Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

begge klubber virker skjøre rent mentalt. Lite vinnerkultur å spore... hvem som er verst kan diskuteres. En ting spurs har vært bedre på er innsats. De løper mye mer enn Arsenal, som virker å slite med å mobilisere. Så det er kanskje ikke helt galt å si at Spurs svikter fordi de ikke er gode nok, mens Arsenal svikter fordi de har for dårlige holdninger? Og mens dette har vært spurs beste PL-sesong ever, er dette en katastrofesesong for oss; bak spurs for første gang på over 20 år, og ikke vinne ligaen i en sesong der mulighetene var bedre enn på mer enn 10 år...

 

Det kan nok virke noe merkelig på en del supportere at enkelte av oss er så misfornøyde når vi tross alt er topp fire - er nesten sikre på å ta tredjeplass og med hell så kan vi bli nr to til slutt.

Men som du nevner dette er sesongen der alle de andre "topplagene" svikter og da svikter vi også når vi i det minste burde vært med å kjempe om ligatittelen til siste slutt. Så kan man selvsagt også denne sesongen slenge ut "skadekortet" for å forklare problemene, men Arsenal har ikke direkte imponert ettersom skadesituasjonen har bedret seg utover våren (pluss at vi er ikke alene om å ha skadeproblemer).

 

Jeg er overbevist om av vi selv med årets tropp burde være gode nok til å ta PL-tittelen når lag som Chelsea og City sviktet, men det er noe galt først og fremst med mentaliteten i Arsenallaget denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo denne mentaliteten Wenger gang på gang fnyser av at blir satt spørsmål ved?! Ifølge han har vi ikke problemer ;)

Du må ikke glemme at han snakker like mye til laget sitt når han blir intervjuet. Der skal han prøve å framheve det positive. Kritikk håper jeg han tar på kammerset.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig ikke noe katastrofe selv om vi skulle havne på 4. Men sett i lys av dårlig spilleflyt og innsats mesteparten av sesongen mener jeg vi lett kan være skuffa.

Hvis United vinner siste to, City vinner siste og vi taper siste blir det femte, ikke fjerde. Grøss!
Link to comment
Share on other sites

---

 

nettopp! Men det skal jo litt til for at Arsenal mister CL-plassen. Vinner ManU de to siste? West Ham borte er jo ingen enkel kamp. Og er det gitt at ManC vinner den siste kampen?

Lite hadde frydet meg mer enn å se Pep spille Europa Liga neste sesong! Selv om jeg har et litt pest eller kolera-forhold til hvem av dem som tar fjerdeplassen. Ser bare for meg at det kunne satt en liten brems i kjøpefesten City, noe som hadde passet meg fint?

Link to comment
Share on other sites

Lite hadde frydet meg mer enn å se Pep spille Europa Liga neste sesong! Selv om jeg har et litt pest eller kolera-forhold til hvem av dem som tar fjerdeplassen. Ser bare for meg at det kunne satt en liten brems i kjøpefesten City, noe som hadde passet meg fint

En fjerdeplass betyr ikke nødvendigvis plass i gruppespillet selv om en er fra Manchester ;D

 

City På femteplass og EL-spill

United taper kvalliken med portugiseren på benken.....

 

Det er jo lov til å drømme :gimme:

Link to comment
Share on other sites

da ble det minst fjerdeplass. Trenger bare ett poeng mot Villa for å sikre tredjeplassen, og dersom Arsenal vinner og Spurs taper mot Newcastle blir det St.Totteringsday i år også...

 

Jeg håper virkelig på St. Totteringhams Day jeg også, men egentlig er det viktigste å klare minst tredjeplass for å slippe kvalikkamper til CL. Det er veldig forstyrrende spesielt med hensyn til at mange spillere kommer sent tilbake fra EM.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så rart at Guardiola er en så dyktig manager. For hver gang han snakker til laget sitt, så blir det jo en Pep-talk!

 

Merkelig at ingen har kommentert på denne tørrfisken her :gimme:

 

+1 for den!

Link to comment
Share on other sites

 

Merkelig at ingen har kommentert på denne tørrfisken her :gimme:

 

+1 for den!

 

Jepp. Det er merkelig og skuffende. Nesten like skuffende som at Sunderland grisebanker Everton nå, noe som medfører at Newcastle har rykket ned før de møter Tottenham i siste serierunde. Et annet navn for Tottenham er jo som kjent Spursy, så de klarer nok å tape for Newcastle allikevel og vi får mulighet til havne foran dem igjen. Slik vi alltid gjør!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

satt og forsøkte å se på Spurs mot Leverkusen på tirsdag, men akkurat som Wenger, så sovnet jeg! For en kjedelig klubb Tottenham er, ganske sterk kontrast til Arsenal sin forestilling dagen etter. Kanskje vi burde endre navnet på denne tråden til "Lets all sleep at Tottenham"? ;)

Link to comment
Share on other sites

En relativt god dag i dag.

 

Tottene taper poeng, ManUre taper poeng, Pool lekker bak selv om CP lekker enda mer (pr. første omgang når jeg skriver dette), "skåret i gleden" er at City tok tilbake tabell-ledelsen og gikk fra å være ett plussmål foran oss til å være to plussmål foran oss.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...