Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Du skulle ha vært noe inni granskauen deilig å ta innersvingen på rublene til Che£$ea. Da hadde vi fått et bevis på at ikke alt kan kjøpes for penger, samt at noen spillere ikke blir blendet av fete tilbud.

 

Men hvorfor kan ikke den fordømte bekreftelsen komme fort som f?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

I morgen har vel Wenger sin sedvanlige fredagspressekonferanse - så noe kan vel komme ut da.

 

En årsak til at ting tar litt ekstra tid kan nok være at Southampton er et børsnotert foretak. Det er relativt strenge krav til informasjonsflyten og en børsmelding må blant annet sendes først, noe som igjen innebærer at alt må være klappet og klart før man går ut offentlig og bekrefter noe som helst. Alex Ferguson har jo nettopp klaget sin nød over dette, hvor mye mer omstendelig ting var når man var et børsnotert PLC.

 

Det positive med dette er at overgangssummen sannsligvis blir kjent, ettersom Southampton plikter å oppgi dette til børsen.

 

En utlånsavtale tilbake til Southampton, som det har vært snakket om, ser forøvrig ut til å være uaktuell, skal man tro det som står i siste avsnittet her.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare jeg som håper at denne overgangen ikke skal skje?

36291[/snapback]

 

skulle tro det... ;)

Heh... hvorfor skulle ikke dette være bra??

 

Kanskje det er en ekstrem rsk Wenger ar her med å betale såpass mye for en 16-åring, men allikevel.

 

Dette går så bra så...

Link to comment
Share on other sites

Sånn jeg ser det, så finnes der ikke noen grunner som er gode nok til å ikke kjøpe gutten! Javisst er han Englands mest oppskrytte person i det siste, og ja er 12,5 mill mye peng. Dersom han blir en flopp, er 5 mill en kartong velanvendt piss i havet! Dersom han mot formodning (?) skulle spille seg inn på Arsenal, så ser jeg mer enn gjerne at Southampton får pungen full!

 

Det jeg ikke liker, er ventetiden.

Link to comment
Share on other sites

Worst case scenario er at han flopper og selges fra Arsenal i løpet av et par-tre år. Uansett har Arsenal krav på kompensjon selv om han skulle stå uten kontrakt, fordi han vil være under 23 år. En overgangssum ved et salg vil sannsynligvis ligge på £3-4m dersom han flopper totalt (vi fikk £2.6m for Jeffers - som aldri var i nærheten av å bli ansett som sin årgangs beste spiller). Jeg ser ikke risikoen her.

 

Ta Wayne Rooney og C. Ronaldo, spillere som kostet avsindig mye penger. Hårreisende summer, tenkte jeg. Det verste er at de i dag likevel er verdt like mye, sannsynligvis [mye] mer enn da de ble kjøpt.

 

Theo Walcott har overhodet ingen historie for å være noe "problembarn". Tvert i mot. Han går for å være en veldig fornuftig og nøktern gutt. Unngår han de klassiske fellene, kommer han nesten garantert til å bli en glimrende spiller. Og vi vet hva glimrende engelske spillere koster. Da er faktisk ikke £12m all verdens ille, med tanke på at Arsenal kan få ha glede ham i mange år fremover.

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank

Jeg tror det er en større sjans å ta, å ikke signe Walcott enn å faktisk bruke en haug mill på å kjøpe han.. Han er jo et kjempetalent.. Som allerede er rukket å bli god!

Link to comment
Share on other sites

Blir det ikke noe av denne dealen...?

 

Jeg tror ikke på dette pisset her (forhåpentligvis er det piss)!!

36320[/snapback]

 

Hjelpe meg ;)

Link to comment
Share on other sites

Blir det ikke noe av denne dealen...?

 

Jeg tror ikke på dette pisset her (forhåpentligvis er det piss)!!

36320[/snapback]

 

Ikke noe vits i å tro på noe sånt, dette er bare bullshit.

36336[/snapback]

 

:D her er det et par karer som er litt vel stressa..

 

også såå lenge da. 23 år!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

FOXSports kl. 21:29:

Arsenal waits on Walcott signing

 

Sky Sports kl. 20:29:

Gunners wait on Walcott

 

CNN/Sports Illustrated kl. 19:13

Arsenal waits on Walcott signing

 

 

Samme nyheten fra forskjellige steder. Ville bare samle de i ett innlegg, sånn for oversikten sin skyld.

 

 

*** For de som vil ha et alternativ til newsnow: Goonernews

 

 

**EDIT**

Denne artikkelen (Arsenal prepare to unveil £12m Walcott) tikket nettop inn på goonernews.com. Hvis dette er sant tyder alt på at Theo blir Arsenal spiller!

 

Theo Walcott, Southampton's 16-year-old striker, was at Arsenal's Hertfordshire training ground yesterday and will complete his well-publicised move to Highbury today.

 

Walcott will cost an initial £5 million, with the fee capable of rising to £12 million, but he will not return on loan to Southampton, as had been suggested. The player's agent, Warwick Horton, said: "Arsene Wenger wants Theo to be introduced into the Arsenal family as soon as possible. There wouldn't be much point for the club to pay a world record transfer fee for a 16-year-old just to loan him straight out."

 

Arsenal insisted that they would be willing to pay the £12 million fee on the condition that he would become an Arsenal player immediately.

 

Horton confirmed that Walcott was absent from Southampton's Staplewood training ground yesterday and added: "Southampton agreed that Theo didn't need to train and we were just waiting by the phone for the lawyers to confirm the agreement."

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...