Jump to content

Stan Kroenke


ben lakris

Recommended Posts

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=4...for+Gunners+bid

 

Hva tror dere om dette?

 

Ser for meg at dette blir dårlig mottatt i sittende styre, men de sitter vel fortsatt med makten selv om et bud kommer?

£650 mill. er jo en helt utrolig sum og kanskje vanskelig å avslå, men vanskelig å gjøre seg opp en mening her før man vet intensjonene til Kroenke om et eventuelt eierskap.

Vil f.eks. han i det hele tatt la folk som Hill-Wood, Edelman, Fischman, Friar m.fl. få drive klubben videre selv om de kjøpes ut eller blir det et helt nytt styre med bare nye folk?

Det høres jo svært usannsynlig ut hvis Dein kommer tilbake ihverfall.. De er jo ikke akkurat på talefot lenger og ellers er vel styremedlemmenes forhold til Kroenke ganske kjølig.

 

De som styrer nå er jo flinke i det de gjør, men er også sikkert opptatt av å ha mer penger å rutte med enn de har i dag. Så helt fremmed er de kanskje ikke for et salg?

 

Jeg ser for meg at dette kan slå litt dårlig ut og det blir en kræsj i visjonene om hvordan klubben skal drives videre.

 

Positive er jo at pengebingen fylles jo opp og gjelda på stadion blir jo sikkert redusert eller nedbetalt, men vil vi få en trygg økonomisk og forsvarlig styring på klubben etter dette?

Har Kroenke noe som helst interesse av klubben ala Hicks og Gillette i LFC eller er det bare business og profit han tenker på?

De to virker jo som å ha en viss forkjærlighet for Liverpool tross at de er amerikanere.

 

Må si jeg pr. i dag både har positive og negative tanker om en eventuell takeover.

På den positive siden vil jeg nevne kapitalen vi får ved et oppkjøp. Fyren er jo steinrik og er tydelig ivrig på å bidra. Skulle det bli tilfelle tipper jeg David Dein kommer tilbake som medeier og styreformann.

Går klubben bra i pluss de neste årene og Kroenke er interessert i å bidra med sine midler kommer vi jo godt ut av det og blir en stormakt også økonomisk.

En takeover har jo til nå fungert bra i f.eks. Liverpool og Manure.

 

Det negative er hvis styringen av klubben kommer i ubalanse pga. av eventuelle nye folk som ikke er like dyktig som de vi har pr. i dag.

En annen ting er måten Hill-Wood og co. med familiære tradisjoner blir skjøvet ut i kulden og mye av klubbfølelsen i styrerommet kan forsvinne.

En annen ting er om fansen vil miste tillit til styret.

 

Jeg bare slenger ut en del scenarioer og spørsmål og kanskje noen andre her har mer innsikt og tips om hva dette kanskje kan ende opp i.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 289
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tar Kroenke over Arsenal FC, så er ikke jeg supporter lenger! Det høres drastisk ut, men. Jeg tar stærk motstand fra å selge seg. Og kjøpe seg til sukse. Jeg har ett utall av ganger sagt hvor ille Chelsea er, og jeg vil ikke være med på det samme. Vi sitter her å klager over dem, også. Når det ryktes en lignende type inn i Arsenal så sitter vi å appelerer.

 

Det er jo ingen automatikk i at vi blir like "store" som Chelsea om vi blir kjøpt opp... Pompey, West Ham osv. De har ikke klart seg så bra som Chelsea de...

 

Klart, jeg tviler på at vi synker til deres nivå, men tror ikke vi blir nye Chelsea... tror Ambramovitch har langt mer pegner spytte i enn Kroenke...

 

 

Synes det blir feil å si at vi ikke kjøper oss til suksess,for det er nøyaktig det alle toppklubbene gjør.

Noen kjøper dyrt,mens andre som oss selv kjøper billig,men kjøper gjør vi alle.

Er jo like ille for di klubbene som vi til stadighet snapper talenter fra for en billig penge,så det er mange

måter å se denne saken på.

Og at du ikke er arsenal supporter ved et evt oppkjøp synes jeg høres rart ut...for min del så er arsenal min evige kjærlighet,og jeg kan bytte damer/kone,men klubben min står jeg bak uansett hva som skjer!

Link to comment
Share on other sites

Positive er jo at pengebingen fylles jo opp og gjelda på stadion blir jo sikkert redusert eller nedbetalt, men vil vi få en trygg økonomisk og forsvarlig styring på klubben etter dette?

Har Kroenke noe som helst interesse av klubben ala Hicks og Gillette i LFC eller er det bare business og profit han tenker på?

De to virker jo som å ha en viss forkjærlighet for Liverpool tross at de er amerikanere.

 

Må si jeg pr. i dag både har positive og negative tanker om en eventuell takeover.

På den positive siden vil jeg nevne kapitalen vi får ved et oppkjøp. Fyren er jo steinrik og er tydelig ivrig på å bidra.

 

Jeg har også noen blandede tanker vedrørende en eventuell takeover. Jeg har tidligere uttrykt meg noe skeptisk til Kroenke sine planer. Men dette skyldes ikke at jeg har noen spesiell grunn til å frykte Kroenke, men mer at jeg er prisippielt tilhenger av at klubben skal ha et "lokalt" ståsted. Det er mulig at mitt standpunkt er gammeldags, men det får så være.

 

Men når du nevner at pengebingen vil kunne fylles opp og at klubben vil få en bedre økonomi ved et oppkjøp, så vil jeg tillate meg til å være noe mer skeptisk. De nevnte £650 mill. er kapital som vil gå til nåværende eigere og ikke til klubben. Hvor mye Kroenke vil være villig til å "spytte" inn i klubbkassa er en annen sak.

 

Både Chelski, ManU og Liverpool har fått penger til rådighet til spillerkjøp, men jeg er mer usikker på hvordan dette er finansiert. Hvis jeg har forstått omstendighetene rundt oppkjøpet av ManU riktig, så har gjelden som Glazier-familien pådrog seg ved kjøp av aksjene i ettertid blitt overført til klubben. Hvis dette er riktig så har jo ikke Glazier tatt så stor finansiell sjanse ved oppkjøpet ved at byrden ligger på klubben og ikke eier. Det er godt mulig at jeg har oppfattet omstendighetene rundt ManU helt feil så korriger meg gjerne.

 

Jeg er mer opptatt av at klubben skal utvikle seg godt i et langt perspektiv enn at vi skal kjøpe oss til suksess på kort sikt. Og sett på langt sikt så har jeg ikke noe vondt å si om dagens eiere. Der vet vi hva vi har, men med nye eiere vet vi ikke hva vi får.

 

PS!! til Rohino som vil slutte å støtte klubben ved eierskifte, så vil jeg si at selv om jeg pr. dags dato er tilhenger av å beholde dagens eierstruktur, at jeg kommer ALDRI til å tape mitt hjerte til klubben. Eierskapet er viktig, men klubben er jo tross alt mer en eierne.

Link to comment
Share on other sites

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=4...for+Gunners+bid

 

Hva tror dere om dette?

 

Ser for meg at dette blir dårlig mottatt i sittende styre, men de sitter vel fortsatt med makten selv om et bud kommer?

£650 mill. er jo en helt utrolig sum og kanskje vanskelig å avslå, men vanskelig å gjøre seg opp en mening her før man vet intensjonene til Kroenke om et eventuelt eierskap.

Vil f.eks. han i det hele tatt la folk som Hill-Wood, Edelman, Fischman, Friar m.fl. få drive klubben videre selv om de kjøpes ut eller blir det et helt nytt styre med bare nye folk?

Det høres jo svært usannsynlig ut hvis Dein kommer tilbake ihverfall.. De er jo ikke akkurat på talefot lenger og ellers er vel styremedlemmenes forhold til Kroenke ganske kjølig.

 

De som styrer nå er jo flinke i det de gjør, men er også sikkert opptatt av å ha mer penger å rutte med enn de har i dag. Så helt fremmed er de kanskje ikke for et salg?

 

Jeg ser for meg at dette kan slå litt dårlig ut og det blir en kræsj i visjonene om hvordan klubben skal drives videre.

 

Positive er jo at pengebingen fylles jo opp og gjelda på stadion blir jo sikkert redusert eller nedbetalt, men vil vi få en trygg økonomisk og forsvarlig styring på klubben etter dette?

Har Kroenke noe som helst interesse av klubben ala Hicks og Gillette i LFC eller er det bare business og profit han tenker på?

De to virker jo som å ha en viss forkjærlighet for Liverpool tross at de er amerikanere.

 

Må si jeg pr. i dag både har positive og negative tanker om en eventuell takeover.

På den positive siden vil jeg nevne kapitalen vi får ved et oppkjøp. Fyren er jo steinrik og er tydelig ivrig på å bidra. Skulle det bli tilfelle tipper jeg David Dein kommer tilbake som medeier og styreformann.

Går klubben bra i pluss de neste årene og Kroenke er interessert i å bidra med sine midler kommer vi jo godt ut av det og blir en stormakt også økonomisk.

En takeover har jo til nå fungert bra i f.eks. Liverpool og Manure.

 

Det negative er hvis styringen av klubben kommer i ubalanse pga. av eventuelle nye folk som ikke er like dyktig som de vi har pr. i dag.

En annen ting er måten Hill-Wood og co. med familiære tradisjoner blir skjøvet ut i kulden og mye av klubbfølelsen i styrerommet kan forsvinne.

En annen ting er om fansen vil miste tillit til styret.

 

Jeg bare slenger ut en del scenarioer og spørsmål og kanskje noen andre her har mer innsikt og tips om hva dette kanskje kan ende opp i.

 

Må bare si, at penge fyren bringer med seg trenger vi ikke. Så lenge Wenger er ved roret så kommer de ikke til å bli brukt uansett. så da kan man liksågodt la vær - hvis det er pengene det er snakk om. Vi har ingen problemer med finansene våre.

 

Og i tillegg så tror jeg fremtiden til Wenger og styret avhenger mye av om klubben blir solgt eller ikke. Skal ikke se bort ifra at wenger skriver under for bare 1 år til for å se hva som skjer. Han har jo uttalt at han ikke liker tanken på å selge før.

Link to comment
Share on other sites

http://www.homeofsport.com/f1/news/item.aspx?id=19712

http://football.guardian.co.uk/breakingnew...6795591,00.html

 

Spisser det seg til? To parallelle rykter kan indikere at noe er på gang.

Kanskje foregår det en kamp om å overta klubben. Personlig velger jeg å se mulighetene ved noe slikt. En oppkjøper vil jo ikke bruke så mye penger for så å ødelegge det han eller hun har kjøpt. Det er vel grunn til å tro at de også kjøper "merkevaren" Arsenal, med ungdomssatsing og særegen spillestil.

Kanskje ville tilførsel av litt kapital gjøre at vi kunne ta det lille skrittet vi har problemer med å ta.

Jeg ser også mange gode innvendinger presentert her inne på forumet, men jeg håper vi klarer å beholde klubbens sjel, selv om eieren skulle være amerikansk storkapitalist, britisk storkapitalist eller britisk adel. Kanskje blir klubben britiskeid uansett.

Link to comment
Share on other sites

Nå sier han vel selv at han kunne tenkt seg det hvis det var "cheap enough" - så jeg tviler på at han begynner en budkrig med Kroenke. Og fyren er Chelsea mann jo :) no thank you :)

Det er mye rykter i øyeblikket. Spekuleres i om Kroenke slår seg sammen med DD. Dette vil kanskje sikre oss Arsene videre i klubben. Kan jo være at ryktene rundt F1-mannen vil sette fart i disse to gutta.

Uansett blir det en spennende tid fremover. Kanskje spenningen varer til neste sesong, at det ikke vil bli solgt noe på et år, hvem vet.

Link to comment
Share on other sites

Ja klart, en gnist kan fort starte en skogbrann - men jeg er ikke så sikker på at jeg liker det:p

 

Men helt enig med du - spennende tider i møte.. Gleder meg til sesongen starter nå - og ikke minst neste pre-season kamp! :)

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke om dette er rette post, men limer inn et intervju med Keith Edelman fra arsenal.com. Et intervju som kanskje viser hvor litt mer av denne jobben som blir gjort i styret. Nå er det slik at mange mener og tror at det å bli kjøpt opp vil gi oss mange lykkelige år, men vil det bli slik?

 

Er det slik at en rik mann som kjøper opp Arsenal vil punge ut millioner etter millioner bare for "fun"?

Er det slik at vi ikke har råd idag til å punge ut et par klassespiller, eller er det Wenger som ikke vil bruke pengene siden han tror på laget og den utviklingen som skjer hos mange av de lovende spillerene...?

 

Jeg er personlig redd for et oppkjøp, siden jeg frykter tiden etter "moten" med slike investeringer. Med det mener jeg at vi veit ikke hvor lenge enkelte gidder å satse etter de første årene, så lenge de ikke egentlig brenner for klubben. De er der litt for morro, og for å tjene penger. Det er vel kun Chelsea som har en eier som driter i penger, men de påstår at de skal klare å holde bedriften i 0 i fremtiden. Hvordan det skal gå med tidenes dyreste lønnsbudsjett og andre enorme kostnader må gudene vite, jeg tviler sterkt på at det vil gå når de har lagt lista for klubben, supporterene, og spillerene på den måten de har holdt på de siste 4årene....

 

Er det slik at styret og klubben kun skal måles etter hvor mange store spillerkjøp som blir gjort, eller skal man se litt mer helhetlig arbeid?

Jeg tror vel at den jobben styret og Wenger gjør nå, er kanskje den mest fornuftige på lang sikt. "Det kommer en dag i morra" var det en kjent person som sang for noen år siden, og det er jaggu meg bra sagt. Hva skjer om 5-7år, er alt så rosenrødt i disse klubben som satser enormt (over evnen) i disse tider? Vil vi se flere lag som Leeds, eller har de kontroll? Vil disse rike investorene ta det igjen på andre områder, som f.eks billettinntekter? Dette er jo noe som bl.a skjer i United, der har Glazer økt billettprisen med X-antall prosent, og det er også et lite opprør med tanke på de som har sesongbillett (de må også betale for cup-kamper i det sesonghefte, selv om de kun ønsker å se på seriekamper)

 

Nå er ikke Arsenal den klubben med lavest billettpriser, men dere kan tenke dere hvordan prisene vil være om de økes med f.eks 14%. Man betaler selvfølgelig for en vare heter det, men hvor lenge klarer klubbene å holde denne utviklingen uten at det blir et kraftig stopp. Hvor lenge kan de male sine supportere med økning av billettpriser o.l?

 

Jeg tror at så lenge det jobbes fornuftig av folk som "brenner" for laget, ja da er sjansen mindre for at det er vi som må ta støyten. Vi er et lag med god kvalitet, og som år etter år har vært med i det store selskap. Vi har hatt en enorm periode i klubbens historie med tanke på suksess, og ikke minst hva som har skjedd i klubben. (ny stadion, nytt treningsfelt, osv)

 

Vi er i en positiv utvikling, selv om vi ikke har vunnet serien de siste sesongene. Det er likevel ikke noen krise, for "det kommer en dag i morra". Jeg tror at enkelte av disse klubbene som satser knallhardt om dagen, at det langt ifra er like rosenrødt (eller gult for de som liker den fargen best) om noen få år. Det er kun min spådom, så får man se i fremtiden om min skepsis var helt på trynet.

 

Hva vil egentlig Kroenke bety for Arsenal?

Vi har allerede en meget sterk stall som er i utvikling, og vi trenger ikke mange store spillerkjøp for å være en seriøs tittelutfordrer. Tror man at Kroenkevil bety 4-5 store spillerkjøp med Wenger, så tar man feil. Pengene har Arsenal til rådighet for å kjøpe det Wenger vil, men så lenge han tror på denne utviklingen i f.eks Clichy, Hoyte, Djourou, Fabregas, Diaby, Denilson, Vela, Merida, Walcott, Bendtner, Senderos, van Persie, Traore, og noen andre talenter i klubben, så vil han ikke ødelegge denne fremtiden som han ser kan være en gigant i fremtiden.

Wenger vil ikke kjøpe for å kjøpe selv om Kroenke kjøper seg inn i lederskapet, for slik er ikke Wenger. Han tror på det han har gjort i alle år, og nå har han bygget opp en god stamme med mange unge stabile spillere, og en drøss av talent som utvikles dag etter dag. Det er denne jobben Wenger tror på, og som han jobber for.

Så lenge laget presterer (en 4.plass er ikke dårlig i denne ligaen, husk det), og likevel utvikles i en positiv retning er det ingen grunn for at Wenger skal bryte sin ideologi med en drøss av spillerkjøp.

 

Fremtiden vil vise om dette var en fornuftig løsning, eller om enkelte andre klubber gjorde et genistrek med å la seg kjøpe opp av noen som KUN vil det beste for klubben.

Jeg er imot et oppkjøp, og tar gledelig noen år med 3. og 4.plasser. Jeg vil at det skal være litt tradisjon over de som er i styret, og at de skal ha et Arsenal hjerte. Jeg vil at vi skal satse fornuftig, og være en seriøs fotballklubb og ikke en onkel skrue klubb uten noe sjarm.

 

Jeg frykter at man kan satse over evne i disse gulltider, og det slår bare hardt tilbake om det kommer tøffere tider. Chelsea vant ikke ligaen ifjor, selv om de hadde spillerkjøp for £250mill i stallen, hva vil skje om de mislykkes igjen kommende sesong? (de hadde den klart dyreste og beste stallen i PL)

Penger betyr ikke automatisk suksess, men det kan være en faktor som kan bidra til å oppnå suksess. Når det ikke lykkes uansett hvor mye det satses, så vil de som ikke driter i pengene (russeren i chelsea), ta å tenke over hva som skjer.

Hva skjer om Pool ikke lykkes de neste årene, jeg tviler på at disse herrene fra USA vil gi nye £50mill til spillerkjøp uten at de vil prøve å tjene inn litt av tapet på andre områder, eller om de i det hele tatt vil gi ytterlige £50mill.

Betyr det at Pool vil ha suksess de neste sesongen?

 

Jeg tror ikke på Pool, det er for lite stabilitet i stallen. Jeg tror ikke på å kjøpe 7-8 spiller hver sommer, og selge 7-8 er en løsning for en fotballklubb. Jeg tror stabilitet er et viktig begrep for at laget skal utvikles videre, for å la hele tiden en hel drøss av spillere komme inn for å "prestere" kan være vanskelig. De skal tilvenne seg spillerstil, tilvenne seg forhold utenfor og i klubben, og dette er ikke lett når det er så mye gjennomtrekk.

 

Nei, dette ble sikkert et rotete innlegg, men får skylde på at det er "dagen derpå".

Jeg er motstander av et oppkjøp, siden jeg tror ikke alt blir så rosenrødt som mange tror det blir. Jeg tror at de neste årene vil vi se klubber som kanskje har valgt feil retning, og som må svi for hva de gjorde noen år før. Om det blir Leeds tilstander tror jeg ikke, men at det kan bli klubber som får et meget stramt budsjett å forholde seg til, og som ut ifra dette vil slite med kvalitet (topp 4) tror jeg blir en realitet. Det er ikke veldedighet som får innvestorer til å kjøpe opp klubber, men business.

Da får fremtiden se om Arsenal med fornuftig økonomisk satsning er like gode eller bedre om 5-6 år, enn klubber som satser knallhardt i disse dager.

 

Nei til Kroenke og andre rike mennesker som vil leke med mitt liv!

 

 

 

 

Intervjuet:

 

'We’re quietly confident that Arsène will stay'

It is exactly a year to the day since Arsenal Football Club played their first game at Emirates Stadium. Dennis Bergkamp’s testimonial was a special occasion in so many ways. Of course we were saying goodbye to a legend but it also brought to a close many years of transition and planning as the Club left Highbury after 93 years.

 

Arsenal.com has spent the past week reflecting on the year just gone. Arsène Wenger, Cesc Fabregas and Kolo Toure have all discussed the shape of the Club as it enters a second season at Emirates Stadium. But we close the week with an exclusive two-part interview with Arsenal managing director Keith Edelman, one of the main drivers behind the move. Read on now for part two of this interview.

 

Do you think it’s been a difficult summer for Arsenal? Thierry Henry has left and there's been much speculation surrounding the Club in the media.

 

I think there are two aspects of this. There’s the media side and the internal club side, and I differentiate those tremendously. On the press side this is the silly season where they’ve no football to write about and so they’ve got to find something else to fill pages. For that reason in the press we perhaps haven’t had a great time. As for me, I think the Club is in very good sporting health, very good financial health and the morale at the Club is very high. So there’s a dichotomy between what you read in the papers and what’s actually going on.

 

What is the situation with Arsène Wenger?

 

I think we’re quietly confident that Arsène will remain the manager for a few years to come. We’re in constant contact with Arsène and we are awaiting his decision. Hopefully he will inform us that he is going to stay. He’s got a great squad, great facilities and we hope he’ll be here for very many more years to come. He’s brought some great football to this Club and a lot of honours as well, but we’d like some more under him.

 

Stan Kroenke. That issue has rumbled on. What’s the state of play there?

 

There isn’t much in this issue. Stan Kroenke is now a 12.2 per cent shareholder and we welcome him as a shareholder to Arsenal Football Club. But really that is the beginning and the end of the story at this juncture. I think the current shareholders have committed themselves to the Club and believe in the Club. Again, I think it’s quite interesting to pick apart some of the press comments that are made on these issues because I think they are very wide of the mark. You see talk about Arsenal needing a billionaire owner to put more money into the Club but Arsène has always said, and the board also believe, that a football club can only really be run from the revenues that it generates itself over the long term. If you look at some of the other clubs with billionaire owners, their debts are mounting up. Anybody who invests in a club, particularly from overseas, who maybe doesn’t love the club the way our shareholders do - and they do buy in to Arsenal more out of the love than financial return - will be looking for financial returns in the short, medium or long term. And if someone is looking for financial returns they will in the long term take more money out of the club than they put in. The only exception we have seen is Roman Abramovich at Chelsea who has invested significant funds in the club over a number of years. But even they are - if you read what the Chelsea executives and Abramovich are saying - looking to balance their books over the long term. Our current shareholders have been incredibly generous with the Club and haven’t taken a dividend for very many years. I just want to make sure that fans really do understand that if a billionaire buys any club in the country it doesn’t automatically mean that they’re going to have success or be able to invest further sums in the squads. What is really important is that the business runs from the funds that it generates itself. Part of my job is to make sure that we generate the maximum amount of revenue that we can so that we can invest in the squad. I think the Arsenal board also take the fans into consideration. If we were a normal business and we balanced the demand we have against the supply we’ve got then we would have increased our ticket prices substantially, on the basis that we could easily fill the stadium with a price increase of five, or even 10, per cent. The board recognises the loyalty and the commitment of fans though and reflect that in the prices we charge. As such we have frozen prices this season.

 

You’ve said Arsenal are in a different situation to other major clubs in England. Is that based on the financial changes brought by the new stadium?

 

I think we’re in a very good financial situation. We have been pretty commercial in the way we have run the Club over the last five to seven years and we have generated significant amounts of revenue. We’re now investing in record levels in our squad and I think we are matching the investment of

most teams, apart from Chelsea, who obviously have been investing much higher than everyone over the last three or four years. If you look at the last two or three years we have been investing in our squad at a similar rate to most other clubs and I think that’s testament to the success of our

commercial activities.

 

Does what happened at Leeds United serve as a warning? They overstretched themselves financially and have fallen down the leagues.

 

The way one should run a football club — and it’s very clear to me — is to live within the revenue you develop. You’ve got to do that on a year by year basis otherwise you do go down the slippery path of going into debt. If you’re then forced to sell and performances drop you can get into more debt and having to then pay the interest and capital back is a very difficult situation to get out of. You get into a virtuous downwards circle, as opposed to a virtuous upwards circle. I think what has happened at Leeds is a warning to people and it’s one of the reasons I’m concerned at all of the foreign investors who come into English clubs with the intention of making a financial return. I’m concerned about their understanding of the business and their understanding of the culture of football, because I feel very deeply about the Premiership and Premiership clubs and I want this to still be the largest and best league in the world in 30 years time.

 

Arsenal have finished fourth in the Premiership for the last two seasons. Is there a fear that failure to qualify for the Champions League over a consistent period of time may affect the Club financially?

 

If we’d remained at Highbury I think that would have been a real concern. Now we’re at Emirates and we have such a large gate revenue I don’t think that is any longer the case. Our expectations are to be winning trophies and competing for honours so are expectations will always be to qualify for the Champions League. The Champions League and the Premiership are the two top prizes and you’ve got to be performing at the top level to win them. I think we’ve got a great team, and a great manager and hopefully we’ll have a very exciting season again. Arsenal fans know that we always have exciting matches and aim for success and I feel very sure that this season will be no different.

 

You’re seen very much as a money man. Do you love the football side of being involved in Arsenal?

 

Yes, I love it very much. I go to practically every match - only important family events have ever kept me away. I love football and I love winning and I think this is a great club. I sit back and just watch the football we play sometimes and get real pleasure and excitement from that. The other thing that gives me great pleasure is seeing everyone enjoying our home matches. I get to the stadium very early, up to seven hours before kick-off, and it’s lovely to watch the carnival-like atmosphere develop. I feel very fortunate to have this job and I enjoy it very much, and as much as we work very hard at the business side of it, the sport side is what we’re really here for. The measure of success is not whether we earn a certain amount of money — yes, that’s great - but what gives me the greatest pleasure is winning trophies, winning on the pitch and playing attractive football.

 

Is there a financial value on the brand of football that Arsenal play under Arsène Wenger?

 

I honestly believe there is. Everyone wants to win but we all want to be entertained as well and I think that’s a very important part of football today. I personally believe we are playing the most attractive and entertaining football in the Premiership. When we go around the country the grounds are always full because everyone knows they will see some great football from Arsenal. I like to win and there are matches I can think of like the 2005 FA Cup Final, where we didn’t necessarily go out to win and that was great (laughs), but I wouldn’t like to play that way every week . It’s nice to play great football.

 

Finally, what is the one thing you want most from the forthcoming season?

 

I think we want success on the pitch. We want to win all our games at Emirates Stadium, we want everyone to have a great day out every time we play and, hopefully, everyone to go home talking about another great Arsenal victory.

Link to comment
Share on other sites

Styret har godt ut og sagt at de ikke skal selge noen aksjer før neste år. Derfor er alle mine bekymringer lagt død inntil april-mai 2008. Skjønner ikke helt hvorfor styret skulle ville selge nå, hvis økonomien er så god som de påstår er jo det jo en knall investering for de å sitte på aksjene....

Link to comment
Share on other sites

Hvis styret skulle ønske å selge neste år tror jeg kommer de til å gjøre alt for å kun selge til folk som har et hjerte for klubben og er engelsk.

Ihvertfall virker det sånn..

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg håper det. Men tror ikke så mange i styret er interesserte i å selge generelt. Mulig Hill har begynt å komme etter, siden han har vært så ivrig på disse møtene med kroenke... men vi får se... Bare venter til jeg får se offisielle utalelser jeg.

Link to comment
Share on other sites

Nei, dette ble sikkert et rotete innlegg, men .....

 

 

Nei, dette var på ingen måte et rotete innlegg.

 

Du sammenfatter godt det som mange av oss "oppkjøps-skeptikerne" mener, at det er ingen garanti for at et oppkjøp vil gagne klubben hverken økonomisk eller sportslig.

Link to comment
Share on other sites

Og så kom Fiszman med en uttalelse:

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...bsolutely+clear

 

Gledelige nyheter og jeg er veldig glad for at vi faktisk har et så godt og fornuftig styre som det vi har. De fastholder at det beste for klubben er å beholde klubben hos de eierne som er i dag og det er jeg helt enig i. Edelman påpeker også noe veldig fornuftig og det er at utenlandske eiere stort sett bare er mest interessert i å ta penger ut, i stedet for å sette penger inn.

 

Wenger har jo tidligere sagt også at en klubb må drives i forhold til hva slags utgifter klubben har, og det er jo slik det skal være. Jeg syns de fleste klubbene i England om dagen går bananas og kjøper spillere til enorme summer - se bare på hvor mye West Ham ga Freddie i lønn. Vi klarer i hvertfall å holde god kontroll på økonomien og selv om de siste to årene har vært noen magre år på trofeer så syns jeg vi heller skal se på alt det positive som skjer rundt klubben.

 

Selv om vi ikke har vunnet så har vi vært i både CL finale og Carling Cup finale de siste årene, og vi har et veldig ungt lag med mange store talenter som jeg tror kommer til å løfte Arsenal til nye høyder i fremtiden.

 

Vi har ikke like mye penger som andre klubber til å kjøpe store stjerner, men vi bygger i hvertfall opp økonomien på egenhånd, utenom hjelp fra utenlandske tullinger som bare vil ha det gøy og tjene penger til sitt eget formål.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var en gladmelding uten like for oss som er skeptiske til salg av klubben. Tror at det er veldig bra taktisk av styret å gå ut og avvise salg, også med tanke på forlengelsen av kontrakten til Wenger. Og det er uten tvil veldig bra for en klubb å ha ett styre som har hjerte i klubben, og som lever av stor lidenskap og interesse.

 

Dagens gladmelding! :)

 

Og som du sier - vi bygger opp økonomien i klubben selv - og det er en mye sterkere måte å finansiere både kjøp av spillere, utstyr og andre ting. Da vet man at pengene har man tjent selv, og da smaker det kanskje også enda bedre. Istedefor å ha en som sputter inn 10milliarder også går det 3-4 år så begynner han å skal ha 20milliarder ut av klubben i fortjeneste.

Link to comment
Share on other sites

se bare på hvor mye West Ham ga Freddie i lønn.

 

De hadde ikke fått Freddie uten at han hadde blitt tilbudt samme lønn som i dag. Hvorfor skulle han godta å gå ned i lønn, når han fremdeles hadde kontrakt med Arsenal?

 

Og jeg tror ikke West Ham går dukken fordi om 1 spiller får lønn i den størrelsesorden

Link to comment
Share on other sites

No er det vel faktisk sånn at Freddie gjekk ned 10 000 pund i veka i lønn for å lov til å forlate ambisjonsløse Arsenal, til fordel for topplaget West Ham..

Link to comment
Share on other sites

No er det vel faktisk sånn at Freddie gjekk ned 10 000 pund i veka i lønn for å lov til å forlate ambisjonsløse Arsenal, til fordel for topplaget West Ham..

 

 

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...1124930,00.html

 

"Och nu kan Sportbladet avslöja att Fredrik Ljungberg, 30, får en drömlön i sin nya klubb.

Enligt uppgifter får ”Freddie” ett ordentligt lönelyft och blir West Hams bäst betalda spelare."

 

Ut ifra det jeg har lest, så går Ljungberg IKKE ned i lønn med å forlate Arsenal til fordel for West Ham.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 month later...

Kroenke er vel på mange måter mye bedre enn Usmanov, ja. Kroenke virker i bunn og grunn som en ålereit fyr. Men allikevel.. Jeg håper Arsenal får ha engelske eiere en stund til, men jeg er ganske sikker på at vi blir solgt innen relativt nær fremtid.

Link to comment
Share on other sites

Kroenke er vel på mange måter mye bedre enn Usmanov, ja. Kroenke virker i bunn og grunn som en ålereit fyr. Men allikevel.. Jeg håper Arsenal får ha engelske eiere en stund til, men jeg er ganske sikker på at vi blir solgt innen relativt nær fremtid.

 

Jepp, jeg frykter det! Usmanov er vel snart på mellom 20-25% altså ikke mer enn 5-10% unna å plikte seg til å komme med bud på hele klubben?

Håper og tror at en allianse med Kroenke kan holde Russeren borte. Og at nåværende styre og Kroenke styrer skuta. Ville vært best med bare britiske eiere, men med tanke på aksjerposisjonen i klubben tviler jeg stert på dette.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...