Jump to content

Jens Lehmann


Guest jensemann

Recommended Posts

Kritikken denne mannen mottar går over i historien som den mest urettferdig, usaklig og meningsløse noensinne fremsatt mot noen arsenal-spiller.

 

Du må være både blind og døv, eventuellt spiller du idiot???

4981[/snapback]

Finner det merkelig at du hyller Dr.Phil for et seriøst og nyansert innlegg. Ikke fordi innlegget hans ikke er det, men fordi du med det etterlyser flere seriøse og nyanserte innlegg her på forumet...?!

 

Det du til tider bringer inn i diskusjoner er da ikke noe særlig å skryte av?

 

Dersom du leser innlegget mitt så ser du at jeg ikke ilegger Lehmann noe stor skyld, eller mener han er noe dårlig keeper. Og klart han skal ha sin del av æren for kampene uten tap. Men keeperspørsmålet ble da vitterlig debattert også i fjor da vi var på det mest suverene i PL. Nettopp fordi flere av oss så svakhetene ved Lehmanns spill.

 

På dødballer og på tilbakespill er jeg redd hver eneste gang. Dette mye på grunn av Lehmann. Jeg blir ikke overrasket dersom dette også påvirker forsvaret, jeg mener i det minste å ha sett tendenser til dette. Dersom du har spilt fotball, og har hatt en keeper på laget som tuller mye, da vet du at du i veldig liten grad ønsker han involvert i spillet.

Ingen som helst tvil om at Klinsmann og Wenger er gode managere, og at Lehmann har tillit til disse to beviser vel det meste???

4981[/snapback]

Hvem Lehmann har tillit til har ikke så mye å si.................. <_<

 

Ingen tvil om at Lehmann er vår beste keeper, men at Almunia stod en del kamper er da et klart bevis på at AW forventer mer av Lehmann? Så veldig mye tillit fra AW kan vi vel ikke her snakke om? Tenker heller at AW ser på Lehmann som en bedre keeper enn Almunia, hvilket de fleste vel er enige om.

 

Virker som om du konstaterer at Lehmann er i startoppstillingen, og derfor konkluderer med at han har AW`s tillit. Per i dag virker det heller som om Lehmann er det beste av to onder.

5006[/snapback]

 

Helt enig med deg. Jeg foreslår Valdes eller Casillas som ny sisteskanse. forresten: er det noen som vet om Frey har slått ut i full blomst?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 795
  • Created
  • Last Reply
Hvorfor liker du Lehmann sååå godt?

3277[/snapback]

 

Jeg liker ham jo ikke såååå godt da <_<

Men du vet det Pernille, at når kjente trenerlegender som Wenger, Klinsmann og meg selv synes at Jensemann faktisk er en god keeper, så stemmer nok det :blink:

Håper imidlertid at vi får en ny kjempekeeper som kan konkurrere med Jens neste år, slik at han er maksimalt skjerpet hele sesongen. Gjerne Shay Given hvis han ikke blir for dyr.

Men vi er som sagt avhengig av et oppegående forsvar hvis vi skal unngå disse "keepertabbene" som kommer med jevne mellomrom, uansett hvilken keeper vi har.

Derfor håper jeg Wenger bruker store penger på en rutinert verdensstjerne i midtforsvaret.

Å drømme om Nesta eller Jaap Stam, ser jeg ingen hensikt i.

Chivu derimot burde være oppnåelig for oss å få kloa i, og da mener jeg vi kan betale en god del pund :ph34r:

Ellers minner jeg om at vi nå har spilt fire kamper på rad uten å slippe inn mål.

3281[/snapback]

 

 

Charles Puyol er det du tørster etter. Han kan snøre igjen ethvert forsvar!

Link to comment
Share on other sites

Vi burde kaste Jensemann tilbake til Tyskland og kjøpe en klassekeeper istedet og klubben som vil ha Lehman kan sikkert få Almunia på kjøpet så blir jeg glad.

3172[/snapback]

 

Ja er enig, men det er ennå noen som syns det er urettferdig å klandre lehmann. Jeg for min del VIL HA EN NY KEEPER!!!!!!!!!!!!!! Jeg tror at ting vil forandre seg med ny keeper :ph34r: ps:ikke det at lehmann spiller bare dårlige kamper, men han er ujevn. Sorry, men det er fakta.Ikke noe vits i å bli sinna, ok? <_<

3183[/snapback]

 

 

Enig. det er teit å være sinna. Da blir de små redd for de store, siden de store har muskler. og det blir feil.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Kjære Marius, Dr.Phils innlegg syntes jeg var meget godt pga at han påpeker tendensene til svart/hvitt-tenkingen her på forumet.

Det blir enten himmel eller helvete, eller for å si det litt pent; tabloidisert.

De fleste (faktisk) er tydelig preget av å nylig ha lest VG når de skriver her.

Det får slike utslag som at Kolo Toure den ene dagen blir geniforklart og neste dag blir samme mann altså slaktet. Finnes det ingen mellomting???

Men ikke misforstå meg, du er slett ikke av de verste her inne Marius, men du bommer katastrofalt på noen påstander etter min mening, og da håper jeg du godtar at jeg påpeker det??? Du har en oppfatning av at vårt forsvar ikke tør å involvere Lehmann på tilbakespill. Dette blir imidlertid gjort konsekvent av vårt forsvar, også uten nevneverdig press på de.

Hva skal keeperen så gjøre?? Jo, det ender oftest med en en-touch klarering pga press på ballføreren.

Studer Milans forsvar ved Nesta, Stam og Maldini (forøvrig verdens beste forsvar etter min mening), de klarerer ballen SELV - konsekvent. De nekter å lage sjanser til motstanderen.

Men her er det altså stor forskjell i filosofi, vi vil gjerne spille oss ut av eget forsvar og mister ballen alt for ofte som en følge av dette, og da i skumle posisjoner på banen.

Onde tunger vil ha det til at dette er fransk arroganse....

Når det gjelder dødballene du er så redd for, mener jeg helt klart at det er forsvaret vårt som har sviktet.

Gang på gang har vi vært vitne til markeringssvikt og tapte dueller i eget felt.

Da blir det faktisk en helt håpløs oppgave å stå bakerst.

Men ok, dette handler nok om et kollektivt problem hvor også keeperen må ta sin del av skylden, men hvem påvirker hvem???

Jeg konstanterer iallefall at vi har sluppet inn ett (1) mål på de seks siste kampene, og da er iallefall jeg fornøyd med både forsvar og keeper.

Videre er en ting HELT klart, Arsene Wenger har definitivt tillit til Lehmann.

Hvis ikke hadde en ny keeper vært i klubben for flere år siden.

Du spurte om jeg har spilt fotball selv, og det har jeg jo gjort.

I 30 år har jeg vært midtstopper foran både dårlige og gode keepere, men aldri foran en så god keeper som JENS LEHMANN. <_< :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Jensemann

 

At du er uenig med meg og påpeker dette har jeg ikke det minste problem med. Det jeg der i mot vil ha meg frabedt er dine hentydninger om at mine innlegg ikke er "saklig og nyansert". Ikke fordi mine innlegg alltid er det, på langt nær, men fordi du på denne tråden selv har vært sterk delaktig i å "tabloidisere" diskusjonen. Derfor finner jeg det veldig spesielt og irriterende at du etterlyser flere nyanserte og seriøse innlegg, for så i neste post spørre om folk er : både blind og døv, eventuellt spiller idiot???", når noen ikke deler ditt syn. Håper du ser paradokset i dette.

 

En del her inne sier de ønsker ny keeper uten å begrunne dette. Det må være lov her på forumet, ikke særlig fruktbart for en diskusjon, men likevel helt greit. Men flere begrunner også dette synet, uten at man hevder Lehmann er en dårlig keeper. De aller fleste har sagt dette, de allere fleste har ikke ilagt Lehmann nevneverdig stor skyld i at det ikke har gått som vi hadde håpet denne sesongen. Men likevel mener mange at et keeperskifte er på sin plass. Jeg, med fler, har også poengtert at det er veldig få keepere av Lehmanns kaliber på markedet.

 

Felles for oss som ønsker et keeperskifte virker å være ønske om en jevn stabil keeper. En trygg sisteskane. Det mener jeg vi ikke har i dag, og det svekker keeper og forsvar som enhet. Det er ikke hvem vi har i mål eller forsvar som er viktig. Men hvordan de fremstår sammen, hvem som gjør hverandre god. Det er dette jeg har i tankene når jeg ønsker et keeperskifte. Og det faktum at ny keeper er det enkleste å endre på kort sikt -> forhåpentligvis til det bedre.

 

Ser at du er veldig opphengt i denne statistikken til Lehmann. (Selv i fjor da vi var på det mest suverene ble Lehmann heftig debattert.) Som Mee også var inne på, denne skal han i aller høyeste grad dele sammen med en tropp på par og tyve mann. Det skal også sies at det var tilfeldigheter som gjorde at tapet ikke kom i ligaen. For vi tapte da vitterlig en del kamper den sesongen, blant annet erindrer jeg kamper i CL der Lehmann var sterkt involvert. Påfallende, men sikkert tilfeldig og uflaks at Lehmanns tabber ble utslagsgivende her. :P

 

Videre vil jeg også si at det ikke er gitt at forsvarspillet, keeperspillet og samarbeidet dem imellom er godt, selv om vi i det siste har sluppet inn lite mål. At vi holder nullen i en kamp betyr ikke at forsvarsspillet har vært bra.

 

"De fleste (faktisk) er tydelig preget av å nylig ha lest VG når de skriver her."

Går inn i rekken av lite gjennomtenkte sitater fra deg Jensemann, blant annet fordi den er ganske nedlatende. Du nevner Toure i den sammenhengen. Og nettopp tilfellet Toure er spesielt. Mannen tok Pl med storm i fjor. Var fabelaktig i enkelte kamper, men jevnt god gjennom hele sesongen. Forsvaret generelt(som også du påpeker), men Toure spesielt har vært betydelig svakere i år. Dette kommer veldig ovverakende på meg. Trodde faktisk vi hadde fått en stopper av internasjonal høy klasse, men i år går han fra å være meget god i en kamp, til direkte svak i en annen. Klart dette får utslag i det som skrives her. Det er Toures prestasjoner på banen som styrer dette, IKKE hva VG skriver. Du hentyder med det du skriver at de fleste her inne sluker det media skriver rått, og dermed ikke kan tenke selv.

 

Til det du skriver om Milan må jeg bare si meg hjertens enig. Vi har veldig mye å lære av hvordan de kategorisk nekter å skape farligheter for seg selv. Trolig verdens beste forsvar per i dag. Er også enig med det du omtaler som fransk arroganse. En klarering er ikke så pent, men veldig effektivt!

 

"Videre er en ting HELT klart, Arsene Wenger har definitivt tillit til Lehmann.

Hvis ikke hadde en ny keeper vært i klubben for flere år siden."

 

Igjen et kraftutspill fra deg. Hvor lenge har egentlig Lehmann vært i klubben? Har ikke du sett signaler om at Lehmann går en noe usikker fremtid i møte i Arsenal? Helt klart at vi ikke ilegger ordet "tillit" den samme betydningen. Jeg tolker vrakingen av Lehmann som et signal om at han ikke leverer det AW forventer. At hans erstatter var enda mindre stabil er grunnen til at han fikk plassen tilbake. Tolker dette på ingen måte som noe tillitserklæring fra AW.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

OK Marius

Dette er mitt siste innlegg når det gjelder deg og saklighetsnivået ditt.

Når jeg gir ros til andre enn deg vedr. kvaliteten på innleggene, burde vel strengt tatt ikke det føre til at du ble såret og vonbroten???

Jeg påpeker meget saklig hva jeg synes er hårreisende med dine uttalelser (at forsvaret er usikker på Lehmann samt at vi derfor ikke benytter oss av tilbakespill).

Dine uttalelser om meg derimot ligner ingenting.

Skremmende usaklig rett og slett!!!!!

Når jeg i et innlegg påpeker at Lehmann selvfølgelig ikke skal ha æren alene, men at han OGSÅ må få anerkjennelse for den utrolige rekorden, kommer altså neste innlegg med at jeg er "talentløs" som gir Lehmann æren alene????????

Da må det være lov å spørre hva som foregår (klar over at det ikke var du).

Og dette går slett ikke på at noen "ikke deler mitt syn" som du så håpløst kaller det.

Når det gjelder deg og dine påstander om at det har kommet "signaler" om at Lehmann går en usikker fremtid i møte, er jo også dette tøys.

Hvor har disse signalene kommet fra??? Fra deg eller VG??

Arsene Wenger har iallefall ALDRI kommet med slike signaler.

At vi kjøper minst en keeper i løpet av sommeren, er vel sannsynlig, men det er ikke dermed sagt at Lehmann er historie, eller mister plassen på førstelaget for den saks skyld.

Fra nå av gidder jeg som sagt ikke bruke mere tid på saklighetsdebatten din.

Nå vil jeg diskutere fotball og arsenal. :P

Link to comment
Share on other sites

Hadde Lehmann vært i nærheten av å være så god som

Seaman skulle jeg ikke sagt noe.

Men Lehmann er ikke stabil nok til å være førstekeeper på

Arsenal.

Målet til Norwich på lørdag er nok et eksempel:

der bommet han på ballen når han gikk ut som førte til

corneren.

Det var vel også en tropp på 16-20 spillere som bidro til 49

kamper på rad uten tap.

Ganske talentløst Jensemann å gi inntrykk av at det var Lehmanns

fortjeneste.

Ny keeper neste sesong er jeg enig i.

4975[/snapback]

 

 

Du må være både blind og døv, eventuellt spiller du idiot???

Hvis du har fulgt med en smule må du ha oppdaget at Lehmann ikke har fått fortjenesten ALENE, men selvfølgelig må han som alle andre ha sin del av anerkjennelsen i ettertid.

Målet til Norwich må nok Pires være med å ta skylden for, eller så du ikke det heller???

4981[/snapback]

 

Hverken idiot,blind eller døv. Men begynner jo etter hvert å

lure på om vi ser de samme kampene????

Målet til Norwich kom på grunnlag av at Jens var på en

av sine etter hvert berømmelige skovturer som førte til

en unødvendig corner. Som igjen førte til målet.

En keeper som er bedre i feltet hadde avklart denne.

 

Ser ikke at du klarer å komme med saklige argumenter

om Lehmann.

Du kommer med floskler og banaliteter som ikke

justifiserer på noen måte hvorfor Lehmann skulle være no. 1.

 

Jeg sier ikke at Lehmann er dårlig, men ikke stabil nok til

å være vår no. 1.

Lehmann er vel den svakeste keeperen vi har hatt på lenge.

 

Lehmann er ok på strek. Men svakheten hans er feltarbeidet

som skaper mye usikkerhet i forsvaret.

Virker heller ikke som kommunikasjonen mellom ham og forsvaret fungerer

godt nok.

Link to comment
Share on other sites

Jens Lehmann has been banned for two European matches by Uefa.

 

"The Arsenal goalkeeper sprayed water towards the match official as Arsenal bowed out of the UEFA Champions League to Bayern Munich and has been sanctioned for his actions.

 

Lehmann will now miss two games in European competition, most likely to be the Champions League with Arsenal next season."

 

Det var dette temperamentet hans da... :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Dette er mitt siste innlegg når det gjelder deg og saklighetsnivået ditt.

Når jeg gir ros til andre enn deg vedr. kvaliteten på innleggene, burde vel strengt tatt ikke det føre til at du ble såret og vonbroten???

Jeg påpeker meget saklig hva jeg synes er hårreisende med dine uttalelser (at forsvaret er usikker på Lehmann samt at vi derfor ikke benytter oss av tilbakespill).

Dine uttalelser om meg derimot ligner ingenting.

Skremmende usaklig rett og slett!!!!!

5097[/snapback]

Nå må du ta å kutte ut. Les det jeg skriver.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Hadde Lehmann vært i nærheten av å være så god som

Seaman skulle jeg ikke sagt noe.

Men Lehmann er ikke stabil nok til å være førstekeeper på

Arsenal.

Målet til Norwich på lørdag er nok et eksempel:

der bommet han på ballen når han gikk ut som førte til

corneren.

Det var vel også en tropp på 16-20 spillere som bidro til 49

kamper på rad uten tap.

Ganske talentløst Jensemann å gi inntrykk av at det var Lehmanns

fortjeneste.

Ny keeper neste sesong er jeg enig i.

4975[/snapback]

 

 

Du må være både blind og døv, eventuellt spiller du idiot???

Hvis du har fulgt med en smule må du ha oppdaget at Lehmann ikke har fått fortjenesten ALENE, men selvfølgelig må han som alle andre ha sin del av anerkjennelsen i ettertid.

Målet til Norwich må nok Pires være med å ta skylden for, eller så du ikke det heller???

4981[/snapback]

 

Hverken idiot,blind eller døv. Men begynner jo etter hvert å

lure på om vi ser de samme kampene????

Målet til Norwich kom på grunnlag av at Jens var på en

av sine etter hvert berømmelige skovturer som førte til

en unødvendig corner. Som igjen førte til målet.

En keeper som er bedre i feltet hadde avklart denne.

 

Ser ikke at du klarer å komme med saklige argumenter

om Lehmann.

Du kommer med floskler og banaliteter som ikke

justifiserer på noen måte hvorfor Lehmann skulle være no. 1.

 

Jeg sier ikke at Lehmann er dårlig, men ikke stabil nok til

å være vår no. 1.

Lehmann er vel den svakeste keeperen vi har hatt på lenge.

 

Lehmann er ok på strek. Men svakheten hans er feltarbeidet

som skaper mye usikkerhet i forsvaret.

Virker heller ikke som kommunikasjonen mellom ham og forsvaret fungerer

godt nok.

5098[/snapback]

 

 

Forhåpentligvis er du hverken blind eller døv iallefall, det hadde jo vært pinlig :P

Derimot er du rimelig småfrekk som påstår at jeg er "talentløs" som gir Lehmann hele æren for rekorden til arsenal på 49 kamper, det vet du jo faktisk er bløff.

Link to comment
Share on other sites

Sorry, Jensemann.

 

1) Her tar du altfor mye på vei og skaper konflikter som faktisk ikke eksisterer. Storm i et vannglass kaller jeg dette du fyrer deg opp over. Marius sa vel ikke mye galt?

 

2) At Wenger ikke stoler 110% på Lehmann eksemplifiseres jo langt på vei at han setter ham ut av laget i to måneder. Wenger gjør ikke dette for å gi Almunia matching, han gjør det fordi han ikke er fornøyd med det som er prestert i mål. Grunnen til at Lehmann fikk tilbake plassen var rett og slett fordi Almunia viste seg enda mer tilbøyelig til å glippe i feltet enn Lehmann var.

 

Med en to kampers karantene å ta med seg inn i Champions League-spillet neste sesong, så tror jeg Jens Lehmann burde føle seg alt annet enn trygg på keeperplassen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
2) At Wenger ikke stoler 110% på Lehmann eksemplifiseres jo langt på vei at han setter ham ut av laget i to måneder. Wenger gjør ikke dette for å gi Almunia matching, han gjør det fordi han ikke er fornøyd med det som er prestert i mål. Grunnen til at Lehmann fikk tilbake plassen var rett og slett fordi Almunia viste seg enda mer tilbøyelig til å glippe i feltet enn Lehmann var.

 

Med en to kampers karantene å ta med seg inn i Champions League-spillet neste sesong, så tror jeg Jens Lehmann burde føle seg alt annet enn trygg på keeperplassen.

5112[/snapback]

Du virker som en som må ha det med klartekst Jensemann. Ingen offisielle signaler fra Arsenal FC er gitt. Men:

 

Det overnevnte er ting jeg ser på som signaler på at Lehmann muligens ikke blir å finne i Arsenal neste sesong. Klart ikke AW eller noen i Arsenal har sagt "Lehmann er et usikkert moment før neste sesong."

Link to comment
Share on other sites

Sorry, Jensemann.

 

1) Her tar du altfor mye på vei og skaper konflikter som faktisk ikke eksisterer. Storm i et vannglass kaller jeg dette du fyrer deg opp over. Marius sa vel ikke mye galt?

 

2) At Wenger ikke stoler 110% på Lehmann eksemplifiseres jo langt på vei at han setter ham ut av laget i to måneder. Wenger gjør ikke dette for å gi Almunia matching, han gjør det fordi han ikke er fornøyd med det som er prestert i mål. Grunnen til at Lehmann fikk tilbake plassen var rett og slett fordi Almunia viste seg enda mer tilbøyelig til å glippe i feltet enn Lehmann var.

 

Med en to kampers karantene å ta med seg inn i Champions League-spillet neste sesong, så tror jeg Jens Lehmann burde føle seg alt annet enn trygg på keeperplassen.

5112[/snapback]

 

Er du, Dr. Phil tidligere Dr. Alban? :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr. Arsenal

Vi kan kaste han på sjøen for min del. Jeg er lei av å bli mobba av kompiser fordi vi har så dårlig keepere. Stuart Taylor bør få flere sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan kaste han på sjøen for min del. Jeg er lei av å bli mobba av kompiser fordi vi har så dårlig keepere. Stuart Taylor bør få flere sjanser.

5133[/snapback]

 

At Lehmann er dårlig skal man ikke diskutere om. Det vet de fleste som har sett Arsenals kamper. Taylor er desverre ikke for ser det ut til. Almunia har jo hatt noen bra feber redninger her og der, men dette er sannsynligvis Lehmanns siste sesong her.

 

Frey eller Carini hadde vært no :P

Link to comment
Share on other sites

Det er mange gode grunner til å handle keeper i sommer, uansett om man anser Lehmann for å være god, helt konge, ræva eller noe annet. Mannen er gammel. En ny keeper bør ikke være mer en 27-28 år, slik at han kan bli en av kontinuitetsbærerne i klubben. Videre bør mannen være en klassekeeper - mao en som fremstår som god, selv med et forsvarsspill som Arsenal dessverre har vist eksempler på noen ganger denne sesongen.

 

Lehmann er sikkert en god keeper i en gitt setting, men min konklusjon er at han har taklet PL dårlig, eller hvertfall dårligere enn en keeper av hans antatte kaliber bør gjøre. Følger altfor lite med på tysk fotball til å vite så mye om hvordan har var der.

 

Trikset blir å finne en keeper som faktisk takler det å spille for Arsenal. Presset og trykket er nok en god del større i England og hvertfall for spillere på landets topplag. Ville hvert for jævlig å skaffe en antatt klassekeeper (som jeg oppfattet Lehmann som da han kom), som ikke takler presset. Vi må med andre ord shoppe keeperen til en annen storklubb i Europa, som er vant til press og evner å prestere jevnt godt uansett.

Link to comment
Share on other sites

tror kanskje at det er Arsenal's offensive spilleglede som gjør at keeperne gjør feil. Lehmann og Almunia spilte nok litt mindre klossete i sine hjemligaer. de tror sikkert at laget vil komme til å vinne fordi laget er så veldig mye i angrep og gjør det bra der. kommentatorene sier at en keeper's vanskeligste oppgave er å holde seg våken når det skjer lite foran målet hans

 

vi burde kanskje kjøpe en keeper som ikke lar seg påvirke av dette.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
2) At Wenger ikke stoler 110% på Lehmann eksemplifiseres jo langt på vei at han setter ham ut av laget i to måneder. Wenger gjør ikke dette for å gi Almunia matching, han gjør det fordi han ikke er fornøyd med det som er prestert i mål. Grunnen til at Lehmann fikk tilbake plassen var rett og slett fordi Almunia viste seg enda mer tilbøyelig til å glippe i feltet enn Lehmann var.

 

Med en to kampers karantene å ta med seg inn i Champions League-spillet neste sesong, så tror jeg Jens Lehmann burde føle seg alt annet enn trygg på keeperplassen.

5112[/snapback]

Du virker som en som må ha det med klartekst Jensemann. Ingen offisielle signaler fra Arsenal FC er gitt. Men:

 

Det overnevnte er ting jeg ser på som signaler på at Lehmann muligens ikke blir å finne i Arsenal neste sesong. Klart ikke AW eller noen i Arsenal har sagt "Lehmann er et usikkert moment før neste sesong."

5114[/snapback]

 

 

Dette er helt korrekt, hverken Wenger eller noen andre i arsenal har gitt signaler om at Lehmann går en utrygg fremtid i møte.

Da bør vel også vi forholde oss til det?? T.o.m. du Marius???

Hvis man tolker det slik at alle som er ute av elleveren i en periode henger i en tynn tråd, da er det jaggu mange som kan forsvinne neste år:-)

Poenget er at Lehmann hadde veldig godt av en pause, og etter pausen har han vært fremragende etter min mening (dette er også signalene fra Wenger).

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Sorry, Jensemann.

 

1) Her tar du altfor mye på vei og skaper konflikter som faktisk ikke eksisterer. Storm i et vannglass kaller jeg dette du fyrer deg opp over. Marius sa vel ikke mye galt?

 

2) At Wenger ikke stoler 110% på Lehmann eksemplifiseres jo langt på vei at han setter ham ut av laget i to måneder. Wenger gjør ikke dette for å gi Almunia matching, han gjør det fordi han ikke er fornøyd med det som er prestert i mål. Grunnen til at Lehmann fikk tilbake plassen var rett og slett fordi Almunia viste seg enda mer tilbøyelig til å glippe i feltet enn Lehmann var.

 

Med en to kampers karantene å ta med seg inn i Champions League-spillet neste sesong, så tror jeg Jens Lehmann burde føle seg alt annet enn trygg på keeperplassen.

5112[/snapback]

 

 

Jeg ser ikke noe grunn til at vi ikke skal ha diskusjoner og uenigheter her på forumet (selv om diskusjonene kan utarte til å bli noe personlig etterhvert).

Men ærlig talt, jeg elsker rollen med å forsvare Jensemann og kommer til å inneha denne rollen til jeg stuper <_< :unsure: Jeg ser jo på mannen som en gammel venn!!!!!

For å si det med Jan Åge Fjørtofts ord: hvis vi er to personer i denne organisasjonen som har samme mening, er vi per definisjon ett menneske overflødig.

Eller med Nils Arne Eggens ord: vi ska ittj vær redd for konflikta, vi ska få dæm opp på bordet og lær av dæm :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Vi får nok bare være enige om å være uenige da. Selv om jeg nesten mistenker deg for å kverulere litt kun fordi du er Jens Lehmanns selvoppnevnte høye beskytter her på forumet.

 

Jeg mener at Wenger ikke satte ut Lehmann "for moro skyld", men fordi han var misfornøyd med ham. Det er aldri noe godt tegn for en defensiv spiller, spesielt ikke en keeper. Du ser nok disse tingene, du også.

 

Nå er jeg fullstendig klar over at du er en voksen mann, men vi får likevel håpe at Lehmann gir seg som målmann i Arsenal før du stuper, både av hensyn til deg og til klubben.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Vi får nok bare være enige om å være uenige da. Selv om jeg nesten mistenker deg for å kverulere litt kun fordi du er Jens Lehmanns selvoppnevnte høye beskytter her på forumet.

 

Jeg mener at Wenger ikke satte ut Lehmann "for moro skyld", men fordi han var misfornøyd med ham. Det er aldri noe godt tegn for en defensiv spiller, spesielt ikke en keeper. Du ser nok disse tingene, du også.

 

Nå er jeg fullstendig klar over at du er en voksen mann, men vi får likevel håpe at Lehmann gir seg som målmann i Arsenal før du stuper, både av hensyn til deg og til klubben.

5207[/snapback]

 

 

Du vet det doktor at jeg ser på alle arsenal-spillerne som gamle venner <_<

Det betyr i praksis at hvis noen av spillerne får meningsløse beskyldninger mot seg som at de er talentløse, håpløse, idioter, mongoer, sendes tilbake der de kommer fra osv. så er jeg på pletten øyeblikkelig!!!!

Det er i særklasse Jensemann som har tatt støyten det siste året.

Ellers er jeg selvfølgelig helt enig i at keeperen vår var i dårlig form i perioden før han ble satt ut, skulle bare mangle.

Poenget er vel å se på hvordan han har fungert etter at han kom inn igjen, enig???

For å si det med Wengers ord: Jens Lehmann beviste i perioden han ble satt ut av laget at han er tvers igjennom profesjonell. Han jobbet bare hardere, og resultatet av det ser vi nå, en sterkt forbedret keeper!!!!!!!

Du har selv vært innom et annet vesentlig poeng, nemlig at markedet ikke flyter over av bedre keepere enn Lehmann.

Jeg tror det er helt uaktuellt at Wenger bruker vanvittige summer på en keeper i sommer.

Allikevel kommer han nok til å kjøpe en eller to, men det faktum at han har kikket veldig nøye på Borch fra Tromsø, forteller meg at han ikke nødvendigvis ser etter en direkte erstatter nå, men heller en keeper for fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

..og det er jeg enig med deg i. Usaklig og direkte barnslig drittslenging burde vi være foruten, og her har først og fremst Lehmann og Cygan vært de fremstre 'ofrene'. At man er uenige er fair enough, men da burde det også være en smal sak å faktisk begrunne sitt syn.

 

Lehmann har helt klart forbedret seg i takt med forsvaret den seneste måneden og vel så det. Men satt litt på spissen, så er det ikke sånn at vi skal være sjeleglade for at det går en måned uten tabber fra keeperen vår, uansett hvem som måtte stå i mål. Slik føler jeg det er nå. Det burdederimot være en selvfølge i en klubb som faktisk tar mål av seg å kjempe med de aller beste. Seaman i sine glansdager gjorde knapt en tabbe. Han mistet bortimot aldri et overlegg.

 

Jeg er av den oppfatningen at en ny keeper burde komme inn, fordi det hefter seg usikkerhet ved Lehmann. Både the occasional (norsk ord?) skovtur i feltet og andre mer tøvete påfunn (hive ballen på motstander, dytte til dem, sprute vann etc), gjør at jeg er litt skeptisk.

 

Men jeg er ikke enig at det skal hentes inn en ny keeper for enhver pris. Det må være en keeper som vil forsterke laget, det vil si at jeg ikke ser noe poeng i å hente inn Borch etc, og det må være til en riktig penge. Jeg ser helt klart at alternativene ikke er mange, og jeg gidder ikke kaste meg på bølgen som nevner Niemi, Frey og denne gjengen bare fordi man har hørt dem nevnt før.

 

Personlig synes jeg Jose Manuel Reina og Andreas Isaksson er de mest spennende alternativene. De burde begge være realistiske å få tak i. Førstnevnte har jeg skrevet om før, og med en utkjøpsklausul på €12m burde det ikke være en umulighet, dersom Wenger først ville. Isaksson tror jeg også kunne vært en fin forsterkning, en keeper som på mange måte faktisk minner meg litt om sin forgjenger i Rennes, Petr Cech.

 

Uten at jeg har troen på det. Jeg tipper Lehmann står videre også neste sesong - uten at det på noen måte er en katastrofe i seg selv. Alternativt hentes det inn en ny keeper fra nest øverste hylle. Wenger er seg selv lik på det området.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
..og det er jeg enig med deg i. Usaklig og direkte barnslig drittslenging burde vi være foruten, og her har først og fremst Lehmann og Cygan vært de fremstre 'ofrene'. At man er uenige er fair enough, men da burde det også være en smal sak å faktisk begrunne sitt syn.

 

Lehmann har helt klart forbedret seg i takt med forsvaret den seneste måneden og vel så det. Men satt litt på spissen, så er det ikke sånn at vi skal være sjeleglade for at det går en måned uten tabber fra keeperen vår, uansett hvem som måtte stå i mål. Slik føler jeg det er nå. Det burdederimot være en selvfølge i en klubb som faktisk tar mål av seg å kjempe med de aller beste. Seaman i sine glansdager gjorde knapt en tabbe. Han mistet bortimot aldri et overlegg.

 

Jeg er av den oppfatningen at en ny keeper burde komme inn, fordi det hefter seg usikkerhet ved Lehmann. Både the occasional (norsk ord?) skovtur i feltet og andre mer tøvete påfunn (hive ballen på motstander, dytte til dem, sprute vann etc), gjør at jeg er litt skeptisk.

 

Men jeg er ikke enig at det skal hentes inn en ny keeper for enhver pris. Det må være en keeper som vil forsterke laget, det vil si at jeg ikke ser noe poeng i å hente inn Borch etc, og det må være til en riktig penge. Jeg ser helt klart at alternativene ikke er mange, og jeg gidder ikke kaste meg på bølgen som nevner Niemi, Frey og denne gjengen bare fordi man har hørt dem nevnt før.

 

Personlig synes jeg Jose Manuel Reina og Andreas Isaksson er de mest spennende alternativene. De burde begge være realistiske å få tak i. Førstnevnte har jeg skrevet om før, og med en utkjøpsklausul på €12m burde det ikke være en umulighet, dersom Wenger først ville. Isaksson tror jeg også kunne vært en fin forsterkning, en keeper som på mange måte faktisk minner meg litt om sin forgjenger i Rennes, Petr Cech.

 

Uten at jeg har troen på det. Jeg tipper Lehmann står videre også neste sesong - uten at det på noen måte er en katastrofe i seg selv. Alternativt hentes det inn en ny keeper fra nest øverste hylle. Wenger er seg selv lik på det området.

5217[/snapback]

 

 

Mulig at Reina eller Isaksson hadde vært gode kjøp men jeg føler meg ikke helt sikker på at noen av dem ville tatt fra Lehmann plassen uten videre.

Og da synes jeg vel 12mill pund blir vanvittig dyrt....

Hvis vi ser på hvilke tabber f.eks liverpool- og manchester u-keeperne foretar seg til stadighet, tror jeg kanskje vi bare må innfinne oss med det fakta at tabber blant keepere er kommet for å bli :rolleyes:

Jens Lehmann kommer garantert til å gjøre flere tabber etterhvert, hvis vi leter nøye nok :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...