Jump to content

2017.02.11 Hull City (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 hullcity.png?2016-2017 Hull City


Lørdag 11. februar 2017, 13:30. Emirates Stadium


Premier League, 25. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Utilgjengelige spillere. Cazorla (langtidsskadd), Ramsey (skadd) og Xhaka (suspendert). Wenger er i likhet med Xhaka suspendert (siste kamp for begge) og må lede laget fra tribunen.


Elneny er tilbake fra Afrikamesterskapet og den skaden han skulle ha pådratt seg der tidlig i mesterskapet skal ikke være et problem lenger,


Skaden på Bellerin skal ikke ha vært alvorlig og han skal være klar til denne kampen. Oppdatering: Bellerin har ennå ikke vært i trening (pr torsdag morgen) etter skaden, og det blir ikke klart før fredag om han får grønt lys fra det medisinske apparatet.



Vår motstander Hull sin tabellplassering (under nedrykkstreken) burde tilsi at vi kunne spare enkelte spiller med tanke på midtukekampen i CL mot Bayern Munchen. Men selv om Hull tabellmessig er et bunnlag, så har de i sine to siste PL-kamper spilt uavgjort mot ManU på Old Trafford og sist helg vant de 2-0 mot Liverpool hjemme. Hull bør ha all den selvtilliten de trenger i motsetning til Arsenal som trenger en bedre selvtillit med et godt resultat i denne kampen før møtet med Bayern.



Jeg velger å hvile få spillere men samtidig så finner jeg det litt vanskelig å peke ut en klar startellever. Jeg har likevel vurdert å hvile Kos og la Gabriel starte i midten. På venstre back så mener jeg at Monreal er vårt beste valg, men Gibbs er ikke lenger bak enn at jeg gjerne ser at Monreal også får hvile. På midten så ser jeg gjerne en Elneny (hvis han er klar)som sikkert har en bra "følelse" etter å ha laget Egypt mål i 1-2 tapet i finalen i Afrikamesterskapet. Özil har også vært under pari, men jeg vil i utgangspunktet starte han, alternativt så kan Iwobi ta denne posisjonen.


Jeg har ikke funnet plass til Giroud fra start siden jeg nok en gang foretrekker fart. Hvem av Alexis/Welbeck/Lucas som bør være vår frontmann er egentlig relativt likegyldig for meg (selv om jeg har skrevet Lucas i min oppstilling)




Cech


Bellerin - Mustafi - Koscielny/Gabriel - Monreal(Gibbs


Coq/Elneny - OX


Alexis - Özil/Iwobi - Iwobi/Welbeck


Lucas


Link to comment
Share on other sites

Prøv Noko heilt vilt;

 

 

Ja, hvorfor ikke.jeg kunne gjerne tenkt å se en trebackslinje med de andre spillerne du har valgt foran seg. Den eneste endringen jeg ville gjort er å bytte om på Kos og Mus bak. Jeg tror Kos passer bedre enn Mus som backen lengst til venstre.

Link to comment
Share on other sites

En liten oppdatering vedrørende Bellerin. Spanjolen har ennå ikke deltatt i treninger etter skaden (pr torsdag formiddag) og Wenger sier at det medisinske apparatet kommer til å avgjøre fredag om Bellerin vil kunne være klar til helgen.

 

--------

 

Ellers så har det gått noen rykter på nettet om at Wenger vurderer å la Ospina starte mot Hull etter at Cech har fått en del "kritikk" den siste tiden. Wenger avfeier disse ryktene med at han har tillit til Cech, men sier samtidig at han ennå ikke har tatt ut laget som skal møte Hull.

 

--------------

 

Elneny har deltatt i treninger med laget og er spilleklar (slik jeg tolker det)

Link to comment
Share on other sites

Kunne tenkt meg dette mot Hull

 

Ospina

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Gibbs

Coquelin

Iwobi - Ox
Lucas - Sanchez

Welbeck

Med Coquelin som et skikkelig anker og Iwobi og Ox som de som skal prøve å styre spillet.

Lucas fortjener en skikkelig sjanse.

Hvis vi skal spille med Giroud på topp, ønsker jeg samme oppstilling med to offensive backer, men da med Elneny(hvis han blir klar, hvis ikke Maitland-Niles) istedenfor Iwobi.

 

Edit: Tanken er da at offensivt ville det sett slik ut:

Ospina

Mustafi-Koscielny

Coquelin

Bellerin-Iwobi-Ox-Gibbs

Lucas-Welbeck-Sanchez

Og defensivt litt mer slik som dette:

Ospina

Bellerin-Mustafi-Kos-Gibbs

Lucas-Iwobi-Coq-Ox-Sanchez

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

Hvis Coq Ikke spiller i en ankerrolle, så skal han ikke spille. Det er den eneste rollen på midtbanen han behersker.

 

Indeed. Synes dog at han startet sesongen ganske bra som den "hissige" av duoen på midten som presset høyt i banen. Nå derimot så funker det dårlig siden de fleste av lagene har skjønt at man skal legge press på partneren til Coquelin og heller la han ha ballen siden han ikke klarer å skape noe.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Coq Ikke spiller i en ankerrolle, så skal han ikke spille. Det er den eneste rollen på midtbanen han behersker.

Derfor det er synd at "partneren" hans ofte også er en "ankermann" så vi har to spillere som skaper mye.

Minnes også denne kampen for et par år siden, når Coq var tilbake. La merke til at han vant alle 50/50-dueller og jeg mente det var mye flaks involvert, denne sesongen taper han disse i større grad, presterer dårligere og er ikke like disiplinert i spillet sitt.

Link to comment
Share on other sites

Å vinne 50/50-dueller har lite med flaks å gjøre. Det har mer med dagsform og timing å gjøre enn noe annet.

Det at han ikke er like disiplinert i spillet i år mener jeg har årsak i at han har fått en mer offensiv rolle, som rett og slett ikke passer ham på samme måte som en ankerrolle.

La ham få lov til å være den beskyttende faktoren foran forsvaret vårt, rollen han helt klart er best i, uten for mye ansvar fremover.

Link to comment
Share on other sites

Synd å si det men Dembele på shittenham er en perfekt defensiv midtbanespiller. Han klarer å utfuellere folk pga fysikk uten å måtte gjøre taklinger eller lage frispark i mye større grad enn våre.

 

Feks hadde aldri i verden hazard fått gå forbi han slik coq gjorde siste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Synd å si det men Dembele på shittenham er en perfekt defensiv midtbanespiller. Han klarer å utfuellere folk pga fysikk uten å måtte gjøre taklinger eller lage frispark i mye større grad enn våre.

 

Feks hadde aldri i verden hazard fått gå forbi han slik coq gjorde siste kamp.

Normalt lar ikke Coq seg passere slik han heller...

Link to comment
Share on other sites

Her er problemet mitt med Wenger (rettere sagt ett av mine problemer), og ja enkelte vil være svært uenige med meg, enkelte spillere skal brukes "okke som".

Walcott lagde hat trick mot Southampton i FA-cupen, og har fått fast plass etter det. Det han har vist på banen etter Soton-kampen har vært å være synlig i perioder, men ellers i stor grad så var han usynlig og med null ål etter det.

Lucas har dessverre slitt med å lage mål, men i den samme kampen mot Soton, var han kreativ og var en viktig brikke i forløpet til to-tre av de målene. Lucas har også vist seg å være betraktelig mer arbeidsom på banen enn Walcott når han har fått sjansen, men ikke F om han får lov til å starte en PL-kamp-

 

Det er godt mulig at problemet er større i mitt hode enn i virkeligheten, men over alt for mange år så sliter vi i perioder med spillere som skal "spilles i form" når det finnes gode alternativer som blir benket kamp etter kamp!!

Link to comment
Share on other sites

Vel, i dag skaper vi iallefall sjanser! Mangler bare å sette de. Mye dumme valg dog, først fra Iwobi som legger tilbake til Øzil isteden for Walcott som er så ledig man kan bli. Også Bellerin som skyter i steden for å legge inn mot Walcott og Øzil som står rimelig ledig

Link to comment
Share on other sites

Jeg må innrømme at jeg er overrasket over hvor "solid" OX tross alt er i sin "nye" rolle, også defensivt, ikke minst med tanke på at han til tider har skjøttet sine defensive plikter relativt dårlig som kantspiller.

Jeg føler meg pr. dato betydelig mer trygg med OX i denne rollen enn jeg har vært med Ramsey i samme rolle. Så er det store spørmålet om Ramsey kan fremdeles kan benytte sitt "klippekort" når hans skade er leget?

 

Straffesituasjon ved ballberøring med hånd? Tja

Korrekt godkjenning av mål, p.g.a ballberøring med hånd? Tja

 

Jeg kan vel velge å kalle det "poetic justice" ;D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...