Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Ja, vi har fått med oss at du mener dette. Personlig synes jeg kommentaren både er barnslig og usmakelig!

 

Alle klubber opplever langtidsskader på sine viktigste spillere fra tid til annen. Arsenal står neppe i en særlig stilling. Veldig surt å miste Theo! Men samtidig har vi vært uten ham store deler av sesongen allerede. Og vi har klart oss mer enn brukbart. Når én dør lukkes...

 

Snork. Du kunne kontret med en "hvis Gud er imot oss. Hvem er da med oss?".

 

Alle opplever langtidsskader på sine viktigste spillere.. joda. Men, Arsenal har hatt 4 langtidsskader på viktige spillere det siste kalenderåret med Diaby, Chamberlain, Podolski og Walcott. Vi har også hatt skadeproblemer med Cazorla som var ute i et par måneder.

 

Hvilke andre klubber i toppen er det som har hatt sånne skadeproblemer som oss? Vil gjerne vite det.

 

Arsenal Repört @ArsenalReport 4m

Theo's knee is the 44th injury in the first team squad this season, and we're only in January.

 

Edit: En annen ting som også er utrolig kjipt med denne skaden er at Walcott neppe vil være den samme lynhurtige spilleren når han er tilbake fra skade.. som regel mister spillere som får slike type skader mye hurtighet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Det er helt utrolig at fyren som sitter å gliser på båra er så skadeskutt at han blir ute et halvt år. Vel, slik er det da og jeg føler som Stefan at Arsenal og skader er noe for seg selv. Om det er en følelse eller et faktum vet jeg ikke. Kanskje noen har litt facts på dette. Vi har jo Gnabry og vi får tilbake Chamberlain, så høyrekanten skal vi kanskje kunne holde gående sånn noenlunde selv om ingen av dem er på Theo nivå. Vi kan jo drømme om at en av dem kan bli det i løpet av våren. Hvem vet, men uansett er vi sterkt redusert i forhold til det vi burde være når sesongen nå for alvor drar seg til. Det er alvorlig. Uansett hvordan en snur og vender på det mistet vi nå en spiller som skaper og scorer mer enn de fleste, om ikke alle, i stallen.

Link to comment
Share on other sites

Dette var meget bittert. Synd for laget og synd for Walcott som også mister VM i sommer.

 

Gnabry kan kanskje holde et bra nivå så lenge han er i form, men han har et godt stykke opp til Walcott ennå. Ox virker enda lenger unna.

 

 

Skal vi bytte én for én nå, med den formen Walcott har vist må vi inn med di Maria. Skjer jo ikke, men håpet er jo at Wenger innser at nå MÅ det forspennes på topp, og det skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

Dette begynner å bli en farse. Walcott ute i nesten hele høst, misser resten av sesongen etter et comeback med fem mål på de siste fem kampene i PL.

Ox har knapt spilt denne sesongen. Podolski har nettopp returnert etter et fire måneders skadeavbrekk. Er så frustrert at eg får lyst å fly i flint, godt eg ikkje er noko lemen.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jack Wilshere @JackWilshere · 3h

1st day back was tough, not going to lie! But look who's back in his boots! #TJW #29Dayshttp://instagram.com/p/qjGq26Cz6S/

Herlig å se Walcott tilbake i trening! Er nok mer enn et stykke unna, men forhåpentligvis betyr dette at vi ser han på banen igjen mye tidligere enn jeg personlig hadde trodd. :)

Link to comment
Share on other sites

 

Jack Wilshere @JackWilshere · 3h

1st day back was tough, not going to lie! But look who's back in his boots! #TJW #29Dayshttp://instagram.com/p/qjGq26Cz6S/

 

Herlig å se Walcott tilbake i trening! Er nok mer enn et stykke unna, men forhåpentligvis betyr dette at vi ser han på banen igjen mye tidligere enn jeg personlig hadde trodd. :)

 

 

Og han var tilbake i trening tre dager FØR han egentlig skulle begynne sesongoppkjøringen.

Link to comment
Share on other sites

Theo Walcott - Best Goals Ever (2004-2014)

 

Absolutt verdt en titt.

 

 

Mulig litt OT men jeg blir litt trist når jeg ser Fabregas mate Walcott i den filmen, og samtidig tenke på at han kommer til å strø seg med lisspassninger til Hazard, Oscar og Costa. Chelsea kommer til å bli sterke..

 

Håper uansett Walcott ser frem til å sette fyr på PL igjen, og at Wenger finner plass til han sammen med Sanchez.

Link to comment
Share on other sites

Mulig litt OT men jeg blir litt trist når jeg ser Fabregas mate Walcott i den filmen, og samtidig tenke på at han kommer til å strø seg med lisspassninger til Hazard, Oscar og Costa. Chelsea kommer til å bli sterke..

 

Håper uansett Walcott ser frem til å sette fyr på PL igjen, og at Wenger finner plass til han sammen med Sanchez.

Jeg er høyst usikker på om Fabregas har det samme nivået. Hasard og Oscar er jeg ikke sikker på om det vil holde nivået.

Frykter Manchester City mer.

Men kanskje blir det vi som tar hjem ligatrofeet til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er høyst usikker på om Fabregas har det samme nivået.

25 kamper, 10 assists og 5 mål på de 25 kampene han startet på sentral midtbane i fjor. Mannen er fremdeles pur klasse, desverre. Føler fremdeles at Oscar er overvurdert og regner med at Fabregas setter han glatt ut av laget i Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Jeg begynner desverre å tro at han ikke kommer til å ha det som skal til for å spille for arsenal. Han er god på løp fremover, hvis det er en forsvarslinje som står høyt. Sett bort ifra det så er han til tider ubrukelig, teknikken har knapt utviklet seg på mange år, og han har en arbeidsinnsats som er helt grusom til tider, det holder ikke som ving i moderne toppfotball. Jeg håper dette endrer seg fort for hans del.

Link to comment
Share on other sites

Jeg begynner desverre å tro at han ikke kommer til å ha det som skal til for å spille for arsenal. Han er god på løp fremover, hvis det er en forsvarslinje som står høyt. Sett bort ifra det så er han til tider ubrukelig, teknikken har knapt utviklet seg på mange år, og han har en arbeidsinnsats som er helt grusom til tider, det holder ikke som ving i moderne toppfotball. Jeg håper dette endrer seg fort for hans del.

 

 

Edit: noen som kan slette det ene innlegget? Aner ikke hvorfor det kom 2 ganger.

Link to comment
Share on other sites

Selg han og kjøp Reus.

Reus for Theo og en enda bedre DM inn for Flamini ville gjort at vi virkelig er i stand til å kjempe, men tror ikke dette skjer.

 

For det første tror jeg Wenger har for stor tro på Flamini og Arteta til å kvitte seg med noen av dem, Artetas rutine og pasningssikkerhet kan være viktig, selv om jeg ikke helt ser hva Flamini har som ikke andre spillere gjør langt bedre.

 

For det andre, når det er snakk om Theo:

På vei tilbake fra en langtidsskade med rundt en million i uka, går rykter om at han har mistet deler av farten og er begrenset teknisk.

 

For å se på lagene som kan ha råd til han har vi 3 lag i ypperste klasse:

Bayern, Real og Barca - Her ville han ikke kommet inn på laget, fordi han har såpass begrenset teknikk og ikke er flinkere til å delta i oppbyggende spill.

 

Serie A:

Juve, Inter og Napoli (?)

Milan og Roma er vel ganske blakke, han passer ikke inn i Juventus sin formasjon og Napoli er jeg veldig usikker på om har råd til han (de krever vel også kanskje litt større arbeidsinnsats enn det han gir). Inter er en mulighet da de henter inn spillere på navn og driter i lønninger uten å virkelig ha noe system de prøver å sette dem inn i. Ser ut til at de kommer til å bruke penger på Podolski og Shaqiri som de har opsjon på istedenfor å gå for en Walcott dog.

 

Bundesliga:

Wolfsburg - Reell mulighet, de har penger å brenne og vil kunne trenge en Walcott da de mangler litt fart i laget.

 

Frankrike:

Monaco har stengt av pengeposen, PSG er en mulighet, spesielt om Lavezzi går.

 

PL:

Chelsea trenger han ikke, ville aldri passet inn hos Mourinho

United: Sliter nok med å tilpasse de spillerne de alt har i systemet sitt, dessuten går vel de for Depay.

City: Er som regel på utkikk etter en offensiv spiller, kan skje.

Liverpool: Gutten er Liverpool-fan og Liverpool baserer spillet sitt på hurtige spillere og presisjon i pasningsspillet, perfect match.

 

Personlig så liker jeg Theo, men han er en begrenset fotballspiller, med lønnen til en stjernespiller.

Tror nok han "slo gjennom" for tidlig og etter Fabregas og Van Persie gikk var han brått stjernen vi MÅTTE beholde.

 

Ox derimot virker mye mer ambisiøs og lærevillig og har havnet i skyggen av blant andre Walcott og fått forbedre seg gradvis, han er sterkere, bedre teknisk, jobber hardere og på vei mot å bli en klokere fotballspiler, også mer tilpasningsdyktig.

 

Jeg tror Theo kommer til å bli, da jeg har problemer med å se for meg en ny destinasjon for han som ikke er i PL (Igjen, han hadde vært perfekt for Liverpool, kanskje tatt de opp på nivå med oss igjen..) Gutten er tross alt en bra målscorer med masse fart.

 

Et problem artikkelforfatter glemte btw, er at forsvarerne legger seg kjempedypt når de møter Arsenal, spesielt med Walcott på banen, hadde vi hatt Bony på topp hadde ikke dette vært et problem, men vi har Giroud som også liker å stikke bak forsvaret eller å møte på førstestolpe, som blir murt igjen hver gang Theo er på banen fordi de ligger så dypt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det blir for dumt å slakte Walcott nå. Gutten har jo vært ute med skade i nesten et kalenderår?! Nå skal det sies at jeg alltid har hatt sansen for spilleren. Det å si at det er et minus at motstander legger seg lavt med Theo på banen veies vel opp av at når vi først får ledelsen gir han en tilsvarende kontringsstyrke når motstander må opp for å jakte scoring?

 

Vet ikke om fjoråret allerede er glemt, men han hadde 8 målpoeng på 9 kamper i perioden rundt jul da vi lå på tabelltopp rundt jul. Var også den eneste som presterte i 6-3 tapet på Etihad. I den perioden hadde han perfekt timinng på løpene og leverte en rekke frekke avslutninger. Synd han ble skadet på nytt like etter.

 

Gi han muligheten til å komme tilbake i kampform så tror jeg det kan bli veldig bra i tospann med Alexis på kantene. Spesielt i Wengers nye, litt klokere, tilnærming mot antatt sterkere motstand! Jeg har troen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det blir for dumt å slakte Walcott nå. Gutten har jo vært ute med skade i nesten et kalenderår?! Nå skal det sies at jeg alltid har hatt sansen for spilleren. Det å si at det er et minus at motstander legger seg lavt med Theo på banen veies vel opp av at når vi først får ledelsen gir han en tilsvarende kontringsstyrke når motstander må opp for å jakte scoring?

 

Vet ikke om fjoråret allerede er glemt, men han hadde 8 målpoeng på 9 kamper i perioden rundt jul da vi lå på tabelltopp rundt jul. Var også den eneste som presterte i 6-3 tapet på Etihad. I den perioden hadde han perfekt timinng på løpene og leverte en rekke frekke avslutninger. Synd han ble skadet på nytt like etter.

 

Gi han muligheten til å komme tilbake i kampform så tror jeg det kan bli veldig bra i tospann med Alexis på kantene. Spesielt i Wengers nye, litt klokere, tilnærming mot antatt sterkere motstand! Jeg har troen.

Jeg er enig at dette ikke er tidspunktet for å "slakte" Walcott, ikke minst p.g.a. det lange skadeavbrekket.

 

Jeg har lenge sett på han som særdeles lovende og en som kunne bli en viktig brikke i Arsenal, men selv om han har hatt sine gode perioder på banen så sitter jeg fremdeles med følelsen av at det har vært mye "nesten" med han og at han snart må vise en mye større stabilitet hvis han skal bli den viktige brikken jeg har håpet (og fremdeles håper) han skal bli for oss fremover.

 

For å vise dette så må han få tillit, men han må også vise seg tilliten verdig. Selv om jeg lar skadeavbrekket være en delvis forklaring på at han ikke har vist noe særlig i den spilletiden han har fått så langt så burde han ytt mer på banen enn det han har gjort når han har fått spille.

 

Jeg vil gjerne beholde Walcott også i kommende sesonger, men vi har alternativ og det finnes andre gode alternativ på markedet, så jeg vil ikke beholde han for enhver pris.

 

Ute på den "useriøse rykteveven" så sies det også at han og Wenger har hatt en (kraftig?) krangel på treningsfeltet, så¨det kan eventuelt også ha en innvirkning på hans framtid i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det blir for dumt å slakte Walcott nå. Gutten har jo vært ute med skade i nesten et kalenderår?! Nå skal det sies at jeg alltid har hatt sansen for spilleren. Det å si at det er et minus at motstander legger seg lavt med Theo på banen veies vel opp av at når vi først får ledelsen gir han en tilsvarende kontringsstyrke når motstander må opp for å jakte scoring?

 

Vet ikke om fjoråret allerede er glemt, men han hadde 8 målpoeng på 9 kamper i perioden rundt jul da vi lå på tabelltopp rundt jul. Var også den eneste som presterte i 6-3 tapet på Etihad. I den perioden hadde han perfekt timinng på løpene og leverte en rekke frekke avslutninger. Synd han ble skadet på nytt like etter.

 

Gi han muligheten til å komme tilbake i kampform så tror jeg det kan bli veldig bra i tospann med Alexis på kantene. Spesielt i Wengers nye, litt klokere, tilnærming mot antatt sterkere motstand! Jeg har troen.

Han leverer greit med målpoeng, men det gjorde Podolski også, tendensen nå er at vi spiller med høyere press og Mertesacker og Walcott er spillere som fort blir offer for en slik endring av spillestil da den ene mangler tempo og den andre bare bruker sitt fremover.

 

Som sagt tror jeg han ville gjort det strålende for f.eks Liverpool, har bare vanskeligheter for å se for meg at han kan tilpasse seg en spillestil med den intensiteten høyt press krever, da det faller langt mer naturlig for andre alternativer i samme posisjon (Welbeck, Alexis, Ox, Campbell)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...