Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Enig med deg i det Marius.

 

Hvis jeg skal vurdere trioen som har kommet til Arsenal fra Southampton de siste ti årene, så mener jeg at Walcott tross alt er den som jeg tror har den "beste" fremtiden i Arsenal.

 

Walcott sin beste side er høyresiden, men samtidig så har jo kantspillerne vært relativt flinke til å skifte plass i løpet av en kamp så "feil side" er bare en del av årsaken til at ikke alt fungerer. For meg så er det viktig at Walcott får "spissdrømmen" ut av hodet, han kan vikariere der, men det er på kanten han har sin beste posisjon og i Arsenal så er tross alt ikke en kantspiller "naglet" til å løpe opp og ned på siden men de går jo mye sentralt også.

 

OX viste lovende tendenser (tidligere), men det er noe som har skjedd med han (uten at jeg helt klarer å sette fingeren på alt) som gjør at jeg er i ferd med å miste troen på han i Arsenal. Der Walcott er på stedet hvil og det er på tide at han virkelig tar det neste store (siste) steget fremover, så synes jeg "the OX" rett og slett har stagnert.

 

Vår siste import, Chambers, hadde jeg stor tro på da han kom til klubben. Troen fikk rask litt slagside da han ble satt på backen, en posisjon som krever fart i dagens fotball. Han viste noen lovende tendenser i midtforsvaret, men for meg så er han ikke førstevalgs-materiale i den posisjonen. Når det gjelder Chambers som DM så har jeg enda mindre tro, ikke har han fart nok og ikke er han tøff/sterk nok i den rollen.

 

Jeg ville ikke protestere hvis Chambers og Oxlade-Chamberlain blir salgsobjekter til sommeren. Når det gjelder Walcott så ser jeg gjerne at han blir med videre i Arsenal, men ikke som spiss, i den posisjonen bør vi få inn en ny spiller sammen med Giroud.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Han har vel vært god i mer enn EN kamp vil jeg nå tro ;D , men jeg ønsker selvsagt å se en stabilt god Theo. Og det er på ingen måte så mye å skryte over det han har levert på banen i det siste.

 

 

Nå tenkte jeg denne sesongen:P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Største problemet til Walcott er jo at etter han kom tilbake fra skade så har han ikke prestert. Verken på høyrekanten eller venstrekanten.

 

Når han kom inn mot Southampton så hadde han hele 3 pasninger på omtrent en halvtime.

 

Greit nok at kanskje Wenger har vegret seg litt for å starte med Theo på kanten foran Bellerin, men det forklarer ikke hvorfor Walcott ikke lenger gidder å jobbe for laget eller hvorfor han ikke klarer å score alene med keeper.

Link to comment
Share on other sites

Walcott fikk relativt god tillit på venstrekant i en periode når Sanchez var ute og selv om noen vil hevde at dette er "feil side" (forsåvidt ganske korrekt det) så er det likevel ikke en unnskyldning for ikke å prestere. I dagens Arsenal så har kantene relativt stor frihet til å "vandre" i det offensive spillet slik at "feil side" ikke burde hemme Walcott så mye. I tillegg så hadde han da Monreal på backen på "feil side" som da fremdeles er litt mer defensiv sikker enn Bellerin og derfor var Walcotts (eventuelle) manglende defensive evner ikke så farlige.

 

Jeg liker Walcott, jeg mener han er en særdeles god spiller på sitt beste og jeg vil ha han med videre, men det står i hovedsak på han selv om han har noen fremtid i Arsenallaget. Det første han bør gjøre er å slutte å se seg selv som først og fremst en angriper og heller konsentrere seg om den posisjonen han vil kunne fungere best i (kanten) og så eventuelt ta vare på muligheten hvis/når han får en sjanse på toppen.

 

Hvis det stemmer (og jeg er ikke så overbevist om det) det som står i artikkelen om at Walcott ikke får så mange sjanser på "rett kantside" p.g.a. manglende defensiv jobbing (eller kvaliteter) så er det opp til Walcott selv å jobbe med de eventuelle manglene han måtte ha.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Vil ikke si at han er på vei nedover helt ennå, men han har definitivt stagnert og trives ikke ute på banen da han rett og slett ikke passer inn her lenger.

 

Hvis han er interessert i å bli en bedre spiller så må han ta et lønnskutt og komme seg vekk fra Arsenal. Det er det beste for han imho.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si at han er på vei nedover helt ennå, men han har definitivt stagnert og trives ikke ute på banen da han rett og slett ikke passer inn her lenger.

 

Hvis han er interessert i å bli en bedre spiller så må han ta et lønnskutt og komme seg vekk fra Arsenal. Det er det beste for han imho.

 

 

Ikke på vei nedover? Nehei:P den må du nesten forklare.

Link to comment
Share on other sites

Walcott 3år siden for meg er en mye bedre spiller. Derav jeg mener han er på vei nedover. Jeg mistenker dog at litt av grunnen til hans elendige vær er frykten hans for nye skader med full innsats. Mulig han lærte nå? Ingen vits å spare seg til "fant" for han heller ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Bedre i dag enn på veldig lenge. Har mye med at han faktisk bruker hurtigheten sin ved siden av at han jobber hardt og presser riktig (han har fortsatt mye å lære av Alexis dog!). Jobber han som det her i de fleste kamper så kommer han til å være en veldig god og trolig viktig spiller for oss, men er redd det ikke kommer til å vare.

 

Vi får se hvertfall. Den farta han har er et uvurderlig våpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jepp! Og det han har vist så langt tyder på at enkelte av oss (meg selv i beregnet) kanskje ikke lenger vil se på han som et "salgsobjekt", men som en viktig bidragsyter. Jeg er positiv til det han har bidratt med i det siste, ikke minst når deg gjelder å ta sin del av den defensive jobben.

Link to comment
Share on other sites

Helt sykt å tenke på at han er 27 år (fylte i år), vært her siden han var 16 og med hans statistikker kan han vel egentlig ikke lenger sammenliknes med Ox, som ikke er i nærheten av å få ut potensialet sitt. Tror ikke Theo heller klarer å få spilt opp mot det vi forventet, men har i det minste 57 mål for oss kontra Ox sine 8...

 

Før sesongen tenkte jeg motsatt; Ox kan fremdeles få ut et spinnvilt potensiale med styrke, fart og teknikk, men nå har jeg snudd; må vi selge en av de så må Ox gå. (Ox, Wilshere og Ramsey havner forøvrig i samme sjanger -> Strålende spillere som ikke får prestert på sitt beste på grunn av spillestilen vår.)

Link to comment
Share on other sites

Denne samtalen og 'oppvåkninga' burde skjedd for fleire år sidan og det er riktig som Walcott sjølv seier det;"det er ei skam at det ikkje har skjedd før". Det blir spanande å sjå om den megataklinga han hadde på Costa er vendepunktet fot den 'defensive Walcott' ?

Link to comment
Share on other sites

Har ingen problemer med å la han bli, men kun hvis den Walcott vi har sett de to siste kampene er den Walcott vi kommer til å se i løpet av sesongen.

I fjor viste han ingen interesse til å ta fighten, han har nå vist at han kan. Mål har han i seg uansett om han spiller på topp eller på vingen, så det er bare å krysse fingrene og håpe at vi får se en fightevillig Theo fremover. Starten av denne sesongen virker lovende.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 11 months later...

Nå svarte han på spørsmålet mitt, gitt.... Fint mål av Theo, genial pasning av Alexis!

 

Er enig at han har noen gode perioder og så blir han plutselig borte igjen... Han er ikke veldig konsistent i prestasjonene, dessverre. Veldig synd med den enorme farten. Driblingene hans fungerer vel 1 av 10 ganger... Dessverre er det vel ikke så mange klubber som er villig til å betale noe særlig for Walcott, er enig at han kunne vært vurdert solgt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Walcott er litt undervurdert. Han har, tradisjonelt sett, vært veldig god til å time løpene. I år har han riktignok vært mye i offside. Uvanlig til å være ham. Han er ingen super avslutter, men jeg personlig synes han leverer helt ok. Ikke noe tap om vi mister ham, men han er fin å ha når Özil og Xhaka er på banen da han hele tiden søker bakrom. Synes ikke han fungerer like godt når Alexis og Giroud er på banen. Om han er villig til å være supersub har jeg ingen problemer med ham.

I går kom han til 3 sjanser, alle så store at han burde ha scoret hattrick, men han endte opp med ett mål. Jeg klager ikke på det.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det store problemet er vel å ha en spiller som tjener 140k i uken, og i beste fall kan betraktes som en supersub. Når vi samtidig ikke har muligheter til å gi våre beste spillere kontrakter grunnet begrensninger til lønnskostnader i regelverket til PL. Når det er sagt så har han tidvis vært fantastisk for oss i periodene han var skadefri og lite hadde gledet meg mer enn at han kom tilbake til det nivået.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...