Jump to content

David Ospina


Umlaut

Recommended Posts

13. David Ospina


David-Ospina.jpg


Fullt navn: David Ospina Ramírez


Kallenavn: -


Nasjonalitet: Colombiansk


Født: 31 August 1988


Fødested: Medellín, Colombia


Posisjon: Keeper


Høyde: 183 cm


Overgang: 27. juli 2014


Arsenal-debut: -


Klubber:

2005–2008 Atlético Nacional

2008 Nice


Ungdomsklubber:

Atlético Nacional

Edited by Psycho
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Flott å se lojaliteten han viser ved å gråte der..Viser at det faktisk finnes følelser i fotball enda! . Ospina virker som en fin fyr, og virkelig fint gjort av Nice også!

 

Velkommen skal du være Ospina!

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Bekreftet og klar i drakt. Regner med at polakken fortsatt starter som førstevalg, Ospina er en meget god skuddstopper, men er som mange andre, skeptisk til feltarbeidet hans med sin lave størrelse(Som ikke trenger å bety noe). Likevel en god signering for 3.000.000 pund

Link to comment
Share on other sites

Bekreftet og klar i drakt. Regner med at polakken fortsatt starter som førstevalg, Ospina er en meget god skuddstopper, men er som mange andre, skeptisk til feltarbeidet hans med sin lave størrelse(Som ikke trenger å bety noe). Likevel en god signering for 3.000.000 pund

Etter det jeg har lest så er det motsatt. Altså. Solid i feltet og som "sweeper", helt ok som shotstopper. Men hva vet jeg. Jeg har sett han i kun en kamp.

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg har lest så er det motsatt. Altså. Solid i feltet og som "sweeper", helt ok som shotstopper. Men hva vet jeg. Jeg har sett han i kun en kamp.

Har ikke sett mye av han jeg heller, er høyden jeg er skeptisk til(Men Casillas er rundt samme høyde og har hatt en grei karriere)

Virket som en moderne keeper a la Neuer i kampene jeg har sett han(Ikke like høyt nivå selvfølgelig), offensiv og gode reflekser, holder ballen lite.

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg har lest så er det motsatt. Altså. Solid i feltet og som "sweeper", helt ok som shotstopper. Men hva vet jeg. Jeg har sett han i kun en kamp.

 

Av alle de største ligaene i Europa er det kun Gianluigi Buffon som har en høyere redningsprosent enn Ospina. Han er generelt sett bare en veldig god keeper utifra hva jeg har sett og hørt. :P

 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

http://www1.skysports.com/transfer/news/27561/9802044/chelsea-will-allow-petr-cech-to-choose-his-next-club-says-matt-law

Cech til Arsenal? Hva så med Ospina? Med Cech som førstevalg kan vi ha en kvalitetskeeper i fire år frem i tid (realistisk sett da han nå er 32). Jeg syns Ospina har stått meget godt etter at han tok plassen fra WS, men er han god nok? Jeg klarer ikke å argumentere for at han ikke er det, men magefølelsen sier at Cech er en oppgradering.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke nesten en plikt for Wenger å hente Cech hvis han har mulighet for det?

 

Cech er faktisk en av verdens beste keepere og kan styre den bakre femmeren i 5-6 år til. Blir som at Man U henta van der Sar og det viste seg vel som en meget god signering.

 

Om det er en plikt vet jeg ikke, men det er en gyllen mulighet til å sikre seg en seiersvant keeper av ypperste klasse. Det er kanskje ikke den plassen det er mest behov for å styrke. Akkurat som at OM plassen ikke var den plassen det var mest behov for å styrke når vi hentet Özil. Det er riktignok en forskjell på de veldig gode og de aller beste. Slike marginer kan man behøve om vi igjen skal ta ligagull. Når det er sagt så har Ospina gjort seg vel fortjent til å beholde plassen.

Link to comment
Share on other sites

http://www1.skysports.com/transfer/news/27561/9802044/chelsea-will-allow-petr-cech-to-choose-his-next-club-says-matt-law

 

Cech til Arsenal? Hva så med Ospina? Med Cech som førstevalg kan vi ha en kvalitetskeeper i fire år frem i tid (realistisk sett da han nå er 32). Jeg syns Ospina har stått meget godt etter at han tok plassen fra WS, men er han god nok? Jeg klarer ikke å argumentere for at han ikke er det, men magefølelsen sier at Cech er en oppgradering.

 

Jeg har vel skrevet akkurat det samme tidligere. Når jeg ser statsen til Ospina, så er han best av samtlige keepere. Når jeg ser kampene, så ser jeg at han ikke gjør seg bort. Han er en keeper som jeg har ønsket meg siden Seamans tid. Allikevel vil ikke magen helt godta han, selvom hjernen ikke har noen motargumenter. Når det er en konflikt mellom mage og hjerne, så bør hjernen seire. Ergo, bør vi satse videre på Ospina.

Link to comment
Share on other sites

Foreløpig gir ikke Ospina meg den trygghetsfølelsen som Seaman i sin tid ga. Jeg ser også at han klarer seg bra i kampene, han er en god shotstopper og virker noenlunde brukbar i feltet, men tryggheten gir han meg ikke foreløpig. Han har blant annet noen returer som blir slått ut i farlig rom. Cech derimot viser trygghet og ville vært en naturlig autoritet bak forsvaret. Jeg mener virkelig at vi bør sette inn krefter på å hente han hvis det skulle være mulighet for det. Ospina er god (i hvert fall pr.d.d) men Cech har vist i 10 år at han er bedre.

Link to comment
Share on other sites

Foreløpig gir ikke Ospina meg den trygghetsfølelsen som Seaman i sin tid ga. Jeg ser også at han klarer seg bra i kampene, han er en god shotstopper og virker noenlunde brukbar i feltet, men tryggheten gir han meg ikke foreløpig. Han har blant annet noen returer som blir slått ut i farlig rom. Cech derimot viser trygghet og ville vært en naturlig autoritet bak forsvaret. Jeg mener virkelig at vi bør sette inn krefter på å hente han hvis det skulle være mulighet for det. Ospina er god (i hvert fall pr.d.d) men Cech har vist i 10 år at han er bedre.

Uenig.

 

BE

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...