Jump to content

2017.05.16 Sunderland (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 sunderland.png?2016-2017 Sunderland


Tirsdag 16. mai 2017, 20:45. Emirates Stadium


Premier League


Dette er kamp nr 37 for Arsenal, og er vår siste "hengekamp".


Kampen vises IKKE direkte på TV2 Sport Premium / Sumo, men blir sendt i opptak kl. 23:00 på TV2 Sport Premium 2


PS!!!!! Endringer i sendeskjema. kampen BLIR vist direkte på TV2 Sport Premium / Sumo





Vi møter ligaens bunnlag som for lengst er klare for nedrykk og dette burde være grunn nok til å forvente en lett seier. Men det eneste Sunderland har å spille for er æren og man skal ikke undervurdere akkurat det punktet. Jeg forventer tre Arsenalpoeng, men jeg forventer ikke at det blir en lett seier.



Når det gjelder laguttaket så vil jeg gjøre noen endringer fra lørdagens kamp mot Stoke.


Jeg velger å la Ramsey erstatte Coquelin. Jeg har fremdeles sansen for Coq, men for meg så er han en defensiv spiller og når han nærmest blir brukt som en "boks til boks"-spiller så har vi bedre alternativer å ta av. Pr. i dag er Xhaka den ubestridte eneren på midtbanen og det betyr at Coq må ut på benken.


Alexis fikk seg en liten (?) trøkk mot Stoke, og i skrivende stund vet jeg ikke hva dette betyr for de kommende kampene, men uansett så ville jeg ha valgt å hvile han i denne kampen siden vi nok møter tøffere motstand til helgen.


Ideelt sett så ville jeg latt Lucas Perez tatt plassen til Alexis mot Sunderland, men Lucas virker å være "persona non grata" i dette Arsenallaget så jeg velger Welbeck i denne rollen og lar Giroud få prøve seg på topp i denne kampen også.





Cech


Mustafi- Koscielny - Holding


Bellerin - Monreal


Ramsey - Xhaka


Özil - Giroud - Welbeck

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noen store problemer med dette laget. Mot en bedre motstander så hadde jeg foretrukket Welbeck på topp, men ellers så er det lite jeg ville forandret på med utgangspunkt i skadde spillere (og en spiller som er "uønsket" fra ledelsen sin side).
Som nevnt tidligere så ville jeg foretrukket å hvile Alexis i denne kampen, med tanke på helgens kamp mot Everton.

Link to comment
Share on other sites

Da forventer jeg vi seler Lucas til sommeren. Har trent i forkant av 3 kamper nå men blir ikke brukt. Begynner å bli noen slike spillere for Wenger nå, som presterer i kamper men som ikke får muligheten.

 

Ellers vinner vi jo selvsagt idag, men det hjelper veldig veldig lite.

Link to comment
Share on other sites

Ellers vinner vi jo selvsagt idag, men det hjelper veldig veldig lite.

 

Jeg er også relativt sikker på at topp fire løpet er over, MEN.......

 

Når jeg skriver et stort MEN, så går det ikke på realisme men på følelser.

For ett år og en dag siden så satt jeg på Emirates da vi møtte Villa i siste kamp. Mot et allerede nedrykket Villa så forventet vi seier (som vi fikk), men det var ikke der spenningen lå. Tottene lå foran oss på tabellen og hadde i utgangspunktet en like "enkel" oppgave oppe i nord mot et annet allerede nedrykket lag. Med ett poeng og en mye bedre målforskjell så ville Tottene ta andreplassen.

 

Stemningen på Emirates steg for hvert Arsenalmål som kom (endte 4-0), men den steg enda mer for hvert mål Newcastle bøtta inn mot Tottene (endte 5-1) og vi dro fra Emirates som det beste topp fire laget den sesongen (Leicester vant ligaen suverent, men det skal mer til å komme inn under betegnelse "et topp fire lag").

 

Rent teoretisk så kan det samme skje på søndag 21. mai. Liverpool kan "drite" seg ut hjemme mot Middlesborough. Sannsynligheten for det er liten, men den er der. Vinner vi våre to siste så holder det ikke med ett poeng for Liverpool mot Boro, de må ta alle tre!

Nå har vi for såvidt også en mulighet til å ta igjen City, som også spiller hengekamp i dag mot West Brom (men jeg tror City tar tredjeplassen i årets liga)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...