IPB Style© Fisana

Jump to content

Photo

Mens vi venter...

1282 replies to this topic

#1281 Stefan B

Stefan B

Klubbeier

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 15,618 posts
  • Interests:Arsenal

Posted 23 June 2018 - 06:04 PM

Ja og ja.

BE

Burde bli moro med Leno da. Han har vært veldig god på å redde straffer for Leverkusen.

"Dennis is the best player I have ever played with as a partner. It is a dream for a striker to have him in the team with you." - Thierry Henry

#1282 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 4,799 posts

Posted 23 June 2018 - 06:36 PM

Nå som VAR er på vei inn i fotballberdenen blir det stadig viktigere med keepere som er gode på straffer.
Lykke til videre Cech.

BE

Så hypotesen din er at det blir mange fler straffer med VAR? Er underhypotesen din at Flappihandski får en renessanse som keeper siden han er reaksjonssterk?

Forhåpentligvis så luker også VAR ut noen "normalt" dømte straffer  :gimme:  (jmfr. Neymar mot Costa Rica på fredag) og dermed hjelper Cech  :genius:

#1283 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 4,799 posts

Posted 23 June 2018 - 06:48 PM

Apropos VAR så var jeg i utgangspunktet positiv til den teknologien, nå er jeg litt mer usikker. De fleste (i alle fall de jeg har sett) VAR situasjonene i VM har nok vært korrekte inngripener fra "dommerbussen", problemet er de tilfellene som det  burde vært grepet inn men der bussen har oversett situasjonene.

VAR vil utvilsomt rette opp i deler av problemene, f.eks. der feilen øyeblikkelig ble rettet opp da feil person fikk gult kort i en kamp, men så lenge VAR beror på at enkeltmennesker skal gripe inn så er den like "usikker" som det å ikke bruke VAR.

Jeg er enig i at det skal være en restriktiv bruk av VAR, problemet er at den så langt ikke er konsekvent nok innen for de få punktene der det er tillatt å bruke VAR.

Så langt i år har vi sett to versjoner av VAR. FIFA-versjonen består av flere dommere som følger karmen via skjermer og gir signal til dommeren hvis de mener at en avgjørelse innen for de få punktene bør revurderes.

Den engelske FA-modellen er ganske forskjellig, der det er dommeren på banen som ber om VAR-assistanse hvis han er usikker i en situasjon.

Permanent bruk av VAR i PL er nok minst ett par sesonger fram i tid, men der mållinjeteknologien er objektiv så er VAR slik vi har sett begge modellene fremdeles veldig subjektiv så da er spørsmålet om VAR har en fremtid i fotballen?

Reply to this topic

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users