Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

Kommentar: Vil si Squillacci er langt mer rutinert enn Cahill.

 

Kan godt hende. Dog vet jeg ikke hva slags type stopper Cahill er egentlig. Er han en som står og skriker som Djourou eller Campbell var? Eller er han som Koscielny, Touré og Squillaci?

 

Min favoritt til å komme inn i januar var Christopher Samba som er en leder av menn, en som brøler og skriker og sjefer. Koscielny og Squillaci trenger dette og det at Wenger sier om Squillaci, at han er en leder er bare pisspreik. Squillaci har blitt beskrevet av supportere som har vært på kamp som en stille type som kun peker og veiver med armene. Den beskrivelsen tror jeg passer han temmelig greit.

 

Squillaci og Koscielny snakker kanskje begge to fransk, men dårligere kommunikasjon i et midtforsvar skal man lete lenge etter.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

Samba inn ville vært fantastisk, hodesterk, ledende og rutinert, spesielt om vi kunne klart å ha han i et rotasjonssystem med Koscielny, JD og Vermaelen (For jeg klarer ikke velge hvem som skal ut når Vermaelen er tilbake..)

 

Edit: Mener også at han spilte defensiv midtbane når han var i Tyskland!

Link to comment
Share on other sites

Noen som har sett noe info om når Song og/eller Djourou forventes tilbake? Det ryktes enkelte steder på nettet at Djourou har slått opp fjorårets skade.

 

Vi skal i de 2 neste kampene møte råskinnene hos Wolves og Stoke + Barca. Med Koz og Squil der bake og uten Song ser jeg veldig mørkt på de neste ukene.

 

Har vel ikke kommet noen tydelige rapporter på når de er tilbake, men regner vi får svaret senest et par dager før neste kamp.

 

I mitt noe pessimistiske hode har jeg tidligere spådd at vi kommer til å få slite i februar og ser ikke så lyst på de neste kampene. Det skal jo være en fordel å spille hjemme, men mot sluggerlag som Wolves og Stoke blir det et strev å kapre alle tre poengene. Squicsielny-kombinasjon liker jeg ikke, men vi må bare håpe de klarer å holde noenlunde kontroll baki forsvaret. Gruer meg mest til kampen mot Barca. Det kan bli stygt, men også en fantastisk opptur hvis alt klaffer. Likevel ser jeg ikke helt hvordan vi skal klare å unngå baklengs mot et lag som nesten aldri mister ballen og har blitt enda bedre enn i fjor. Vi har også blitt litt bedre siden i fjor, men ikke i forsvar. Ligacupfinalen blir heller ingen "walk in the park", men foreløpig vår aller største sjanse til å hente hjem en pokal.

 

Mistenker at Djourou er ute i mange uker noe som var dømt til å skje selvsagt.. Vi mister alltid de beste spillerne i de viktigste periodene.

Song tipper jeg er tilbake snart.

Link to comment
Share on other sites

Håper og regner med at van Persie blir klar til kampen mot Wolves, det samme med Song. Jeg gruer meg derimot til og få vite hvor ille skaden til Djourou er, jeg kunne gidd mye får at det bare hadde vært noen dager, men dessverre vet jeg at det mest sansynelig er snakk om noen måneder.

Link to comment
Share on other sites

Frykter egentlig det værste med Djourou selv. Liker ikke at det ikke kommer noe informasjon. Omfanget av denne skaden kan bli særdeles avgjørende for sesongen.

 

Håper virkelig at Wenger kjører Sagna inn på stopperplass hvis det er alvorlig.

 

Foretrekker Eboue Sagna Kos Clichy fremfor Sagna Kos Squillaci Clichy.

 

Alternativt sette Gibbs på en høyreback istedenfor en relativt ustabil Eboue.

Link to comment
Share on other sites

Frykter egentlig det værste med Djourou selv. Liker ikke at det ikke kommer noe informasjon. Omfanget av denne skaden kan bli særdeles avgjørende for sesongen.

 

Håper virkelig at Wenger kjører Sagna inn på stopperplass hvis det er alvorlig.

 

Foretrekker Eboue Sagna Kos Clichy fremfor Sagna Kos Squillaci Clichy.

 

Alternativt sette Gibbs på en høyreback istedenfor en relativt ustabil Eboue.

 

Evt. hente tilbake Lansbury og sette Song på stopperplass. Alt annet enn Kos-Squillaci! TV5 er vell tilbake snart? Men regner med han trenger en del tid for å komme tilbake til toppformen.

Link to comment
Share on other sites

JohanDjourou

Hello. Thanks for the support. I was hit on my knee on saturday as you saw it. I'm feeling better. For more infos check arsenal.com. Cheers

 

Direkte fra Djourou på Twitter. Ikke veldig oppklarende, men bittelitt positivt..

Link to comment
Share on other sites

Håper vi får tilbake Song og Djourou snart, Denilson blir vel vår DM når fremover ?

 

Muligens...hvis Denilson er kvitt hamstringskaden så. Ellers blir det vel Wilshere.

Men vi spiller jo egentlig ikke med ren DM lenger. Wenger liker ikke det. :D

Link to comment
Share on other sites

Litt positivt når han selv sier at han er bedre. Fabregas har fått magekatarr.

 

Håper vi får tilbake Song og Djourou snart, Denilson blir vel vår DM når fremover ?

 

Personlig foretrekker jeg Eboué ovenfor Denilson som DM, men kun hvis han klarer å beherske seg til å kun være defensiv. Han har jo faktisk spilt DM for oss før :D

Link to comment
Share on other sites

JohanDjourou

Hello. Thanks for the support. I was hit on my knee on saturday as you saw it. I'm feeling better. For more infos check arsenal.com. Cheers

 

Direkte fra Djourou på Twitter. Ikke veldig oppklarende, men bittelitt positivt..

Dette ville da jeg tolket som meget positivt. Er vi heldige så er det bare ett "slag" mot kneet!

 

Jeg er ingen stor Denilson fan, men heller Denilson enn Eboue som DM. Denilson er vel ikke alltid problemet i seg selv. Han er litt som Kos Squillaci, han er avhengig av riktige spillere rundt seg. Med Fabregas og Wilshere så er han grei. Men med Song Wilshere så blir det ikke bra.

Link to comment
Share on other sites

Noen melder at han er ute resten av sesongen: http://www.metro.co.uk/sport/football/8548...ry-crisis-grows?

 

Og det er forøvrig den eneste avisen som melder det også. Djourou sin twitter ga meg håp, men det at Arsenal.com ikke har kommet med en uttalelse ennå er ikke akkurat betryggende.. :D

Link to comment
Share on other sites

Sesongens beste nyhet på skadefronten?

http://arsenalanalysis.blogspot.com/2011/0...nst-wolves.html

 

Definitivt! ;)

 

La det ut et par minutter før deg på Gullkamp tråden og hadde planer om å legge det ut her også, men det glemte jeg :)

 

Det eneste som kunne ha toppet disse nyhetene er vel om Vermaelen var klar for spill igjen om en uke også. Og kanskje også Frimpong ;)

 

Forøvrig:

 

by OptaJoe

26 - @JohanDjourou is unbeaten in his last 26 Premier League games, the longest current run in the division. Invincible.

 

Temmelig imponerende det der.

Link to comment
Share on other sites

Sesongens beste nyhet på skadefronten?

http://arsenalanalysis.blogspot.com/2011/0...nst-wolves.html

 

Hvis det stemmer, utvilsomt !!

 

Håper inderlig det, men skade-pessimist som jeg er (kan vel ikke klandres for det?) , så tror jeg det ikke

helt før jeg får se det..

 

Benayoun ble nærmest friskmeldt av Israels medisinske team, så kom han "hjem" til Chelsea hvor de fant en skade som holder han ute i 6 mnd...

Link to comment
Share on other sites

Hvis det stemmer, utvilsomt !!

 

Håper inderlig det, men skade-pessimist som jeg er (kan vel ikke klandres for det?) , så tror jeg det ikke

helt før jeg får se det..

 

Benayoun ble nærmest friskmeldt av Israels medisinske team, så kom han "hjem" til Chelsea hvor de fant en skade som holder han ute i 6 mnd...

 

Samme gjaldt jo van Persie også. Det Nederlanske teamet mente det kun var snakk om 3-4 uker, men når han kom tilbake til Arsenal ble det slått fast at det var snakk om minst 4-5 måneder.

 

Men forhåpentligvis er det Sveitsiske støtteapparatet hakket bedre enn det Israelske og Nederlandske :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...