Jump to content

2017.02.04 Chelsea (B)


Polljen

Recommended Posts

Chelsea chelsea.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 4. februar 2017, kl 13:30. Stamford Bridge


Premier League, 24. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Fraværende spillere: Cazorla (langtidskade), Ramsey (skadd, usikkert hvor lenge antatt ca tre uker). Elneny (Afrikamesterskapet) og Xhaka (suspendert). Wenger er også fremdeles suspendert fra å "sitte på benken".


Ox fikk en liten "kakk" ut i andre omgang på tirsdag, men skal så vidt jeg vet være klar.



På lørdag (tidligkamp) møter vi serielederen og selv om Chelsea tapte poeng mot "topprivalene" Tottenham og Liverpool i januar, så er jeg i utgangspunktet særdeles godt fornøyd hvis vi klarer ett poeng på brua. Jeg anser meg som en "håpefull pessimist" foran denne kampen.



De "bakre" syv sier seg selv. To endringer her fra Watfordkampen. Bellerin kommer inn på kant og OX starter i "boks til boks"-rollen. Dette er etter min mening ikke en kamp som passer for Giroud, så det er et spørsmålstegn hvem som starter i tillegg til Alexis og Özil når det gjelder de fire på topp.


Welbeck gjorde en god figur i FA-cupkampen mot Soton, og han ble hvilt på tirsdag så han er den ene jeg vil ha med. Walcott var den første som ble byttet inn offensivt mot Watford, og han viste seg litt frem til å begynne med, men ble mer usynlig utover i omgangen. Jeg velger ikke Walcott fra start. Jeg har lenge bedt om at vi skal starte med Lucas, fånyttes. Jeg ville gjerne se han fra start mot Chelsea, men samtidig så har ikke Iwobi gjort seg bort og jeg er litt usikker på hvem av de som skal velges fra start.




Cech


Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal


OX - Coquelin


Lucas/Iwobi - Özil- Alexis


Welbeck



alternativt Welbeck på kant og Alexis på topp.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Hvis Wenger stiller giroud - iwobi - alexis - sanchez i denne gir jeg opp. La nå giroud heller være superinnbytter og spill walcott - Lucas eller welbeck.

Alexis Sanchez kan være god, det medgir jeg. Men å skulle klone seg selv for å kunne spille to posisjoner, blir vel vel mye selv for vår Chilener :gimme: :gimme: :gimme:

 

Eller har Özil skiftet navn? :teehee:

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi denne er det fortsatt teoretisk mulig å vinne ligaen. Uansett tror jeg ikke det skjer , vi opptrer ikke om et mesterlag. Rett og slett. Kamp bilde tipper jeg ikke vanskelig å spå, Conte er mer en nok fornøyd med en U her . Laget jeg ønsker å se er som følger:

 

Cech

 

Bellerin - kos - Mustafi - Gibbs

 

Coq-OX

 

Lucas - Øzil - Alexis

 

Welbeck.

 

Eventuelt Alexis på topp og Walcott / iwobi på en av kantene

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg kunne valgt taktikk og spillere til denne kampen tror jeg faktisk jeg ville prøvd:

Cech

Bellerin-Mustafi-Kos-Monreal

Coq-Ox

Lucas - Özil

Sanchez-Welbeck

Men Wenger endrer sjelden på formasjonen, så med nåværende formasjon er dette ønsket mitt:

Cech

Bellerin-Mustafi-Kos-Gibbs

Coq-Ox

Lucas-Özil-Sanchez

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

Håpet for sesongen er å vinne denne matchen, da har vi en ørliten mulighet på gull. Alt annet enten uavgjort eller tap så blir det en kamp om topp 4 tror jeg. Vi var heldige der United og Spurs avga poeng i en kamp de begge burde vunnet utfra posisjon og kamputfall.

 

Wenger's eleven

 

Cech

Bellerin Mustafi Koscielny Monreal

 

 

Walcott Coq Ox Iwobi

Özil

Sanchez

 

 

Personlig ville jeg hatt Gibbs på venstreback, og Lucas på venstreving. Welbeck er en joker jeg ville putta på i 2. omgang, i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Enig med laget til forumet.... Eg ville personlig kjørt på med Lucas som eg føler er meir direkte enn Iwobi. Tanken med Gibbs er også fristande, Monreal trengs kvile.

 

Synes monreal har hanglet og vært på etterskudd hele sesongen nesten. Gibbs bør få prøve seg snart.

 

Ja, Monreal viser ikke samme "kvalitet" som foregående sesong(er).

Nei, det Gibbs har vist i de kampene han har startet tilsier ikke at han er noe bedre enn en "hanglende" Monreal.

 

Jeg er enig i at vi godt kan bruke Gibbs mer enn det som blir gjort nå, men til tross for at Monreal har vært en anelse "klønete" i et par straffesituasjoner, så mener jeg Monreal er et klart bedre defensivt alternativ enn Gibbs. Og mot Chelsea så trenger vi våre beste alternativer i alle defensive posisjoner,

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja, Monreal viser ikke samme "kvalitet" som foregående sesong(er).

Nei, det Gibbs har vist i de kampene han har startet tilsier ikke at han er noe bedre enn en "hanglende" Monreal.

 

Jeg er enig i at vi godt kan bruke Gibbs mer enn det som blir gjort nå, men til tross for at Monreal har vært en anelse "klønete" i et par straffesituasjoner, så mener jeg Monreal er et klart bedre defensivt alternativ enn Gibbs. Og mot Chelsea så trenger vi våre beste alternativer i alle defensive posisjoner,

Jeg er også enig i dette, forsåvidt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det blir en grisespennende kamp som vi vinner i morgen, og mange begynner å snakke om gull igjen, for så å drite oss ut k neste kamp.

 

Håper på dette laget:

 

Cech

Bell-must-kosc-monr

-------Coq------

Alex-----ox-------lucas

--------Giroud----------

 

Regner med at iwobi starter for Lucas og Welbeck for Giroud.

 

PS! Kan nesten garantere rødt kort i denne kampen

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...