Jump to content

2018.01.20 Crystal Palace (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 crystalpalace.png?itok=XbESG-6i Crystal Palace


Lørdag 20. januar 2018, 16:00. Emirates Stadium


Premier League - 24. serierunde


Kampen sendes IKKE direkte på TV2 Sport Premium,


men sendes i opptak på TV2 Sport Premium 2 kl 18:15.




Når det gjelder skadesituasjonen så har det ikke kommet noen oppdateringer når jeg starter denne tråden, så jeg bruker oppdateringene i forkant av Bournemouthkampen som grunnlag for tilgjengelige spillere.


Kolasinac satt på benken sist helg og jeg antar at han er klar.


Koscielny ble sett på som sannsynlig klar til denne helgen.


Monreal ble vurdert som tidligst klar til denne helgen, jeg antar at han er usikker.


Özil var 50/50 foran kampen sist helg, jeg antar at han kan bli klar.


Giroud var sist helg antatt å være ute to uker til.



I tillegg til de som er på skadelisten så antar jeg at Walcott har forlatt klubben (offisielt) innen lørdag og at den sannsynlige overgangen til Sanchez gjør at han er uaktuell.



Vi møter på lørdag Crystal Palace som har hatt gode resultater siden de tapte for oss på Selhurst Park i romjulen. CP blir ikke noen walk over på lørdag så her må det mer enn full skjerping til for å ta tre poeng.



I mitt forslag til lag så forventer jeg et styrket forsvar, der både Kos og Kolasinac starter. Jeg håper at Özil er klar til kampen og jeg har et ønske som ikke går i oppfyllelse om at vi får inn en unggutt på kant i denne kampen.



Mitt håpefulle forslag til lag (tre etoppere)



Cech


Kos - Mustafi - Kolasinac


Bellerin - Wilshere - Xhaka - Maitland-Niles


Özil Nelson


Lacazette




Eller med en firebackslinje



Cech


Bellerin/Debuchy - Kos - Mustafi - Kolasinac


Wilshere - Xhaka


Ramsey - Özil - Maitland-Niles/Nelson


Lacazette

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Oppdatering av skade/sykdomssituasjonen:

 

Kos og Monreal er antatt tilbake til kampen på lørdag. Özil er kanskje tilbake. Maitland-Niles har slitt med influensa de siste dagene og er usikker. Giroud er en uke unna å være klar.

Link to comment
Share on other sites

Cech

Bellerin, Mustafi, Kos, Monreal

Elneny, Wilshere, Xhaka

Özil, Iwobi

Lacazette

 

Jeg antar at dette er formasjonen. Mot normalt så gir ikke Arsenal noen direkte formasjonsoppstilling via twitter (det normale bildet er erstattet med et som er i en format denne forumleverandøren ikke aksepterer), men bare legger ut en lang liste med navn.

 

reserver: Ospina, Per, Kilasinac, Chambers, Maitland-NIles, Nelson og Nketiah.

 

Det er verdt å merke seg at Welbeck ikke er i troppen. Jeg vet ikke om dette skyldes skade/sykdom eller om ryktene om Besiktas er reelle.

Link to comment
Share on other sites

Verdens gråeste midtbanespiller starter. Ville heller hatt Niles der for å si det slik. Iwobi mener jeg heller ikke har gjort seg fortjent til å starte pdd. Kolasinac er jo virkelig helt ute i kulden for tida. Monreal har vært ute en god stund, men går rett inn på laget.

 

Utrolig at Wenger fortsetter å stille med spillere som er såpass ute av form.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Iwobi så er jeg enig. Jeg mener både Maitland-Niles og Nelson hadde vært å foretrekke fremfor Iwobi.

 

Når det gjelder Monreal v Kolasinac så er jeg mer usikker. Begge de to har vært ute en stund. Kolasinac var på benken i siste kamp, men hvem av den som er "minst skadet" akkurat nå er et spørmålstegn. Kolasinac hadde også før skaden en liten nedtur på banen og Monreal var faktisk relativt bra som venstre stopper før skaden.

Jeg ser egentlig ikke dramatikken i om det er Monreal eller Kolasinac som blir foretrukket på backen, ut fra det som er vist tidligere i sesongen så er det ingen av de som er SÅ mye bedre enn den andre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...