Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Frustrerende tider for oss goonere. Tenkte jeg skulle komme med noen tanker om det som nå skjer. Det er åpenbart at ikke alt er som det skal være, men likevel bør vi vel unngå å hive oss på den samme bølgen som gjør at norske klubber skifter trenere oftere enn andre skifter klær! For selv om det nå butter i mot, og mye av den kritikken som er kommet frem definitivt er konstruktiv, så virker det helt overilt å gjøre noen dramatiske endringer i ledelse eller spillerstall.

 

Dersom man går bak resultatene vil man finne mange positive ting, og se at det kun er marginer som gjør at man ikke er oppe på siden av ManU og Chelsea. Jeg tolker det som nå skjer som nok et bevis på at fotball slett ikke er et "rettferdig" spill, og det som nå skjer ligger primært på det mentale planet. Dette er jo noe av risikoen ved å ta et såpass brutalt generasjonsskifte som Wenger har gjort. Unge og uferdige lag vil som regel svinge i prestasjonene. Men den prosessen vi nå ser avslører også utvilsomt noen av svakhetene til Wenger.

 

Han er en mester til å finne talenter og utvikle dem til verdensstjerner, eller i det minste få LAGET til å spille god fotball. Han har en positiv fotballfilosofi, der han søker det perfekte. Og når det fungerer er det vakkert. Men når det ikke fungerer virker det heller naivt. Lag som spiller som Arsenal, sliter med å omstille seg når det er nødt til å gå i krigen. Og dette forsterkes av at Wenger ikke er noen stor taktiker, og at han ofte virker handlingslammet når det gjelder å snu negative trender raskt. Og ikke vet jeg hvor god psykolog han er heller. For å sette det på spissen; managere som Ferguson og Mourinho, og tidligere Clough og Shankly har/hadde denne indre gløden og karismaen (i den grad AF og JM kan kalles karismatiske!! :P ) som kan gjøre gull av gråstein, og der de får/fikk sine respektive lag til å overprestere når det krevdes. Litt usikker på om Wenger har dette, ihvertfall på langt nær i samme grad.

 

Men likevel er det helt meningsløst å kaste Wenger, nå mitt inne i oppbyggingsprosessen. Wengers CV er så bra at vi ikke bør miste vår tiltro til ham så raskt, og det er så lite som skal til før man spiller som verdensmestere. Vi bør ha is i magen, og la dette talentfulle laget - kanskje det mest talentfulle noen gang i engelsk fotball - få muligheten til å utvikle seg ferdig. Og vi må nok forvente at resultatene også vil svinge en stund fremover, selv om jeg etter det jeg så i fjor hadde trodd at laget skulle utvikle seg raskere enn hva som har vært tilfelle.

 

Og midt oppe i all rar statistikk vi kan lese denne sesongen; noe av det pussige er jo at laget har slitt mot lag vi alltid har pleid å gruse; Aston Villa, Middlesboro, Everton, Manch C, Fulham. Naturligvis var det bare et tidsspørsmål før vi ville få en nedtur mot disse lagene - det er jo nesten en statistisk lov, men at det skulle skje samtidig mot alle sammen, det er jo litt i overkant tilfeldig da, selv om det også er et tegn på at disse lagene har lært..

Link to comment
Share on other sites

Graham skal forøvrig bare lukke brødboksen,den fotballen vi spilte under han var noe av det kjedeligste på hele balløya,håper jeg aldrig får se et arsenal lag spille fotball på den måten igjen.

Når det gjelder kommentarene hans:

 

1:Too many experienced players have gone

Ja,mange spillere med rutine har forsvunnet,av disse er det kun vieira i mine øyne som vi virkelig savner.

Campell var aldrig den kolossen som før,pires var begynt på nedtrappingen,noe som man kunne se allerede forrige sesong,tiltross for at det ble endel mål på han.Berkamp ble hentet inn av alderen,men du verden for en spiller han var.Tror Van Persie kan bli nesten like god,skal huske på 1 ting,bergkamp var rundt 25 før han kom til oss,og da hadde han 2/3 år bak seg i italiensk fotball som var helt elendig,så ikke avskriv persie,ting kan skje fort.Edu,savner vi virkelig han?Var i mine øyne en spiller som spilte bra fordi han hadde et godt lag rundt seg den gang,tror ikke han ville bidratt veldig mye i disse vanskelige tider.

 

2:Too many youngsters are playing.

Ja,vi har til tider for mange ungutter som spiller,og når man bygger et nytt lag slik wenger gjør,så er det ikke så uvanlig med etpar ustabile sesonger,det må man jo bare forstå.

Er bra at ungutta får møte litt motgang,det gir dem mye erfaring på kort tid i mine øyne.

 

3:Not enough goalscorers

Bullshit,det er masse målscorere i dette laget,men det har vært en sperre i år som jeg ikke har sett maken til noen gang.Alt som heter marginer har vært imot laget vårt i år,og hadde vi hatt litt mindre uflaks i starten av sesongen så kunne vi fort ha struttet av selvtillit,istedenfor å miste den fullstendig.

VP-er god for 15-20 mål per sesong vist han får spille,og da helst spiss,det samme er henry.

Ljungberg bør kunne putte 10stk,det samme forventer jeg av rosicky,men han trenger litt tid,på samme måte som en annen storskårer trengte tid(pires)Hleb er å en spiller som skulle være i stand til å lage endel mål+at baptista vil komme etter vært.

 

4:Not enough leaders

Kan vel si meg litt enig i dette,en leder i vært ledd er noe som jeg synes er viktig,det har vi desverre ikke.

 

5:Questionable tactics

Alle managere har vel sin taktikk,å når det går dårlig som nå så er det bestandig noe galt og når det går bra så er man et geni,jeg har ikke noe å utsette på taktikken til wenger,dette kan han bedre enn di fleste.

 

Det som har plaget meg enormt denne sesongen,og som graham også nevner,er at overganspillet vårt er borte.Håper at vi kan finne tilbake til våre berømte overganger,for di er utrolig viktig.

I mine øyne er litt av skylden til dette at vi har fått endel spillere som gjerne vil ha ballen i bena å utfordre,og som helst vil kose litt med ballen før di slår en passning,mens før så gikk det mye mere på one touch og bevegelsene i bakrom var større.

Hær har wenger helt klart en jobb og gjøre,å jeg forventer at han får skikk på det etter vært.

Vi har et ungt å låvende lag som jeg tror kommer til å bli utrolig bra,og jeg nekter å kaste meg på wenger slakten som så mange andre gjør.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke noen som diskuterer her Wengers avgang Cyclob.Eller for den slags skyld slakter Wenger.

 

Og ser ingen grunn til at ikke George skal kunne uttale seg.

Graham brukte lite penger og gjorde gull av gråstein.Den skal han ha!

Å vinne seriegull med det mannskapet han hadde hadde få trodd.

 

Ellers er jeg enig med Graham at vi mangler målscorere nå.

Før kom måla fra alle kanter.Spesielt måla til Pires og Ljungen savnes sårt.

Det er vel kun VP og Henry som er gode for mer enn 10 mål i denne stallen tror jeg...hvis ikke noe drastisk skjer med Baptista da.

Link to comment
Share on other sites

Graham skal forøvrig bare lukke brødboksen,den fotballen vi spilte under han var noe av det kjedeligste på hele balløya,håper jeg aldrig får se et arsenal lag spille fotball på den måten igjen.

 

Det er enkelte som har dårlig minnebrikke her, ser jeg! Årene under Goggen var en sann opptur! Med unntak av den helt siste perioden, vel og merke. Etter å ha vært sulteforet på suksess nesten helt fra jeg ble Gooner, unntakene var tidlig 70 tall og sent 70 tall, så kom George Graham inn som et frisk pust i 1986. Og han tok rimelig kjapt et oppgjør med "the song and dance club". Hva fikk vi? Jo, masse nye friske lokale egenproduserte ungdommer som vi elsket i hjel, samt noen steinlure kjøp som var villige til å dø for drakta. I tillegg fikk vi i perioder se masse god fotball, samt fikk en hel haug med trofeer på kjøpet. Så å omtale George Graham på den måten Cyclobs, synes i hvertfall jeg fint lite om.

Link to comment
Share on other sites

Vil bare hive meg på denne jeg også. Å kalle Arsenal under Graham for kjedelige er rimelig historieløst. Greit; de siste to årene under Graham var laget kjedelige, men begge årene de vant ligagull 89 og 91 spilte de jo strålende fotball. Og selv om de ikke vant i 92, det spillet vi fikk se på vårparten den sesongen er jo noe av det beste vi noen gang har sett; 7-1 mot Sheff W, 4-0 mot Pool osv. Grunnen til at dette velspillende laget falt sammen var at de kreative spillerne i laget; særlig Thomas, Rocky og Limpar, forsvant uten å bli erstattet (Ja, jeg vet Merse fortsatt var der, men han slet med personlige problemer, og klarte vel aldri følge helt opp i de siste årene av sin Arsenal-karriere). Laget ble mer et enmannsshow for målkongen Wright, kombinert med et bunnsolid forsvar. Og på samme måte som Wenger nå har erstattet de rutinerte spillerne med juniorer erstattet Graham de kreative spillerne med arbeidshester. Grahams sorti dreide seg ikke bare om den økonomiske skandalen. Han hadde åpenbart gjort sitt uansett, og klarte ikke å fornye laget på en skikkelig måte, og hadde trolig forsvunnet ganske raskt likevel. Så selv om Wenger nå er litt ute og kjører, så skal han ihvertfall ha for at han forsøker å fornye laget. Og som sagt før bør vi ha litt is i magen, og la Wenger vise hvor mye han klarer får ut av sine "young guns". Så får vi heller lære oss å leve med frustrasjonene inntil videre...

Link to comment
Share on other sites

helt enig med innspillet til Graham. tiden har faktisk leget de saar som maatte vaere etter uhederlighetene som foerte til at han forsvant ut doera paa Highbury og det hadde faktisk vaert morsomt og sett han som en eller annen rolle paa benken ved siden av Arsene. det skjer nok aldri men.. ;) serioest tror jeg de to utfyller hverandre perfekt. uten grunnlaget til Graham ville nok ikke jobben til Wenger vaert like enkel. selv om Gunners fortsatt var "Boring, Boring Arsenal" under han, saa fenget han da noen av oss. uten han ville nok ikke jeg vaert fan. egentlig er alle punktene Graham ramser opp selvfoelgeligheter (saa jeg skjoenner ikke helt hva noen her surmuler om), men han hadde evner Wenger ikke har..

 

tror faktisk Wenger er i villrede over hvordan han skal loese kortsiktige problemer. la oss bare haape at den langsiktige planen ikke klusses til paa grunn av motgangen vi moeter naa. det er ingen tvil om at vi har potensiale.

Link to comment
Share on other sites

Ble litt satt ut av innlegget til Cyclobs og hans kritikk av George Graham. Heldigvis kom det mange Graham-vennlige innlegg i etterkant! ;)

 

Kan ikke helt forstå at vi spilte så kjedelig under Graham. Målene rant inn forover på banen, samtidig som forsvaret var ganske så tett. Vi hadde mange fantastiske spillere, både unge og gamle, samt egenproduserte og kjøpte spillere. Stemplet ”Boring Arsenal” ble hyppig brukt, men faktum er jo at dette er noe som har hengt igjen siden gamledager.

 

Synes mange av synspunktene til Graham høres fornuftig ut. Tror Wenger hadde gjort lurt i å se nærmere på disse svakhetene.

 

Og han tok rimelig kjapt et oppgjør med "the song and dance club".

 

Skjønner hva du mener, men det hadde vært artig med mer utfyllende kommentar. Snakker vi om spillere som Charlie Nicholas?

Link to comment
Share on other sites

 

Skjønner hva du mener, men det hadde vært artig med mer utfyllende kommentar. Snakker vi om spillere som Charlie Nicholas?

 

Selvsagt ikke! ;) Vi snakker om Tony Woodcock, Paul Mariner, Raf Meade, Graham Rix og gud vet hvem, men selvsagt ikke Chaz! ;) :P ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror Graham var ganske streng på det med alkohol i likhet med Wenger. Har fått høre noen historier fra da Arsenal var på treningsleir i Norge, og flere av spillerne var samlet på Highbury Pub i Oslo. Historien sier at flere av spillerne satt og fulgte med på klokken, og ventet på at Graham skulle dra tilbake til hotellet, slik at de kunne slå ut håret

Link to comment
Share on other sites

Eg høyrde i går eit intervju med Arsene Wenger på BBC radio der han vart spurd om han akta å forsterke laget i januar. Svaret kom så kontant at det var lite rom for tvil om at han meinte alvor: - Nei. Eg har trua på dei spelarane eg har i stallen.

Eg trur ikkje han lyg, og då set me att med to moglegheiter. Enten har han ei usannsynleg mengde med is i magen, og ein ukontrollert hang til gambling. Eller så er rett og slett klubbkassa tom.

Pick your choice.

Link to comment
Share on other sites

 

Skjønner hva du mener, men det hadde vært artig med mer utfyllende kommentar. Snakker vi om spillere som Charlie Nicholas?

 

Selvsagt ikke! ;) Vi snakker om Tony Woodcock, Paul Mariner, Raf Meade, Graham Rix og gud vet hvem, men selvsagt ikke Chaz! ;) :P ;) ;)

 

"Champagne-Charlie" var jo selvsagt en snill gutt som var som en bedehusgjenger å regne i forhold til festuser som Bjørn Dæhlie og Ole Einar Bjørndalen ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror Graham var ganske streng på det med alkohol i likhet med Wenger. Har fått høre noen historier fra da Arsenal var på treningsleir i Norge, og flere av spillerne var samlet på Highbury Pub i Oslo. Historien sier at flere av spillerne satt og fulgte med på klokken, og ventet på at Graham skulle dra tilbake til hotellet, slik at de kunne slå ut håret

 

George var fint lite streng med alkoholen, Kim. Han burde nok vært strengere, faktisk. Men på treningsleirene var det selvsagt litt annerledes. Men også her var det fridager. usker ennå da Perry Groves sovnet under brdet i på nattklubben i Narvik. Og Niall Quinn syngende på bordet! Med George Graham og Theo Foley som smilende tilskuere. Theo var en rev på dansgulvet, btw.

Link to comment
Share on other sites

Tror Graham var ganske streng på det med alkohol i likhet med Wenger. Har fått høre noen historier fra da Arsenal var på treningsleir i Norge, og flere av spillerne var samlet på Highbury Pub i Oslo. Historien sier at flere av spillerne satt og fulgte med på klokken, og ventet på at Graham skulle dra tilbake til hotellet, slik at de kunne slå ut håret

hadde Wenger vaert sjef paa den turen hadde det ikke vaert noen tur paa Highbury, saann er det med den saken. fotballen har forandret seg og blitt mer serioes og spillerne for vaersaagod holde seg i skinnet naar de er paa treningsleir. skulle vel kanskje mangle naar de tjener saa mye som de gjoer. fotballproffer i dag er paa en maate vaar tids evenukker. drikking og festing i noe videre stort monn faar vente til karrieren er over. derav stoevelavtrykket til Wenger i rompa til spillere som Jermaine Pennant.

 

Wenger er som vanlig ikke videre mottagelig for kritikk. skal vel ta det eksakte utsagnet med en klype salt, men mener nok at han kunne boeye seg litt mer enn her. tiden for det er kanskje ikke inne i og med at vi er mitt inne i sesongen og han satser paa aa opprettholde selvbildet i laget. synes ikke Toure og Cesc erstatter Campbell, Vieira, Bergkamp og Pires. ikke enda.

 

men hovedpoenget synes jeg han har rett i: det har tross alt ikke gaatt saa daarlig under hans regime og det mener jo heller ikke Graham (saa nettopp derfor virker Wenger litt haarsaar) og vi faar bare smoere oss med taalmodighet. naa ligger vi i hvertfall paa 3.plass og tror vi kan bli enig om at det bare boer gaa en vei fra naa. noe bedre enn 3. vil vaere en kjempeprestasjon i mine oeyne og vi skal ikke se bort fra at vi soper med oss et eller annet cup-trofe.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er som vanlig ikke videre mottagelig for kritikk. skal vel ta det eksakte utsagnet med en klype salt, men mener nok at han kunne boeye seg litt mer enn her. tiden for det er kanskje ikke inne i og med at vi er mitt inne i sesongen og han satser paa aa opprettholde selvbildet i laget. synes ikke Toure og Cesc erstatter Campbell, Vieira, Bergkamp og Pires. ikke enda.

 

men hovedpoenget synes jeg han har rett i: det har tross alt ikke gaatt saa daarlig under hans regime og det mener jo heller ikke Graham (saa nettopp derfor virker Wenger litt haarsaar) og vi faar bare smoere oss med taalmodighet. naa ligger vi i hvertfall paa 3.plass og tror vi kan bli enig om at det bare boer gaa en vei fra naa. noe bedre enn 3. vil vaere en kjempeprestasjon i mine oeyne og vi skal ikke se bort fra at vi soper med oss et eller annet cup-trofe.

 

Jeg tror faktisk Wenger er mer mottagelig for kritikk enn han kan gi inntrykk av, og at han er blant de mest reflekterte i dette gamet. Men at Wenger sier såpass klart i fra skyldes nok et par enkle psykologiske momenter; for det første vil det det være galt signal om Wenger utad lot seg styre av hva som ble skrevet, han må vise at han er sjef. For det andre er all slik kritikk veldig kortsiktig, og bærer preg av etterpåklokskap. Hadde Arsenal fått de poengene de burde hatt så langt i høst, hadde det neppe vært noen skriverier i det hele tatt. Med andre ord, det ses kun på resultatene. Ja, jeg vet Wenger også tidligere har blitt kritisert for at han har kvittet seg med for mange rutinerte spillere, men så vi noen kritikk av dette de siste ukene av fjorårssesongen, da laget satte ny rekord i CL, og holdt på å vinne hele greia?

 

Jeg tror Wenger er fullstendig klar over de selvfølgelighetene Graham har liret av seg. Men selv om det er viktig med en viss fleksibilitet, så vil det være galt å gå for mye på akkord med sin egen fotballfilosofi. Det er jo en av de sterkeste sidene hos Wenger er at han har en klar idé om hvor han vil, og hvordan. Problemet hans er at han ikke alltid er like flink til å styre klar av alle skjærene i sjøen han møter underveis. Og jeg er helt overbevist om at Wenger forsøker å takle dette dilemmaet 24 timer i døgnet. Men selv om det kanskje kan løse noen kortsiktige utfordringer blir det galt av Wenger å endre for mye, og signalisere at han har mistet troen på det opplegget han har lagt opp til. For det er jo først og fremst selvtillit dette unge laget mangler. Det fotballmessige har de i fullt monn. Og å begynne å vakle nå vil ihvertfall ikke være oppbyggende for de unge spillernes selvtillit. Det er DETTE Wengers egentlige dilemma består i.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er som vanlig ikke videre mottagelig for kritikk. skal vel ta det eksakte utsagnet med en klype salt, men mener nok at han kunne boeye seg litt mer enn her. tiden for det er kanskje ikke inne i og med at vi er mitt inne i sesongen og han satser paa aa opprettholde selvbildet i laget. synes ikke Toure og Cesc erstatter Campbell, Vieira, Bergkamp og Pires. ikke enda.

 

men hovedpoenget synes jeg han har rett i: det har tross alt ikke gaatt saa daarlig under hans regime og det mener jo heller ikke Graham (saa nettopp derfor virker Wenger litt haarsaar) og vi faar bare smoere oss med taalmodighet. naa ligger vi i hvertfall paa 3.plass og tror vi kan bli enig om at det bare boer gaa en vei fra naa. noe bedre enn 3. vil vaere en kjempeprestasjon i mine oeyne og vi skal ikke se bort fra at vi soper med oss et eller annet cup-trofe.

 

Jeg tror faktisk Wenger er mer mottagelig for kritikk enn han kan gi inntrykk av, og at han er blant de mest reflekterte i dette gamet. Men at Wenger sier såpass klart i fra skyldes nok et par enkle psykologiske momenter; for det første vil det det være galt signal om Wenger utad lot seg styre av hva som ble skrevet, han må vise at han er sjef. For det andre er all slik kritikk veldig kortsiktig, og bærer preg av etterpåklokskap. Hadde Arsenal fått de poengene de burde hatt så langt i høst, hadde det neppe vært noen skriverier i det hele tatt. Med andre ord, det ses kun på resultatene. Ja, jeg vet Wenger også tidligere har blitt kritisert for at han har kvittet seg med for mange rutinerte spillere, men så vi noen kritikk av dette de siste ukene av fjorårssesongen, da laget satte ny rekord i CL, og holdt på å vinne hele greia?

 

Jeg tror Wenger er fullstendig klar over de selvfølgelighetene Graham har liret av seg. Men selv om det er viktig med en viss fleksibilitet, så vil det være galt å gå for mye på akkord med sin egen fotballfilosofi. Det er jo en av de sterkeste sidene hos Wenger er at han har en klar idé om hvor han vil, og hvordan. Problemet hans er at han ikke alltid er like flink til å styre klar av alle skjærene i sjøen han møter underveis. Og jeg er helt overbevist om at Wenger forsøker å takle dette dilemmaet 24 timer i døgnet. Men selv om det kanskje kan løse noen kortsiktige utfordringer blir det galt av Wenger å endre for mye, og signalisere at han har mistet troen på det opplegget han har lagt opp til. For det er jo først og fremst selvtillit dette unge laget mangler. Det fotballmessige har de i fullt monn. Og å begynne å vakle nå vil ihvertfall ikke være oppbyggende for de unge spillernes selvtillit. Det er DETTE Wengers egentlige dilemma består i.

det du sier er forsaavidt en mildere utgave av hva jeg sier fra en litt annen vinkel, og da er jeg selvfoelgelig stort sett er enig. men for aa "plukke" litt saa innroemmet jo Le Boss at laget savnet Vieira midt i sesongen i fjor. salget av Paddy er i hvertfall for meg ikke noe som bugner for noen sendrektig "etterpaaklokskap". det er noe som umiddelbart har en aapenbar spontan og langvarig effekt og det selv om han slet med daarlig form den siste sesongen. at Dennis skulle legge opp er en ganske opplagt konsekvens av naturens gang. ikke til aa unngaa og umulig og legge merke til. at vi har et tynt forsvar med Sol og Toure som de to faste var ogsaa et faktum i mine oeyne, men dette ville Wenger ikke gaa med paa fordi han mente at Cygan var en god nok back up. noe jeg mener alle kunne se at han ikke var. naar vi solgte Sol, unnskyld ga han bort saa var det uungaaelig at det ville bli tynnere.

 

naa er jo Djourou og Senderos kommet inn som fine backups med langsiktige potensialer og ingenting er jo bedre enn det naar vi fikk karret til oss Gallas i siste liten foer overgangsvinduet stengte. og vi har kjoept Rosicky og Hleb for aa erstatte/fylle opp bak Pires. men noen umiddelbare erstatninger for klassespillere som Bergkamp og Vieira har vi enda ikke faatt. Cesc er ung og trenger enda tid foer han blir like viktig som Vieira og han kommer aldri til aa faa den fysiske tilstedevaerelsen og har enda ikke de samme lederskapsevnene. naar det gjelder lederskapet har dette vel aldri vaert optimalt siden Adams og Keown var i klubben og jeg maa innroemme at jeg har min tvil om Henry i samme grad er noen ledertype som motivator og gledespreder. han er et forbilde som rollemodell med gode hodninger, drivkraft og kreativt spill (noe han dessverre ikke har faatt vist saa mye av denne sesongen p.g.a skade), men lurer paa om han klarer aa spre dette videre til andre og styre laget i riktig retning. videre har Van Persie og Adebayor begge unektelige potensialer og talenter, men de erstatter ikke Bergkamp i superslag med det foerste. Titi og Bergkamp paa topp er en vanskelig kombinasjon og erstatte. spesielt med 4-5-1 som formasjon..

 

det hele ebber ut hva som er den reele ambisjonen og hvordan man motiverer de unge spillerne til aa ha tro paa at de kan naa langt. og da har du selvfoelgelig helt rett i at det kan vaere lurere psykologisk og fortelle spillerne at de kan oppnaa det beste, selv om den reele ambisjonen er aa gjenoppbygge laget som helhet til en supergenerasjon som kan presterere stabilt i det oeverste skiktet over tid.

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra to artikler på Arseblog :

 

I have to say the involvement of the police is just ridiculous. Apparently the gay rights group Outrage has been cosnulted by police and they will search fans for ‘homophobic material’. Is an inflatable mobile phone homophobic? No. Ar fake £20 notes homophobic? No. Is it in great taste? Not really but then neither are 60,000 Manchester United fans singing about our manager being a paedophile and I have yet to hear the police, Sky, Manchester United Football Club or anyone bar Arsenal fans complain about it.

 

Of course the game was hyped up because of Ashley Cole, introduced by the Chelsea MC as ‘the best left back in world’. Good job he wasn’t trying to inflame an already tense situation, eh? Arsenal fans sang their songs about him and threw the fake £20 notes. Chelsea fans responded by singing about our manager wanting to have sex with children. Pure class and where is the condemnation in today’s newspapers or on the TV yesterday? Whatever you do don’t throw a small piece of paper and anyone who brings an inflatable mobile phone is likely to be arrested but 40,000 people can sing a despicable, vile song without so much as a word from anyone. It’s truly pathetic.

 

Må si jeg har tilgode å høre denne sangen om Wenger, hvor kommer den fra ?

Er det god stadionhumor å synge pedofilisanger ?

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Wenger touches boys,

he touches boys!

Arsene Wenger touches boys.

 

Går vel noko i den duren, kjem ikkje på kor melodin kjem frå. Den kjem vel frå Mourinho sine voyeur-uttalelsa.

 

Og det faktum at han foretrekker "guttunger" på laget, ser det poenget nå.

Men særlig god smak er det ikke..

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Wenger touches boys,

he touches boys!

Arsene Wenger touches boys.

 

Går vel noko i den duren, kjem ikkje på kor melodin kjem frå. Den kjem vel frå Mourinho sine voyeur-uttalelsa.

Og det faktum at han foretrekker "guttunger" på laget, ser det poenget nå.

Men særlig god smak er det ikke..

det er kanskje denne det snakkes om?

"There's only one Arsene Wenger,

there' only one Arsene Wenger,

with a packet of sweet's and a cheeky smile,

Wenger is a f*****g paedophile!!!"

 

har hoert britiske arsenal-fans synge den i puben her i Dubai til stor latter, men den har ogsaa kommet fram med litt bister tone noen ganger i hoest. men goonerne har i hvertfall adoptert den fra ManU-fansen, (http://answers.yahoo.com/question/index?qi...29050628AALGjmp) med humoristiske baktanker. ser egentlig ikke noe galt med det. alle skjoenner hva det ikke er snakk om.

 

EDIT: mer "lumske" saker fra egne rekker. en Wenger-gate er kanskje i gjaere :D

http://leftback.info/?p=77

Link to comment
Share on other sites

Arsenal.com i dag kan man lese at Wenger fortsatt har som mål å vinne tittelen i år.

 

Arsène Wenger has not given up on winning the Premiership title.

 

Arsenal took a valuable draw away from Stamford Bridge on Sunday but are still 18 points adrift of leaders Manchester United, albeit with a game in hand.

 

Afterwards the manager re-iterated his argument that, although Arsenal are well off the pace, he believes if they concentrate on their own game they can still contest England’s top honour.

 

“I do not look at Chelsea or Manchester United,” he said. “I look at my team and we want to win the title.

 

We have won at Manchester United, we have beaten Liverpool and we came close to winning here at Chelsea. That tells you there is a big potential in this side.

 

Greit nok å ha langsiktige mål, men syns det blir litt i overkant optimistisk, med tanke på nåværende tabellposisjon og statistikker. Vi har slått Man Utd og Liverpool, og uavgjort mot Chelsea, ja, men det syns jeg ikke bør være grunnlag nok med tanke på et par kamper som vi burde ha vunnet tidligere i år. Vi har jo hatt litt uflaks, men allikevel...

 

Syns det viktigere å ta en kamp av gangen jeg, og det bør vi kanskje gjøre også? ;)

Link to comment
Share on other sites

Wenger touches boys,

he touches boys!

Arsene Wenger touches boys.

 

Går vel noko i den duren, kjem ikkje på kor melodin kjem frå. Den kjem vel frå Mourinho sine voyeur-uttalelsa.

 

Og det faktum at han foretrekker "guttunger" på laget, ser det poenget nå.

Men særlig god smak er det ikke..

 

Hilsen Nilsen

 

Denne historia går nok nokre år lengre attende. Wenger hadde ikkje vore lenge i jobben då desse pedofil-rykta dukka opp. Det gjekk så langt at han framfor hovudinngangen på Highbury måtte stå og forsvare seg mot anklagene framfor eit fulltallig pressekorps, samstundes som det vart spekulert i Wenger's avgang. Rykta var fullstendig grunnlause, og pressefolka trakk på skuldrene og jakta vidare på neste gode historie som om ingen ting skulle ha hendt. Wengers omdømme var imidlertid skadd, fordi denne slags skuldingar nærast er uopprettelege.

 

Eg er ikkje heilt sikker, men eg meiner den omtalte songen fyrste gong dukka opp på White Hart Lane.

(For alt det eg veit, kan nokre av dei være ekspertar på området). Og sidan har me med jamne mellomrom hatt det gåande. Wenger har lenge vegra seg for å kople inn politiet, og FA ser det openberrt heller ikkje som si oppgåve å foreta seg noko.

 

Eg må berre seie at denne type oppførsel nærmar seg det absolutte lavmål, og at når eg ein gong fatta interesse for engelsk fotball er sjeleglad for at det vart Arsenal. Det finst ikkje berre korgutar hos oss heller, men eg vil påstå at me har meir anstendige supportarar enn mange andre klubbar.

Chelsea-fansens oppførsel på sundag skulle være det beste døme på det. Etter det eg har fått referert skal det også ha kome Nazi-rop frå tribunen.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...mproper+conduct

 

Arsenal manager Arsène Wenger has been charged with improper conduct in relation to his words and behaviour towards the match officials at half-time of [saturday’s] match against Portsmouth

 

Wenger må da kunne lære seg å slutte å syte, jeg så reprisene av det målet opptil 10 ganger, og så ingenting som skjedde.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...