Jump to content

2018.01.10 Chelsea (B) Carabao Cup


Polljen

Recommended Posts

Chelsea chelsea.png?itok=Seh-ADW2 arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Onsdag 10. januar 2018, 21:00. Stamford Bridge


Carabao Cup - Semifinale 1. av 2 kamper


Kampen vises direkte på Viasat 4




I utgangspunktet så ville jeg i hovedsak foreslått det samme laget som vi brukte mot Nottingham Forrest i FA-cupen, men det laget var jo en ren og skjer parodi da de ble slått ut i FA-cupens tredje runde.


Det andre alternativet er å stille med et meget forsterket lag i denne semifinalen i "Mikke Mus Cupen" på Brua.



Problemet slik jeg ser det er at vi ikke ha så mye mer å sette inn på defensivt på onsdag. Kanskje er en eller flere av våre skadde stoppere noenlunde friske til den kampen, men er denne turneringen så viktig at vi bør risikere eventuelt "nyfriske" spillere i forkant av PL-kampen borte mot Bournemouth på søndag? Offensivt så bør Walcott ut av startopptstillingen og gjerne også ut av benken, det er en eller to til som heller ikke burde få starte.



For meg så betyr denne turneringen null og niks, og hadde det vært et "dårligere" lag vi skulle spille mot så hadde jeg utvilsomt valgt å starte med samme lag som i dag, men så er det prestisjen i det å spille mot Chelsea og det faktum at vi har hatt bra kontroll på de denne sesongen (og i forrige sesongs cupfinale).



Jeg er meget usikker på hvilket lag vi bør stille, det eneste jeg er helt sikker på er at vi bør "herme" etter dagens motstander Nottingham og stille med en "caretaker-manager" (d.v.s. en caretaker hentet utenfra).



Mitt forslag til lag:


Ospina


? - ? - ? - ?


? - ?


? -? -?


?




Link to comment
Share on other sites

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Mer eller mindre enig med laget til Simbad, vi har hvilt spillere i EL, er ute av FA-cupen. Skal møte en av de dårligste i neste runde i EL, spillerne tåler to kamper mot Chelsea, så håper vi på en revansj fra det forsmedelige tapet i finalen i 2007.

 

Wenger har hatt god kontroll på Conte, har vel ikke tapt mot han enda.. ?

Link to comment
Share on other sites

Shitty vant sin første av to mot Bristol bare såvidt. Blir spennende å se om Bristol er enda bedre hjemme, men det blir nok Shitty som går til finalen.

 

Så er spørsmålet om vi klarer å slå Chelskij over to kamper. Vi har en ok statistikk mot Chelskij(nå med Conte) de seneste årene og vi vil ikke være ute av det selv om vi skulle gå på et tap på brua.

 

Selvfølgelig hadde det gøyeste vært å vinne begge kampene, men det gjenstår å se om vi klarer det.

 

Uansett, siden vi røyk ut av 'Vår egen cup' bør vi satse litt på denne(Wenger har fortsatt ikke vunnet den). Derfor vil jeg ha så å si toppet lag i begge oppgjørene, kanskje med et par innspill fra et par som har gjort det bra i det siste (tenker spesielt på Niles). Bellerin har jeg ment fortjener et par kamper på benken etter den siste tidens prestasjoner, og Debuchy har vært god/ok i det siste og fortjener en sjanse. Hadde Dat Guy vært mer stabil foran mål ville jeg valgt å starte med ham framfor Sanchez.

 

Nå leser jeg dog at Kos er en 'major doubt' og at Mustafi skal gjennom en fitness test for å se om han er klar. Blir han klar vil jeg ha Mustafi og Chambers i midtforsvaret med Coq som anker foran dem. Blir han ikke klar kan jeg se for meg Debuchy inn som stopper og Bellerin som back.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har full forståelse for at noen ønsker å prioritere opp Liga-cupen etter fiaskoen på søndag.

 

Personlig så har jeg i mange år vært klar på at denne turneringen for meg kun er en grei mulighet for reservene og unggutta. Siden jeg har vært så pass negativ til "Mikke Mus Cupen" over lenger tid, så velger jeg å være så pass konsekvent at jeg ikke ønsker å prioritere den opp denne sesongen.

 

Hvis det er en turnering jeg ønsker at vi skal ta noe mer seriøst enn ved sesongens start så er det EL. Det å vinne den turneringen er kanskje vår "letteste" vei frem til neste sesongs CL.

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi skal selvfølgelig også satse på EL, men nå er det kun to harde kamper mot Chelskij og evt(mest sannsynlig Shitty) en finale igjen av Mikke Muscupen. Som sagt er dette en cup Wenger aldri har vunnet før, så hvorfor ikke bare kjøre på? I EL er det Östersund vi møter og der burde det være mulig å gå videre med et noe mer redusert lag over to kamper enn mot Chelskij nå.

Link to comment
Share on other sites

Kampen mot Chelsea i kveld er en av de kampene der det nye VAR-systemet blir testet. VAR (Video Assistant Referee) ble for første gang i England testet ut i FA-cupkampen mellom Brighton&Howe og Crytal Palace på mandag.

 

Alle stadioner som pr i dag blir brukt i Premier League er utrustet med det nødvendige utstyret for å kjøre VAR, men det er slik jeg forstår det mange klubber i Championship som ikke har dette systemet installert.

 

VAR kan brukes i fire potensielt omdiskuterte situasjoner:

- Mål

- Straffesparksituasjoner (både situasjoner der dommeren blåser straffe og også situasjoner der dommeren i utgangspunktet ikke vil dømme straffe)

- Direkte røde kort

- Situasjoner der dommeren straffer feil spiller (gule/røde kort-situasjoner)

 

Hvordan fungerer VAR i praksis:

- Der dommeren er i tvil så kan han be om at systemet blir brukt for å ta en avgjørelse. Men det er viktig å ha klart for seg at det kun er dommeren som kan be om denne hjelpen. Hvis en dommer er sikker på at han har tatt en korrekt avgjørelse så er det ingen krav om at denne avgjørelsen blir etterprøvd av VAR.

- Hvis dommeren ønsker hjelp av VAR, så blir ønsket om "Hjelp" sendt til en dommere som ikke er på stadion. Alle overføring av video fra banen blir sendt til Premier Leagues Film Hovedkvarter i Uxbridge. Den eksterne dommeren vil ha tilgang til videostrømmen fra alle tilgjengelige vinkler, samt signalene fra "Mål-systemet" som allerede har vært i bruk en stund. Den eksterne dommeren vil IKKE ha tilgang til TV-sendingene som går ut til menigmann der TV-selskapene selv sender utallige repriser fra situasjonene, dette for å unngå at den eksterne dommeren blir påvirket av TV-selskapenes vinkling/vurdering av situasjonen.

Hvis VAR hadde vert aktivt i kampen mot WBA så er sannsynligheten stor for at straffesparket som kom av handsen til Chambers hadde blitt omgjort. Denne siste påstanden kommer jeg med p.g.a. uttalelser som har kommet fra dommersjefen i FA/Premier League. Ifølge dommersjefen så har Mike Dean, etter å ha sett tv-bildene, selv innrømmet at denne avgjørelsen kan ha vært feil.

 

VAR vil foreløpig ikke bli brukt i situasjoner som offside, frispark utenfor sekstenmeter o.l.

Link to comment
Share on other sites

Helt på tryne at Iwobi (en av de svakeste i sist kamp) spiller her.

 

Ellers er det bare semi godt lag, hvorfor ikke bare stille b lag og ferdig med det istedenfor den suppa her? Aksepterer lett at man nedprioriterer Mikki mus. Men nå utsetter man feks lacazette, og da med mye skit bak seg.

Link to comment
Share on other sites

Bra lag, noe jeg etterlyste i et innlegg innledningsvis i tråden.

Kan tilføye at sesongen er på mange områder over for vår del. Topp 4 blir fjernere og fjernere for hver kamp og vi er ute av FA-cupen. En seier i ligacupen er en opptur uansett hvor Mikke Mus man anser den å være. Se på United-fansen i fjor og Mourinho som bygget spillerne og laget opp etter å ha vunnet et trofè, gjorde en for deres del en god avslutning på sesongen. Han vant mye på det, til tross for hvor lavt man setter denne cupen. Se på City som er med og sloss på alle arenaer, spiller blant andre De Bruyne i 90 minutter som har spilt mye de siste i tillegg måtte av banen mot Crystal Palace med skinne etter en hard takling. De vil vinne. De vil vinne alt. Det er rett innstilling. Vi snakker om at Arsenal og Wenger ikke har vinnerinnstilling-/mentalitet og samtidig ønsker man å kaste vekk muligheten vi har i en semifinale, spesielt må jeg gjenta meg selv, vi har mye mindre å spille for enn f.eks City. Jeg synes det er rart.
Vi har ikke et så tøft program igjen nå. Gun on!

Link to comment
Share on other sites

Vår nye greske midtstopper som etter ryktene skal på utlån, har fått plass på benken

Spiller han ikveld kan han ikke lånes ut leste jeg. Så han er vel direkte vår nye forsvarer

 

Forøvrig: faen ta «ikke lov å le» på vgtv. Konstantianus er første tanke hver gang jeg leser grekerens navn ?

Link to comment
Share on other sites

Spiller han ikveld kan han ikke lånes ut leste jeg. Så han er vel direkte vår nye forsvarer

Det kan kanskje stemme det. Der er vel en eller annen regel om at men ikke kan spille for mer enn to klubber i løpet av en sesong.

 

 

"Players may be registered for a maximum of three clubs during the period from 1 July until 30 June of the following year. During this period, the player is only eligible to play in Official Matches for two clubs."

Link to comment
Share on other sites

Spennende. Avhengige av at unggutta i forsvar bretter opp ermene og leverer som menn idag.

 

Forøvrig:

 

Antall skader på potensielle spillere i startoppstilling Arsenal : 6

Antall skader på potensielle spillere i startoppstilling Chelsea: 0

Og det når vi har spart spillere i Europa hele høsten... forstå det den som kan. Må være noe helt galt ned regimet

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...