Jump to content

2018.01.20 Crystal Palace (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

En litt morsom funfact: Vi ble dispossessed 8 ganger idag, er vel nesten snittet til Alexis alene de siste kampene han har spilt. Ved siden av et overbevisende resultat var det utrolig deilig med en skikkelig god prestasjon igjen!

 

MoTM: Özil, for en kamp han leverte!! Helt utrolig hvor mye han skapte i første omg, i tillegg til god defensiv innsats. Sign him up!!

 

En liten note i etterpåklokskapens navn.

Jeg har alltid lurt på hvorfor Wenger aldri har forsøkt seg på "Barca-taktikken". Dvs en 4-3-3 med en dedikert defensiv midtbane og to sentrale fremfor 4-2-3-1 vi alltid har spilt. På den måten får vi en sikring bak spillere som Wilshere/Xhaka/Ramsey føler jeg både at vi kan får mye mer ut av dem, samtidig som at de bruddene som må komme når man spiller med litt risiko kan bli rettet opp av han som ligger igjen. Det fungerte ihvertfall utrolig bra idag! Håper vi fortsetter å dyrke det systemet.

Link to comment
Share on other sites

En særdeles bra start på kampen og endelig blir Xhaka flyttet fremover fra DM-rollen (dette har vel vært ønsket særdeles lenge).

 

Første omgang er mer enn godkjent men jeg er litt mer kritisk til det som ble vist etter pause.

 

Med 4-0 etter halv tid så aksepter jeg at vi ikke kan forvente at andre omgang skal være en kopi av første omgang, men her kunne det nesten virke som at våre spillere i for stor grad tar seieren på forskudd.

 

Jeg vil påstå (sikkert litt overdrevet) at våre spillere hadde flere uprovoserte feil de fem første minuttene av andre omgang enn i hele første omgang.

Den mangelen på konsentrasjon som samtlige av våre (med unntak av Cech) viser til tider i andre omgang er det som kan få et dårligere lag tilbake i kampen.

CP var i dag for dårlige til å utnytte de feilene våre gjorde etter pause, men vi har sett flere eksempler på det motsatte tidligere.

 

Nå skal jeg ikke fremstå som en grinebiter for det var mye positivt i dag og jeg gleder meg over det.

Link to comment
Share on other sites

Ok, var ment som svar til Polljen som var glad for at Xhaka spilte høyere på banen. Bare påpekte at slik var det sist kamp også.

 

Dagens kamp skal jeg ikke mene for mye om, da jeg så kampen med en elendig stream.

 

Men keg er glad for at vi vant komfortabelt, og keg eøsker Özil og drømmer om at han forlenger.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ok, var ment som svar til Polljen som var glad for at Xhaka spilte høyere på banen. Bare påpekte at slik var det sist kamp også.

Dagens kamp skal jeg ikke mene for mye om, da jeg så kampen med en elendig stream.

Men keg er glad for at vi vant komfortabelt, og keg eøsker Özil og drømmer om at han forlenger.

BE[/quote

 

Keg eøsker? Tatt deg et glass? Hehe

Link to comment
Share on other sites

Vi spilte med samme roller i midten mot Bournemouth også. Wilshere dypt, Xhaka foran.

 

BE

Ok, det var ikke så åpenbart for meg, men jeg får selvsagt ikke alt med meg ?.

 

Men for å ordlegge meg på en annen måte, Xhaka ble mot CP erstattet som DM av en mer defensivt anlagt spiller enn de som har bekledt rollen i det siste

Link to comment
Share on other sites

 

Ok, var ment som svar til Polljen som var glad for at Xhaka spilte høyere på banen. Bare påpekte at slik var det sist kamp også.

Dagens kamp skal jeg ikke mene for mye om, da jeg så kampen med en elendig stream.

Men keg er glad for at vi vant komfortabelt, og keg eøsker Özil og drømmer om at han forlenger.

BE[/quote

 

Keg eøsker? Tatt deg et glass? Hehe

Keg jeg? Nei. Eller jo men jeg fikk jo ikke Z matchen. Går ikke i detaljer på den.

Link to comment
Share on other sites

 

Ok, var ment som svar til Polljen som var glad for at Xhaka spilte høyere på banen. Bare påpekte at slik var det sist kamp også.

Dagens kamp skal jeg ikke mene for mye om, da jeg så kampen med en elendig stream.

Men keg er glad for at vi vant komfortabelt, og keg eøsker Özil og drømmer om at han forlenger.

BE[/quote

 

Keg eøsker? Tatt deg et glass? Hehe

 

Kan se sånn ut men det var faktisk ikke tilfelle - kun pølsefingre ??.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Fullstendig overkjørsel og god fotball i 45 min. Periodevis bra flyt i andreomgangen også.

Glemte for en stakket stund alt som er galt og bare nøt det som ble servert.

Moro og med mål for Laca og Iwobi, det trengtes.

 

Og kjærkomment for gooners med en liten opptur foran de neste dagene.

Å se Alexis ikle seg djevel-drakta blir sterk kost for meg hvertfall...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...