Jump to content

Let's all laugh at Chelsea


Guest Kroken:D

Recommended Posts

Guest Kroken:D

Jeg vil ta opp detta temaet, sjøl om det er lenge til Mai, og serieslutt!

 

Hvis det viser seg at Chelsea tar hjem trofeet, noe som ser ut til å bli en realitet, så er dette fullt fortjent spillemessig.. De har den klart bredeste stallen i PL, med dobbel dekning av verdenskvalitet på alle plasser.

 

Det jeg setter spm tegn ved, er alle kjøpene som har skjedd så plutselig.

Chelsea sto på randen av konkurs da Roman kom med pengene sine..

Jeg liker ikke det at det er mulig å "kjøpe seg til suksess",,

 

Greit, Arsenal har kjøpt nesten samtlige 1. lags spillere de også, men dem er utviklet over tid i klubben.. Nevner Vieira, Henry, Ljungberg, Pires og Toure som noen eksempler.. Fabregas, quincy, clichy og flamini er nye, yngre eksempler..

 

Jeg veit ikke hva dere andre synes om dette, men jeg liker ikke det Chelsea har gjort, og gjør..

 

Bare morsomt å se hva dere andre mener!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fullstendig enig med deg. Jeg synes ikke det bør være lov til å kjøpe seg til suksess.

 

 

 

Uten pengene fra Russeren hadde Chelsea aldri kunne være med i en tittelkamp.Jeg mener det er utrolig feigt og en skam for fotballen at man kan kjøpe seg til suksess.

 

Hvorfor tar ikke Fifa intiativet til å legge ned noen restriksjoner på hvor mange spillere og hvor mye penger man kan bruke på spillere i løpet av en transferperiode. Da hadde det vært mulig for mindre klubber å hevde seg litt, og dessuten ville det føre til en mye større talentutvikling en det er i dag.

 

Det er også sant som du sier at Arsenal har jo utviklet spillere til å bli verdensstjerner. Arsenal har noen av Verdens dyktigste trenere i klubben og det ser vi resultatet av i dag.

Link to comment
Share on other sites

Guest "jallis"

Har ingen respekt for måten Chelsea som klubb arbeider.Men at de, om de skulle vinne premier leage, vinner den fortjent, synes jeg ikke det bør stilles spørsmål ved i det heletatt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Simen-CFC

Man Utd har jo gjort det samme!

Forskjellige måter til toppen, og det enkle er ofte det beste :blink:

Vet navnet "kjøpelag" setter seg godt til laget mitt, men hva er dere da? Så ikke kom med den.

 

Og jeg skulle mer enn gjerne sett meg foruten spillere som Glen Johnson (takler som en 19-åring som aldri har rørt en fotball), Tiago, Geremi, Kezman osv. Hadde jeg kunne fått valgt hadde jeg ikke valgt de spillerne, men heller kjøpt engelsk!

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen som har gjort det samme. Det må i tilfelle være i USA - baseball, basket.......noe!

 

Hva er det nå? £200 mill på spillerkjøp på to år pluss kjøpesum og sletting av gjeld, samtidig som klubben opererer med underskudd som får Leeds United til å fortone seg som bagatell.

 

Alt dette finansieres ved "lån" som ingen avsvarlig finansieringskilde en gang ville vurdere å godkjenne. Nei, dette har aldri vært gjort før. Ikke en gang noe som ligner.

 

Så dem som leker med monopolpenger (klubben Chelsea) fortjener ikke noe som helst. For dem er pokaler omtrent som lip-gloss for en tenåring. Show off.

 

For spillerene i klubben derimot, de som presterer sammen, de fortjener det de måtte vinne. Enkelt og greit fordi de gjør seg fortjent til det uke etter uke. De er ikke ansvarlig for "de uansvarlige" (de som ikke svarer for normale regler i verden).

 

....., og ikke kom med hypotesen om "en langsiktig investering"! Roman har aldri nevnt det med et ord en gang. Kun en sprutrød Peter Kenyon har gjort det.

Link to comment
Share on other sites

Guest stainz
Man Utd har jo gjort det samme!

Forskjellige måter til toppen, og det enkle er ofte det beste  ;)

Vet navnet "kjøpelag" setter seg godt til laget mitt, men hva er dere da? Så ikke kom med den.

 

Og jeg skulle mer enn gjerne sett meg foruten spillere som Glen Johnson (takler som en 19-åring som aldri har rørt en fotball), Tiago, Geremi, Kezman osv. Hadde jeg kunne fått valgt hadde jeg ikke valgt de spillerne, men heller kjøpt engelsk!

2456[/snapback]

 

 

Hvordan kan du si at Man Utd har gjort det samme. Vi har ikke handlet noe spesielt flere spillere enn dere. Kanskje dyrere, men det blir noe annet. United har god tradisjoner når det gjelder å oppfostre spillere.

 

Gratulere med nytt forum forresten, ser veldig bra ut ;)

Link to comment
Share on other sites

men de spiller god fotball, de gjør de.

2530[/snapback]

 

Det som teller, og det vet dere alle.

2710[/snapback]

Nei, det som teller er å vinne fotballkamper. Det er Chelsea irriterande gode til.

Dei er ikkje meir enn 11 mann på bana til ei kvar tid, dermed er det like forutsetninger. Vinner dei PL, fortjener dei å vinne PL, så sant dei ikkje har brutt nokre lover.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kroken:D

Saken er jo den, at de 11 spillerne Chelsea til enhver tid har, hadde de ikke hatt midler til å hente uten russeren..

 

En annen ting er; Hvofor bøtelegger dem chelsea med småbøter for de forskjellige siktelsene?? Er jo ingenting for dem!

Link to comment
Share on other sites

Saken er jo den, at de 11 spillerne Chelsea til enhver tid har, hadde de ikke hatt midler til å hente uten russeren..

2949[/snapback]

Uten russseren kunne Chelsea faktisk vært konkurs. De hadde jo en voldsom gjeld da han kjøpte klubben.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

chelsea eier har smakt suksess..Ingen kan stoppe russeren. Hadde ikke chelsea tatt noen titler i år så hadde vel russeren gått lei. Men alt går hans vei nå, jeg tror han liker dette. Ingen kan stoppe han

Link to comment
Share on other sites

Saken er jo den, at de 11 spillerne Chelsea til enhver tid har, hadde de ikke hatt midler til å hente uten russeren..

2949[/snapback]

 

Det er då ikkje spelarane sin feil?

Spelarane er verdige vinnarar av PL uansett..

Link to comment
Share on other sites

Guest Kroken:D
Saken er jo den, at de 11 spillerne Chelsea til enhver tid har, hadde de ikke hatt midler til å hente uten russeren..

2949[/snapback]

 

Det er då ikkje spelarane sin feil?

Spelarane er verdige vinnarar av PL uansett..

3105[/snapback]

 

 

Nei, klart det ikke er spillerne sin feil. De fortjener å vinne alt de makter..

Men det jeg mener er at Chelsea har kjøpt seg til suksess... Det er det som er gæli.

Og uten de verdensklasse spillerne russeren har hentet, hadde ikke klubben chelsea vært i nærheten av det de er nå!

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke Chelsea vunnet enda, selv om jeg tror det skal uhyre mye til for at de ikke gjør det. Og om de blir mestere så er de verdige mestere. Selv om deres kollektive offensive spill ikke er helt i Arsenals klasse, er de totalt sett det klart beste laget denne sesongen, der særlig den defensive organiseringen er nesten skremmende bra. Jeg mener dagens Chelsea mannskap ikke står noe særlig tilbake for de fleste tidligere ligamestere i England.

 

At Chelsea i stor grad har kjøpt seg til sin suksess er egentlig en annen diskusjon. OK, hvis det kan bevises at pengene Chelsea har brukt er skaffet til veie på kriminelt vis, stiller jo saken seg annerledes, men så lenge det ikke er noen ulovligheter involvert verken i pengene som er brukt, eller i det å bruke penger for å skape et godt fotballag, så er det vanskelig å finne invendinger. Jeg også misliker at pengene får for stor betydning i fotball, men sånn er dessverre virkeligheten, og den er slett ikke enkel å endre på. Og denne utviklingen er ikke primært Chelseas feil. Faktisk er det jo storklubber som bl.a. ManU, Pool og Arsenal (selv om kanskje Arsenal har vært blant de mest edruelige storklubbene) som opp gjennom årene har gjort alt for å styrke deres posisjon, og brukt økonomiske virkemidler for å oppnå dette, som i størst grad har bidratt til en slik utvikling. I realiteten er det i dag umulig for en liten klubb å komme opp på nivå med de største uten en betydelig kapitalinnsprøytning. Derfor ser jeg ikke noe umoralsk ved det Chelsea har gjort, med det forbeholdet at pengene til RA er 'hvite', selv om det er beklagelig at fotballen er blitt slik.

 

Og ser man kun på det som er prestert ute på banen denne sesongen vil det være rettferdig med Chelsea-seier. Det er sunt at ikke bare ManU eller Arsenal vinner ligaen. Og nesten uansett hvor sur bismak seieren til Chelsea eventuell vil ha, det er da bedre at Chelsea vinner etter å ha spilt god fotball enn at et middelmådig ManU som oppnår resultater selv om spillet er søppel skal vinne nok en gang 'en passent' som det heter på sjakkspråket?

Link to comment
Share on other sites

Saken er jo den, at de 11 spillerne Chelsea til enhver tid har, hadde de ikke hatt midler til å hente uten russeren..

2949[/snapback]

 

Det er då ikkje spelarane sin feil?

Spelarane er verdige vinnarar av PL uansett..

3105[/snapback]

 

Er vel ikke spillerne sin "feil" nei, men å konkurrere mot denne "klubben" minner meg mye om hvordan det var å konkurrere i fri-idrett mot gamle Øst-Tyskland!

Mange likhetstrekk, selv om det ikke benyttes sprøyter......

Link to comment
Share on other sites

Det er utrolig provoserende for oss Arsenalfans at Chelski ligger så godt ann!

Før sesongen tenkte jeg at vi endelig skulle klare å forsvare en ligatittel, noe som ikke akkurat er hverdagskost på Highbury, men så kom plutselig knallformen til Romans gutter, og drømmen brast! :(

Det som hele tiden dukker opp i tankene mine da jeg ser på Chelsea er at hadde det ikke vært for en manns penger så ville Arsenal i aller høyeste grad vært med i tittelkampen, noe de ikke lenger er!

Chelseas supporterne sammenligner sin egen økonomiske situasjon og pengebruk med både Arsenal, ManU, og Liverpool. Det er helt bak mål! Den STORE forskjellen er at alle de tre lagene har tjent pengene sine gjennom sportslig suksess og popularitet, mens Chelsea rett og slett har FÅTT dem uten å gjøre en dritt for det!

Uten Roman ville Chelsea vært konkurs og tvunget til å selge unna spillere. De ville ha slitt for å komme seg på øvre halvdel av PL!

 

CHELSEA ER ABSOLUTT IKKE VERDIGE VINNERE AV PL!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

De har hatt det beste laget i år og at det beste laget vinner blir er korrekt, det skal de ha. Men at de er verdige vinnere klarer ikke jeg å se. Så lenge de har en rik russer i bakhånd som sletter driftsunderskuddet dems på over 1 milliard så er det ikke mye man kan gjøre med dem ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Simen-CFC

En ting er å kjøpe spillere, en annen ting er å få dem til å fungere sammen. Wenger har klart å fått kjøpte spillere til å fungere sammen, samme har Mourinho. Er i samme båt igrunn, bare vi betaler med mye større summer.

Link to comment
Share on other sites

En ting er å kjøpe spillere, en annen ting er å få dem til å fungere sammen. Wenger har klart å fått kjøpte spillere til å fungere sammen, samme har Mourinho. Er i samme båt igrunn, bare vi betaler med mye større summer.

3364[/snapback]

 

Mourihno har gjort en god jobb, det er ikke til å stikke under en stol, MEN uten de pengene ville han ikke hatt muligheten til å hente de spillerene han har hentet, OG uten de pengene ville ikke Chelsea hatt råd til å hente Mourihno! Vi er ikke i samme båt på noen måte! Du kan takke russeren for ALT!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

Det spiller ingen rolle hvordan man vinner ligaen bare man ikke jukser! ;) Å prøve å nappe spillere uten tillatelse er å jukse o det lager kaos hos en rivaliserendes lag. Håper Chelsea for sin straff. Men Tittelen har de fortjent, og det er bare å gratulere.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...