Jump to content

Skader


Magnus87

Recommended Posts

Virker som om det burde vurderes full rengjøring når det gjelder det medisinske apparatet i klubben. Dette har holdt på alt for lenge, det at de ikke klarer å kartlegge skader tilstrekkelig. Virker utad rett og slett som om de ikke har peiling i havet.

 

Nei, send over RP7 så får han kanskje ordna opp i det;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 824
  • Created
  • Last Reply

Lurer på om GPS systemet har hjulpet noe. Det får vi kanskje se mer effekten av utover sesongen når bein blir mer slitne? Jeg tror jeg har funnet løsningen til alle skadeproblemene våre. Det er jeg som er jinx. Akkurat det samme problemet med skader skjer med meg på fantasy premier league. Det må være en sammenheng :(

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om GPS systemet har hjulpet noe. Det får vi kanskje se mer effekten av utover sesongen når bein blir mer slitne? Jeg tror jeg har funnet løsningen til alle skadeproblemene våre. Det er jeg som er jinx. Akkurat det samme problemet med skader skjer med meg på fantasy premier league. Det må være en sammenheng :(

 

GPS-systemet begynner vel først å gi resultater på nyåret. Slik jeg forsto det så tar det opp til 6 måneder å opparbeide tilstrekkelig med data for å kartlegge spillernes fysikk. Uansett burde noe blitt gjort på kortere sikt for å forebygge slike situasjoner vi nå befinner oss i. Det er mildt sagt sjokkerende at en klubb som Arsenal, som er en foregangsklubb på så mange andre områder innenfor fotballen, har så destruerende vanskeligheter på dette feltet. I tillegg har vi adoptert GPS-systemet fra Fulham, en klubb som strengt tatt ligger på et helt annet nivå, både på og utenfor banen. Her har det blitt forsømt innenfor veggene på Ashburton.

 

Dette er dog ikke det eneste feltet Arsenal og Arsene Wenger nekter å lære av sine feil. Vi går nok en gang inn i en potensielt sesongavgjørende batalje med ei sykestue fyllt til randen, en keeper som sprer utrygghet bare ved å entre banen og en forholdsvis nykomponert forsvarsfirer. Hørt det før?

Hvis vi i tillegg gir Drogba rom og tid til å avgjøre kampen, begår uforstående kollektive og individuelle feil defensivt og taper stort på brua så må man spørre seg om det i det hele tatt finnes en syltynn sjanse for at Wenger noen gang kommer til å lære av sine feil.

 

Når det er sagt, jeg skal selv på brua, og jeg skal synge som en gal!

Link to comment
Share on other sites

:(-->

QUOTE(Stefan B @ Oct 1 2010, 04:03 PM) 207507[/snapback]

http://www.arsenal.com/news/news-archive/v...%28News+Feed%29

 

Skjønner virkelig ikke hvordan et medisinsk apparat i verdensklasse (noe vi burde ha i verdensklasse iallfall) ikke klarer å kartlegge skaden til Vermaelen bedre enn dette. Det var jo kun snakk om at han skulle miste Braga kampen som de fleste husker, men det er nå 5 kamper siden og Vermaelen er ikke i nærheten av å være klar. Syntes dette er utrolig svakt, det samme gjelder forøvrig forrige sesong med van Persie som først ble anslått til å være ute 4-6 uker av landslaget, og det tok Arsenal forholdsvis lang tid igjen etter det før de fant ut at skaden ikke var den skaden landslagslegen hadde trodd det var..

 

Kan ikke akkurat si meg imponert med Arsenal på dette området dessverre..

 

Hvor mange mennesker går daglig med problemer som leger ikke finner ut av? Selv om man er lege, er man ikke gud. Noen problemer er verre å lokalisere og behandle enn andre.

 

Når det gjelder RvP så kom ikke han tilbake til London før det hadde gått i overkant av 1 uke, nettopp pga hva det medisinske apparatet i Nederland sa. På grunn av dette ble skaden ekstra langvarig da den ikke ble behandlet med en gang. Kan ikke klandre Arsenal sitt medisinske apparat for en feil Nederland gjorde - det blir vel en smule dumt. Blir som at jeg skal skylde på deg for noe en helt annen person gjorde - altså urimelig.

 

Skaden til Vermaelen kan være vanskelig, og vi har mange eksempler på at en skade blir lenger enn først antatt. Dette gjelder ikke kun klubben vår, men vi ser det mye bedre nettopp fordi det handler om våre egne spillere.

 

Nå ser det ut til at Ramsey kommer seg fortere enn antatt, så da kan man vel anta at man gjør noe riktig i leieren?`

 

 

Herregud, er det mulig? Etter min mening er det bare å pælme hele fysioteamet ut av klubben og få inn et nytt, dette er bare unormalt mange skader. Hvert jævla år.

 

Da regner jeg med at du har bevis som sier at de ikke gjør jobben sin godt nok? At det ikke har noe å si på måten vi spiller på, måten motstanderne "kriger oss i senk", eller noen andre muligheter enn det medisinske apparatet?

 

Spent på å høre argumentasjonen for dette.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange mennesker går daglig med problemer som leger ikke finner ut av? Selv om man er lege, er man ikke gud. Noen problemer er verre å lokalisere og behandle enn andre.

Veldig mange leger, spesielt fastleger, er veldig dårlige til å diagnostisere problemer til folk. Mye pga dårlig tid og for dårlige kunnskaper.

 

Selvfølgelig, ikke en gang de beste av de beste legene klarer å finne ut av alt, men de har mindre feilprosent når det gjelder diagnosen enn dårlige.

At Arsenals fysioer og leger ikke klarer å kartlegge spillernes skader godt nok er jo (i følge det vi ser utad) bevist. I følge det inntrykket jeg har, har de rett og slett for dårlige kunnskaper og er muligens utdaterte innen på det området? Skal være forsiktig med å hoppe til konklusjoner, men det er iallefall det inntrykket jeg har.

 

Noen som vet om det kun er fysioer og leger i Arsenals medisinske apparat?

Jeg vet at flere og flere fotballklubber over hele Europa har begynt å hyre inn osteopater i tillegg. Osteopater er, i følge både fysioer og andre, flinkere til å diagnostisere og derfor også til å behandle akutte problemer...

Hadde vært morsomt å vite om Arsenal også har en osteopat på lønningslisten.

Link to comment
Share on other sites

Vi blir nok desverre aldri seriemestere før vi finner ut av skadeproblemene.. Chelsea, Man Utd, Barcelona, Inter, ingen av disse ville heller klart det med 8 nøkkelspillere ute til enhver tid.. Det er trist, men vi vi ser det år etter år, og skader kan jo nesten ikke være en unskyldning lenger, det er støtteapparatet. Den dagen de finner ut av dette kan vi snakke, men inntill da trur jeg ikke vi skal ha for høye forhåpninger.

 

PROVE ME WRONG ON SUNDAY ARSENAL

Link to comment
Share on other sites

Er ikke fysioene som er skyld i at vi har skader, skader får vi via taklinger i kamp for det meste, hvordan kunne en fysio foresett Cesc skaden foreksempel? Blir for dumt, mener å ha lest at vi har de beste fysioterapautene i ligaen, selv etter G. Lewin dro

Link to comment
Share on other sites

Er ikke fysioene som er skyld i at vi har skader, skader får vi via taklinger i kamp for det meste, hvordan kunne en fysio foresett Cesc skaden foreksempel? Blir for dumt, mener å ha lest at vi har de beste fysioterapautene i ligaen, selv etter G. Lewin dro

Blir ikke spillerne til Man. Utd, Chelsea, City, Pool osv også takla i kamp? Møter ikke de eksakt de samme fysiske lagene som oss helg inn og helg ut? Jo.. Men sliter de med like mange skader som oss hvert år?: Nei

Link to comment
Share on other sites

Er ikke fysioene som er skyld i at vi har skader, skader får vi via taklinger i kamp for det meste, hvordan kunne en fysio foresett Cesc skaden foreksempel? Blir for dumt, mener å ha lest at vi har de beste fysioterapautene i ligaen, selv etter G. Lewin dro

Er ingen som har sagt at fysioene har skyld i at vi får skader. Men en fysios jobb er å kartlegge skadene til spillerne og finne ut sånn ca når de er tilbake igjen. I tillegg til å være med å trene de opp så de kommer fortest mulig tilbake i god fysisk form. Dette synes jeg det virker som om Arsenals fysioer er dårligere på enn mange andre lags fysioer. Kan veldig godt være vi føler det fordi vi følger klart mest på Arsenals skader, men det er iallefall sånn jeg føler det...

Link to comment
Share on other sites

Hva skal man si?

 

Vi har vel hatt flere skader de siste årene, som ikke klubbens fysio eller spillestil har noe som helst faktor av omfanget. Tenker da på Persie, Ramsay, Diaby,Walcott, og andre som har vært offer for stygge taklinger.

 

Er enig, i at vi har flere spillere som ofte sliter mye, og Rosicky er et godt eksempel. Er det kun tilfeldig, eller er det grunnlaget og byggingen/servicen på kroppen som ikke er bra nok?

Er det slik at tekniske, små, lettbente spillere, oftere får slitasje i kroppen etter taklinger, dueller, eller x-antall kamper pr sesong, enn spillere med helt andre kvaliteter, kroppsbygging, og spillemåter?

 

Jeg er sannelig ikke sikker, men jeg tror vel spillestilen og spillertypene kan påvirke noe av dette omfanget. Wenger har jo alltid vært langt fremme på områder, så er jo litt rart om han overser viktige deler innen dette feltet av arbeidet. Uansett, hadde vært artig om noen visste litt om hvordan dette feltet i klubben blir jobbet med.

 

RP7 har flere ganger skrevet litt om dette emnet, og han har meget gode kunnskaper i dette feltet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil kanskje tro det er spillerstilen vår som forårsaker skadene. Når vi spiller på det beste henger motstanderlaget på etterskudd hele tida, og til slutt blir de så frustrert at de går hardere i, i dueller. Det kan være noe av årsaken.

Link to comment
Share on other sites

Essien har sagt han aldri har tapt en skulder mot skulder duell (husker dog han gjorde det mot Song :( i fjor), så han er et godt eksempel på en som er oksesterk. Likevel er han veldig skadeutsatt han også. Jeg vil tro fallteknikk kan spille inn på noen skader. I tilegg kan det være at noen spillere pusher seg for mye i forhold til det kroppen gir beskjed om. Når det gjelder sistnevnte punkt er det egentlig ganske idiotisk ettersom man ber om å få overbelastningsskader. På en annen side betyr det kanskje at vi har mange spillere i laget som gir alt selv om ikke engang kroppen klarer det?

 

Jeg har spurt om dette før, men fikk ikke svar. Er det en myte at tung styrketrening kan føre til at muskler bygger seg rundt leddene og dermed kan motvirke skader ved at leddene blir mer stabile og kompakte? Vi har mange spillere som sliter med ankelskader. Jeg har hørt at dersom man en gang har vrikket en fot eller lignende, har det lettere for å skje igjen. Kan dette motvirkes?

 

Stygge skader og beinbrudd (metatarsel) kan man ikke gjøre så mye med. Dette har mer med spillestilen til andre lag, dårlig risikovurdering i dueller fra egne spillere og uflaks.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil kanskje tro det er spillerstilen vår som forårsaker skadene. Når vi spiller på det beste henger motstanderlaget på etterskudd hele tida, og til slutt blir de så frustrert at de går hardere i, i dueller. Det kan være noe av årsaken.

 

Dette er hovedårsaken til alle skadene tror jeg også. Vi har spilletyper som er lette og tekniske. Vi spiller ofte på veldig små flater,trangt igjennom i midten mot okser av forsvarspillere i PL,de takler så det svi. Det koster oss massevis av skader mener jeg. Skal vi ha denne spillestilen som vi har idag,må vi legge om måten å spille på,og skygge unna dueller og unngå å spille trangt.

Jeg mener at vi må justere denne stilen vår,være mye mere direkte og bruke kantene og kontre mye kjappere slik vi gjorde før. Da får ikke motstander komme så tett opp i og sette sine taklinger hele tiden.

 

Så må vi få mere muskler og vekt inn i laget,Wenger ser seg for blind på den fine Barca fotballen som skal vær for seg gjort og pen med mange trekk. Dette avgjør jo hvem han henter inn også. Med så mange skader som vi har vinner vi ikke PL,det er bare å innse dette.

Håpet er at de andre topplagene møter skader så det suser i tiden som kommer,og at vi får flere av våre spillere inn kjapt.

Link to comment
Share on other sites

Eboue er fullt på høyde med Sagna så det bekymrer meg ikke.

 

Syntes Eboué er veldig variabel i sine prestasjoner kontra Sagna. Langt mer stabilitet hos franskmannen enn hos Ivorianeren.

 

Dog skal det sies at Eboué i toppform er en fantastisk offensiv høyreback, og absolutt duganes på det defensive også. Så ingen tvil om at vi har en meget god erstatter/utfordrer til Bacary!

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Oct 1 2010, 04:03 PM) 207507[/snapback]

http://www.arsenal.com/news/news-archive/v...%28News+Feed%29

 

Skjønner virkelig ikke hvordan et medisinsk apparat i verdensklasse (noe vi burde ha i verdensklasse iallfall) ikke klarer å kartlegge skaden til Vermaelen bedre enn dette. Det var jo kun snakk om at han skulle miste Braga kampen som de fleste husker, men det er nå 5 kamper siden og Vermaelen er ikke i nærheten av å være klar. Syntes dette er utrolig svakt, det samme gjelder forøvrig forrige sesong med van Persie som først ble anslått til å være ute 4-6 uker av landslaget, og det tok Arsenal forholdsvis lang tid igjen etter det før de fant ut at skaden ikke var den skaden landslagslegen hadde trodd det var..

 

Kan ikke akkurat si meg imponert med Arsenal på dette området dessverre..

Tydligvis ikke bare vi som har problemer på dette området: http://www.dagbladet.no/2010/10/13/sport/f...ayoun/13830685/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...