendtner, Chamahk bl.a.) heve seg flere hakk for å at vi skal kunne opprettholde kvaliteten i de tre turneringene vi fortsatt henger med i.

 

Hvorfor stepper Rosicky og Denilson inn? Fabregas er tilbake mot Barca - Song er tilbake allerede til helga - Wilshere er ikke skada, Nasri og Arshavin er friske... Ergo er det ingen skader å nevne der? Det som er værst er vel RvP og Walcott? Og selv om Walcott er kontringsspilleren vår kan vi vel nevne at målet vi scora mot Barca på kontring sist var uten Walcott på banen - i regi Nasri og Arshavin.

 

Jeg har trua!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor stepper Rosicky og Denilson inn? Fabregas er tilbake mot Barca - Song er tilbake allerede til helga - Wilshere er ikke skada, Nasri og Arshavin er friske... Ergo er det ingen skader å nevne der? Det som er værst er vel RvP og Walcott? Og selv om Walcott er kontringsspilleren vår kan vi vel nevne at målet vi scora mot Barca på kontring sist var uten Walcott på banen - i regi Nasri og Arshavin.

 

Jeg har trua!! ;)

 

Joda, sier ikke at det er håpløst, men vi ser jo at Wenger roterer fra kamp til kamp. Om de jeg nevner starter kampen eller kommer fra benken, så må de uansett heve seg spillemessig. Bendtner og Denilson har vært ujevn i prestasjonene, Rosicky svak, Chamahk totalt ute av form og Diaby spiller 1-2 kamper før han blir skadet igjen. Når f.eks. Nasri, Wilshere, Song, Fabregas trenger hvile eller er småskadet har ikke de ovennevnte gutta spilt bra nok som erstattere. Det viser deres prestasjoner i noen tidligere kamper i PL +mot cupkamper (inkl. finalen).

Det jeg vil fram til er at alle må prestere maks. i denne fasen av sesongen noe som ikke er helt tilfelle desverre.

 

Det positive er at Arshavin har funnet igjen litt av formen og Ramsey kanskje kommer tilbake og kan bidra til ny giv i laget.

Link to comment
Share on other sites

Joda, sier ikke at det er håpløst, men vi ser jo at Wenger roterer fra kamp til kamp. Om de jeg nevner starter kampen eller kommer fra benken, så må de uansett heve seg spillemessig. Bendtner og Denilson har vært ujevn i prestasjonene, Rosicky svak, Chamahk totalt ute av form og Diaby spiller 1-2 kamper før han blir skadet igjen. Når f.eks. Nasri, Wilshere, Song, Fabregas trenger hvile eller er småskadet har ikke de ovennevnte gutta spilt bra nok som erstattere. Det viser deres prestasjoner i noen tidligere kamper i PL +mot cupkamper (inkl. finalen).

Det jeg vil fram til er at alle må prestere maks. i denne fasen av sesongen noe som ikke er helt tilfelle desverre.

 

Det positive er at Arshavin har funnet igjen litt av formen og Ramsey kanskje kommer tilbake og kan bidra til ny giv i laget.

 

Den store forskjellen her er at som på andre lag, så vil ikke laget fungere optimalt når man har alle 2. valgene på banen samtidig. Det er en ting for f.eks Bendtner eller Chamakh å prestere med Nasri, Walcott, Arshavin, Fabregas, Wilshere og Song rundt seg - enn å ha Rosicky, Denilson, Diaby, Bendtner, Chamakh osv. på banen samtidig.

 

èn 2.lagsspiller på banen med mange 1.lagsspillere rundt seg, er noe helt annet enn èn 2.lagsspiller med mange 2.lagsspillere rundt seg - om du forstår hva jeg mener.

 

Ta av alle førstevalgene til united eller chelsea, og sett inn 8/9 av andrevalgene sammen, og se hvordan de ville prestert.

Link to comment
Share on other sites

Ta av alle førstevalgene til united eller chelsea, og sett inn 8/9 av andrevalgene sammen, og se hvordan de ville prestert.

Enig, vi har fortsatt den bredeste stallen hvis man ser på andrevalgene hver for seg. At de ikke fungerer veldig bra sammen burde egentlig si seg selv når de nesten aldri spiller sammen(kun i cupene i år).

 

La oss ramse opp 2. lagsspillerne til Manure feks. Da hadde laget sett slik ut;

 

Kuszczak

Rafael/Brown-Evans-Smalling-Fabio/O'Shea

Park-Scholes/Gibson-Anderson-Giggs

Owen-Berbatov(sånn som det ser ut nå)

 

Forsvaret der ser ikke veldig solid ut for å si det slik, selv om Evans og Smalling fungerer bra med enten Rio eller Vidic ved sin side. Midtbanen er heller ikke kjempe, med unntak av Giggs og Scholes som tross sin høye alder fortsatt holder grei klasse i enkelte kamper. Park har for vane for å score viktige mål...

 

Evt Chelskij;

 

Hilario

Bosingwa-Ferreira-Luiz(regner med Alex er førstevalg)-Zhirkov

Kalou-McEachran-Mikel-Borini

Borini-Sturridge/Kakuta(som begge er på utlån)

 

....

 

Kan godt være jeg har glemt noen andrevalg her, men sammenlignet med;

 

Almunia

Eboue-Squi-Miquel/Kos(om Vermaelen er spilleklar)-Gibbs

Denilson-Diaby

Rosicky

Bendtner-Chamakh-Arshavin(om både Walcott og Nasri spiller)

Link to comment
Share on other sites

Enig, vi har fortsatt den bredeste stallen hvis man ser på andrevalgene hver for seg. At de ikke fungerer veldig bra sammen burde egentlig si seg selv når de nesten aldri spiller sammen(kun i cupene i år).

 

La oss ramse opp 2. lagsspillerne til Manure feks. Da hadde laget sett slik ut;

 

Kuszczak

Rafael/Brown-Evans-Smalling-Fabio/O'Shea

Park-Scholes/Gibson-Anderson-Giggs

Owen-Berbatov(sånn som det ser ut nå)

 

Forsvaret der ser ikke veldig solid ut for å si det slik, selv om Evans og Smalling fungerer bra med enten Rio eller Vidic ved sin side. Midtbanen er heller ikke kjempe, med unntak av Giggs og Scholes som tross sin høye alder fortsatt holder grei klasse i enkelte kamper. Park har for vane for å score viktige mål...

 

Evt Chelskij;

 

Hilario

Bosingwa-Ferreira-Luiz(regner med Alex er førstevalg)-Zhirkov

Kalou-McEachran-Mikel-Borini

Borini-Sturridge/Kakuta(som begge er på utlån)

 

....

 

Kan godt være jeg har glemt noen andrevalg her, men sammenlignet med;

 

Almunia

Eboue-Squi-Miquel/Kos(om Vermaelen er spilleklar)-Gibbs

Denilson-Diaby

Rosicky

Bendtner-Chamakh-Arshavin(om både Walcott og Nasri spiller)

 

Nå er vel dette egentlig svært lite interessant, ettersom cfc og manutd sjelden kommer i situasjoner der de ender opp med å bruke et lag bestående av 2 valg. Vi ser sjelden at de bytter fler enn 4 og maks 5 spillere fra kamp til kamp. Problemet til Arsenal, er langt i fra bredden på stallen. Problemet er at for mange spillere varierer alt for mye i prestasjonene. En spiller som feks Song, har i realiteten ingen konkurrent i sin posisjon. Det er et svakhetstegn i en så god klubb, at ingen kan gå inn å gjøre en like god, ellet tilnærmet like god jobb, som det antatte førstevalget. Et annet problem, er at Wenger gjør for store forandringer til cupkamper, og stiller ofte med spillere som ikke har formen og selvtilliten inne. De presterer ikke på et akseptabelt nivå, og sliter mot svakere lag fra divisjoner under. Den psykiske knekken de da får, ser ut til å spre seg til mange av de andre i stallen. og Arsenal har plutselig en stall full av spillere som har for lite tro på seg selv og sine medspillere. Newcastle-kampen, mener jeg er et godt eksempel på dette. Man kunne se panikk og frustrasjon hos Arsenaspillere i det de får 1 mål mot seg på stillingen 4-0! Det er noe feil med mentaliteten til enkelte spillere, og jeg er overbevist om at Arsenal er i stand til å hente inn en trener, som kan hjelpe spillerne med holdninger, mentalitet og defansiv organisering og taktikk. Om ikke Martin Keown er rett mann for det, ja da tror jeg ikke det finnes noen som kan rette opp dette i Arsenal.

 

Har uansett troen på at det blir tittel å feire på oss i år. Håper på premier league og champions league, men er også fornøyd med serie og fa-cup, da champions league kan bli hardt. Har fortsatt tro på den alikavel jeg da :)

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel dette egentlig svært lite interessant, ettersom cfc og manutd sjelden kommer i situasjoner der de ender opp med å bruke et lag bestående av 2 valg. Vi ser sjelden at de bytter fler enn 4 og maks 5 spillere fra kamp til kamp. Problemet til Arsenal, er langt i fra bredden på stallen. Problemet er at for mange spillere varierer alt for mye i prestasjonene. En spiller som feks Song, har i realiteten ingen konkurrent i sin posisjon. Det er et svakhetstegn i en så god klubb, at ingen kan gå inn å gjøre en like god, ellet tilnærmet like god jobb, som det antatte førstevalget. Et annet problem, er at Wenger gjør for store forandringer til cupkamper, og stiller ofte med spillere som ikke har formen og selvtilliten inne. De presterer ikke på et akseptabelt nivå, og sliter mot svakere lag fra divisjoner under. Den psykiske knekken de da får, ser ut til å spre seg til mange av de andre i stallen. og Arsenal har plutselig en stall full av spillere som har for lite tro på seg selv og sine medspillere. Newcastle-kampen, mener jeg er et godt eksempel på dette. Man kunne se panikk og frustrasjon hos Arsenaspillere i det de får 1 mål mot seg på stillingen 4-0! Det er noe feil med mentaliteten til enkelte spillere, og jeg er overbevist om at Arsenal er i stand til å hente inn en trener, som kan hjelpe spillerne med holdninger, mentalitet og defansiv organisering og taktikk. Om ikke Martin Keown er rett mann for det, ja da tror jeg ikke det finnes noen som kan rette opp dette i Arsenal.

 

Har uansett troen på at det blir tittel å feire på oss i år. Håper på premier league og champions league, men er også fornøyd med serie og fa-cup, da champions league kan bli hardt. Har fortsatt tro på den alikavel jeg da :)

Det er jo akkurat det med Song som du nevner som gjør at vi er så utrolig nærme. Om vi ikke skulle ta noen som helst pokal i år, og vi på et kanskje uventet vis holder på våre beste spillere, samt får inn nettopp en ny spiller i DM-posisjonen(en skikkelig kriger med vinnervilje pluss kvaliteter) i tillegg til at enten Bendtner, Chamakh eller Vela tar steget helt opp vil vi ha en eventyrlig god stall.

 

Selvfølgelig, det er lettere sagt enn gjort, men Wenger viste iallefall at han nå er villig til å satse på det laget vi har med å klare å beholde Cesc sommeren som gikk.

Som jeg har skrevet før i en annen post for en stund tilbake tok det faktisk 5 år før Barca var på det nivået de er i dag. Før det var til og med utenfor CL-plass i La Liga en sesong. Vi har hatt litt ups and downs de siste årene, men vi har fortsatt klart å bevege oss fremover. Det er enormt lite som skal til før vi nærmer oss noe lignende. Det er selvfølgelig kort vei mellom suksess og fiasko når det kommer til fotball, men Wenger starta tross alt etter the invincibles med en helt ny taktikk når det kom til drifting av klubben. Satse på ungguttene. En eller to spillere inn til sommeren med vinnererfaring, fightingvilje osv kan være med til å føre oss "up and beyond".

 

Det var vel også få som faktisk hadde troa på gull i år før sesongen ble sparket i gang?

 

Uansett, nå gjenstår det å se om vi har lært noe av alle nedturene de siste sesongen og i år til at vi kan heve oss etter dette finaletapet mot B'ham og starte på en ny rekke med gode kamper. Jeg er spent, men om vi klarer det så skal vi ikke se bort ifra at vi står med en pokal selv etter å ha regelrett "dritt oss ut" innimellom denne sesongen.

Men som vi vet, vi er avhengige av at vi får tilbake Cesc, RvP, Walcott og Vermaelen så fort som mulig, samt unngår flere langtidsskader på nøkkelspillere(ikke minst på samme tid) ut sesongen.

 

Hadde Manure vunnet igår, hadde jeg ikke vært like optimistisk eller sett like lyst på det. Men vi ligger på 2. plass, 4 poeng bak med en kamp mindre spilt. Wenger ser ut til å ha fått tilbake noe av det vi hadde i hans tidlige del av karrieren som Arsenalmanager. Vi er best som underdogs.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/r...-for-sunderland

 

Song og Koscielny virker å være ute mot Sunderland og Song er "doubtful" mot Barcelona.

 

 

Må si at uten Cesc, Song og van Persie så tror jeg ikke akkurat det blir walkover mot Sunderland. Og mot Barcelona så ser jeg det på svært usannsynlig at vi går videre i CL uten Cesc og Song. I så fall må Diaby og Wilshere være fenomenale.

Link to comment
Share on other sites

Nå kommer virkelig "manndomsprøven" for stallen vår...

 

Så det blir ekstremt spennende å se hvordan de påtvungne byttene i de fremtidige toppkampene vil påvirke våre

tittelsjanser

 

Cesc mot Denilson/Diaby/Rosicky/Ramsey

 

Song mot Denilson/Diaby/Ramsey

 

RVP mot Chamakh/Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Nå kommer virkelig "manndomsprøven" for stallen vår...

 

Så det blir ekstremt spennende å se hvordan de påtvungne byttene i de fremtidige toppkampene vil påvirke våre

tittelsjanser

 

Cesc mot Denilson/Diaby/Rosicky/Ramsey

 

Song mot Denilson/Diaby/Ramsey

 

RVP mot Chamakh/Bendtner

 

Diaby - Wilshere

 

Nasri - Ramsey - Arshavin

 

Bendtner

 

Sånn som Rosicky har spilt i det siste og attpåtil at han har pådratt seg en liten hjernerystelse håper jeg virkelig Ramsey spiller mot Sunderland. Særlig etter han ikke fikk spilt mot Leyton Orient. Uansett så blir dette krevende av andrevalgene og talentene våre.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/r...face-sunderland

 

Ramsey og Koscielny er med mot Sunderland. Håper at Ramsey starter sammen med Diaby og Wilshere på midten.

 

Fabregas har tydeligvis en større sjanse for å rekke Barcelona enn Song, men begge to har en sjanse. Virkelig god utdyping av Wenger her ja.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wilshere, Cesc, Song og van Persie er ute mot Barcelona så blir det vanvittig artig. Dog har vi forhåpentligvis vår sterkeste bakre femmer mot katalanerne, men fremover blir det temmelig sparsomt. Satse på bunnsolid defensiv forestilling og ri på ledelsen fra Emirates? B)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 5 2011, 10:01 PM) 219165[/snapback]

Hvis Wilshere, Cesc, Song og van Persie er ute mot Barcelona så blir det vanvittig artig. Dog har vi forhåpentligvis vår sterkeste bakre femmer mot katalanerne, men fremover blir det temmelig sparsomt. Satse på bunnsolid defensiv forestilling og ri på ledelsen fra Emirates? B)

Er vel muligheter med Fabregas og Wilshere.

En midtbane med de to gutta pluss Nasri og Arsjavin skal vel være rimelig bra.

Synes vi skal slutte å frykte så mye.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere er med til kampen i følge hans twitter account! :D

 

Fantastisk! Håper også Cesc blir klar sammen med Song, men det blir jo en viss risiko å spille både Cesc og Song i denne kampen hvis de såvidt rekker det.

 

Forøvrig gode nyheter for oss: Puyol er ute.

 

Vi møter dermed Alves - Milito - Abidal - Maxwell og selv om vi stiller med et meget svekket lag offensivt er Barcelona meget svekket defensivt uten Pique og Puyol!

Link to comment
Share on other sites

Puyol ute er selvsagt utrolig gode nyheter. Jeg er 95% sikker på at vi blir nødt til å score på Camp Nou for å gå videre. Kanskje både ett og to mål. Lionel Messi, David Villa, Iniesta, Pedro og Xavi kommer til å skape store muligheter i samtlige 90 minutter, og sjansen for at ingen av de mulighetene blir gjort om til mål er dessverre minimal.

Link to comment
Share on other sites

"Good to hear our skipper should be fit...of to training!"

Sitat fra Jack Wilsheres twitter. Virker som Cesc blir klar til denne kampen, og det er alfa omega. Uten Cesc mister vi svært mye kreativitet, og hans pasninger blir avgjørende imorgen. Hvis Song også blir klar stiller vi et veldig slagkraftig mannskap, som på en god dag kan stelle istand store probelmer for et svekket Barca-forsvar. Morgendagen kan bli en stor dag. Det kan være dagen der det "unge og urutinerte Arsenal" (som mange karaktiriserer oss som) slår ut verdens beste fotballag. Dette kan være en stor dag, jeg har troa på gutta imorgen. Motivasjonen burde det hvertfall ikke være noe problem. Hvis vi eventuelt ryker ut har vi hvertfall gjort et godt forsøk og kan gå ut med hevet hode, uten at det burde påvirke resten av sesongen.

 

COME ON YOU ARSENAL!

Link to comment
Share on other sites

Ryktene tilsier at Cesc blir klar, men at Song ikke blir det. Utrolig synd for Song og for oss vil jeg si, men hvis Diaby har dagen kan han tilføre oss mye mot at Barcelona lag som sliter når motstanderen plukker opp ballen og løper gjennom midtbane og forsvarsleddene. Er bare å krysse fingrene for at han hvertfall ikke har en dårlig dag for da vet vi aldri hva som kan skje :)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 7 2011, 12:39 PM) 219246[/snapback]

Ryktene tilsier at Cesc blir klar, men at Song ikke blir det. Utrolig synd for Song og for oss vil jeg si, men hvis Diaby har dagen kan han tilføre oss mye mot at Barcelona lag som sliter når motstanderen plukker opp ballen og løper gjennom midtbane og forsvarsleddene. Er bare å krysse fingrene for at han hvertfall ikke har en dårlig dag for da vet vi aldri hva som kan skje :)

Diaby var vel kanskje vår bestemann i fjorårets oppgjør. Vi satser på samme innsats i morgen. Bank Bank.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 7 2011, 12:39 PM) 219246[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Ryktene tilsier at Cesc blir klar, men at Song ikke blir det. Utrolig synd for Song og for oss vil jeg si, men hvis Diaby har dagen kan han tilføre oss mye mot at Barcelona lag som sliter når motstanderen plukker opp ballen og løper gjennom midtbane og forsvarsleddene. Er bare å krysse fingrene for at han hvertfall ikke har en dårlig dag for da vet vi aldri hva som kan skje B)

 

Diaby var vel kanskje vår bestemann i fjorårets oppgjør. Vi satser på samme innsats i morgen. Bank Bank.

 

Diaby og "satser på" satt i sammenheng gjør at hodet mitt går inn i en loop og henger seg opp. :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/f...r-barcelona-tie

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/v...-face-barcelona

 

Fabregas med 90 % sjanse for å bli med i troppen, og senere kan vi lese at vår viktige kaptein er med i mannskapet og det betyr at vi har Fabregas tilbake mot Barcelona. Robin van Persie er også, ekstremt overraskende, med i troppen som skal møte katalanerne. :) Eneste dårlige nyheten er Song, som er "completely out", og heller ikke med i troppen.

 

GODE NYHETER!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...