Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

Eh...hva er positivt med dette? :P

Gutta er kanskje ute i ukesvis og ikke sikkert de kan spille mot Barca en gang..

 

Walcott mister kampen mot Birmingham, men jeg antar at han trenger mye kortere tid på å bli frisk hvis ankelen bare er sprained og det ikke er ligament rupture.

 

Slik jeg har forstått det så er har ikke Wenger utelukket at Fabregas kan rekke kampen mot Birmingham, men det kan vi ikke vite enda.

 

Slik jeg forstår det så tyder det ikke på at skadene er veldig alvorlige (selvom Walcotts skade kan medføre lengre skadefravær) og det er det jeg syns virket positivt.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas på twitter:

I dont know if ill make sunday or no, but all i know is that from this moment to sunday 16'30 i wont sleep if its necessary. Ive waited...

 

..Too long to captain a final for arsenal and i wont give up till the last second.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas på twitter:

I dont know if ill make sunday or no, but all i know is that from this moment to sunday 16'30 i wont sleep if its necessary. Ive waited...

 

..Too long to captain a final for arsenal and i wont give up till the last second.

 

Jeg tviler ikke et sekund på at Fabregas kommer til å gjøre alt hva som er nødvendig. Om det er snakk om øvelser, varmebehandling eller å stikke hele kroppen ned i hestemøkk - han gjør det

Link to comment
Share on other sites

Jeg både gruer meg og gleder meg til søndagen.. Lurer på hvor mange spillere som kommer til å møte opp på trening etter den kampen... Nå har vi allerede mistet 2 spillere og mot Birmingham krysser jeg fingrene for at alt går etter planen!! Skader kan koste oss PL og CL :)

Link to comment
Share on other sites

Ser da at de fleste nettaviser skriver at Cesc ikke rekker finalen. De baserer dette på en utalelse fra Wenger om skaden.

Kan bare håpe dette er taktisk spill fra franskmannen, men har mine tvil..

 

Hadde jo vært heftig om han lurte alle og Cesc var frisk og starter på Wembley, men jeg tror nok de tar ingen sjanser i en så viktig periode av sesongen selv om det er finale.

Gutta kan vinne dette ute Cesc og det er bedre å få han klar til Barca og Manure-matchen (hvis vi slår L. Orient) enn at han mister mange uker fordi han eventuelt forverret skaden.

 

Er nok mindre sjanse at Walcott rekker Barca-kampen. Ute av drift i 2-3 uker..minst.

 

Ellers er vel Van Persie, Koscielny og Diaby back in action. :P

Link to comment
Share on other sites

Hadde jo vært heftig om han lurte alle og Cesc var frisk og starter på Wembley, men jeg tror nok de tar ingen sjanser i en så viktig periode av sesongen selv om det er finale.

 

Vet ikke hvor troverdig denne linken er, men poster den likevel. Cesc's personlige trener mener han er klar.

http://www.cleansheetsallround.co.uk/2011/...ays-no-to-final

Link to comment
Share on other sites

Skal det først "fakes" skade, så gjør det mot Barca og ikke mot Birmingham. Det laget er troenes til å bli så "skremt" av at Cesc skal spille allikevel, at de kommer til å takle i ankelhøyde med knottene først i annenhver takling.

 

Om det i det hele tatt hjelper å fake noen skader er jo et helt annet spørsmål??

Link to comment
Share on other sites

Skal det først "fakes" skade, så gjør det mot Barca og ikke mot Birmingham. Det laget er troenes til å bli så "skremt" av at Cesc skal spille allikevel, at de kommer til å takle i ankelhøyde med knottene først i annenhver takling.

 

Om det i det hele tatt hjelper å fake noen skader er jo et helt annet spørsmål??

I beste fall tror jeg det er usikkert. Og at dette ikke handler om noe taktisk spill.

Link to comment
Share on other sites

Skal det først "fakes" skade, så gjør det mot Barca og ikke mot Birmingham. Det laget er troenes til å bli så "skremt" av at Cesc skal spille allikevel, at de kommer til å takle i ankelhøyde med knottene først i annenhver takling.

 

Om det i det hele tatt hjelper å fake noen skader er jo et helt annet spørsmål??

 

Tror det å "fake" en skade hjelper ganske mye mot psyken til motspillerne. Visst det er sagt at noen så viktige som Cesc ikke skal spille, men plutselig spiller likevel, kan vell skape en liten "knekk" i psyken.

Link to comment
Share on other sites

Det ryktes jo i diverse blogger at RVP er ute for Barca-kampen. Har ikke sett noe offisielt men med RVP's skadehistorikk vil det jo ikke overraske meg. De samme bloggene sier dog at Cesc vil være tilbake men at Walcott definitivt er ute.

 

Skal vi ha noen som helst sjanse til et resultat i Barca, må Cesc spille hele kampen. Om han ikke alltid har vært 100% denne sesongen viser statistikken at vi stort sett gjør det veldig bra når han spiller og ditto dårlig når han ikke spiller. RVP er også en nøkkelspiller vi må få frisk. Han er for øyeblikket nesten en garantist for mål, mens Bendtner og Chamach er det motsatte. Vi kunne også trengt Walcott mot et tregt Barca forsvar, men han forutsetter jeg nå er ute.

Link to comment
Share on other sites

Litt urovekkende at det enda ikke har kommet noen kommentar vedrørende alvorlighetsgraden av skaden til verken Van Persie, Walcott eller Fabregas, vet ikke klubben selv ca hvor lenge de blir på sidelinja enda?

Hva med Vermaelen, skulle ikke han kunne være tilbake i begynnelsen av mars?

Link to comment
Share on other sites

Litt urovekkende at det enda ikke har kommet noen kommentar vedrørende alvorlighetsgraden av skaden til verken Van Persie, Walcott eller Fabregas, vet ikke klubben selv ca hvor lenge de blir på sidelinja enda?

Hva med Vermaelen, skulle ikke han kunne være tilbake i begynnelsen av mars?

 

Set back, så ser nok ikke han før neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Litt urovekkende at det enda ikke har kommet noen kommentar vedrørende alvorlighetsgraden av skaden til verken Van Persie, Walcott eller Fabregas, vet ikke klubben selv ca hvor lenge de blir på sidelinja enda?

Hva med Vermaelen, skulle ikke han kunne være tilbake i begynnelsen av mars?

 

Kommer nok skadenyheter idag, siden det bruker og komme dagen før kamp.

 

EDIT: Da har nyhetene kommet, og de var ikke spesielt gode, med tanke på at van Persie mister Barca:

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/v...-of-three-weeks

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/f...-barcelona-trip

Link to comment
Share on other sites

Må bare le av hele greia!!!! Sesong etter sesong..... skader og skader....nå må noe drastisk gjøres snart. Vi kan ikke skylde på skader lenger, vi VET Van Persie er skadet halve sesongen. Da MÅ man hente inn en annen VERDENSKLASSESPISS om man skal vinne titler. Man vinner ikke titler med Bendtner og Chamakh.

 

Huff, leser at Walcott også er ute en stund, Cesc hangler videre, Kos sliter med skade, Song er ute..... nei dette ser lovende ut gutter :lol:

 

Har en ekkel følelse av hvordan denne sesongen er i ferd med å utvikle seg også.....

 

Æsj, skal prøve å ta meg sammen og beholde troa, men kjenner det er vanskelig på sånne dager. Når jeg tenker på det er 3 uker ikke SÅ ille, går muligens bare glipp av 1 seriekamp da (Sunderland). Barca taper vi nok uansett.

Link to comment
Share on other sites

Har en ekkel følelse av hvordan denne sesongen er i ferd med å utvikle seg også.....

 

Æsj, skal prøve å ta meg sammen og beholde troa, men kjenner det er vanskelig på sånne dager.

Enig, prøver å være optimist sålenge det fortsatt er håp/mulig, men merker at trofédrømmene mine denne sesongen ble betydelig svekket etter disse nyhetene. Vi pådrar oss disse typer skadeproblemer hver eneste sesong på denne tiden av året, nå har det jammen meg skjedd igjen - dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Enig, prøver å være optimist sålenge det fortsatt er håp/mulig, men merker at trofédrømmene mine denne sesongen ble betydelig svekket etter disse nyhetene. Vi pådrar oss disse typer skadeproblemer hver eneste sesong på denne tiden av året, nå har det jammen meg skjedd igjen - dessverre.

 

Er utrolig trist, men utrolig forutsigbart. Robin er vår eneste spiss i verdensklasse. Chamakh er en god erstatter, men er ikke i nærheten av å være i form. Bendtner er og blir for meg en begrenset spiller som aldri kommer til å bli god nok til å spille rollen van Persie innehar. Walcott har aldri fått prøvd seg som midtspiss i 4-3-3, men er igjen en spiller som ikke har teknikken til å matche farten sin mesteparten av tiden og mangler til tider den spilleforståelsen man trenger å beherske den rollen, men kunne vært et artig alternativ på topp. Vela har potensialet til å spille i rollen som van Persie innehar, men har igjen egentlig aldri fått lov til å spille her. Kun under spisskrisen i fjor fikk han et par kamper som midtspiss og gjorde jobben sin ganske bra mtp. det massive presset han var under, men slet i avslutningsfasen av spillet sitt. Spilleforståelsen og bevegelsene er der, men det er helt klart at han har slitt med selvtilliten og troen på egne ferdigheter.

 

Enten så må det satses på en av spillerne vi har eller så må vi få inn en ny spiss i løpet av sommeren. Personlig håper jeg Vela får sjansen litt mer :lol:

Link to comment
Share on other sites

Vi snakker om 3 uker her... Og Walcott ute er ingen skandale da Arshavin spiller bra for tiden. Fabregas er enda nærmere (tilbake mot Barca) - og da er det vel strengt tatt ikke så ille....

 

Dessuten har vi vært heldige så langt i år, at vi nå på grunn av mengden kamper får noen slike skader, måtte vi bare forvente. Men detta går så bra så. vi får 1 pokal - spørsmålet er hvilken. Jeg tror Ligaen er størst sjanse

Link to comment
Share on other sites

Kunne i verste fall vært enda alvorligere skader, men får en veldig følelse av deju vu her.

Vi mister våre viktigste spillere i den mest travle og avgjørende perioden av sesongen.

 

Nå må spillerne som stepper inn (Rosicky, Denilson Bendtner, Chamahk bl.a.) heve seg flere hakk for å at vi skal kunne opprettholde kvaliteten i de tre turneringene vi fortsatt henger med i.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...