Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Etter 20 dager ut i det nye året, har nok engang Wenger bevisst for alle at han virkelig er pågang med å bygge opp et nytt storlag.

Wenger har hentet inn 3talenter med forskjellige spilletyper og kvaliteter, i en ellers så spennende tid i klubbens historie.

 

Diaby, Adebayor og nå men ikke minst Walcott, spillere som vi helt sikkert kommer til å se mye til i fremtiden.

Personlig er jeg litt usikker på Adebayor, men lar han få 1 sesong i trøya før jeg feller noen dom. Føler det er et fornuftig trekk av Wenger å hente inn en slik spilletype med de ferdigehetene i troppen, noe som gir klubben et større register å spille på...men tiden vil vise seg om han klarer å tilvenne seg. Dårlig rykte, men alle fortjener en skikkelig sjanse.

 

Diaby har jeg stor tro på, og tror han allerede kan sette sitt preg i laget før sesongslutt. Den nye Vieira :lol:

 

Walcott er kun 16år, og har sinnsyke kvaliteter i en så ung alder. Likevel er det å spille i PL noe helt annet, så han må få tid til å modnes og takle tempo og spillesystemer. Blir ikke forundret om han scorer mål før sesongslutt, men det kan ta et par år før han virkelig setter seg inn i laget. Uansett: et talent som vi helt sikkert får mye glede av i fremtiden og som vi må gi tid.

 

Nei, Wenger har måttet tåle MYE kritikk dette året, selv om han hele tiden har hatt som plan å føre et spennende og ungt lag inn til den nye stadionen. Han er en person som tror på det han gjør, og følger det han mener er best. Dette har han vel bevisst fra dag 1 i klubben, likevel får han kritikk etter kritikk når vi har en "mellom" sesong ut ifra tabellpossisjon....(så langt)

 

Joda, vi har tapt mer enn de vi er vant med de siste 8-10årene, men vi har aldri hatt et så ungt og spennende lag som vi har denne sesongen. Det kryr av talent, og rett under a-laget er det flere som har enorme kvaliteter og som kan slå igjennom når som helst.

Se bare på de siste spillerene som har vært oppe: Djourou og Gilbert. To spennende forsvarspillere som har gjort sine saker veldig bra, og som viser at det ikke alltid hjelper å ha et kjent navn for å prestere i dette nivået. (de har ikke spilt mange kamper, men skal ha ros for det de har prestert)

 

Vi kan fortsatt få en veldig god sesong, selv om russer klubben med sine rubler blir for vanskelige dette året også. Er ikke i tvil om hvem som har en best fremtid av oss, og det er ikke russer-mafiaen for å si det sånn. Vi ligger bra ann til topp 4 plassering, og cupene har så langt vært en glede....så et for meg fornuftig syn, så er vi på vei mot en ny knallsesong.

 

Nei, hva skal jeg si........Takk Wenger for at du styrer skuta, for jeg stoler 100% på at akkurat DU er den som er det beste for Arsenal FC. En manager som har gitt oss noen fantastiske år, og som bygger opp en ny epoke i klubbens historie. Ny fantastisk stadion venter, og en klubb med enorme talenter som stadig vokser.

 

Om du ikke skal få livstidskontrakt som manager, så håper jeg du IKKE gir deg på mange år. Du er et geni, enkelt og greit :)

 

Takk!!!

Link to comment
Share on other sites

Mee and Bertie:

Tipper du var en av dem som hyllet Arsenal og Wenger for en uke siden, stemmer ikke det?

Fenomenalt!

Herlig!

Endelig fikk vi levert varene i eksklusiv innpakning!!!!!

 

Fotballen kan gå opp og ned, slik som med resten av livet.

Fotballen blir ikke alltid avgjort på navn, men på så mye mye mer.....

Link to comment
Share on other sites

Arsene knows...en sannhet med modifikasjoner.

På tross av at han innehar et supermannskap i forhold til Everton så klarer han ikke å hente 3 poeng.

Han har heller ikke evnen til å foreta disponeringer som gir et endret kampbilde.

Innbyttene synes også å være merkelige.

Gilberto spilte dritdårlig, men fikk fortsette ut kampen. Da er det heller en offensiv spiller (Pires) som blir byttet ut........

 

I tillegg har innkjøp som Hleb vært inntil nå totalt mislykket.

 

Kanskje Arsene ikke knows så mye lenger.......

når klarte han å snu en kamp sist ??????

36669[/snapback]

 

Kutt ut, jeg vet jammen ikke om jeg skal le eller grine over slike innlegg. Vi snakker om marginer. Disse marginene må forløses. Enten det er en spiller som gjør det lille ekstra, Wenger som sier noe klokt, eller at vi rett og slett bare finner ut av det. Jeg er rimelig trygg på at vi reiser kjerringa!

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger viser nok en gang idag at han ikke har peiling på bytter under en kamp. Hvorfor går ikke Gilberto av banen når feilprosenten hans ligger på 90%? I tillegg burde han prøve å motivere laget istedet for å legge håndflatene foran øyene og riste på hodet. HAN ER INGEN MOTIVATOR OG HAR ALDRI VÆRT DET!

 

I tillegg er gjennomsnittsalderen på de tre innkjøpene på 18 og et halvt år noe som er for dårlig når det var muskelbunter på 25-29 år vi etterlyste.

 

Kampen idag burde vi ha ledet etter scoring av Freddie, men det skjedde ikke. Istedet gikk Everton rett opp å putta! Og det kommer ikke som noe sjokk at det ikke kom noen scoring etter det. Vi har vel ikke snudd en kamp i hele år!

 

Spillestilen vår er alt for forutsigbar. Et hvert lag, ja t.o.m lag i 4. divisjon, ville lest spillet vårt enkelt. Arsene Wenger burde vel snart bytte taktikk?! Han har hatt den samme taktikken siden han kom til klubben. Kanskje et managerbytte ville fått fart på borteformen vår og starte et mindre forutsigbart spill??

Link to comment
Share on other sites

Mee and Bertie

Forfattet den , 07:38 PM QUOTE(vieira04 @ Jan 21 2006, 05:54 PM)

Mee and Bertie:

Tipper du var en av dem som hyllet Arsenal og Wenger for en uke siden, stemmer ikke det?

 

QUOTE

Fenomenalt!

Herlig!

Endelig fikk vi levert varene i eksklusiv innpakning!!!!!

 

 

Fotballen kan gå opp og ned, slik som med resten av livet.

Fotballen blir ikke alltid avgjort på navn, men på så mye mye mer.....

 

 

 

 

 

 

Selvfølgelig gikk det på skinner mot Boro!

Men det var i denne kampen Wenger burde funnet grep til å endre kampbildet.

Gjorde han det?

Har han noen gang klart å snu en kamp hvor alt buttet mot, og Arsenal lå under....

I farten kommer jeg på en kamp; debutkampen til Vieira!

Det er i slike kamper som mot Everton en god taktiker kan snu kampen....det kunne GG....men det kan ikke AW!

 

Tror du skal sette deg ned i godstolen, med en pils (gjerne en Kilkenny) og se hva Wenger har gjort i klubben siden han ankom. Så kan du stille deg følgende spørsmål:

Hvilke taktisk evner har Wenger?

 

Noen hint: 49kamper uten tap, 3 ligamesterskap, og 4 fa cup pokaler.

Kan man være utaktisk for å prestere dette, selv med mindre midler brukt enn andre klubber?

 

Hva skal vi klage på i morra?

Link to comment
Share on other sites

Mye morsomt å lese i denne tråden.

 

Og det er også veldig mye selvmotsigende å lese. Hvis noen prøver å forsvare en spiller som blir utskjellt, med å fremheve hva spilleren har gjort for klubben tidligere, så får man bare slengt tilbake at det spilleren har gjort tidligere ikke teller en dritt, og at det er hva spilleren presterer i nåtiden som teller. Men hvis man prøver å kritisere Wenger, får man bare slengt tilbake hva Wenger har oppnådd som manager, så derfor er det utopi å klage.

 

Vi kan rett og slett ikke leve på hva Wenger har gjort for klubben. Det han har gjort for klubben er rett og slett fantastisk, men faktum er at det i utgagnspunktet betyr fint lite i forhold til hva som skjer denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

men denne sesongen... vi er med i alle cupene enda, ok, vi får en mellomsesong i ligaen

 

betyr det at wenger ikke duger lenger????

 

Wenger, du har min fulle tillit

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger viser nok en gang idag at han ikke har peiling på bytter under en kamp. Hvorfor går ikke Gilberto av banen når feilprosenten hans ligger på 90%? I tillegg burde han prøve å motivere laget istedet for å legge håndflatene foran øyene og riste på hodet. HAN ER INGEN MOTIVATOR OG HAR ALDRI VÆRT DET!

 

I tillegg er gjennomsnittsalderen på de tre innkjøpene på 18 og et halvt år noe som er for dårlig når det var muskelbunter på 25-29 år vi etterlyste.

 

Kampen idag burde vi ha ledet etter scoring av Freddie, men det skjedde ikke. Istedet gikk Everton rett opp å putta! Og det kommer ikke som noe sjokk at det ikke kom noen scoring etter det. Vi har vel ikke snudd en kamp i hele år!

 

Spillestilen vår er alt for forutsigbar. Et hvert lag, ja t.o.m lag i 4. divisjon, ville lest spillet vårt enkelt. Arsene Wenger burde vel snart bytte taktikk?! Han har hatt den samme taktikken siden han kom til klubben. Kanskje et managerbytte ville fått fart på borteformen vår og starte et mindre forutsigbart spill??

36688[/snapback]

 

Jeg bare ventet på at du skulle ri av deg nok en skyllebøte etter nok et nederlag. I tillegg modifiserer du deg selv etter først å ha kommentert at du var sånn tålig fornøyd med de 3 spillerkjøpene ("Jeg vil vente med å feire til han er presentert på Arsenal.com" osv), til nå hvor du fremstår som mer eller mindre uforstående til spillerkjøpene.

 

Sånn jeg oppfatter deg til tider hadde vi skiftet manager for hver kamp vi hadde gått på et nederlag, samt jeg ønsker å stille deg følgende spørsmål; Hvem mener DU skal erstatte Arsene Wenger ?

Link to comment
Share on other sites

Mye morsomt å lese i denne tråden.

 

Og det er også veldig mye selvmotsigende å lese. Hvis noen prøver å forsvare en spiller som blir utskjellt, med å fremheve hva spilleren har gjort for klubben tidligere, så får man bare slengt tilbake at det spilleren har gjort tidligere ikke teller en dritt, og at det er hva spilleren presterer i nåtiden som teller. Men hvis man prøver å kritisere Wenger, får man bare slengt tilbake hva Wenger har oppnådd som manager, så derfor er det utopi å klage.

 

Vi kan rett og slett ikke leve på hva Wenger har gjort for klubben. Det han har gjort for klubben er rett og slett fantastisk, men faktum er at det i utgagnspunktet betyr fint lite i forhold til hva som skjer denne sesongen.

36725[/snapback]

 

Ingen tvil om at Wenger har utrettet mirakler for klubben i vårt hjerte. Med dette i tankene synes jeg det er i drøyeste laget å skulle sparke han med bakgrunn i denne ene sesongen. Jeg finner det også merkelig at dette i det hele og store diskuteres før sesongen er avsluttet. Vi er enda med i Carling Cup (til tross for at denne har status som mer eller mindre betydningsløs), FA Cupen og ikke minst Champions League (vår neste motstander sliter om ikke mer enne oss for tiden).

 

Selv om Wenger før sesongstart gikk ut å kommenterte at dette på ingen måter skulle bli noen mellomsesong tror jeg han innerts inne fryktet nettopp dette. Personlig hadde jeg også troen/håpet på at vi med det unge mannskapet til tross, skulle være en verdig utfordrer til Chelsea, Liverpool og Manchester United. Alt tatt i betrakning skylder vi Wenger tillitten og ikke minst å akseptere at vi denne sesongen kommer til kort både i Premier League og mest sannsynlig Champions League.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

Imers, etter det du skriver mister jeg rett og slett troa på at du er arsenal-supporter....

det blir bare for dumt

 

at spillemønsteret vårt er for opplagt...

 

hallo, når vi spiller på vårt beste er vi verdens beste angrepslag

 

håpløst at du skal kakle sånn etter hvert tap

Link to comment
Share on other sites

KIM:

Men hvis man prøver å kritisere Wenger, får man bare slengt tilbake hva Wenger har oppnådd som manager, så derfor er det utopi å klage.

 

Grunnen til at jeg tok frem hva Wenger har gjort for klubben, er å bevise kvalitetene som klubben har oppnåd med Wenger som manager.

 

KIM:

Vi kan rett og slett ikke leve på hva Wenger har gjort for klubben. Det han har gjort for klubben er rett og slett fantastisk, men faktum er at det i utgagnspunktet betyr fint lite i forhold til hva som skjer denne sesongen.

 

Det er jo dette som er så vanskelig, skal vi KUN dømme ut ifra denne sesongen og de forutsettningene, eller skal vi la Wenger få tid til å bygge opp et nytt "vinner"lag som han er i ferd med å gjøre?

Historien viser jo at Wenger har vært den rette mannen tidligere, for jeg kan ærlig talt ikke forstå HVEM som hadde ført klubben bedre enn dit vi er akkurat nå. Skal vi da la han få bruke et par sesonger for å bygge opp det han jobber for, eller skal vi kreve nivået for f.eks 2år siden?

 

Er kravene fra oss supportere for store/reelle ut ifra stallens bredde?

Skal vi kreve mer av et ungt lag?

Har andre klubber blitt bedre?

Skal vi stole på at Wenger gjør det rette med å bygge opp et nytt lag, eller er dette bare tull?

Burde han bruke £40mill på klassespillere for å "antakelig" få et høyere nivå idag, og er dette noe som hadde kun vært et midlertidig løsning?

 

Jeg har fulgt med såpass lenge i denne sporten, og har sett at livet går opp og livet går ned også for fotballklubber. Klubber kan styre i hjemlandet sitt i flere år, og de kan miste festet og kanskje ikke komme tilbake på mange år på samme possisjon. (noen kommer aldri tilbake)

 

Se bare på hvor overlegne Liverpool i 70 og 80-tallet, hva har skjedd siden de fantastiske årene for den klubben de siste 15årene?

En klubb som hadde alle forutsettninger på å fortsette å herje i England...

 

Det er finnes selvfølgelig mange grunner for at tidene forandrer seg, men jeg tror følgende punkter er noen av de viktigste:

- økonomi: Her er Chelsea i en ekstrem situasjon, som har forandret MYE på konkurransen i England. De siste 8-10 var det scum utd og Arsenal som hvert år hadde en fight for å vinne serien, mens resten måtte kjempe om en 3.plass.

Etter russerens preg i PL, så er det blitt et helt annet bilde. Chelski er nå overlegne, og det er fakta. Hvor lenge dette vil vedvare er et annet spørsmål, jeg tviler på at jeg ser Chelski på samme sted om f.eks 5-6år.

 

Liverpool er en annen klubb som satser knallhardt med big transfers, men er også en klubb som gjør mange feilaktige spillerkjøp. Om de har råd til å fortsette med samme plan de neste 3-4årene, uten å lykkes i hjemlandet eller uten mere suksess i europa er en annen sak.

 

Uansett, økonomi kan forandre situasjonen betraktelig på kort tid, noe Chelski er det beste eksempelet på i England. En middelmådig klubb som på kort tid plutselig er overlegne, men det kostet X-antall millioner pund i spillerkjøp.

 

 

- Ledelsen/manageren: Det er også en faktor som gjør at klubber kan bli bedre og de kan også bli dårligere. Vi kjenner historien i vår egen klubb på hva en manager har å si for kvaliteten på laget, og da tenker jeg ikke kun på Wenger.

Andre klubber har også hatt managere som har løftet klubben frem til toppen pga sine kvaliteter og sine evner på å få frem det lille ekstra i forhold til andre lag.

 

Og vi har også managere som ødelegger stort sett hver eneste klubb de ankommer, og da må man selvfølgelig nevne Mr Souness.

 

En manager har mye å si for prestasjonene, men det har selvfølgelig også andre elementer inne i bildet, som: midler/spillergruppe/treningsfohold/styret sine kvaliteter/støtteapperatet og andre ting som påvirker muligheten for resultatene.

 

- Uforettsette hendelser: Skader kan påvirke mye på et lag, også et lag som har en meget stor tropp. Vil nok tro at Chelski skulle merke om brikker som Lampard og Terry ble skadet over lang tid. Dette blir selvfølgelig spekulasjoner, men er vel ikke så unormalt siden enkelte spillere er viktigere enn andre. Og i et Chelski system, så er dette to meget sentrale spillere både offensivt og defensivt.

De kan kanskje erstattes på nesten like bra måte, hvem veit?

 

Poenget mitt er at skader kan påvirke noe/mye på lagets prestasjoner, noen lag er heldig det ene året mens de kanskje er uheldige neste. Andre kan være heldige i flere år,før de skikkelig får seg en på trynet. Dette er noe man ikke kan kalkulere med, men man veit at noen kan bli skadet...men hvem?

 

- Marginer: Ja, dette kan påvirke noen resultater....og det kan være resultater som betyr MYE eller det kan være resultater som ikke betyr så mye.

Alle lag som er medgang har mye marginer for seg, siden alt går på skinner og livet er så lett.

Lag som sliter føler det stikk motsatte, at alt går i favør MOT deres lag. (offside, onside, straffer/frispark, første målet i kampen osv)

 

Vi veit at Wenger nå bygger et nytt lag som skal gå inn i den nye stadioenen, et lag som skal bestå av MASSE talent og noen rutinerte spiller på høyt nivå. De som skal dra lasset er antakelig: Henry, Gilberto, Ljungberg, Pires, Sol, Lauren, og Jens. Spillere som er i slutten av 20årene og de som har passert 30årene.

Jeg veit ikke hvem som evt forsvinner fra klubben, eller om det forsvinner noen av disse. Tror vel Jens er den med minst sjanse for å være fast neste år, siden jeg tror en ny 1.keeper vil ankomme til sommeren. Ellers gidder jeg ikke å spekulere på resten.....

 

Wenger bygger altså opp et nytt lag som han skal føre klubben inn i en ny epoke, og dette laget skal bestå av mye talent som skal etter planen utvikle seg til klassespillere.

Han har i flere intervjuer sagt at tålmodighet er viktig i denne fasen, og det vel et bilde på at store mesterverker ikke alltid blir bygget over natten.

 

Skal vi da som supportere akseptere denne ventetiden?

Det kan ta sesonger før det nye laget er klar til å erobre PL pokalen igjen, men jobber man systematisk og tror på det man gjør så er jeg ikke tvil om at vi igjen vil være på topp innen rimelig få sesonger. Konkurransen er noe annet med en slik pengemaskin som Chelski og evt andre klubber som kan utvikle seg videre, enn det vi har opplevd de siste 8-10årene.

 

Slik er det man bare må akseptere, siden vi ikke kan gjøre noe med de andre lagene. Uansett, med ny stadion vil også inntektene økes. Kanskje med dette grovarbeidet Wenger gjør nå, gir det lettere å hente akkurat den spilleren på øverste hylle som gir puslespillet en mening med resten av laget?

Kanskje dette arbeidet her ikke trenger så mange nye på øverste hylle, fordi flere av dem allerede er det om kort tid??

 

Det er ikke lett å spå, men se bare på hva Wenger har produsert av klassespillere i klubben. Noen kom som veldig unge (Anelka, Vieira og Fabregas), mens andre har utviklet seg i toppen selv om de ikke var lenger noen talenter når de ankom (f.eks:Pires og Petit)

Er ikke en lett jobb, men foreløbig har Wenger bevisst enorme kvaliteter på dette feltet. En styrke med å hente inn spillere å forme dem inn i spillesystemet, og det har til nå gitt både resultater og noen fantastiske spillere som har bært/bærer Arsenal drakta.

 

 

Årets sesong har nok for mange vært en skuffelse, inkludert meg selv. Jeg velger likevel ikke å bruke en for sterk kritikk siden jeg lar Wenger få lov til å bygge opp et nytt lag, samt at jeg ser at det er flere klubber som har utviklet seg i kvalitet enn det som var før.

Likevel føler jeg denne sesongen også bærer noe preg av skader og marginer, som ikke har gjort livet noe lettere.

 

Vi har tapt MYE på bortebane, men dette året her vil marginene IKKE gi oss ledelsen i de kampene.

Fredrik idag, og kampene mot Wba, Boro og Newcastle hadde vi også enorme muligheter til å ta ledelsen. Det vil seg ikke, og om det er udyktighet eller andre faktorer er meget vanskelig å si.

Vi spiller på øverste hylle, mens i neste kamp møter et fysisk lag som elsker å kjempe motstanderen ut og da helst i lufta.

 

Det har foreløbig vært en sesong hvor spillet ikke har fungert maksimalt, men er dette kun marginer, skader og et ungt lag, eller har det også noe med at Wenger ikke lenger veit "gamet"?

Jeg reagerer på MYE av kritikken som blir rettet mot Wenger denne sesongen, siden jeg mener han fortjener tid for å bygge opp et nytt storlag.

 

Det må tenkes fornuftig og det må være en plan bak dette arbeidet, siden PL nå blir styrt av rubler fra Russland. Tror det finnes flere veier til å komme seg på toppen igjen, og Wenger har valgt en vei. Føler da at vi må stå bak Wenger på dette valget, og frem til nå så ser det ut som fremtiden ser SVÆRT lys ut. Arsenal har noen enorme talenter i klubben, samt at vi har har spillere på øverste hylle i tillegg.

 

Prestasjonene vil variere siden vi ikke har det samme utgangspunktet som vi hadde for noen få år siden, og det må vi bare akseptere. Er ikke lenger 1 av 2.

Det er flere gode lag, og flere lag som satser knallhardt...kanskje over evne?? (tiden vil vise)

Er jo ikke noe krav om at klubben vår faktisk SKAL være helt i toppen bestandig, det har i historien også bevisst at noen tider er bedre enn andre.

VI har nok blitt bortskjemte under Wenger, og kanskje de ujevne prestasjonene skaper frustrasjon. Likevel er det måten det blir kritisert på, og hvilken argumentasjon dette skjer på. Det er dette jeg reagerer på.

 

Om de som mener Wenger ikke lenger kan føre laget noe videre (eller ikke akspterer at det kan ta tid før et nytt storhetslag er klart), må jo da komme med en begrunnelse på HVEM som hadde vært et bedre alternativ og HVORFOR.

 

JEG stoler på Wenger pga det HAN HAR TIDLIGERE PRESTERT SOM MANAGER I KLUBBEN, og at jeg IKKE har andre alternativer på noe som kanskje hadde vært noe bedre. Vi klarer topp 4 (opptimist), vi har gått et hakk videre i CL, vi KAN gå til finalen i liga cupen og fa cupen kan jo alt skje. Dette for meg er en BRA sesong, ut ifra den jobben Wenger legger for fremtiden.

At det skal klages på alt, ja da har kanskje suksessen gått til hodet på enkelte??

 

Sorry for langt innlegg, men håper det var litt begrunnet fra min side.

Link to comment
Share on other sites

For det jeg kan huske er den siste kampen vi snudde mot Fulham hjemme denne sesongen (4-1). Men jeg er ikke en av de som kritiserer Wenger. Kritikk hjelper ikke laget en sabla dritt. Ok kanskje konstruktiv kritikk og si hva man skal bli bedre på, men da må du også ha rett.

 

Siterer Imers;

I tillegg er gjennomsnittsalderen på de tre innkjøpene på 18 og et halvt år noe som er for dårlig når det var muskelbunter på 25-29 år vi etterlyste.

 

Vi etterlyste? Vi her inne på gunners.no ja. Eller kanskje bare du. Vi kan ikke bare si til Wenger kjøp Gattuso, så knipser han og vips så står Gennaro der med nytt draktnummer og gliser bredt. Vi kan ikke klandre Wenger for at han ikke kjøpte den og den. Det er ikke sikkert de vil til Arsenal en gang. Tenk om ingen ville, og de som ville var langt fra gode. Det er bedre å få noen som man vet har sjansen til å bli bra enn å kjøpe en som ikke engang er verdt pengene.

 

Enkelte Arsenalsupportere går å faktisk håper sterkt på kjøp av Ballack, Torres, Gravesen, Gattuso + + + Jeg bare sier det; It's ai'nt gonna happen..

Hvor mange spillere har vi fått inn under Wenger som har vært store stjerner fra før? Jeg tror de kan telles på en hånd, om ikke mindre. Men det har da gått bra forde? Den mannen er egentlig genial. Han har nå vært her i 10 år, og gjennom den epoken har han bygget et lag i verdensklasse. Ut av et middelmådig lag. Dette året må vi ta som et "hvileår" eller hva jeg skal kalle det. Meget kjett at det skal skje i Highburys siste sesong, men jo fortere, jo bedre, right? Ærlig talt, jeg ble positivt påminnet på at vi kommer oss på bena igjen etter jeg så hva David Dein sa i intervjuet før kampen; "Every morning when I wake up, I look myself in the mirror, and say to myself; BUILD A WINNING TEAM." Det er akkurat det de gjør. Tror dere Diaby, Adebayor og Walcott ble hentet inn for å prege laget umiddelbart? Nei. Det Arsene og CO driver med, er å bygge seg et eget Gull-lag, som vil styre PL lenge. Og det tror jeg kommer til å skje. Vi får ny stadion, fler penger i kassa, og ikke minst, et lag i verdensklasse.

 

Så har man problemet med at Vieira ikke er erstattet. Herregud nå er jeg så kvalm av å høre etter hvert poengtap; Idag savnet vi en Vieira... Hadde vi hatt Paddy hadde vi rodd det inn til seier i dag... osv.... Vieira er GONE. Nå må vi for faen slutte å gnåle om han. Vi kan da ikke savne ham for alltid. Ikke minst kan ikke Vieira erstattes umiddelbart han må erstattes over tid, og det er det som skjer i Arsenal nå. Wenger gir de yngre tilitt for å gi de masse erfaring. For å utnytte potensialet dems til det ytterste. Er vi tålmodige vil vi få se resultater av dette i de neste 2-3 årene.

 

Og greier du ikke vente så lenge, foreslår jeg at du finner deg en annen klubb. Hylekoret er vel så å si fylt opp og vi trenger ikke flere Sølvgutter. Da synes jeg det er koseligere å lese håns-innlegg fra Petter "Smart" og Co....

 

Tjohei dette blei langt :D

Link to comment
Share on other sites

Årets sesong har nok for mange vært en skuffelse, inkludert meg selv. Jeg velger likevel ikke å bruke en for sterk kritikk siden jeg lar Wenger få lov til å bygge opp et nytt lag, samt at jeg ser at det er flere klubber som har utviklet seg i kvalitet enn det som var før.

Likevel føler jeg denne sesongen også bærer noe preg av skader og marginer, som ikke har gjort livet noe lettere.

 

Ser i mitt forrige innlegg et jeg skrev litt raskt, det jeg mente var:

At jeg selv har litt skuffelse på spillet (flyten i angrepspillet), og ikke kritikk på tabellplassering eller cup-resultater.

Sorry!!

Link to comment
Share on other sites

Mye morsomt å lese i denne tråden.

 

Og det er også veldig mye selvmotsigende å lese. Hvis noen prøver å forsvare en spiller som blir utskjellt, med å fremheve hva spilleren har gjort for klubben tidligere, så får man bare slengt tilbake at det spilleren har gjort tidligere ikke teller en dritt, og at det er hva spilleren presterer i nåtiden som teller. Men hvis man prøver å kritisere Wenger, får man bare slengt tilbake hva Wenger har oppnådd som manager, så derfor er det utopi å klage.

 

Vi kan rett og slett ikke leve på hva Wenger har gjort for klubben. Det han har gjort for klubben er rett og slett fantastisk, men faktum er at det i utgagnspunktet betyr fint lite i forhold til hva som skjer denne sesongen.

36725[/snapback]

 

Ingen tvil om at Wenger har utrettet mirakler for klubben i vårt hjerte. Med dette i tankene synes jeg det er i drøyeste laget å skulle sparke han med bakgrunn i denne ene sesongen. Jeg finner det også merkelig at dette i det hele og store diskuteres før sesongen er avsluttet. Vi er enda med i Carling Cup (til tross for at denne har status som mer eller mindre betydningsløs), FA Cupen og ikke minst Champions League (vår neste motstander sliter om ikke mer enne oss for tiden).

 

Selv om Wenger før sesongstart gikk ut å kommenterte at dette på ingen måter skulle bli noen mellomsesong tror jeg han innerts inne fryktet nettopp dette. Personlig hadde jeg også troen/håpet på at vi med det unge mannskapet til tross, skulle være en verdig utfordrer til Chelsea, Liverpool og Manchester United. Alt tatt i betrakning skylder vi Wenger tillitten og ikke minst å akseptere at vi denne sesongen kommer til kort både i Premier League og mest sannsynlig Champions League.

36758[/snapback]

 

Jeg sier ikke at vi skal sparke Wenger. Det jeg ville fremheve, forskjellen i måten å diskutere på når det gjelder spillere og Wenger. Hvis Wenger's fortid skal være med i betraktningen til enhver tid, så bør det samme gjelde for spillerens del. Men i fotball kan man rett og slett ikke se seg tilbake. Man må hele tiden se fremover, og det er ingen tvil om at denne sesongen har vært en skuffelse, med tanke på de målsetningene som ble satt fra klubben før sesongen startet. Ingen tvil om at Wenger har noe spennende på gang, med mange unge spillere som kan føre klubben til store høyder i løpet av 2-3 sesonger.

 

At vi nå er inne i en såkalt mellomsesong, er ikke det som irriterer meg. Det som irriterer meg, er at stallen er for tynn, og at Wenger ikke virker å ha evnen/viljen til å forsterke laget med rutine. Vi er ute av gullkampen i PL, men fortsatt med i 3 cupturneringer. Skal vi ha noen sjanse til å hente hjem 1 trofee denne sesongen, er jeg redd det burde vært hentet inn rutinerte forsterkninger nå i januar. Det er mange som snakker om at det er vanskelig å finne solide forsterkninger som ikke har spillt i CL. Men hvis vi hadde hentet rutinerte spillere, hadde flere av våre unge spillere fått muligheten til å få mer hvile i løpet av sesongen, og på denne måten fått muligheten til å blomstre enda mer enn de har gjort. I tillegg, ville man hatt muligheten til å sette ut spillere som er ute av form, uten at dette hadde gått på bekostning av resultater. Og kamper i CL utjgør en veldig liten %-andel av de kampene som gjenstår denne sesongen.

 

Wenger har gjort veldig mye bra for Arsenal, ingen tvil om det, men han har også gjort en del ting etter unbeaten-sesongen, som får meg til å undre en del. Jeg må innrømme at tilliten til Wenger ikke er like sterk nå, som den var for ett par år siden. Men dette kan selvfølgelig endre seg i årene som kommer.

 

Men det som uansett irriterer meg aller mest, er at den gudestatusen som Wenger har fått blant flere her inne, gjør at det tydeligvis ikke er tillatt å kritisere han. Det må faktisk gå an å kunne sett fingeren på ting Wenger gjør. Skal være enig i at måten enkelte gjør dette på, kan være noe på kanten, men dette kommer av at alle har forskjellige måter å legge frem ting på.

 

Det snakkes mye om hylekoret her inne, som kritiserer en del. Men slik jeg ser det, er hylekoret som bare forsvarer alt som skjer like ille.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har uansett så vannvittig mykje meir med utviklinga av klubben ein kvar enkeltspelar har hatt, har, eller nokon gong vil ha. Det er vel difor ein kan nytte argumentet med alt Wenger har gjort for klubben. Han har rett og slett gjort så vannvittig mykje meir enn nokon annan har gjort for Arsenal, heilt sida Herbert Chapman. Ingen spelarar på dagens lag kan seie det same. I tillegg er det ingen av spelarane som har levert stabilt på toppnivå i 8-9 år for klubben - det har Wenger.

 

Likefullt er eg heilt einig i at det går an å sette fingeren på mange feil Wenger gjer, og gje uttrykk for sin frustrasjon over det. På den andre sida meiner eg også at det er heilt 100 % klart at Wenger skal ha jobben til han ikkje vil ha den lengre (med mindre han mistar forstanden.)

Link to comment
Share on other sites

Kim:

At vi nå er inne i en såkalt mellomsesong, er ikke det som irriterer meg. Det som irriterer meg, er at stallen er for tynn, og at Wenger ikke virker å ha evnen/viljen til å forsterke laget med rutine.

 

Jeg skjønner ikke helt dette du sier her. Du forsvarer i det ene at Wenger satser på å bygge opp et nytt lag og at dette kan være en mellomsesong, men i det neste så kritisererer du Wenger siden han ikke kjøper rutinerte spillere?

 

Når da Wenger har en plan, skal han da følge den eller skal han ikke følge den?

Du godtar det til en viss grad, men så setter du spørsmål med planen siden du er uenig i den fremgangsmåten han bygger opp sitt nye lag.

Om planen hans er at DENNE sesongen så skal det evt IKKE flere rutinerte spillere inn (talentene skal få rutine og utvikles), ja så er det et valg han tar. Enten er man enig eller så får vi være uenige, men man kan vel ikke både være enig og uenig?

 

Det virker som om du KUN vil ha rutinerte spillere, så er alt ok.

 

 

Men det som uansett irriterer meg aller mest, er at den gudestatusen som Wenger har fått blant flere her inne, gjør at det tydeligvis ikke er tillatt å kritisere han.

 

Du klager over at bl.a jeg(er jo en av de som forsvarer han mot kritikk) har en gudestatus for Wenger, og ja det har jeg. Det er en manager som har fått oss dit vi er, og det er en manager som jeg stoler på vil føre oss enda et hakk videre i historien.

Jeg stoler på at det nye laget Wenger bygger opp vil være gode nok til å kjempe MOT Chelski's rubler, og andre klubber sin knallharde satsning.

 

Jeg har INGEN andre alternativer (andre manager) som jeg tror hadde vært en bedre løsning, så hvorfor skal jeg ikke da stå 100% bak Wenger?

Han har bevisst sine evner i alle år han har vært her, og da ser jeg ingen grunn at det skal klages på ALLE avgjørelser, både taktiske evner og hans innkjøpspolitikk.

Selvfølgelig er det lov å diskutere, men sjekk igjennom på dette forumet så ser man hvor mye kritikk som rettes selv med fortsatt store muligheter for en meget god sesong.

 

Virker som det enten går i en sport å klage, eller at vi har mistet evnen til å oppleve en slak motbakke.....for den er ikke skremmende bratt.

 

Vi har ikke den bredden som flere andre lag har, og det veit nok Wenger meget godt. Han bygger for fremtiden, og da vil det vise seg om han gjorde det riktige om 2-3år eller om han dreit på leggen.

 

Flere rutinerte stjerner= mindre spilletid på talenter.

Dette er vel også noe som er et hett diskusjonstema for Wenger, og er nok NØYE vurdert om hva han føler er det beste i denne planen hans.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke helt dette du sier her. Du forsvarer i det ene at Wenger satser på å bygge opp et nytt lag og at dette kan være en mellomsesong, men i det neste så kritisererer du Wenger siden han ikke kjøper rutinerte spillere?

36825[/snapback]

 

Selvfølgelig er det positivt at Wenger er iferd med å prøve å bygge noe stort for fremtiden. Det som skuffer meg, er at dette tydeligvis går på bekostning av nåtiden. Når jeg snakker om mellomsesong, så tenker jeg på ligaen. Vi er fremdeles med i CL og FA-cupen, og jeg mener at vi hadde trengt rutinerte forsterkninger nå i januar, hvis vi skulle hatt muligheten til å gå helt til topps i en av disse turneringene.

 

Mellomsesong eller ei, en sesong uten trofeer er rett og slett ikke godt nok for et lag som Arsenal. Da hjelper det fint lite hvor stort laget kan bli i fremtiden, noe vi selvfølgelig ikke har noen garanti for.

 

Du klager over at bl.a jeg(er jo en av de som forsvarer han mot kritikk) har en gudestatus for Wenger, og ja det har jeg. Det er en manager som har fått oss dit vi er, og det er en manager som jeg stoler på vil føre oss enda et hakk videre i historien.

Jeg stoler på at det nye laget Wenger bygger opp vil være gode nok til å kjempe MOT Chelski's rubler, og andre klubber sin knallharde satsning.

36825[/snapback]

 

At du ser på Wenger som en gud, og at du fortsatt har full tillit han, skal jeg ikke ta ifra deg, og jeg respekterer og godtar ditt syn på saken. Man må rett og slett godta at man har forskjellige syn på saker og ting. Men det er her problemet ligger. Oftere og oftere opplever jeg at flere og flere av Wenger-dyrkerne (snakker ikke om deg her) ikke evner å respektere og godta at noen har et annet syn på Wenger og det Wenger gjør i nåtid.

Link to comment
Share on other sites

Nå synes jeg at vi ikke skal ha noe krav til pokaler hver eneste sesong, selv om vi har vært godt vant på dette området de siste 10årene.

Det er flere klubber som er med å kjemper om disse, og flere av dem har satset hardt de siste årene.

 

Og i en av mine forrige innlegg skrev jeg litt om dette med fotballklubbers maktpossisjoner, og hvor ofte det skjer at klubber får en down-preiode etter flere år med dominanse.

Generasjonskifte, ny manager, ny ledelse, økonomi osv, kan være noen faktorer på at slikt gjentar seg gang på gang i historien.

 

I Arsenal er det nå et klart og tydlig generasjonskifte som er en vesentlig grunn for at nivået ikke er som den var for f.eks 2-3år siden.

 

Det er ikke mange år siden vi var en middelmådighet i prestasjonenene, og at Liverpool var en dominant som få andre i fotballens historie.

Dette er nok et komplisert tema, men man ser jo tendensen i mange idretter på akkurat dette området.

 

Hva som vil det mest fornuftige vil tiden vise,

Setter pris på en slik diskusjon med deg siden du fører dine meninger på en seriøs og ryddig måte, og det er lett å diskutere når man også får synspunkter som blir argumentert for.

Link to comment
Share on other sites

Nå synes jeg at vi ikke skal ha noe krav til pokaler hver eneste sesong, selv om vi har vært godt vant på dette området de siste 10årene.

Det er flere klubber som er med å kjemper om disse, og flere av dem har satset hardt de siste årene.

 

Og i en av mine forrige innlegg skrev jeg litt om dette med fotballklubbers maktpossisjoner, og hvor ofte det skjer at klubber får en down-preiode etter flere år med dominanse.

Generasjonskifte, ny manager, ny ledelse, økonomi osv, kan være noen faktorer på at slikt gjentar seg gang på gang i historien.

 

I Arsenal er det nå et klart og tydlig generasjonskifte som er en vesentlig grunn for at nivået ikke er som den var for f.eks 2-3år siden.

 

Det er ikke mange år siden vi var en middelmådighet i prestasjonenene, og at Liverpool var en dominant som få andre i fotballens historie.

Dette er nok et komplisert tema, men man ser jo tendensen i mange idretter på akkurat dette området.

 

Hva som vil det mest fornuftige vil tiden vise,

Setter pris på en slik diskusjon med deg siden du fører dine meninger på en seriøs og ryddig måte, og det er lett å diskutere når man også får synspunkter som blir argumentert for.

36842[/snapback]

 

Vi har selvfølgelig ikke noe krav på pokaler hver sesong, men det forventes naturligvis nok at Arsenal skal være med å kjempe på alle fronter til enhver tid. Nå har vi fallt av veldig tidlig i ligaen, men har muligheten til å berge noe av sesongen i FA-cupen eller CL. Men jeg sitter med en følelse av stallen desverre er litt tynn hva rutine angår til at vi skal klare å gå til topps i noen av disse turneringene. Når i tillegg flere av de rutinerte tydeligvis er langt unna formen, blir ikke situasjonen noe bedre. Det er derfor jeg har etterlyst rutinerte forsterkninger.

 

Jeg setter også pris på å kunne føre en saklig debatt. Og du er heldigvis en person det går an å diskutere seriøst med

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også skuffet over resultatet mot Everton, men jeg velger heller å dømme/applaudere ut ifra en litt mere helhet enn enkelt kamper.

Wenger skal få lov til å bruke tid på å bygge opp et nytt lag, og da med en slik stall så vil det selvfølgelig svinge i prestasjonene.

 

Chelsea slet hjemme mot Charlton idag, de slet borte mot Sunderland i forrige runde. Det finnes utallige eksempler på at de fleste kan slå de fleste eller at det er stort sett jevne kamper, så at vi tapte var jo ikke oppsiktsvekkende?

Everton er et lag som spiller fysisk tøff fotball, og de har kommet seg i form etter en svak åpning. De som trodde dette kom til å bli en lik kamp som Boro hjemme, har vel ikke sjekket styrker/svakehter/spillestiler til motstanderene......(osv)

 

PL er en tøff liga, og det er ikke mange kamper i løpet av en sesong som er forholdsvis enkle, og det er her hele essensen i min debatt handler om.

Vi har et ungt lag, som kanskje trenger 2-3 sesonger før vi igjen (kanskje) har et slagkraftig lag for å kjempe helt i toppen, og frem til da vil prestasjonene variere.

 

Denne sesongen har vi FORTSATT mulighet for 2.plass, og det må vi IKKE glemme. Vi har muligheter i cuper, og da blir det tull å snakke om hva som skjedde under en enkelt kamp. Vi må se en helhet, og bare gå et år tilbake i perioden 20.10-04 til 01.12.04 hvor vi hadde en rekke med 3 seiere, 6 uavgjort, og 3 tap. (totalt i serie og cup)

 

Så om vi sliter i enkelt kamper og i perioder, så føler jeg at det er helheten som Wenger skal dømmes ut ifra. I fjor fikk vi 2.plass og en fa cup pokal, og tiden vil vise hva vi ender med i mai.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

 

Så om vi sliter i enkelt kamper og i perioder, så føler jeg at det er helheten som Wenger skal dømmes ut ifra. I fjor fikk vi 2.plass og en fa cup pokal, og tiden vil vise hva vi ender med i mai.

36853[/snapback]

 

akkurat, 2.plass og fa.cup ifjor

 

dette kan bli en bra sesong enda, cupene blir spennende

Link to comment
Share on other sites

 

Så om vi sliter i enkelt kamper og i perioder, så føler jeg at det er helheten som Wenger skal dømmes ut ifra. I fjor fikk vi 2.plass og en fa cup pokal, og tiden vil vise hva vi ender med i mai.

36853[/snapback]

 

akkurat, 2.plass og fa.cup ifjor

 

dette kan bli en bra sesong enda, cupene blir spennende

36869[/snapback]

 

Joda, et godt poeng dette, men dere glemmer noe viktig, og det var at vi hadde en spiller som Vieira som sto frem, og var en av de viktigste årsakene til at trende snudde for oss etter jul forrige sesong. Pr. dags dato har vi ingen slik spiller i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Dette her er et utsagn av vår kjære manager som virkelig bekymrer meg:

 

"I expect it to be the same next week at Bolton in the FA Cup, I invite you all to come and see a re-run of this game."

 

Oversatt:

"Jeg forventer at det blir det samme neste uke borte mot Bolton i FA Cupen, jeg inviterer dere alle for å se en reprise av denne kampen."

 

Hva er dette?? Dette ligner ikke AW, det er en resignerende tone over det. Jeg er riktignok enig, men allikevel, dette synes jeg ikke er passende av manageren vår.

Link to comment
Share on other sites

 

Så om vi sliter i enkelt kamper og i perioder, så føler jeg at det er helheten som Wenger skal dømmes ut ifra. I fjor fikk vi 2.plass og en fa cup pokal, og tiden vil vise hva vi ender med i mai.

36853[/snapback]

 

akkurat, 2.plass og fa.cup ifjor

 

dette kan bli en bra sesong enda, cupene blir spennende

36869[/snapback]

 

Joda, et godt poeng dette, men dere glemmer noe viktig, og det var at vi hadde en spiller som Vieira som sto frem, og var en av de viktigste årsakene til at trende snudde for oss etter jul forrige sesong. Pr. dags dato har vi ingen slik spiller i Arsenal.

36888[/snapback]

 

Og det Kim tror jeg er en av de viktigste grunnene til at vi sliter

mer i år. Spesielt på bortebane.

Vieira stod fram i kamper vi sleit. Henry ser ut til å forsvinne

i slike kamper.

Håpet er at Diaby er en slik spiller.

Uansett vil alle managere ha en vanskelig periode når de bygger

et nytt lag slik f.eks Liverpool hadde i fjor i PL.

Som det ser ut nå kan det være for mange medgangspillere

i laget idag.

Savner en Parlour,Adams,Vieira spiller.

Det bør Wenger hente hvis ikke er Diaby halmstrået på denne typen spiller.

Link to comment
Share on other sites

Dette her er et utsagn av vår kjære manager som virkelig bekymrer meg:

 

"I expect it to be the same next week at Bolton in the FA Cup, I invite you all to come and see a re-run of this game."

 

Oversatt:

"Jeg forventer at det blir det samme neste uke borte mot Bolton i FA Cupen, jeg inviterer dere alle for å se en reprise av denne kampen."

 

Hva er dette?? Dette ligner ikke AW, det er en resignerende tone over det. Jeg er riktignok enig, men allikevel, dette synes jeg ikke er passende av manageren vår.

36890[/snapback]

 

Det var nok en oppgitt Arsene Wenger som kom med den kommentaren i etterkant av kampen. Det må gjerne bli en reprise av Everton kampen, men hvor utfallet av kampen blir annerledes. Med det mener jeg at vi møter et Bolton lag som i likhet med Everton forsøker å kjempe oss ut av kampen.

 

Ingen tvil om at Arsene nok ikke sover godt for tiden og er mer eller mindre oppgitt, dette gikk bl.a. utover en vannflaske på Goodison Park som Arsene gav et kraftig spark i - verdig en super bowl spiller. Ellers leter James Beatie enda fortvilet rundt etter matchballen, som sist ble observert av Avinor i 10,000 fot's høyde over Goodison Park etter Thierry Henry's siste spark på ballen.

 

Det skal bli spennende å se om Arsene Wenger har fått samlet laget igjen til Carling Cup kampen hjemme mot Wigan imorgen (Tirsdag). Problemet vårt er bare at selv om vi henter oss inn igjen på Highbury, følger ikke denne effekten oss videre på bortebane sålangt.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...