Jump to content

2017.05.07 Manchester United (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 manchesterunited.png?2016-2017 Manchester United


Søndag 7. mai 2017, 17:00. Emirates Stadium


Premier League, 36. serierunde


(Dette er kamp nr 34 for Arsenal, men kampene i serierunde 26 og 28 er utsatt)


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo.




Siste nytt på skadefronten: Cazorla er ute. Xhaka er tvlsom til denne kampen, p.g.a. et spark i leggen i siste kamp. Mustafi er tilbake i trening. Ospina er klar. Lucas Perez var tilbake i trening, men han skal ha fått et lite "tilbakeslag" og blir ute noen dager (iflg ryktene).



Når det gjelder United så er jeg ikke i tvil om at vi kan ta tre poeng i denne kampen, men det betinger at laget (Arsena) er minst like gode som de var (utover kampen) i semien mot City. Hvis innsatsen er noe ala den mot tottene, så blir det fort null poeng i denne kampen.


Arsenal går nå inn i en meget travel periode med kamp på søndag, onsdag, lørdag, tirsdag og så siste PL kamp på søndag 21. mai (d.v.s. fem kamper på femten dager).



Det er nok noen posisjoner jeg er usikker på, men jeg velger å forsette med tre bak. Her velger jeg å bytte inn Mustafi for Gabriel, men det er under tvil fra min side. Jeg velger å forsette med Gibbs som venstre "backving" og tar i utgangspunktet med Bellerin på motsatt side.


Med Xhaka ute på midten så står det mellom Coq og Elneny, ikke et lett valg men jeg velger Coq på DM. Jeg vil gjerne se OX som makker til Coq, etter min mening så fungerer OX bedre her enn på kanten, det betyr at jeg vraker Ramsey.


På topp så vraker jeg Giroud, og igjen er min vurdering at han kommer for lite med i spillet p.g.a. måten laget spiller på.




Cech


Mustafi- Koscielny - Monreal


Bellerin - Gibbs


OX - Coq


Özil - Welbeck - Alexis


Link to comment
Share on other sites

Cech


Mustafi-Koscielny-Monreal


Bellerin - Gibbs


Chambo-Elneny


Lucas-----Welbz---Sanchez


Vil at vi skal presse superhøyt og stresse United-gutta. Özil faller dermed ut av laget, kan heller være en impact-sub. Welbz er bra i storkamper mens Lucas burde få sjansen ut sesongen. Jeg syns spanjolen virker som en kjempebra fotballspiller og han kan bytte posisjon med de andre i angrep, er aggressiv i presset og har en herlig direkte spillestil der han prøver på vegger og tidlige skudd (Kanskje disse pga. dette at AW ikke liker han)


Ox, Koscielny, Alexis og Cech er spillere som må starte her, bryr meg egentlig lite om hvem andre enn de 4 som starter. (Vil nok også ha med Monreal som venstre stopper dog evt. Holding for å la talentet få spilletid)

Link to comment
Share on other sites

Heller Holding enn Gabriel. Jeg liker startlaget, det er vel det beste vi kan hoste fram nå. Kanskje Bellerin foran OX?

Det var akkurat det jeg også tenkte....... og kanskje OX inn i midten for Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Jeg valgte OX fremfor Ramsey på midten, men rett skal være rett og Ramsey er mer fremtredende de første ti enn OX. Faktisk så virker vi litt "lette" på den siden OX og Holding har ansvaret for

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor vi ikke kjører Gabriel - Koscielny - Holding som de 3 der bak, med Monreal og Chamberlain som vingbacker. Monreal var strålende i den rollen. Gibbs er litt.. meh så langt. Pasningsfoten til Holding er også et bedre våpen på venstre enn høyre.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey gjør endelig litt mer av det han er best på. Gjøre ting lett og gå på løp fra dypet. Positiv førsteomgang offensivt av Ramsey. Litt treig på å dytte fra seg ballen til tider.

 

Syns derimot at vi blir altfor offensive med trebackslinjen og det er bare minimale marginer som gjør at Martial ikke har kommet helt aleine med Cech enda...

Holding med en stygg feilpasning i eget forsvar, men ble reddet av Cech. Petr har vært god så langt.

 

Syns vi bør satse mer på å få ballen ut til kant for enten å legge inn eller vende inn igjen til Özil/Alexis og sende Danny og Aaron mer på løp.

Link to comment
Share on other sites

Er ok fornøyd med førsteomgangen. Ramsey gjør noen feilvurderinger, spesielt med pasningen til Welbeck når Sanchez ruser på inn i feltet helt alene. Noe reaksjonen til Sanchez sier alt om. Ellers har Ramsey vært livlig i boksen, men litt uheldig/udyktig og god de Gea redder livet til en kjendis i dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...