Jump to content

Den nye drakten!


Fabregas15

Recommended Posts

Jeg syns den er superlekker, nå som jeg endelig har den på...

Glad for at det blå er borte, men kunne levd uten gullstripene også.

Det eneste som krever litt tilvenning er den nye sponsorlogoen, som

etter min mening var i største laget... Men pytt - We look good :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Rart at det ikke har lekket ut noen bilder av den nye bortedrakta enda...

Men jeg tipper at den blir noe ala den Toure har på seg på bildet der. Det samme så vi vel om bortedrakten i fjor og treningsskjortene da.

Link to comment
Share on other sites

Bortedraktene i år er vel same som i fjor?

 

De siste sesongene så har vi jo pleid å bytte bortedrakter for hver sesong, og hatt blå og gul annenhver sesong. Bortedraktene som ble byttet ut har da som regel blitt tredjedrakter. Ser på http://shop.arsenal.com/arsenal/sub_dept.a...t=1058&mscssid=

at fjorårets bortedrakt er spesifisert som 05/06 away strip, så med mindre Arsenal har forandret på den policyen jeg nevnte over så kan vi nok forvente oss en blå hjemmedrakt denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Fjorårets bortedrakt er fortsatt vår bortedrakt, kun med ny sponsor.

Ja, for det er vel eigentleg dette som er den uttala policyen til Arsenal. Ei drakt skal vare i to sesongar - noko som blei brutt på grunn av markeringa av flyttinga frå Highbury, samt det forrige skiftet av sponsor.

Link to comment
Share on other sites

Fjorårets bortedrakt er fortsatt vår bortedrakt, kun med ny sponsor.

 

Har du en link til dette Sindre? Godt mulig at de vil bruke denne også i år på grunn av hyppig hjemmedraktskiftninger de siste årene, men jeg tror det ikke før jeg får se det. Hehe..

Jeg håper for lommeboka mi sin skyld at jeg tar feil og at du har rett. So go ahead, make my day! ;)

 

Og Sander: Den gule drakten er da i bruk i to år dersom den var bortedrakt i fjor og er tredjedrakt i år B)

Link to comment
Share on other sites

Vi brukte de gule bortedraktene mot Alkmaar, men det sto "Fly Emirates" og ikke "O2". Tipper det er de vi kommer til å bruke i år også.

 

Med fare for å virke som en grusom kverulant nå, så tror jeg følgende scenario er det riktige her:

 

Den gule bortedrakten fra forrige sesong har nå fått en ny sponsor logo, av den grunn at den skal bli tredjedrakt. Det samme skjedde jo med bortedrakten fra 2001/2002 sesongen, Sega raklame når den var bortedrakt og O2 reklame da den ble tredjedrakt. Bare sjekk her: http://hem.passagen.se/arsenalshirts/

Kommende sesongs bortedrakt tror jeg nok bli offentliggjort om ikke så veldig lenge.

 

Uansett så er det jo et spørsmålstegn ved at guldrakten ble brukt mot Alkmaar og at de ikke brukte den som etter mine påstander vil bli bortedrakt denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Vi brukte de gule bortedraktene mot Alkmaar, men det sto "Fly Emirates" og ikke "O2". Tipper det er de vi kommer til å bruke i år også.

 

Med fare for å virke som en grusom kverulant nå, så tror jeg følgende scenario er det riktige her:

 

Den gule bortedrakten fra forrige sesong har nå fått en ny sponsor logo, av den grunn at den skal bli tredjedrakt. Det samme skjedde jo med bortedrakten fra 2001/2002 sesongen, Sega raklame når den var bortedrakt og O2 reklame da den ble tredjedrakt. Bare sjekk her: http://hem.passagen.se/arsenalshirts/

Kommende sesongs bortedrakt tror jeg nok bli offentliggjort om ikke så veldig lenge.

 

Uansett så er det jo et spørsmålstegn ved at guldrakten ble brukt mot Alkmaar og at de ikke brukte den som etter mine påstander vil bli bortedrakt denne sesongen.

 

Jeg kjøpte for et par måneder siden den gule/grå billig på grunn av at den får ny sponsor på brystet neste sesong. Det står i gyldighetserklæringen fra Nike at drakten skal brukes med annen sponsor på brystet i 06/07 som bortedrakt, det står også at den skal brukes som tredjedrakt 07/08.

Link to comment
Share on other sites

Vi brukte de gule bortedraktene mot Alkmaar, men det sto "Fly Emirates" og ikke "O2". Tipper det er de vi kommer til å bruke i år også.

 

Med fare for å virke som en grusom kverulant nå, så tror jeg følgende scenario er det riktige her:

 

Den gule bortedrakten fra forrige sesong har nå fått en ny sponsor logo, av den grunn at den skal bli tredjedrakt. Det samme skjedde jo med bortedrakten fra 2001/2002 sesongen, Sega raklame når den var bortedrakt og O2 reklame da den ble tredjedrakt. Bare sjekk her: http://hem.passagen.se/arsenalshirts/

Kommende sesongs bortedrakt tror jeg nok bli offentliggjort om ikke så veldig lenge.

 

Uansett så er det jo et spørsmålstegn ved at guldrakten ble brukt mot Alkmaar og at de ikke brukte den som etter mine påstander vil bli bortedrakt denne sesongen.

 

Jeg kjøpte for et par måneder siden den gule/grå billig på grunn av at den får ny sponsor på brystet neste sesong. Det står i gyldighetserklæringen fra Nike at drakten skal brukes med annen sponsor på brystet i 06/07 som bortedrakt, det står også at den skal brukes som tredjedrakt 07/08.

 

Er du helt sikker på dette? I såfall er det sannsynligvis riktig. Uansett så er det vel strengt tatt ikke spesielt viktig å krangle om nettopp dette, siden vi snart kommer til å få vite likevel :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarte ikke å finne det igjen på Arsenal.com i farten,

men flere andre forum har hatt samme diskusjon som oss

og refererer til Arsenal.com og følgende uttalelse:

 

Q. Will we have three new kits next year when the sponsor changes? - Harpal Patel, Dunstable

 

A. The Club's charter states 'Replica strip designs have a minimum lifespan of two seasons. A new change kit will be released every year, whereby it will be the first choice change strip in year one of the lifespan and the second choice change strip in year two. In the event of a change of Club sponsor, the new sponsor's name may appear on a replica strip within its lifespan'. However, as agreed at our fans forum, the 'redcurrant' commemorative kit will only be used during this farewell season at Highbury. It will then be replaced by a design which reverts to the more contemporary red shirt / white sleeves look.

 

This will be used during seasons 2006/2007 and 2007/2008. As a direct result of the commemorative strip only being used for one full season, the Club will be reversing the trend for the existing yellow away strip so it will be the first choice away strip for two full seasons (2005/2006 and 2006/2007). The sponsor will change on this during 2006/2007. The same applies to the second choice change blue kit, which will remain as the second choice change kit throughout season 2006/2007, albeit with a different sponsor.

 

Samme referanse (uten link) her.

 

EDIT: Deler av teksten over står iaf her på Arsenal.com (Club Charter).

Og UKSoccershop selger iaf gule bortedrakter nå.

(Mener å ha lest at de kommer i slutten av august hos Arsenal.com)

Link to comment
Share on other sites

Jaja, da har vi fått det på det tørre ;)

 

Ser ut som om det er end of discussion. :)

 

Satte min ære i det til slutt B)

 

Det Arsenal sier høyt er jo at alle draktene har ny sponsor, det innebærer

(men det sier de ikke høyt) at alle 3 draktene i prinsipp blir "nye" uansett.

Iaf. om man skal være "moteslave" og up to date...

Dette er vel det eneste området jeg personlig er temmelig opptatt av sånt på ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...