Jump to content

Peter Hill-Wood


#10

Recommended Posts

I et interessant intervju med Peter Hill-Wood sier han blant annet at Wenger har godt over £50 mill. å bruke om han vil...

 

http://sport.telegraph.co.uk/sport/main.jh...06/ixfooty.html

 

Han sier videre at han ikke synes det var riktig å forfølge Chelskij i Colegate-saken.

 

Uansett er det betryggende å vite at midlene er der, og heldigvis, vil jeg si, at Wenger ikke er mannen som skusler det bort.

 

Får bare håpe han finner noe spennende han liker snart.

Link to comment
Share on other sites

Vi får se om Wenger har noen i sikte når vi går inn i januar og transfervinduet åpner. Tidligere har han jo klart å holde det ganske hemmelig før overgangen er i boks. Nå virker det mer som om presset på ham er veldig mye større enn før med tanke på å få til en overgang. Feks vil ikke Henry skrive under noen kontrakt før etter sesongen, og alle supporterne er veldig "keen" på å få inn en ny spiller som kan forsterke laget. Jeg håper bare han ikke hastekjøper og ender med å hente inn en spiller som viser seg å bli et bomkjøp, men at han bruker tida si fram til transfervinduet nå åpner og gir oss en overraskelseovergang, som ingen ville drømt om å spå på forhånd, eller henter inn en spiller vi vet han har vært ute etter tidligere.

 

Etter det Peter Hill-Wood sier skulle ikke midlene for et kjøp være noe særlig problem, så jeg tror vi kan se optimistisk på at Wenger skaffer oss en forsterkning, om ikke i januar men om ikke så lenge..

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper Wenger bruker de midlene han har til å hente inn en stjernekeeper til jul. Og kanskje en høyreback. Det er det vi trenger nå! Hvis han ikke gjør det så tror jeg at Henry går ut samme dør som Vieira( ;) ), nå som Henry vet at Wenger har penger å bruke på forsterkninger! Wenger må handle!!!!!!!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper Wenger bruker de midlene han har til å hente inn en stjernekeeper til jul. Og kanskje en høyreback. Det er det vi trenger nå! Hvis han ikke gjør det så tror jeg at Henry går ut samme dør som Vieira( ;) ), nå som Henry vet at Wenger har penger å bruke på forsterkninger! Wenger må handle!!!!!!!!! :)

22590[/snapback]

 

Helt enig!

Wenger vet at han må handle for å kunne beholde Henry, og det er grunnen til at jeg tror at Ballack kommer til å spille i Arsenal etter neste overgangsvindu! Og forresten så leste jeg en plass at woMan Utd kanskje beholder Keane allikevel og gjør Ballack-jobben kanskje lettere for oss i Arsenal!

 

Som Imerslundinho sier her: Wenger må handle!!

Link to comment
Share on other sites

Guest larsenal

I følge Sky Sports hevder Hill-Wood at han var i undertall i styret når det gjaldt Cole-gate.

 

http://home.skysports.com/list.asp?hlid=31...ts+Blues+furore

 

Må innrømme at jeg er veldig usikker på om det stemmer at han har sagt dette og hva han i så fall er ute etter å oppnå. Sånn jeg ser det virker det som han prøver å rakke ned på de andre styremedlemene med en sånn uttalelse. Er en litt politikeraktiv måte over det hele ved å fremheve seg selv på ved å rakke ned på andre.

 

Er dette en styreformann verdig? Nå er vel jeg av den mening at Hill-Wood fremstår som en galionsfigur, mens det er Dein som trekker i trådene. Dein er vel den som har høstet mest ære i klubben etter at han hentet Wenger og også har oppnådd en viss posisjon i FA.

Mulig Hill-Wood er misunnelig?

Link to comment
Share on other sites

Arsenal chairman: Wenger has big transfer kitty

tribalfootball.com - October 6, 2005

 

Arsenal chairman Peter Hill-Wood says manager Arsene Wenger has a healthy transfer budget.

He told the Telegraph: "We have money in the bank [£63 million] and Wenger can buy if he wants to. But Arsene Wenger is not going to buy players to make up numbers. He wants players who can play in the Champions League and, apart from Hleb, he has not found anyone."

 

Wenger and Arsenal would love to complete a new deal for Theirry Henry, whose contract runs out in 2007, but Hill-Wood said: "We tried to open talks but he wants to wait until the summer."

 

en klasse spiller til i hvert ledd, en av de ballack så hadde vi sikkert blitt ustoppelig!!

 

kan jo ikke bare sitte og ruge på 700 mill heller!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Blir dette enda en ny "klagetråd" eller tråd utelukkende om spillerkjøp, stenger jeg den. Det er plenty nok av sånne fra før.

22682[/snapback]

 

Flytt tråden over til "Klagemuren" da vel... jeg er enig med deg i alt den passer inn der ja.

Link to comment
Share on other sites

Det kan man utmerket godt gjøre hvis ikke de rette spillerne er tilgjengelige. Arsenal kjøper ikke bare for å redusere likviditeten!

22676[/snapback]

 

Det eneste riktige svaret i denne sammenheng. Vi har ikke behov for å kjøpe kun for å kjøpe. Da er talentene gode nok.

Link to comment
Share on other sites

Det er svært betryggende å vite at klubben har så mye penger til rådighet. Betryggende er det også at vi klarer oss ganske så bra uten å ha brukt penger i sommer. Aller mest betryggende er det at det er en så sindig mann som Wenger som akal disponere dem.

Han kommer til å forvalte pengene på best mulig måte ut i fra en plan han har og som alle andre kan gjette seg til og spekulere omkring.

Husk alle sammen hva professoren sa; "stol på meg".

At Henry ikke er i forhandlinger om ny kontrakt er hans måte å argumentere for de gode kjkøp. Og som aå mange andre er min drøm også Ballack.

Men konklusjonen er: Wenger har alt under kontroll og klubben er i januar med i kampen om alle trofeer, håper jeg, som er det sterkeste argumentet for en kvalitetsmessig sterk innflytting på ny stadion.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

http://www.dailystar.co.uk/football/view/220217/Arsenal-in-no-hurry-over-Robin-van-Persie/

 

Jeg er litt usikker på hva som irriterte meg mest på morningen i dag. At vi er avventende angående ny kontrakt til RvP eller at Mr. Chairman er ute å snøvler i pressen igjen.

 

Jeg tror jeg velger snøvlingen. Jeg skulle likt å vite:

1. Hva Daily Star har som pressmiddel som gjør DHW så utolig snakkesalig kun til dem.

2. Hva i himmelens navn en eller flere kvinnlige ansatte i Daily Star gjør med mannen, eller er det ..... hrmf.

 

Uansett. Enn så diskutabelt det langt på vei er å overlate iniativet i forhandlingene til spilleren, er det ennå verre å lekke til pressen at en gjør det. På denne måten skaper en bare negativt fokus, usikkerhet og unødvendig press på klubben og de som skal prestere for klubben (Wenger & Co). Dette er ikke første gangen, og det blir heller ikke siste.

 

Hill-Wood navnet er et begrep i Arsenals historie, men slik Arsenals siste Hill-Wood opptrer i offentligheten nå er han rett og slett en belastning for klubben. Enten det er som møteleder i AGM eller som superstjerne i Daily Star. Legendarisk navn eller ikke, nok må vere nok. Han må avskiltes og gis kjøreforbud øyeblikkelig, og la oss heller minnes han for han beste bidrag til klubben - da han solgte mesteparten av akjene sine til David Dein med kommentaren "han er gal som investerer pengene sine i klubben, det er død kapital". Noe i den retning i alle fall, og som også forteller deg det du strengt tatt trenger å vite for å forstå hvem som har skapt det moderne Arsenal (med unntak av at den nye adressen ble 75 Drayton Park og ikke noe annet, den får Danny Fizman få).

 

Hey, Stanley!! Det er en tid for alt, også den godeste PHW.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nå er jeg virkelig ikke en fan av Peter Hill-Wood og mener at han i kontrast med bestefar og sin far er milevis unna, men ønsker allikevel ikke at mannen skal daue.

 

Han hadde visstnok et hjerteinfart i går så forhåpentligvis overlever han, men samtidig innser at han ikke har "tid" til å drive med ting rundt klubben og grunnet helsa gir seg. Hadde vært det beste scenarioet i mine øyne.

 

Peter Hill-Wood taken ill

 

God bedring for både deg og Arsenal F.C.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Da er Hill-Wood ferdig i Arsenal.

 

tim payton@timpayton 4m

Best Wishes to Peter Hill-Wood, standing down as Arsenal Chairman. He and his family served the club for generations

 

tim payton@timpayton 3m

Sir Chips Keswick, replacing Peter-Hill Wood as Arsenal Chairman, is a sprightly 74 in age.

 

Må si jeg er utrolig skuffet over at ikke en mann som Bob Wilson med fotballerfaring og glødende entusiasme for Arsenal blir valgt inn fremfor Hill-Wood. Keswick er vel ikke akkurat utifra hva jeg har fått med meg en kar som ånder for fotballen.

 

Eier dog visstnok ufattelige 0,032% av aksjemajoriteten i Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

En æra er over. Tre generasjoner Hill-Wood har hatt styreformannsvervet i Arsenal sammenhengende siden 1927. Det skulle bli noe sånt som 86 år! Har ingen formening om Chips, og heller ikke om Bob Wilsons eventuelle evner som styreformann, men fotballerfaring er vel kanskje ikke det viktigste å ha på CV'en for et slikt verv?

Link to comment
Share on other sites

Takk til Hill-Wood og synd å se ham gå. Men det er forståelig. Klubben trengte dog fornyelse og utifra cven til Chips, selv om han bare er en fem år yngre, har han bra med erfaring som leder. Forhåpentligvis kan han være med å føre klubben til nye høyder.

Link to comment
Share on other sites

En æra er over. Tre generasjoner Hill-Wood har hatt styreformannsvervet i Arsenal sammenhengende siden 1927. Det skulle bli noe sånt som 86 år! Har ingen formening om Chips, og heller ikke om Bob Wilsons eventuelle evner som styreformann, men fotballerfaring er vel kanskje ikke det viktigste å ha på CV'en for et slikt verv?

 

Er vel neppe noe som veier tyngst når man ansetter en person i den stillingen, men i mine øyne så burde det sitte et par karer på styret med fotballerfaring annet enn en bøling med turnipser som aldri har sparket en ball i sitt liv eller vunnet noe på gressmatta som kan snakke imot disse karene når de vedtar endringer o.l.

 

Lurer på om muligens David Dein kunne vært aktuell for klubben nå som PHW er borte forøvrig?

Link to comment
Share on other sites

Takk til Samuel, Dennis og Peter. En era er over. Kanskje litt på overtid selv om du har et navn det oser Arsenal av. De siste årene har ikke det vært sprekt med deg Peter, men jeg håper du kommer til hektene og får noen fine år fremover.

 

Velkommen Chippendale. Noen få år yngre og sansynligvis litt mindre senil, unnskyld språket. Forøvrig er neppe noe endret. Det ville i tilfelle overraske meg.

Link to comment
Share on other sites

Dette skal du ikke kimse av Stefan. 0,032 prosent av Arsenal er nok verdt en anseelig sum.

 

Er 20 aksjer så ved en verdi på £16,250 tilsvarer £325000. Dagens valutakurs tilsa at £1 var 8,99 NKR så en verdi på rundt 2,9 millioner kr.

 

Er ikke så altfor ille det nei, men i motsetning til Kroenke sine 66% og Usmanov sine 29,9% så er det rimelig lite. Særlig når sistnevnte ikke engang har blitt invitert inn i styret. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...