Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det var nok spikeren mr Wenger. Nå holder det ikke vinne mot Brighton neste kamp og alt skal være Ok igjen. Neste sesong går uten Wenger, hvis ikke det skjer nå så er Arsenal FC ferdig som klubb til ett nytt styre trer inn.

Link to comment
Share on other sites

I x antall sesonger så har jeg vel kommet med et utsagn noe ala dette: Jeg ønsker et managerskifte, men jeg ønsker at det skal skje på en verdig måte der Wenger går av egen fri vilje etter at sesongen er over. Jeg ønsker ikke å si "spark Wenger"!

 

Dette har jeg ment helt oppriktig i flere sesonger. Wenger fortjente (mer ordet i fortid) en verdig avslutning av sin lange karriere i Arsenal. Han kunne gitt seg etter å ha feiret 20 år i klubben. Han kunne gitt seg etter hvert av de to FA-triumfene. Han har hatt alle muligheter til å gi seg på en måte som gir han en enestående plass i historien.

 

Dessverre så vil ikke Wenger gi seg. Det er tydelig at Arsene er viktigere enn Arsenal i hans egne tanker.

 

Fra en desillusjonert Arsenal-fan så er det dessverre mindre og mindre positivt så si om vår nåværende stabukk av en manager.

Så nå gir jeg blanke F i verdighet og historie. Din stahet og egenrådighet er i ferd med å ødelegge en klubb som har vært min følgesvenn i ca 45 år. Så nå har jeg bare en ting å si til deg Arsene Wenger.

Jeg har ikke tid til å vente til etter sesongen, jeg bryr meg ikke lenger om det skjer på en verdig måte og at du forlater oss av egen fri vilje. UT NÅ! er alt jeg har å si. Om det skjer frivillig eller med et spark i baken spiller ingen rolle for meg lenger. Dessverre!!

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Ryktene om Wengers fremtid i Arsenal svirrer i flere versjoner og alle er vel like utroverdige/troverdige.

 

Jeg skal ikke gå nærmere inn på ryktene, men istedet komme med en hypotetisk problemstilling.

 

Hvis vi rent hypotetisk ser for oss et scenario der Kroenke/Gazidis/styret kommer fram til at Wenger ikke kan forsette ut kontrakten og at de vil ansette en ny manager kommende sesong, bør Wenger da:

 

a ) forsette ut sesongen?

b ) bli avløst av en caretaker snarest mulig?

 

Jeg forstår de som måtte foretrekke alternativ A av sentimentale årsaker, men jeg mener at alternativ B vil være det eneste rette valget.

 

Det er faktisk ikke min kritiske holdning til Wenger som gjør at jeg mener at alternativ B er det eneste rette, det er faktisk det motsatte.

Det å la Wenger eventuelt bli sittende på oppsigelse og i verste fall oppleve at resten av sesongen blir en depressiv gjentakelse av det som nå foregår gir bare Wenger et dårligere ettermele.

 

Hvis de styrende organer i klubben skulle komme til at det må bli et managerbytte så frykter jeg at de tar en "avskjed light" i stedet for en nødvendige rask prosess.

 

Alle deler av klubben, inklusive Wenger, tjener på en rask avgjørelse.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Hvis det er tilfelle at spillerne har hatt møte uten wenger der de sier at de ikke får hjelp av trenerne er dette skremmende men forståelig. Jeg ville hatt wenger vekk for mange år siden. Bygde Emirates for å være finansielt på høyde med de andre klubbene med spillerkjøp. Dette har ikke skjedd. Lyger så det renner av han og ser ikke problemer med forsvar/ midtbane som alle har påpekt i lang tid. Flere spillere har blitt dårligere under hans ledelse, klippekort på spillere som under presterer kamp etter kamp. Spillere som bare jogger rundt. Mannen har ødelagt klubben.

Er ganske sikker på at hvis vi får inn en manager som setter krav så tror jeg mye er gjort. Men det er en del spillere som er så dårlige at de bare må vekk. Eks Chambers, Xhaka med flere.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er tilfelle at spillerne har hatt møte uten wenger der de sier at de ikke får hjelp av trenerne er dette skremmende men forståelig. Jeg ville hatt wenger vekk for mange år siden. Bygde Emirates for å være finansielt på høyde med de andre klubbene med spillerkjøp. Dette har ikke skjedd. Lyger så det renner av han og ser ikke problemer med forsvar/ midtbane som alle har påpekt i lang tid. Flere spillere har blitt dårligere under hans ledelse, klippekort på spillere som under presterer kamp etter kamp. Spillere som bare jogger rundt. Mannen har ødelagt klubben.

Er ganske sikker på at hvis vi får inn en manager som setter krav så tror jeg mye er gjort. Men det er en del spillere som er så dårlige at de bare må vekk. Eks Chambers, Xhaka med flere.

 

Når spillerne begynner å ha møter uten trener teamet inkludert, så er vel realiteten den at trener teamet synger på siste verset? Om dette stemmer da.

Link to comment
Share on other sites

Over er det for lenge siden. Men etter hans intervju etter kampen så slår det meg at Arsenal FC ikke har noen idea om hva de skal gjøre. Virker som styret faktisk ikke er i stand til å evaluere. Hadde de evaluert hadde ting allerede vært gjort. Nå ser jeg faktisk ikke bort fra at Wenger styrer også neste sesong.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

få wenger bort med en gang, lenge siden jeg har vert borte i London og sett en kamp pga den dusten. Var en del av livet mitt å reise over å se Arsenal som den idioten har ødelagt. Forbanna stabukk som lyger så det renner av ham. Selger spillere til konkurrenter, bygde Emirates for at vi skulle ha råd til å kjøpe spillere, klippekort på enkelte spillere, null plan B osv. Tjener 100 millioner og klubben blir jo dårligere for hver sesong. Nei få gubben vekk så fort så fan, kan ikke leve av hva han gjorde for alt for mange år siden. Vi blir pisset på i CL og slår aldri topplaga. Ligger 30 POENG bak City. Jeg er ikke medgangssupporter men det kan ikke forsette at en mann skal ødelegge klubben. Sitter en over dammen og som bare gir fan så lenge han tjener penger. Har reist over siden 77.

Link to comment
Share on other sites

Nå må vel styret og stell i klubben se at det trengs endringer, Wenger må ut etter denne sesongen. Dessverre etterlater han seg da en klubb i ikke så bra tilstand som han ønsker, vi er utenfor topp 4, vi vinner antagelig ikke EL og kvalifiserer til Cl den veien. og vi er ute av FA-cupen.

 

Så over til den useriøse delen av kritikken: Gi Wenger et lommetørkle.... nå er det slik at våre resultater blir portrettert ved at Wenger sitter sammenkrøpet på innbytterbenken og drar håndbaken under nesa si for å tørke snørra... Trodde akademikeren og den fjonge franskmannen var litt mer classy enn det...

 

Vi trenger sårt nye ideer nå, jeg tror spillerne har mista troen på Wenger for lenge siden. Friskt blod og friske tanker inn!

Link to comment
Share on other sites

Det er åpenlyst at det nå må fremtvinges en reaksjon hos spillergruppen, dersom vi skal ha et ørlite håp om å hamle opp med Milan. Klokken tikker ubønnhørlig mot dommedag, som fort kan komme allerede på torsdag kveld. Får vi juling der, har vi ingenting å spille for resten av sesongen.

 

Polljen skisserer to scenarioer over.

 

Alternativ nummer B høres mest fornuftig, men dette er helt usannsynlig. Dessverre. Alternativ A er sannsynlig, men virker helt meningsløst. Derfor kunne følgende løsning, som jeg velger å kalle 'Alternativ C', være en mulig løsning:

 

c) Wenger og klubben offentliggjør umiddelbart at dette er Wengers siste sesong, og at jakten på hans erstatter er i full gang.

 

Dette kan, forhåpentligvis, forløse litt energi hos spillerne, som da vet at en ny æra er nært forestående, og at de nå spiller for sin fremtid i klubben. Det er lov å håpe at de også vil mobilisere for en mann de fleste av dem fortsatt respekterer og beundrer, selv om de ikke lenger kjøper budskapene hans. Jeg er helt sikker på at det også vil forvandle stemningen blant fansen, og skape en helt annen atmosfære rundt klubben. Det er vel verdt et forsøk.

 

Det som er krystallklart, er at det vil være fullstendig galskap å bare fortsette denne dansen. Ingen er tjent med det, og minst av alle Wenger. Han bidrar bare til å forverre sitt forhold til alle som er glad i Arsenal, og det er det ingen oppegående fans som ønsker. Det finnes ikke et eneste godt argument for at han er rett mann. Det mener jeg oppriktig. Klubben må foreta seg et eller annet nå, om de har ambisjoner om å avslutte denne sesongen sterkt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev dette på Arsenal Norwaygruppen(på FB) nylig;

"Jeg ser egentlig bare to måter Wenger kan få en verdig avslutning på Arsenalkarrieren sin.

1. Han og styret går ut med at han gir seg etter denne sesongen og vi kan hylle ham i sesonginnspurten(med egentlig kun æren å spille for i serien) og vi kan gj
øre et skikkelig forsøk på EL og dermed mulig CL neste sesong om vi klarer det kunststykket å ta EL-troféet hjem.

2. Wenger tar en siste sesong(går ut kontraktstiden) men det blir avklart før sesongen starter at det er hans siste. Arvtakeren blir funnet og får fungere som observatør sesongen 2018/2019. Vi kan bruke sesongen til å hylle Wenger for det han har gjort for klubben, men alle vet at det blir hans siste. Han kan legge grunnlaget for sin arvtaker. Kanskje får vi også muligheten til å ta hjem en cup eller to.

Hvis Wenger og styret derimot holder det hemmelig og/eller at han forlenger er jeg stygt redd hans renommé fort kan bli svekket. Supporterne vil bli mer og mer splittet og det vil kun bli verre.

Hvis de nå går ut og sier at dette blir hans siste sesong kan det også være at spillerne tar tak i seg selv og presterer bedre de siste seriekampene og kanskje det er nok til å løfte oss til EL-seier."

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

For meg er vi forbi de glorifiserings stadiene at kun alternativ 1 av de nevnte er egentlig vurderingsbart. Men jeg frykter aldeles at alternativ 2 skjer, pga ett handlingslammet styre. Jeg kan ikke se en eneste god grunn for at Wenger skal få lov til å ta ennå en sesong. Frykten for endring i denne klubben er skremmende.

Link to comment
Share on other sites

@Bergkampboy og Simbad

 

Jeg har ingen problemer med å forstå grunnlaget for alternativ C (Bergkampboy) og alternativene 1 og 2 (Simbad), og hadde det som blir skissert skjedd for nøyaktig ett år siden så hadde jeg trodd på de, men pr dato så tviler jeg på at de er noen gode løsninger og jeg skal prøve å forklare hvorfor jeg mener dette.

 

Først hvorfor dette kunne fungert for ett år siden. Wenger var da i siste del av en kontrakt, selv om det allerede da var en del påtrykk om at han ikke skulle tegne en ny kontrakt så hadde han tilsynelatende full backing fra klubbens organer. Hadde Wenger da selv bestemt at dette ville være hans siste sesong så var det han som hadde kontroll på avslutningen av hans karriere i klubben. Det kunne også fungert hvis Wenger selv da bestemte seg for å ta ett år til for at klubben skulle få tid til å finne en erstatter.

 

Problemet hvis dette scenariet skjer nå er at det vil skje etter påtrykk fra klubbens ledelse, Wenger vil i praksis sitte på "oppsigelse". Han vil sannsynligvis sitte som en vingeklippet frontfigur og det tror jeg ikke vil fungere for noen parter. Wenger er vant med å ha nærmest uinnskrenket makt, det å bli sittende under "overvåkning" av andre gjennom en hel sesong vil ikke fungere for han.

Wenger har heller ikke vist noen tegn på å ha andre ideer rent sportslig/taktisk så jeg ser ingen grunn til at dette skal endre seg det kommende året.

Det å tro at en annonsering av at Wenger blir værende ut kontrakten, men da er det slutt, skal føre til at spillergruppen skal gjennomgå en forvandling når det gjelder tillit til Wenger er på grensen til naivt.

Det at det annonseres at Wenger skal stå ut kontrakten og en erstatter blir funnet som skal fungere som en "observatør" sesongen 2018/19 det er drømmetenkning.

 

Fot å ta aktuelle scenarioer raskt så er de:

 

1. Wenger går snarest mulig, blir erstatter av en permanent eller midlertidig manager. Etter min mening den beste løsningen for de fleste (alle?) parter..

2. Wenger og klubben blir enige om at han avslutter sitt virke til sommeren. Dette annonseres snarlig. Etter min mening ikke den beste løsningen. Men den beste av de dårlige løsningene.

3. Wenger og klubben blir enige om at han avslutter sitt virke til sommeren, men dette annonseres ikke før ved sesongslutt. En dårllig løsning.

4. Wenger står ut kontraktstiden. Det skjer ingen endringer. Kanskje den beste løsningen for Wenger, men ikke for klubben/fansen.

5. Wenger står ut kontraktstiden, men med et betydelig mindre ansvar enn han har nå. Dette er kanskje litt bedre for klubben enn alternativ 4 men fungerer ikke for Wenger.

 

Link to comment
Share on other sites

@Polljen

Joda, jeg kan være enig i at ditt alternativ 1 kanskje er den beste løsningen for klubben(og for en del supportere), men det er også den løsningen jeg har minst tro på vil skje. Grunnen til det er nettopp at styret er så handlingslammet som de er og at eier som sagt gir totalt f.

 

Personlig mener jeg fortsatt at Wenger burde begynt prosessen med å gi seg allerede etter den første av de tre FA-cuppokalene de siste årene.

 

Med 'observatør' mener jeg en manager som vet han får jobben, men får en sesong på 'sidelinjen' til å se hva han mener trengs av nye spillere og idéer og kan tegne seg et bilde av hva som trengs å jobbe med. Ikke at han skal ha noe som helst makt den sesongen. Spørsmålet er om det finnes noen managere der ute som vil være interessert i en slik løsning.

Link to comment
Share on other sites

@ Simbad

 

Jeg ser hva du mener og det er mulig at dette reelt sett ville være den beste løsningen.

 

Jeg har også bedt Wenger om å gi seg (frivillig) i flere sesonger. Jeg jeg var sterk motstander av de to siste kontraktsforlengelsene.

 

Jeg deler ditt syn når det gjelder eier/styre.

 

Men uansett hvor mye jeg vrir og vender på mulige løsninger, så finner jeg ingen gode løsninger der Wenger forblir i Arsenal (dette gjelder også muligheten for å bli sparket oppover til styrerommet)

Link to comment
Share on other sites

@Polljen:

 

<<Men uansett hvor mye jeg vrir og vender på mulige løsninger, så finner jeg ingen gode løsninger der Wenger forblir i Arsenal (dette gjelder også muligheten for å bli sparket oppover til styrerommet)>>

 

Dette er jeg veldig enig i. Vi kan ikke ha ham vandrende i gangene som en 'syvende far i huset'. Wenger har dessverre gjort sitt og virker verken å ha sulten eller ferdighetene til å bli værende som Arsenalmanager. Det eneste som jeg tror gjør at han fortsatt tror han kan er staheten hans.

Link to comment
Share on other sites

For å komme med en banal analogi/metafor vedrørende Wengers avskjed fra Arsenal, så vil jeg sammenligne det med å dra av et plaster som sitter på en hårete kroppsdel.

Man kan gjøre det raskt og smertefullt, men smerten gir seg fort. Eller man kan dra av plasteret sakte men sikkert, men samtidig så vil smerteperioden også forlenges.

Link to comment
Share on other sites

For å komme med en banal analogi/metafor vedrørende Wengers avskjed fra Arsenal, så vil jeg sammenligne det med å dra av et plaster som sitter på en hårete kroppsdel.

Man kan gjøre det raskt og smertefullt, men smerten gir seg fort. Eller man kan dra av plasteret sakte men sikkert, men samtidig så vil smerteperioden også forlenges.

Gå hjem og prøv på pungen Per. Det vil gi et riktig bilde.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Latterlig at vi som eneste klubb i verden, skal la en som vant seriegull med oss for nesten 15 år siden ,så skal la han få lov til å kjøre klubben i grøften Idag. I alle andre klubber ville han vært ferdig, lenge før det hadde gått så langt som dette. Vi ser ut til å senke ambisjonsnivået som klubb , i takt med wengers manager nivå.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...