Jump to content

2017.05.13 Stoke CIty (B)


Polljen

Recommended Posts

Stoke City stokecity.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 13. mai 2017, kl 18:30 bet365 Stadium


Premier League, 37. serierunde


(Dette er kamp nr 36 for Arsenal siden laget fremdeles har en "hengekamp" å spille kommende uke))


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




OX måtte byttes ut mot Southampton etter problemer med "hamstringen" og blir nok sannsynligvis ute denne kampen og kanskje flere kamper fremover. Det er så langt intet nytt om "lårproblemene" til Koscielny.



Poengmessig så har Arsenal gjort det bra etter den dårlige forestillingen på White Hart Lane, men det er fremdeles langt igjen til laget rent spillemessig er der de bør/skal være.


For å holde liv i den litt "utopiske" drømmen om en topp fire plassering (og CL-spill) så er dette en kamp vi må vinne (det gjelder forsåvidt resten av kampene denne sesongen). Stoke ligger midt på tabellen og resultatene i de siste kampene er også ganske "middels".



Den bakre treeren gjorde en godkjent forestilling mot Southampton så jeg velger å hvile Koscielny selv om han eventuelt blir kampklar til denne kampen. Utenom OX (som da blir ute med skade) så velger jeg å starte samme laget som mot Southampton.



Mitt lag i sesongens siste bortekamp:


Cech


Holding - Mustafi - Monreal


Bellerin - Gibbs


Ramsey - Xhaka


Özil - Alexis


Welbeck

Link to comment
Share on other sites

Cech

Holding-Mustafi-Monreal

Bellerin - Gibbs

Ramsey-Xhaka

Özil - Lucas

Welbeck

 

Sanchez så utslitt ut mot slutten av kampen mot Soton, selv om han gav alt når ballen var i nærheten. Siden det bare er 3 dager til kampen hjemme mot S'land(etter denne), men 5 dager mellom S'land og Everton føler jeg dette kan være en kamp Alexis gjerne kan starte på benken. Vi trenger ham i toppform mot Everton og ikke minst FA-cupfinalen.

Stoke borte er langt fra enkelt, men jeg føler dette er en bra kamp å la Lucas få sjansen i.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er forsåvidt enig med deg, Simbad, i din analyse, men jeg har null tro på at vi får se Lucas på banen igjen i Arsenaldrakt.

 

For meg så virker det som at Lucas Perez har blitt en "ikke-person" i Wengers Arsenal. Når han er skadet så blir han knapt nok nevnt i skadeoppdateringene, når han er frisk så må andre "nøkkelspillere" slite med skader for at han i det hele tatt skal få sitte på benken.

Når han til slutt slipper til på matta, som innbytter og gjør en god kamp, så blir han likevel forvist til benken i neste kamp og en annen "uteavformspiller" blir foretrukket fra start.

 

Joda, Lucas har også hatt dårlige kamper, men der en ute av form "Wengerfavoritt" til tider synes å ha klippekort fra start, så virker det som at Lucas bare er en "finneringenandrealternativer"-spiller.

 

Jeg er virkelig skuffet over at Lucas har fått så lite tillit denne sesongen, og siden han har blitt så til de grader ignorert av Wengers så har jeg gitt opp å ta han med i mine lagoppstillinger.

 

Hvis Wengers velger å hvile Alexis, så blir han ganske sikker erstattet av Giroud eller Walcott.

Link to comment
Share on other sites

kan nok være lurt å benke Sanchez fra start i denne kampen, så får han heller settes innpå hvis laget sliter. Jeg også er ytterst forundret over at Perez ikke har fått flere sjanser. Synes han slett ikke har gjort seg bort når han først har spilt. Forstår ikke hvorfor Wenger i det hele tatt hentet ham når han ikke har brukt ham mer. Perez er jo en som virkelig kan få til noe konstruktivt, og skape noe ut av lite. Det er jo slike spillere Arsenal har hatt for få av denne sesongen...

Stoke borte er ingen enkel oppgave, og selv om sesongen er over for Stoke vil de nok gi alt foran eget publikum i siste hjemmekamp for sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i laguttaket ditt Simbad, men vi vet jo veldig godt at Lucas ikke starter.:/ Jævlig uheldig at vi henter såpass gode spillere som faktisk presterer når de får sjansen, men så dropper vi de allikevel.

 

 

Satser på en brakseier i dag, Stoke borte er ikke det samme som det var før, så har mer troen nå enn for f.eks 4-5 sesonger siden.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Satser på en brakseier i dag, Stoke borte er ikke det samme som det var før, så har mer troen nå enn for f.eks 4-5 sesonger siden.

 

Mark Hughes sitt Stoke kan vel ikke sammenlignes med Pulis sitt Stoke.

 

Da Pulis styrte så slet vi med en destruktiv motstander som gjorde alt for å ødelegge kampen. Bare noe så enkelt som et innkast tok gjerne ett minutt eller to å få utført der Stoke hadde plassert "håndduk-gutter/jenter" rundt banen for at Stokespilleren skulle få tørket ballen ved hvert et jævla innkast.

 

Men selv om det ikke er Pulis sitt Stoke vi møter, så forventer jeg likevel ikke en enkel kamp.

Link to comment
Share on other sites

Cech

Koscielny, Mustafi, Holding

Bellerin, Coquelin, Xhaka, Monreal

Sanchez, Ozil

Giroud.

 

PS!! Måtte innom Stoke for å finne lagoppstillingen :proud: Twitteransvarlig hos Arsenal har vist sovna :gimme:

 

Reserver: Ospina; Gabriel, Ramsey, Walcott, Iwobi, Welbeck, Elneny.

 

(også hentet fra Stoke sin twitter siden Arsenal totalt har glemt seg)

Link to comment
Share on other sites

Sånn til info er det massive data angrep i hele verden nå. Mange bedrifter, private og instutisjoner er nede. Derfor er det nok litt unntakstilstand i dag. På jobben min som omhandler hele helsevesnet er det total beredskap og tiltak. Så om internett er litt rar idag, så har det nok sine årsaker!

 

Ellers er ikke perez med idag heller, cyber angrep eller ikke :/

Link to comment
Share on other sites

Sånn til info er det massive data angrep i hele verden nå.

Tror ikke dette skyldes cyberangrep ?. 15 minutter på "overtid" kom lagoppstillingen på Arsenal twitterkonto, men sammen med en beklagelse for forsinkelsen ??.

 

Når det gjelder laget så blir det spennende å se hvordan Coq og Xhaka fungerer sammen, og det ligger også en spenning i om Giroud endelig får de pasningene Arsenal spillerne tidligere ikke har vært flinke nok til å gi.

Link to comment
Share on other sites

Ser heller Elneny inne sammen med Xhaka. Nå skal vel Coquelin prøve å fungere som indreløper igjen.. SUKK!

Når jeg bruker ordet "spennende" så deler jeg din bekymring om hvilken rolle Coq egentlig får.
Link to comment
Share on other sites

litt off topic:

 

Det er allment kjent hva jeg mener når det gjelder managersituasjonen neste sesong. Men selv om jeg ønsker et bytte så har jeg særdeles liten sans for de "supporterne" som må "demonstrere" med f.eks. flyvende banner under kamp.

Link to comment
Share on other sites

litt off topic:

 

Det er allment kjent hva jeg mener når det gjelder managersituasjonen neste sesong. Men selv om jeg ønsker et bytte så har jeg særdeles liten sans for de "supporterne" som må "demonstrere" med f.eks. flyvende banner under kamp.

 

Indeed, tull og tøys av de, blir faktisk litt kvalmen.

 

Svært nære 0-1!

Link to comment
Share on other sites

Bellerin hatt en skuffende første halvdel av førsteomgang. Sliter med valg og pasningsspill. Er nok rusten fortsatt.

Ellers sliter vi litt med presisjonen på siste 1/3 og vi slår fryktelig lite inn på Giroud...

 

Monreal har dog vært veldig frisk offensivt

 

Mustafi da...

 

Liker ikke at Coquelin har så mye ball i etablert angrep...

Link to comment
Share on other sites

Etterhvert som omgangen gikk så hadde jeg bestemt meg for å skrive noen ord om det "feilaktige" uttaket av Giroud. Og nok en gang så var det ikke feilaktig p.g.a. av hans evner, men p.g.a. lagets manglende evner/vilje til gi Giroud de rette ballene å jobbe med. I førti minutter så mener jeg at min vurdering av denne "feilaktige" uttaket var noe jeg kunne stå inne for, men så i det 41. minutt så kom det endelig et angrep av rette sort som viser hvilken goalgetter Giroud kan være.

 

Jeg er fremdeles kritisk til lagets manglende bruk av Giroud, og jeg er også skuffet over hvor mange balltap vi har hatt så langt, men resultatet så langt er jeg fornøyd med :proud: .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...