Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Blir litt urolig når slike ting skjer, og jeg syns det setter klubben i litt negativt fokus. Slik jeg tolker det gikk Pardew over streken, og han kunne også ha sagt noe. Han har i tilleggg gått ut i media først og beklaget seg at han bare "feiret" målet og at Wengers oppførsel var høyt uppassende, men etter det har han gått ut og bedt om unnskyldning.

Det er da en god grunn til at man reagerer slik som Wenger har gjort?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også vært en smule urolig, og ikke minst nyskjerrig, på hvorfor Wenger har valgt denne "muren" av taushet. Men etter å ha lest diverse intervjuer med flere av spillerne de siste dagene, tror jeg svaret rett og slett er at Wenger ser på dette som en fillesak. Han skjønner imidlertid at media kun er opptatt av dette om dagen, og velger derfor og bruke all sin energi på klubben, og ikke la seg distrahere, bruke unødvendige krefter på tull. Litt "jeg driter i hva andre mener, vi har faktisk en viktig jobb å gjøre, og en stor kamp og forberede oss på."

Tror laget har jobbet veldig godt denne uken, og at vi får se skjerpede Arsenal-spillere i morgen.

Personlig har ikke min aktelse for Wenger falt en millimeter denne uken.

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så denne artikkelen på nettet og lurer litt på hva dere mener

 

http://www.bolton.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=39508

 

Selv har jeg ennå troen på Wenger,men det virker nå som

mange lag etterhvert vet hvordan de skal ta Arsenal.

Å joda, vi vinner flere Premier League titler med Wenger. Om vi nå hadde sparket han, hadde alt gått rett ned, han gjorde Arsenal til et topplag samtidig som nesten bare David Dein visste hvem var, der han trente Nagoya Grampus Eight i Japan. Han førte Arsenal til 3.plass første sesong og vant deretter 4 Charity/Community Shield trofeer, 4 FA-Cup titler og 3 seriegull. Samtidig fem 2.plasser.

Han har gjort klubben fra "Boring Arsenal" til verdens beste offensive lag med bare å kjøpe ukjente, unge spillere(nesten). Han har gjort Arsenal til et av verdens beste lag, ved å føre ungutter til Champions League finale og to "the Double", blitt årets manager 3 ganger i England og har blitt æret med OBE av dronningen. Jeg mener han kan trene Arsenal på livstid. Hans sjanse til å bli en av tidenes beste managere er stor, om han vinner serien eller Champions League med laget han har bygd opp, er han uten tvil der og da viser han virkelig hva han kan. Jeg tror ikke noen andre kunne gjort det samme som han har gjort.

 

Det jeg skal fram til er at han er en fantastisk manager, som aldri bør få sparken(med unntak av noe heeelt spessielt). Jeg elsker han rett og slett!

 

Av dagens spillerstall i Arsenal var det bare Lehmann, Rosicky, Baptista/Reyes, Gallas, Hleb, Gilberto, Poom, Almunia, og Adebayor som jeg visste hvem var før Arsenal ble interresert og de tre sistnevnte har ikke forsterket Arsenal! Ljungberg, Lauren og Henry er jeg for liten til å huske B)

 

Så kom jeg til Chelski bare kjøp fra 2004-2006 så visste jeg hvem Johnson, Geremi, Bridge, Duff, Veron, J.Cole, Mutu, Smertin, Sullivan, Makelele, Parker, Cech, Robben, Crespo, Drogba, Jarosik, Wright-Phillips, Essien, Maniche(lån), Mikel, Shevchenko, Ballack, Boulahrouz og C***. Det vil si nesten alle kjøpene med unntak av noen få. Samtidig som forskjellen på Arsenal og Chelski ikke er den samme som navnene skal fram til :D

Link to comment
Share on other sites

Wenger er en levende legende og hans "beautiful game" er flott å se på. Dessverre virker det som han har blitt besatt av tanken om å slå Chelsea og ManU uten å bruke penger. Alle og enhver kan se at Adebayor ikke er god nok. Alle skjønner at det var GALSKAP, GALSKAP, GALSKAP å selge Patrick Vieira og Edu samtidig - uten å erstatte dem. Alle skjønner at Bobby burde fått sin toårskontrakt.

 

Det irriterer meg at vi har nytt stadion, men ikke gode nok spillere til å spille Wengers vakre spill.

 

Nå MÅ styret våkne opp og fortelle Wenger litt om ståa. Tror dessverre Arsene har for mange "ja-mennesker" rundt seg og ingen som tør å si fra.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er en levende legende og hans "beautiful game" er flott å se på. Dessverre virker det som han har blitt besatt av tanken om å slå Chelsea og ManU uten å bruke penger. Alle og enhver kan se at Adebayor ikke er god nok. Alle skjønner at det var GALSKAP, GALSKAP, GALSKAP å selge Patrick Vieira og Edu samtidig - uten å erstatte dem. Alle skjønner at Bobby burde fått sin toårskontrakt.

 

Det irriterer meg at vi har nytt stadion, men ikke gode nok spillere til å spille Wengers vakre spill.

 

Nå MÅ styret våkne opp og fortelle Wenger litt om ståa. Tror dessverre Arsene har for mange "ja-mennesker" rundt seg og ingen som tør å si fra.

 

 

Er vel en grunn til at de er blitt "ja" mennesker. Fergie har snudd skuta selv om mange mente han burde fått sparken for et par år sia. Sytinga toppa seg i sommer etter at de mente han ikke presterte på overgangsmarkedet, ingen som klager idag...

Link to comment
Share on other sites

Synspunkta til ein Boltonsupportar om Arsenal og vår manager er ikkje verdt å bruke mykje tid på.

 

Det syns jeg absolutt det er.Og hvorfor skulle det ikke vært interessant å diskutere Wenger

som manager...eller syns du Wenger er 100% perfekt og kan ikke diskuteres??

 

Det er ingen tvil om at Wenger har gjort en fantastisk jobb for Arsenal.

Men når rå styrke setter ut laget vårt i nesten kamp etter kamp og en ser ikke Wenger

forandre eller gjøre grep begynner en å lure.

 

Som jeg ser detspiller Arsenal Englands vakreste fotball...men savner en som kan ta

tak i ting når det ikke går veien.

Ser en litt omvendt på det hadde Drillo enorm suksess med Norge ,men etter hvert ble stilen

så gjennomsiktig at alle visste hvordan Norge skulle tas.

 

Derfor startet jeg debatten om Wenger...

Link to comment
Share on other sites

Enig med at kanskje Arsenal har spillere som ikke har egenskaper til å gjennomføre Wengers beautiful-football; Ljungberg, Flamini, Gilberto....og kanskje noen til.

 

Det spørs om Arsenal må fram med "storboka" og finne klassespillere. Tabellen lyver ikke, det er de 2 styrtrike som drar ifra.

 

Jeg har innsett nå, at vår kamp i ligaen dreier seg om å kvalifisere seg til neste sesongs CL.

 

 

Men det vil glede meg nå om vi banker Fulham og Spurs....da er vi på rett kjøl igjen. Iallefall når det gjelder 3.plassen!

 

Akkurat der er jeg helt uenig med deg.Spillere som Ljungberg,Adams,Keown,Parlour var viktige

spillere når vi vant med Wengers beutiful football.

Ikke feinsmeckere,men spilte med hjertet utpå drakta og ga seg ikke før 3 poeng var i boks.

 

Det er akkurat egenskapene til f.eks Ljungberg og Flamini jeg savner mer i dagens mannskap.

Link to comment
Share on other sites

Det er akkurat egenskapene til f.eks Ljungberg og Flamini jeg savner mer i dagens mannskap.

 

Freddie viste lite av desse egenskapane i helga, denne og sist sesong. Han var kanskje den mest pinglete av dei alle. Hoppa vekk fra taklingar og syting på dommaren. Og klaginga hans at dei yngre spelarane skal bretta opp ermane å gå i taklinga er eg lei. Fei for eiga dør. Kanskje han heller bør vurdere å ta opp igjen Calvin Klein-karriera?

Link to comment
Share on other sites

Så du mener at Wenger og Arsenal har gjort de rette grepene de to siste årene?

 

 

Ja forsåvidt, er en grunn til at Wenger tidligere ikke har kunnet handle som Fergie og Jose. Derfor henter han unge spillere, det er veien å gå når man ikke har den samme økonomien som konkurrentene. Fergie får godt betalt nå for å ha gitt Ronaldo og Rooney tillit tidligere. Wenger kommer til å få godt betalt i fremtiden han og.

Link to comment
Share on other sites

Det er akkurat egenskapene til f.eks Ljungberg og Flamini jeg savner mer i dagens mannskap.

 

Freddie viste lite av desse egenskapane i helga, denne og sist sesong. Han var kanskje den mest pinglete av dei alle. Hoppa vekk fra taklingar og syting på dommaren. Og klaginga hans at dei yngre spelarane skal bretta opp ermane å gå i taklinga er eg lei. Fei for eiga dør. Kanskje han heller bør vurdere å ta opp igjen Calvin Klein-karriera?

der er jeg uenig, ikke mange som offrer mer for drakta en Ljungberg..

men enig at han ikke har spilt noe bra utover dette

 

Så du mener at Wenger og Arsenal har gjort de rette grepene de to siste årene?

 

 

Ja forsåvidt, er en grunn til at Wenger tidligere ikke har kunnet handle som Fergie og Jose. Derfor henter han unge spillere, det er veien å gå når man ikke har den samme økonomien som konkurrentene. Fergie får godt betalt nå for å ha gitt Ronaldo og Rooney tillit tidligere. Wenger kommer til å få godt betalt i fremtiden han og.

jepp, bare vent til neste år, med et par bra ordentlige signeringer da, å at spillere som eboue, cesc, walcott, rosicky, diaby, van persie, Hleb virkelig beynner å blomstre, pluss de som allerede spiller bra hver runde (Toure, Gallas Lehman og tildels Henry(mener han ikke alltid er på topp, men han er jo i egen klasse i form))..

skal bli morro å være Arsenal suporter i fremtiden, er LANGT ifra bekymra over hva som skjer for tiden..

Vi blir farlige etter jul :P

Link to comment
Share on other sites

Det er akkurat egenskapene til f.eks Ljungberg og Flamini jeg savner mer i dagens mannskap.

 

Freddie viste lite av desse egenskapane i helga, denne og sist sesong. Han var kanskje den mest pinglete av dei alle. Hoppa vekk fra taklingar og syting på dommaren. Og klaginga hans at dei yngre spelarane skal bretta opp ermane å gå i taklinga er eg lei. Fei for eiga dør. Kanskje han heller bør vurdere å ta opp igjen Calvin Klein-karriera?

der er jeg uenig, ikke mange som offrer mer for drakta en Ljungberg..

men enig at han ikke har spilt noe bra utover dette

 

Det er ei myte at Ljungberg ofrar så mykje for drakta. Berre fordi ein er ein middelmådig fotballspelar som spring mykje treng det ikkje bety at ein ofrar så frykteleg mykje.. I beste fall var det rett før, det er det ikkje no.

Link to comment
Share on other sites

Angrepene på Ljungberg begynner smått å irritere meg.

Ljungberg i form er utrolig viktig for Arsenal.At han er en

middelmådig spiller som spring mye er en myte.

Ljungberg er ingen kantspiller lengre,men den rollen han har når han har spilt mer sentral f.eks CL og for Sverige(hvor han som en middelmådighet har rukket å bli kåret til Sveriges beste spiller).

 

Som Arsenalsupporter har jeg store problemer med såkalte 'fans'

som kun gir dritt til spillere uansett hvordan de spiller.

På de 2 siste sesongene har det gjeldt Lauren,Cygan,Bergkamp.

Nå er det Flamini og Ljungen.

Det verste av alt er at det går ikke an å argumentere for uansett hva disse spillerne presterer på banen blir de slaktet.

Link to comment
Share on other sites

Eg har sagt Ljungberg har vore middelmådig i mange år. Å bli merka som "fans" set eg heller ikkje særleg pris på. Legg også merke til at eg aldri har gitt Ljungberg skulda for at vi har tapt. Det må då vere lov å sei at ein ikkje syns noko særleg om ein spelar.

 

At han har hatt enkelt gode kampar er riktig, men kven hadde ikkje det på eit Arsenal-lag? At Ljungberg er ein viktig spelar for Arsenal er berre BS. Han var det i 01-02, etter det har har ikkje vore i form over tid.

 

Å bli kåra til Sverige sin beste spelar fortel då ingenting om ein spelar held Arsenal-standard?

Link to comment
Share on other sites

Eg har sagt Ljungberg har vore middelmådig i mange år. Å bli merka som "fans" set eg heller ikkje særleg pris på. Legg også merke til at eg aldri har gitt Ljungberg skulda for at vi har tapt. Det må då vere lov å sei at ein ikkje syns noko særleg om ein spelar.

 

At han har hatt enkelt gode kampar er riktig, men kven hadde ikkje det på eit Arsenal-lag? At Ljungberg er ein viktig spelar for Arsenal er berre BS. Han var det i 01-02, etter det har har ikkje vore i form over tid.

 

Å bli kåra til Sverige sin beste spelar fortel då ingenting om ein spelar held Arsenal-standard?

 

 

Helt enig. Det viktigste FL8 hadde å bidra med var målene. Dette hadde - slik jeg ser det - stor sammenheng med at Bergkamp spilte. Freddie på løp, og en killer pasning fra Dennis var ofte resepten - eller en Freddie som tok returer. Freddie er vel det nærmeste vi har hatt en "fox in the box"?

Dessverre har målene hans tørket inn, og det siste vi har sett av ham er dårlige mottak, feiltimede løp, og manglende evne til å passere spillere. Jeg synes det er direkte lavmål å klage på ungguttene i laget. Var mange av dem som spilte med større innsats enn FL8 i mange kamper.

 

Nå er vel ikke Freddie i storslag for tiden, men som du sier Paddy, vi må noen år tilbake for å finne ham på topp...

Link to comment
Share on other sites

Angrepene på Ljungberg begynner smått å irritere meg.

Ljungberg i form er utrolig viktig for Arsenal.At han er en

middelmådig spiller som spring mye er en myte.

Ljungberg er ingen kantspiller lengre,men den rollen han har når han har spilt mer sentral f.eks CL og for Sverige(hvor han som en middelmådighet har rukket å bli kåret til Sveriges beste spiller).

 

Som Arsenalsupporter har jeg store problemer med såkalte 'fans'

som kun gir dritt til spillere uansett hvordan de spiller.

På de 2 siste sesongene har det gjeldt Lauren,Cygan,Bergkamp.

Nå er det Flamini og Ljungen.

Det verste av alt er at det går ikke an å argumentere for uansett hva disse spillerne presterer på banen blir de slaktet.

Jeg stiller meg bak det du sier her mmaelan. jeg måp innrømme at Ljungen ikke er det han engan var offensivt, men defensivt synes jeg han gjør en glimrende jobb!

 

En annen jeg vil tilføye i slaktlisten er Hoyte. Stakkars unggutt som blir slakta når han har noen uheldige situasjoner mens han spilte i en uvant posisjon. Han fikk vist hva som virkelig var i han, da han kom over på høyrebacken og det varmet! Men det som irriterer meg mest er ikke angrepet på visse personer. Det er den ekstreme pessimismen og usakligheter som Wengers avgang som kommer etter visse tap. Bolton-kampen er et godt eksempel med oppgulp fra frustrerte supportere.. Folk som ikke kan trekke ut det gode fra en kamp, og bare ser på det negative blir jeg så forbanna av å lese. Fotballfans må lære seg at man kan ikke vinne trofeer hvert år, og resultater vil ofte ikke gjenspeile det egentlig kampbildet. Nå føler jeg at jeg til tider kan ha tatt litt hardt i innleggene mine når jeg sier ifra om hvor mye jeg misliker at "fans" slakter laget og spillere, men jeg synes vi skal klare å være saklige her på forumet til tross for frustrasjon eller ekstrem glede. Tar dere av for mye etter en god seier blir også fallhøyden større, så det ligger vel kanskje noe her? :P.

Link to comment
Share on other sites

Det spørsmålet jeg lurer mest på etter åpningen av denne sesongen er hva velger Wenger å gjøre nå?

Nå er vi blitt musklet ut av mange kamper og det vil fortsette så lenge motstanderen vår vet det.

Hva mottrekk kommer Wenger til å gjøre?

 

Nå venter nok et tøft Londonderby mot Spudz og jeg vil virkelig hate å se oss tape denne kampen pga vi er for veike på midten.

Hvem skal vi bruke i en diamantmidtbane?Hvem har vi som virkelig kan fyre opp gutta?

Vet mange ikke har sansen for Ljungen men jeg har lyst å se han i en mer sentral rolle mot Spudz.

De jeg håper Wenger kjører på er: VP-Fabregas-Ljungen-Gilberto-Rosicky...

 

På topp håper jeg Henry gir alt nå for det trenger vi.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan Wenger si at han ikke er skuffet over måten de spilte denne kampen på???????

Noen ganger er det greit å si at det andre laget spilte mye bedre, for det er fakta her. Det nytter ikke å skylde på en offside situasjon som er så i grenseland som den var. Det var til og med vanskelig på reprisen å se om Henry var onside eller offside, så det er greit at det blir vinket da.

 

Dette blir en rar sesong hvis vi vinner over de beste, men taper mot de dårligere. Gutta kan ikke være sikre på å slå lag som de har knust tidligere, men det må jobbes beinhardt fra begynnelse til slutt. Jeg får håpe dette bare er en typisk novemberdown for Arsenal, og ikke blir en varig traume som fortsetter ut sesongen.

 

Det er bare å prøve å være positive fremover og ikke bli for frustrert over at laget spiller variabelt. Unggutta vil med tid få mere rutine, erfaring og de vil også også forbedre effektiviteten slik at klubben når sine mål på en bedre måte. Ellers kan jeg forstå når Wenger sier det er vanskelig med et utrolig tett kampprogram, når det gjelder å forarbeide strategi og motivere spillerne.

 

Det blir et nervepirrende møte mot vår byrival til helgen. At vi spiller på hjemmebane, er jo ikke noe særlig fordel, siden gutta ikke helt føler seg hjemme der enda. Tror jeg velger å ikke ha høye forhåpninger videre denne sesongen, og heller bli positivt overrasket når noe bra skjer. Som mange har sagt i andre poster er vi i en mellomsesong, og det viktige for laget videre er å sikre de økonomiske fordelene CL spill gir.

Link to comment
Share on other sites

En interessant artikkel med George Grahams analyser om Arsenal denne sesongen:

 

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...6550818,00.html

 

Too many experienced players have gone.

Too many youngsters are playing.

Not enough goalscorers

Not enough leaders.

Questionable tactics.

 

Interessant at han nevner mye som en del av oss også har påpekt.

Tom de raske overgangene som er vekke nå.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at George Graham er inne på noe viktig. Og det er rett som mmaelan skriver, nemlig at det er mange på forumet som har hevdet det samme som gamle gode Graham.

 

I løpet av de siste to sesongene, så har gode og etablerte spiller som Vieira, Edu, Pires, Campbell, Reyes og Bergkamp forsvunnet. Det seier seg selv at dette er en solid gjeng som hadde mye av det som vi mangler i dag.

 

Tipper at Graham er mindre imponert over måten vi slipper til motstanderen i kamp etter kamp.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...