Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

9 minutes ago, Stefanb said:

😂😂 god speiding dette her! På nivå med Mustafi og Sanogo.

Hei hei, Sanogo er fortsatt den eneste i historien med 4 mål i én og samme kamp i Emirates Cup! Og han er én av bare to spillere med et Emirates Cup hattrick! 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Hei hei, Sanogo er fortsatt den eneste i historien med 4 mål i én og samme kamp i Emirates Cup! Og han er én av bare to spillere med et Emirates Cup hattrick! 

Hatten av for Sanogo. Største helten på Emirates i juli måned. Ræva blues de 11 andre månedene. 

Må gud forby at vi kjøper mer daukjøtt. Vi kan ikke fortsette å kjøpe spillere til omtrent milliarden, men ingen flere som Sokratis,  Mustafi & Co. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
7 minutes ago, Stefanb said:
Ikke for å pisse på Eddie, men hadde vært fantastisk om vi hentet Toney i vinter. Ikke bare ville han kunnet bidra med mye mål, men også kommet med gode betting tips.

Ha ha ha. Joda, Toney er en oppgradering sammenlignet med hva vi har. Personlig er jeg fortsatt bitter for at Kane ikke kom hjem.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tapapa said:

Ha ha ha. Joda, Toney er en oppgradering sammenlignet med hva vi har. Personlig er jeg fortsatt bitter for at Kane ikke kom hjem.

Etter Kane (som ville vært en fantastisk spiss for oss) er Toney den det beste av de realistiske spillerne vi kan hente, såfremt vi ikke gikk for Osimhen.. men han vil koste trolig 150 millioner pund, og i tillegg vet vi ikke hvordan han ville gjort det i Premier League. Toney var etter Haaland og Kane den beste spissen foran mål forrige sesong, på tross av at han spilte for et lag som endte på niende plass. Han ville nok ikke vært perfekt, men han ville gitt oss muligheten til å ha en plan B, samt med han på topp kan Jesus faktisk spille på kant uten at det går på bekostning av en måltrussel.

Jeg ville likt Evan Ferguson best fordi han er et vanvittig talent, men han er fortsatt litt vel ung til at man kan stole på han + at han spiller for Brighton, så prisen ville vel sikkert havnet tett opp mot Osimhen uansett.

Blir interessant å se hva som skjer. For vi har helt klart en spiss som er i verdensklasse på mye, men som mangler litt foran mål, og vi har ingen bak han heller som det skriker mål av heller.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Etter Kane (som ville vært en fantastisk spiss for oss) er Toney den det beste av de realistiske spillerne vi kan hente, såfremt vi ikke gikk for Osimhen.. men han vil koste trolig 150 millioner pund, og i tillegg vet vi ikke hvordan han ville gjort det i Premier League. Toney var etter Haaland og Kane den beste spissen foran mål forrige sesong, på tross av at han spilte for et lag som endte på niende plass. Han ville nok ikke vært perfekt, men han ville gitt oss muligheten til å ha en plan B, samt med han på topp kan Jesus faktisk spille på kant uten at det går på bekostning av en måltrussel.

Jeg ville likt Evan Ferguson best fordi han er et vanvittig talent, men han er fortsatt litt vel ung til at man kan stole på han + at han spiller for Brighton, så prisen ville vel sikkert havnet tett opp mot Osimhen uansett.

Blir interessant å se hva som skjer. For vi har helt klart en spiss som er i verdensklasse på mye, men som mangler litt foran mål, og vi har ingen bak han heller som det skriker mål av heller.

Toney er en knall spiller, men jeg håper fortsatt på Osimhen. Han har CL-erfaring og vinnererfaring etter å ha vunnet Serie A. Verken Toney(League One og EFL Trophy) eller Ferguson har erfaring med å vinne noe på øverste nivå. Han er også et par år yngre enn Toney og vil i så måte passe perfekt inn i stallen vår. Eneste negative med ham er at han spiller landskamper for Nigeria og vil bli borte under Afrikamesterskapet.

Det som taler for en Toneyovergang er prisen og at han er en 'proven' Premier Leaguespiss. Han er kanskje også mer klar for å eventuelt sitte på benken enn det Osimhen ville godtatt.

Er Jesus god nok til å være førstevalg for et lag som vil kjempe om de gjeveste troféene? Da er Toney det beste valget, siden han kan gi oss en plan B og i tillegg starte mot enkelte lag. Er Jesus ikke god nok, bør vi gå for Osimhen og ha Jesus som andrevalg på både spissplass og vingplass.

Evan Ferguson hadde vært fantastisk han også, men han er forholdsvis ny i PL(1.227 minutter på litt over én full sesong eller 13.6x90 min) og er fortsatt ekstremt ung og kommer sannsynligvis til å variere kraftig i prestasjonene. Hvis målet ikke hadde vært å kjempe om gull denne og de fremtidige sesongene og han ikke hadde blitt så dyr som han sannsynligvis blir(kudos til Brighton), så hadde jeg enkelt takket ja til ham OG én av de to andre. Hvis vi bare skal gå for én, er han nok utelukket. 

Nketiah har vist at han er god nok til å være backup for et lag som slåss om topp 4, men han har fortsatt en del å gå på hvis han skal være god nok for et lag som kjemper om gull. Han har motbevist meg før, men tror det stopper her. For all del, det å være god nok til å være backup for et lag i topp 4-kampen er veldig bra, og han kan nok greit starte for lag på nedre halvdel og kanskje til og med midt på tabellen, men hvis han ikke utvikler seg enda mer denne sesongen, er det nok på tide å gi slipp på ham neste sommer. Selv om jeg vil synes det er fryktelig synd siden han er en Hale End-er.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
45 minutes ago, Stefanb said:

Benjamin Sesko hos RB Leipzeig ser ut som en veldig spennende spiller. Fikk et mål annullert (feilaktig i mine øyne). Kun 20 år gammel (blir 21 i mai) - er 194cm høy, teknisk god, rask og veldig god i lufta.

https://www.youtube.com/watch?v=dL5pVDGfQEM&ab_channel=ED-F

Er det han som kalles den slovenske Haaland?

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tapapa said:

Er det han som kalles den slovenske Haaland?

Ville ikke helt kalt han det 😂
Stort potensial hvertfall. Alltid skeptisk til spillere fra Bundesligaen, men tror han her kunne vært et veldig spennende kjøp.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Tapapa said:

Er det han som kalles den slovenske Haaland?

Ja, det er han som kalles Slovenske Haaland.

En fantastisk god spiller, men jeg føler vi trenger en enda mer proven.. Han har ikke så mange sesonger på toppnivå.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, elx said:

Ja, det er han som kalles Slovenske Haaland.

En fantastisk god spiller, men jeg føler vi trenger en enda mer proven.. Han har ikke så mange sesonger på toppnivå.

Da vet jeg om den rette spilleren . I tillegg har han mange sesonger bak seg på toppnivå. Syntes vi skulle gi en feit 7 års kontrakt til Diego Costa. Det beste er at han har fortid i Chelsea 😁

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, elx said:

Ja, det er han som kalles Slovenske Haaland.

En fantastisk god spiller, men jeg føler vi trenger en enda mer proven.. Han har ikke så mange sesonger på toppnivå.

Hvem er det som er proven der ute som kan gi oss det samme da? Osimhen potensielt?

Noen ganger må man ta en sjanse på at spillere tar steget opp. Er dessverre ingen spisser der ute som jeg virkelig føler er verdensklasse utenom Håland, Kane og til dels Osimhen. Uansett så ville han tilført mer enn Nketiah på spissplass, så sånn sett ville vi trolig vært styrket.

Vi får se hvordan det går med Sesko. Han kan fort være en av de beste spissene om 2-3 år, og da er han utenfor vår rekkevidde - han kan selvfølgelig også floppe, men han er såpass ung og unik at han neppe vil miste all verdi uansett.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Stefanb said:

Hvem er det som er proven der ute som kan gi oss det samme da? Osimhen potensielt?

Noen ganger må man ta en sjanse på at spillere tar steget opp. Er dessverre ingen spisser der ute som jeg virkelig føler er verdensklasse utenom Håland, Kane og til dels Osimhen. Uansett så ville han tilført mer enn Nketiah på spissplass, så sånn sett ville vi trolig vært styrket.

Vi får se hvordan det går med Sesko. Han kan fort være en av de beste spissene om 2-3 år, og da er han utenfor vår rekkevidde - han kan selvfølgelig også floppe, men han er såpass ung og unik at han neppe vil miste all verdi uansett.

 

Sier ikke jeg IKKE ville hatt han, men jeg mener vi trenger en som har bidratt på høyeste nivå over lengre tid.

Osimhen er absolutt en av de, men han kommer til å korte skjorta..(Det komme forsåvidt Sesko også til å gjøre)

Og med tanke på hvor dyr Sesko blir, så kan vi like greit punge ut 30 mill ekstra for å få Osimhen.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, elx said:

Sier ikke jeg IKKE ville hatt han, men jeg mener vi trenger en som har bidratt på høyeste nivå over lengre tid.

Osimhen er absolutt en av de, men han kommer til å korte skjorta..(Det komme forsåvidt Sesko også til å gjøre)

Og med tanke på hvor dyr Sesko blir, så kan vi like greit punge ut 30 mill ekstra for å få Osimhen.

Tror du må ut med langt langt mer enn 30 millioner ekstra for Osimhen gitt. Sesko har en ryktet klausul til sommeren på rundt 50 millioner euro, mens Osimhen ligger på 120-130 millioner euro. Bare 70-80 millioner ekstra..

Men, bortsett fra Osimhen: Hvem andre foreslår du f.eks?

Link to comment
Share on other sites

On 2/14/2024 at 7:00 PM, Stefanb said:

Tror du må ut med langt langt mer enn 30 millioner ekstra for Osimhen gitt. Sesko har en ryktet klausul til sommeren på rundt 50 millioner euro, mens Osimhen ligger på 120-130 millioner euro. Bare 70-80 millioner ekstra..

Men, bortsett fra Osimhen: Hvem andre foreslår du f.eks?

Osimhen. 😛  Er kun han jeg ser som aktuell nå. Toney hadde heller ikke vært feil.

Tror ikke du får Sesko til 50m pund.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...