Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Helt enig. Er så nitrist å se han verken bidra framover eller bakover. Spesielt de "bevegelsene" hvor han trekker innover, konsekvent med ryggen mot ball, som gjør han umulig å spille på. Er et mysterium at man ikke enver å få mer ut av en spiller som er så eksplosiv. Kanskje et begredelig bevegelsesmønster har blitt kamuflert av geniale spillere som vP, Cesc og tidevis Arshavin og Nasri? Ikke vet jeg. Er på vei til å bli en spiller man må lese statistikken til for å fatte hva han faktisk bidrar med, og det er sjelden et godt tegn.

 

Nja. Han hadde jo en helt vanvittig sesongstart. Bevegelsene hans da var som regel meget meget gode, men det har dabbet helt av og de løpene og rommene han ofte løp i gjør han ikke lenger løp i. Og de få gangene han har gjort det har ikke ballen kommet da trolig ingen forventer at han gjør det løpet.

 

Slik jeg ser det har han godt av å bli benket. Er han fornøyd med å slite benken og tjene omtrent 100k i uka så er det vel bare å selge han til høyeste bud. Slik mentalitet trenger vi ikke i Arsenal. Hvis han derimot sperrer øynene opp og jobber knallhardt så har vi en fantastisk spiller i laget vårt.

 

Håper virkelig at vi får se Chamberlain fra start på høyresiden mot United.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

 

Nja. Han hadde jo en helt vanvittig sesongstart. Bevegelsene hans da var som regel meget meget gode, men det har dabbet helt av og de løpene og rommene han ofte løp i gjør han ikke lenger løp i. Og de få gangene han har gjort det har ikke ballen kommet da trolig ingen forventer at han gjør det løpet.

 

Slik jeg ser det har han godt av å bli benket. Er han fornøyd med å slite benken og tjene omtrent 100k i uka så er det vel bare å selge han til høyeste bud. Slik mentalitet trenger vi ikke i Arsenal. Hvis han derimot sperrer øynene opp og jobber knallhardt så har vi en fantastisk spiller i laget vårt.

 

Håper virkelig at vi får se Chamberlain fra start på høyresiden mot United.

 

Han hadde en god start på sesongen, absolutt. Også i perioden han begynte å starte kamper regelmessig (rett før han signerte kontrakten) var han brennhet. Det er allikevel veldig sjelden vi ser han dominere kamper. Forutenom de gangene han blir spilt fri i bakrom er han som regel meget usynlig i resten av kampen. Linken han hadde med vP er også borte. Det som også irriterer meg er at egoet hans tilsynelatende må pleies konstant. Jeg tenker da på at han plutselig ble "fus i alt" rett før han signerte. Og hvor ble det av diagonalløpene hans (f.eks. Nasri sitt 2-0 mål mot united)? Føler meg sikker på at han i dag hadde trukket inn sentralt i håp om å få ballen selv, isteden for å åpne rom for medspillere. Spekulasjoner, jeg vet....

 

Bør befinne seg på benken til helgen. Hans prestasjoner etter skaden (eller etter han signerte) skulle ikke tilsi at han uten videre fikk plassen til Gervinho...

 

Ble rotete og dystert dette her.. Sorry

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke alle spillere som greier å holde formen gjennom hele sesongen, spesielt etter å ha blitt satt ut med en skade. En svakhet? Kanskje. Walcott lider i hvert fall av det, og det har han gjort hele karrieren. Han sliter med å være stabil, og det har kanskje noe å gjøre med at han har så få strenger å spille på (les: hurtigheten). Jeg var uansett over på kampen mot Norwich for et par runder siden, og fra der jeg satt så det i hvert fall ut som han hadde et imponerende innhopp. Jeg er enig i at han har vært i dårlig form de siste månedene, men jeg tror fortsatt vi bør starte med han mot United. Ferguson er meget god på å sette opp taktikken for å demme opp for motstanderne, og derfor tror jeg han vil be Evra, som har mistet mye fart, om å holde igjen og ikke la Walcott få for mye rom. Det vil gjøre jobben enklere for Sagna, som sikkert kommer til å få nok å gjøre uten å ha Evra der i tillegg, da vingene våre sjeldent er gode defensivt. Det er ofte flere måter enn spiller kan bidra på med enn kun når vi har ballen i laget, selv om det kanskje ofte er vanskelig å se uten å tenke litt rundt det.

Link to comment
Share on other sites

Walcott bør starte mot United, farten hans i bakom kan bli vitalt. Eller så hadde jeg ikke begynt å gråte om Theo forsvant i sommer. Minner meg ikke om den guttungen som sto igjen og applauderte til fansen etter tapet i CL mot Liverpool etter han som en unggutt var vår beste spiller.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Walcott har virkelig stått frem i vår viktigste periode. Mål mot QPR, United og Wigan. Målene hans har gitt oss 7 poeng. Jammen ikke verst!

 

14 ligamål og 10 målgivende på 31 ligakamper (23 fra start) er rett og slett fenomenalt! Det har også vært utrolig mange viktige mål fra Theo selv om han til tider dog har spedd på litt ekstra. Skal hvertfall ikke se bort ifra at Theo scorer mot Newcastle også. Han elsker å score mot Newcastle virker det som. Har blitt en god del mål mot de køddene de siste årene.

 

epl-goals-assists1.png?w=620

Link to comment
Share on other sites

Er rangert etter målpoeng pr 90 minutter ja. Statistikken der i går var annerledes. Da var det en % som forklarte det hele hakket bedre.

 

Blant annet så virker det som disse kampene som innbytter også slått sammen. Theo har vært involvert i 31 kamper, men grunnet 8 kamper som innbytter så har det tilsvart omtrent 3 hele kamper. Altså 26 istedet for 31.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Er det bare meg som ikke skjønner hvorfor Walcott ikke har fått noe særlig med spilletid på tross at han tilsynelatende er rimelig frisk og god nå?

 

Forventet at han skulle starte mot Everton, men det skjedde ikke. Forventet deretter at han skulle starte mot Napoli siden han ikke startet mot Everton, men kom ikke engang inn som innbytter mot Napoli på tross av at kampbildet både før kampen startet og underveis skrek etter en spiller som Walcott.

 

Mtp. at Wenger ikke har gitt han nærmest noe tillit så tar jeg det også for gitt at han ikke starter mot City. Skal man begynne å lure på om det har skjedd noe mellom Wenger og han siden Walcott tilsynelatende blir brukt minst mulig eller er det fordi han var litt syk for et par uker tilbake og det har satt han tilbake litt fysisk? Syntes hvertfall det er merkelig at han ikke får mer spilletid enn han gjør for Walcott i form er noe vi absolutt trenger da han er en av de spillerene som har flest målgivende og mål i ligaen.

Link to comment
Share on other sites

Wenger snakket her tidligere om hvor viktig det var når vi fikk tilbake spillere. Jeg ser ikke viktigheten av det når de ikke brukes. Walcott har vært tilgjengelig lenge nå, Wenger velger heller wilshere/özil eller rosicky på høyre kant. Merkelig. Tar gjerne en Walcott på top også jeg, Giroud har stoppet helt opp og eneste han gjør er å være ett godt bindeledd med midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange ganger har vi kritisert Wenger for å rushe spillere tilbake fra skade? Walcott har tillit hos Wenger og det at han matches forsiktig er bare rett og rimelig. Når det er sagt, så håper jeg han får en rolle mot City, enten som super sub eller fra start.

Helt enig, Theo var ute lenge og trenger å spille seg i form. Kampene hvor han kommer inn når motstanderne begynner å gå tomme reflekterer ikke helt hvilken form han er i. Endelig har vi en stall som er god nok til at nøkkelspillere på vei tilbake fra skade ikke må rushes tilbake og kan ta det pent og rolig for å unngå for mye belastning og en ny skade.

 

Tipper han starter mot Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det forbauser meg på ingen måte hvis viktigheten av den "politiske korrektheten", slik FA tolker den, fører til at Theo må svare for sin "milde gest" (min vurdering) og at det kan føre til et par kampers karantene.

Det å være politisk korrekt har fått en for stor plass i det offentlige rom, og jeg er ikke i tvil om at det finnes noen "gamle gretne gubber" som bare venter på en slik sak for å markere seg.

 

Selv om jeg ikke har noen stor "respekt" for fansen i N17, så tror jeg faktisk at de lettere ser komikken i situasjonen enn de nevnte humørløse gubbene i FA.

Link to comment
Share on other sites

Walcott får nok ikke noe straff for dette her gitt.

 

Håper dog FA tar tak i Tottenham fansen som kastet mynter på Walcott lenge før han gjorde "2-0"-gesturen og som da kastet enda mer når han gjorde den.

 

Ellers så skallet jo Dembele til Wilshere i går og Bentaleb prøvde å stemple hånda til Monreal, men det er av mer useriøse aviser Walcott sin håning av Tottenham fansen som har fått mest oppmerksomhet. Selvfølgelig så nevnes det ikke at Gareth "Monkeyboy" Bale gjorde det samme når de slo Arsenal 2-1 forrige sesong.

Link to comment
Share on other sites

Theo Walcott ruled out for six months

Nei nei nei! Faen heller!

 

 

SATAN! Ikke bra, virkelig synd, da MÅ Wenger nesten hente en spiss snarest. For min del gjerne en på lån og heller hente inn en verdensklassespiss til sommern. Men nå er det virkelig tynt fremover med Walcott og Bendtner ute.

Giroud er vel snart tilbake, men må virkelig heve nivået, uansett om vi henter inn noen eller ikke. Virkelig synd å miste Walcott nå som han virkelig var på gang.

Link to comment
Share on other sites

En av våre viktigste spillere de siste 2 sesongene og etter han kom tilbake fra skade så har han jaggu vært det denne sesongen også. Rett og slett utrolig trist og synd. Enda mer forbanna at det selvfølgelig skal være i en sesong hvor vi er utrolig nærme å vinne noe og er avhengig av å ha våre beste spillere tilgjengelige..

 

Som sagt: Finnes det en Gud så hater han virkelig Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

En av våre viktigste spillere de siste 2 sesongene og etter han kom tilbake fra skade så har han jaggu vært det denne sesongen også. Rett og slett utrolig trist og synd. Enda mer forbanna at det selvfølgelig skal være i en sesong hvor vi er utrolig nærme å vinne noe og er avhengig av å ha våre beste spillere tilgjengelige..

 

Som sagt: Finnes det en Gud så hater han virkelig Arsenal.

 

Eneste positive med dette er at det blir plass til en ny kommende stjerne i Gnabry, håper han tar godt vare på sjansen. Uansett et stort tap for Arsenal og miste han resten av sesongen. :(

Link to comment
Share on other sites

Eneste positive med dette er at det blir plass til en ny kommende stjerne i Gnabry, håper han tar godt vare på sjansen. Uansett et stort tap for Arsenal og miste han resten av sesongen. :(

 

Problemet er bare at vi må belage oss på en 18-åring i et tittel-løp. Med Walcott ute i 4 uker så kunne Gnabry spilt mye av de lette kampene i januar og viket plass/rotert med Walcott når han var tilbake igjen. Nå derimot så får han et massivt massivt press på seg til å fylle skoene til Walcott. Ikke akkurat ideelt :(

Link to comment
Share on other sites

Som sagt: Finnes det en Gud så hater han virkelig Arsenal.

 

Ja, vi har fått med oss at du mener dette. Personlig synes jeg kommentaren både er barnslig og usmakelig!

 

Alle klubber opplever langtidsskader på sine viktigste spillere fra tid til annen. Arsenal står neppe i en særlig stilling. Veldig surt å miste Theo! Men samtidig har vi vært uten ham store deler av sesongen allerede. Og vi har klart oss mer enn brukbart. Når én dør lukkes...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...