Jump to content

Calum Chambers


Umlaut

Recommended Posts

21. Calum Chambers


_76536607_chambers_gety.jpg



Fullt navn: Calum Chambers


Kallenavn: -


Nasjonalitet: Engelsk


Født: 20 Januar 1995


Fødested: Petersfield, England


Posisjon: Forsvar/midtbane


Høyde: 182 cm


Overgang: 28. juli 2014


Arsenal-debut: -


Klubber:


2012–2014 Southampton



Ungdomsklubber:


Southampton



Wenger har uttalt seg i media om Chambers på samme måten som han gjorde med Ospina. "I was ready to take a gamble because he's one for the future. He is only 19 and can play at CB, RB and CM."

Tråden flyttes til Arsenal-seksjonen så fort overgangen bekreftes av offisielle hold.

Edited by Psycho
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Synd for Jenkinson som virker å ha havnet helt i skyggen ila forrige sesong.

 

Ja og nei? Jeg tror Jenkinson har ganske høy status i England, og flere PL-klubber er visstnok ute etter å få ham på lån. Som førstevalg på høyreback. Den erfaringen han forhåpentligvis høster ved å spille fast en sesong, kan være bedre enn å starte 5-10 kamper for Arsenal i løpet av kommende sesong.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja og nei? Jeg tror Jenkinson har ganske høy status i England, og flere PL-klubber er visstnok ute etter å få ham på lån. Som førstevalg på høyreback. Den erfaringen han forhåpentligvis høster ved å spille fast en sesong, kan være bedre enn å starte 5-10 kamper for Arsenal i løpet av kommende sesong.

Det er jeg helt enig i, han vil trenge den erfaringen, men det ryktes da vitterlig om et salg og Sagna startet vel en god del av kampene vi forventet å se Jenkinson i. Håper virkelig Carl får seg et utlån og blir klar til å ta steget i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Husker han var meget god mot oss på St Marys. Måtte ta opp mobilen for å sjekke hvor gammel han var.

Kan ikke huske om han var en skikkelig duellspiller, men det jeg bet meg merke i var pasningspillet og roen hans. Var ganske imponerende til alderen hans mot et lag som Arsenal.

 

Det med posisjonene hans sjekket jeg opp når han ble ryktet hit, og jeg kunne ikke finne at han har spilt noe annet enn høyre back for Soton. Det er meget mulig at han har spilt stopper eller anker på aldersbestemt nivå, men jeg kunne ikke finne noe. Det er hvertfall Wenger selv som har uttalt at Chambers kan spille høyre back, stopper og som en defensiv midtbanespiller. Chambers sa selv at han likte det, for da kunne han se selv hvor han passer best og han kunne pushe seg selv i forskjellige posisjoner.

 

Han scoret forresten i sin siste kamp for Soton, i en treningskamp mot Hoensbroek. Der viser han hvertfall at han klarer å heade en ball på mål. http://youtu.be/W3Goa0A4pWU?t=2m24s

Link to comment
Share on other sites

Denne kan vel flyttes over nå?(Samme med Ospina)

Lette etter den i Arsenal-delen av forumet, men fant den ikke nemlig.

Dersom Vermaelen er skadet og Per går glipp av seriestarten regner jeg med at det blir Chambers i midtforsvaret, da er Falcao den perfekte spiss å spille mot for å bli bedre i posisjoneringen, sannsynligvis verdens nest beste spiller uten ball de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

Denne kan vel flyttes over nå?(Samme med Ospina)

Lette etter den i Arsenal-delen av forumet, men fant den ikke nemlig.

Dersom Vermaelen er skadet og Per går glipp av seriestarten regner jeg med at det blir Chambers i midtforsvaret, da er Falcao den perfekte spiss å spille mot for å bli bedre i posisjoneringen, sannsynligvis verdens nest beste spiller uten ball de siste årene.

Verdens nest beste uten ball faktisk! Og den beste uten ball er vel foetsatt Øyvind Leonardsen?

Link to comment
Share on other sites

Verdens nest beste uten ball faktisk! Og den beste uten ball er vel foetsatt Øyvind Leonardsen?

Spilleren jeg synes er verdens beste uten ball er en spiller jeg helst ikke vil nevne med navn, men han er nederlender og spiller i Manchester United. Klose er også rimelig god uten ball. Forøvrig synes jeg Chambers var helt okei i dag også, var Koscielny som så ut til å slippe markeringen og en Wilshere som amatørmessig nok lagde frisparket.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 11 months later...

Stopperplass er hvor jeg ser han høre hjemme. Så helt enig med Wenger. Syntes han og Gabriel virker som et ganske godt partnerskap også. Et stykke unna Per og Laurent selvfølgelig, men de er også en del yngre. ;)

Link to comment
Share on other sites

Syntes han og Gabriel virker som et ganske godt partnerskap også.

Slet stort i luften på cornere i mot mot Wolfsburg, så ikke ut til at noen av dem tok ledelsen, mulig det er pga. mangel på rutine + lite spilletid sammen og Gabriels begrensede engelsk.

 

Syns Chambo2 er et meget stort talent på stopperplass og tror han kommer til å bli landslagsstopper og fast for oss i fremtiden. Rangerer han som fjerdevalg for øyeblikket, men han kan kanskje være Coquelins backup på DM dersom det ikke kommer inn noen? God med ball i beina, sliter litt en mot en pdd. men et greit alternativ.

Tror forøvrig at Gabriel-Kosc kommer til å være vårt foretrukne stopperpar i januar.

Link to comment
Share on other sites

Nå synes jeg kanskje du var I overkant streng med han ;) Han er ung og kommer helt sikkert til å bli bedre, men pr. nå er han soleklart 4. valg. Og som backup på DM er jeg fullstendig uenig med mange her ser jeg. Tror aldri han kommer til å passé der. Ikke god nok med ball I bena og for treg. Arteta 100 ganger før jeg setter Chambers inn som DM på mitt lag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 7 months later...

Chambers har gjort et nytt skritt i sin utvikling. Han har blitt 23 år og har totalt 133 kamper på toppnivå. Jeg synes han har blitt mer fotballklok, og siden juletider har han kanskje vært vår beste midtstopper. Minnene om tidligere klønete opptredner lar seg ikke viske ut så raskt, men hvis han klarer å ta enda et steg så tror jeg han kan bli en god stopper for oss. Kanskje allerede neste sesong?

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...