Jump to content

Den nye drakten!


Fabregas15

Recommended Posts

  • 3 months later...
Fra Twitter


Arsenal FCVerified account @Arsenal
FollowingFollowing @Arsenal
More

Arsenal and adidas have agreed a new kit partnership, effective from July 1, 2019

Fra "the Mirror"

Arsenal have announced a new kit deal with Adidas, to begin next season.

The German sportswear giant will take over from Puma, whose five-year deal expires at the end of the season.

A statement on the club's Twitter feed said: "Arsenal and Adidas have agreed a new kit partnership, effective from July 1, 2019."

It's understood that the deal is worth around £300million, for five years until 2023 - marking it out at £60million per season.

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

For å være litt kverulantisk av meg, Gunners68, så har denne avtalen ingen innvirkning på det kommende januarvinduet ?.

Når det gjelder draktavtalen i seg selv så er den brukbar det, sånn omtrentlig så har den en verdi som er bortimot det doble av den nåværende med Puma.
Samtidig så skal man være forsiktig med å si at det som kommer inn i en slik avtale automatisk er tilgjengelige verdier til å handle spillere for (da tenker jeg generelt uavhengig av klubbnavn og eierskap).

Når det gjelder den utgående avtalen med Puma så har jeg vært ganske krass mot de draktene Puma kom med for sesongen 18/19, men alt i alt gjennom de fem årene sidene Puma tok over for Nike så synes jeg faktisk at Puma har levert mange fine drakter (både 1. 2. og 3. valg) i løpet av de fem årene avtalen har vært.

Jeg får et inntrykk av at det er mange som "hater" Pumadesignene som har blitt levert, men totalt sett så er jeg positiv selv om det er enkelte jeg ikke liker.

Link to comment
Share on other sites

Adidas er kvalitet, mye bedre enn for eksempel Nike. Jeg ser veldig fram til de nye draktene. 

Hovedinnsigelsen min mot Puma går først og fremst på snitt, der de år etter år har servert kondomtrange overdeler til løse, lange shortser. Jeg har heller ikke vært noen stor fan av kragene, og det har i tillegg vært for mye dill i designet, spesielt med tanke på ermene. 

Håper på noe mer stilrent framover, så kan man heller slå seg løs på tredjedrakta. Jeg er vel en av få som synes tredjedrakta i år er kul.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Polljen said:

For å være litt kverulantisk av meg, Gunners68, så har denne avtalen ingen innvirkning på det kommende januarvinduet ?.

 

Fot å pirke litt tilbake betales de fleste overganger i avdrag over en lenger tidsperiode, og du kan således argumentere for at avtalen kan ha innvirkning på januarvinduet. ?

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Noname said:

 

Fot å pirke litt tilbake betales de fleste overganger i avdrag over en lenger tidsperiode, og du kan således argumentere for at avtalen kan ha innvirkning på januarvinduet. ?

I stand corrected ???

Link to comment
Share on other sites

Litt mer "rykter" (fra en ikke alt for pålitelig kilde) når det gjelder draktsponsing.

Den nye avtalen med Adidas som angivelig vil gi Arsenal £60mill pr år vil være den tredjemest innbringende draktavtalen etter Barcelona (som får hele £140mill fra Nike) og ManU (som får £75mill fra Adidas).

Vår nåværende draktsponsor Puma skal angivelig ta over som draktleverandør til Man C (som nå har Nike) og denne avtalen skal angivelig kun være verdt £50mill pr år.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Litt mer "rykter" (fra en ikke alt for pålitelig kilde) når det gjelder draktsponsing.

Den nye avtalen med Adidas som angivelig vil gi Arsenal £60mill pr år vil være den tredjemest innbringende draktavtalen etter Barcelona (som får hele £140mill fra Nike) og ManU (som får £75mill fra Adidas).

Vår nåværende draktsponsor Puma skal angivelig ta over som draktleverandør til Man C (som nå har Nike) og denne avtalen skal angivelig kun være verdt £50mill pr år.

 

 

Leste det samme i The Guardian.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hmmm, er bra det. Føler det alltid har vært sånn at når Arsenal har forhandlet ny draktavtale så er det slik at vi kommer opp på nivå med de andre store lagene i ligaen og så tar det noen få måneder også er vi nummer 6 på lista igjen... Men er bra hvis vi kan befeste posisjonen litt høyere på inntektslista. 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Det er fremdeles tre dager til den nye drakten levert av Adidas blir offisielt lansert. Det har i de siste ukene versert en del "uoffisielle" bilder av drakten så hvordan den  vil se ut har egentlig vært en offisiell hemmelighet. Nå har også en promovideo fra Adidas/Arsenal blitt "lekket" på nettet og det kan vel nå ikke være noen som helst tvil om hvordan drakten for sesongen 2019/20 vil se ut.

Oppdatering: Videoen er nå tydeligvis fjernet fra Youtube etter krav fra Adidas, jeg gjør ett nytt forsøk med den samme videoen hentet fra Twitter.

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Polljen said:

Det er fremdeles tre dager til den nye drakten levert av Adidas blir offisielt lansert. Det har i de siste ukene versert en del "uoffisielle" bilder av drakten så hvordan den  vil se ut har egentlig vært en offisiell hemmelighet. Nå har også en promovideo fra Adidas/Arsenal blitt "lekket" på nettet og det kan vel nå ikke være noen som helst tvil om hvordan drakten for sesongen 2019/20 vil se ut.

Oppdatering: Videoen er nå tydeligvis fjernet fra Youtube etter krav fra Adidas, jeg gjør ett nytt forsøk med den samme videoen hentet fra Twitter.

 

Det var en vanvittig bra promo-video. Håper laget lever opp til dette, så vi kan feire St.Totteringhams day igjen😁

Link to comment
Share on other sites

de nye draktene er flotte. Håper det kan inspirere laget! Og i et mer seriøst perpektiv; håper at samarbeidet med Adidas kan gi klubben et grunnlag for en bedre og mer profesjonell drift. Fine drakter eller ei, de har åpenbart en lang vei å gå.... 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg liker årets draker og skal kjøpe til meg selv, kona og barna.

Men, hvem skal være på ryggen?

Saka er en opplagt kandidat - local lad som virker uvanlig sympatisk også og som har potensial til å bli hur god som helst.

AMN - litt for langt navn til at det er praktisk, men han har brettet opp armene og blitt en veldig viktig spiller for oss. Jeg liker at han er en local lad han også.

Holding - en stoppertype etter min smak, en intelligent fotballspiller som har fått for mye tyn fordi han har vært mye skadet. Vår framtidige kaptein?

El-Neny - vært fantastisk så langt og jeg liker at han var avskrevet og at han er tilbake. Jeg har aldri hørt han sutre det granne.

Auba - for innlysende, nærmest kjedelig. Dessuten har han fortsatt ikke signert. Utgår. Martinelli - kanskje om et år eller to. Gabriel, det samme som Martinelli.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Stefanb said:

At du ikke nevner Tierney burde du skamme deg over.

Hvor mange drakter skal jeg ha da? Det tok meg litt tid å like Tierney, men han har imponert i det siste. Men, han er uaktuell å ha på ryggen per nå. Jeg tror jeg lander på Elneny eller Holding. Saka kjøper jeg helt sikker en gang, han skal jo være på førstelaget i ca 15 år til. 

Link to comment
Share on other sites

Fotball historien er nok av slike historier. Ray Kennedy fra 70/71 laget vårt fikk beskjed om at han aldri ville bli noen fotball spiller - samme fikk Kevin Keegan beskjed om . Gnabry hos oss måtte reise. Han spiller vel fast på B. Munchen nå. 

Det er bare til å få Lewis på drakten Tapapa - slår han til er du den eneste Arsenal supporter med Lewis på ryggen 🙂 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Tapapa said:

Jeg liker årets draker og skal kjøpe til meg selv, kona og barna.

Men, hvem skal være på ryggen?

Saka er en opplagt kandidat - local lad som virker uvanlig sympatisk også og som har potensial til å bli hur god som helst.

AMN - litt for langt navn til at det er praktisk, men han har brettet opp armene og blitt en veldig viktig spiller for oss. Jeg liker at han er en local lad han også.

Holding - en stoppertype etter min smak, en intelligent fotballspiller som har fått for mye tyn fordi han har vært mye skadet. Vår framtidige kaptein?

El-Neny - vært fantastisk så langt og jeg liker at han var avskrevet og at han er tilbake. Jeg har aldri hørt han sutre det granne.

Auba - for innlysende, nærmest kjedelig. Dessuten har han fortsatt ikke signert. Utgår. Martinelli - kanskje om et år eller to. Gabriel, det samme som Martinelli.

RP7 blir aldri feil

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...