Jump to content

2017.02.20 Sutton United (B) (FA-cup)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Man of the Match; Wayne Shaw!

 

Edit; Noe jeg har lagt veldig merke til i denne kampen er at veldig mange pasninger er kommet bak Lucas når han er på løp. Tegn på at vi er altfor glad i å spille ball på fot?

 

Edit2: Og en ting som er sikkert er at vi absolutt må spille bedre mot Lincoln om vi ikke skal gå på en bombe. Lincoln leder tross alt ligaen..

Link to comment
Share on other sites

Man of the Match; Wayne Shaw!

 

Edit; Noe jeg har lagt veldig merke til i denne kampen er at veldig mange pasninger er kommet bak Lucas når han er på løp. Tegn på at vi er altfor glad i å spille ball på fot?

Ja det er Wenger stil. Lucas kunne hatt mange mange mål idag med bedre levering.

Link to comment
Share on other sites

Lucas har da løpt hele kampen han. Ox har også gått på et par raid.

Skal ikke ta fra de noe. God innsats av Perez men det jeg mente var at man så en endring i dynamikken på første angrep Sanchez var involvert i. Det ble begått kryssløp og man så at Sutton mistet oversikten og store rom åpnet seg men dessverre ebbet det ut i ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke ta fra de noe. God innsats av Perez men det jeg mente var at man så en endring i dynamikken på første angrep Sanchez var involvert i. Det ble begått kryssløp og man så at Sutton mistet oversikten og store rom åpnet seg men dessverre ebbet det ut i ingenting.

 

 

Det er jeg enig i. Iwobi er litt for glad i å starte dypt i banen. Walcott får bare ikke til en shit, og er blitt elendig til å time løp. Klarer ikke å runde en non-leaguespiller en gang... Har han klart det en eneste gang denne kampen?

Link to comment
Share on other sites

 

Edit2: Og en ting som er sikkert er at vi absolutt må spille bedre mot Lincoln om vi ikke skal gå på en bombe. Lincoln leder tross alt ligaen..

Ingen tvil om det...

 

Det går på konsentrasjon og innstilling. Det var intet i dag som skulle tilsi at det ene laget ligger langt nede på tabellen, fire divisjoner lavere, enn det andre laget..

Link to comment
Share on other sites

 

 

Det er jeg enig i. Iwobi er litt for glad i å starte dypt i banen. Walcott får bare ikke til en shit, og er blitt elendig til å time løp. Klarer ikke å runde en non-leaguespiller en gang... Har han klart det en eneste gang denne kampen?

Han scoret et mål...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Det er jeg enig i. Iwobi er litt for glad i å starte dypt i banen. Walcott får bare ikke til en shit, og er blitt elendig til å time løp. Klarer ikke å runde en non-leaguespiller en gang... Har han klart det en eneste gang denne kampen?

Iwobi kan bli god, men at han opptar en fast plass på laget er ganske komisk. Dårlig defensiv og skaper ikke veldig mye. Idag var han ærlig talt elendig.

Link to comment
Share on other sites

Han scoret et mål...

 

Joda, men utover det var han fryktelig dårlig.

 

Iwobi kan bli god, men at han opptar en fast plass på laget er ganske komisk. Dårlig defensiv og skaper ikke veldig mye. Idag var han ærlig talt elendig.

Jeg føler Iwobi, som flere, blir brukt på feil måte. Iwobi er 'best' når han spiller med en bevegelig spiss som Sanchez som liker å droppe dypt i banen. Walcott er en annen. Theo eier verken selvtilliten eller teknikken til å utfordre og runde backer lenger. Begynner å bli noen år siden han hadde det(!) løpet fra eget forsvar mot Pool. I dag var han ikke god til å løpe i rom heller, selv om Sutton gav oss massevis av bakrom på vingene.

Link to comment
Share on other sites

...og han misset ballen ofte. Jeg liker Lucas, men ser ingen grunn til å hype han så voldsomt opp.

 

Mistet han virkelig ballen ofte? Skal prøve å finne statistikk fra kampen, men det der tror jeg bare er tull sammenlignet med de andre på banen. Ellers er han absolutt ikke hypa, statistisk en av de beste angriperene vi har i laget basert på sjanser/mål vs spilleminutter. Hva mer kan man gjøre enn å levere de gangene man får sjansen? Igår var han iallefall soleklart vår beste mann.

Link to comment
Share on other sites

@Tapapa

 

Joda, jeg registrerte så absolutt at Lucas også hadde flere unødvendige balltap i løpet av kampen, men sett i forhold til resten av Arsenallaget så var han etter min mening en av de spillerne som hadde færrest slike balltap.

 

Når det gjelder "hypen" som enkelte av oss kommer med, så er den kanskje overdrevet eller kanskje ikke. Det er rett og slett umulig å svare på om de lovordene bl.a. undertegnede har kommet med er overdrevne eller ikke. Hovedårsaken til at det er vanskelig å vurdere "sannhetsgehalten" i vår hype, er at vi ikke har fått sett nok av Lucas på banen. Med unntak av en kamp, så har han vel ikke startet en eneste PL-kamp, men når han har startet kamper (mot "dårligere" motstand i CL/FA) så har han generelt sett vært en av de bedre på laget (etter min vurdering). Om dette skyldes motstanders (dårligere) kvaliteter eller Lucas sine (bedre) kvaliteter har vi ikke fått svar på.

 

Rett skal være rett og i den ene kampen han var med fra start så var han vel relativt dårlig, men dette var rett etter at han kom til klubben (mot Southampton 10. sept), og han er vel ikke den eneste nye spilleren som har "feilet" rett etter en overgang.

 

Det som gjør "hypen" vår litt pågående er å se at spillere som ikke viser noe overbevisende spill likevel blir prioritert fra start, men når Lucas har vist sitt potensiale (i CL/FA) så får har i beste fall noen få minutter på banen i PL-kamper mot slutten av kampene. Det er godt mulig at hypen vår er overdrevet, men hvis han hadde fått en brøkdel av den tilliten som f.eks. Walcott og Giroud har fått, så hadde vi fått sett om vår "hype" er riktig eller feilaktig. For meg så er problemet at Lucas ikke har spilt seg ut av laget i de kampene han har fått startet (med unntak av sin første kamp), samtidig så får spillere som yter bortimot "nada" fornyet tillit.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...