Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Jeg tror ikke kampen mot Pool blir avgjørende for hans skjebne som manager. 

Problemet i ManU har vel visse likheter med det vi har vært igjennom. Det må utskiftninger til også oppover i systemet, og ikke bare på managernivå. 

Når OGS eventuelt får sparken skal jeg ikke spå, men mister han fansens støtte så forsvinner han...... Tror jeg. 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Polljen said:

Jeg tror ikke kampen mot Pool blir avgjørende for hans skjebne som manager. 

Problemet i ManU har vel visse likheter med det vi har vært igjennom. Det må utskiftninger til også oppover i systemet, og ikke bare på managernivå. 

Når OGS eventuelt får sparken skal jeg ikke spå, men mister han fansens støtte så forsvinner han...... Tror jeg. 

Går dem på et stortap, noe dem burde være kapable til, så spørs det ikke om OGS må gå. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville i utgangspunktet vere enig med deg, Tapapa, i at et stortap mot erkefienden ville gjort fremtiden til en United manager usikker. 

Men slik jeg oppfatter situasjonen i United, så er det foreløpig for lite "støy" rundt OGS til at jeg tror noe slikt vil skje. Jeg skal dog innrømme at jeg egentlig ikke har gått så dypt inn i "United-materien" så jeg ser ikke bort fra at uroen og støyen er betraktelig større enn det jeg har oppfattet. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Tapapa said:

Går dem på et stortap, noe dem burde være kapable til, så spørs det ikke om OGS må gå. 

Jeg tror United fansen kan være veldig lojale mot OGS , men tror også at et stort tap hjemme for Pool vil utløse stor misnøye.

4 minutes ago, Polljen said:

Jeg ville i utgangspunktet vere enig med deg, Tapapa, i at et stortap mot erkefienden ville gjort fremtiden til en United manager usikker. 

Men slik jeg oppfatter situasjonen i United, så er det foreløpig for lite "støy" rundt OGS til at jeg tror noe slikt vil skje. Jeg skal dog innrømme at jeg egentlig ikke har gått så dypt inn i "United-materien" så jeg ser ikke bort fra at uroen og støyen er betraktelig større enn det jeg har oppfattet. 

Nå er TV kanalene fulle av stoff om United . Styret( Ed Woodward) får på pukkelen og de stiller store spørsmål om spille kjøpene , salg av feks Lukaku og deretter overlate ansvaret for å score mål til Rashford. Så stilles det også selvfølgelig spørsmål om hva OGS er i stand til å få til.  Det brenner på dass i United så det holder , Polljen 🙂 Strengt talt så gjør vel det ingenting. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Jeg tror United fansen kan være veldig lojale mot OGS , men tror også at et stort tap hjemme for Pool vil utløse stor misnøye.

Nå er TV kanalene fulle av stoff om United . Styret( Ed Woodward) får på pukkelen og de stiller store spørsmål om spille kjøpene , salg av feks Lukaku og deretter overlate ansvaret for å score mål til Rashford. Så stilles det også selvfølgelig spørsmål om hva OGS er i stand til å få til.  Det brenner på dass i United så det holder , Polljen 🙂 Strengt talt så gjør vel det ingenting. 

Som jeg har nevnt i ett innlegg over i denne tråden så er slik jeg ser det ett av problemene at United sannsynligvis, slik som Arsenal (delvis) har gjort, trenger å skifte ut deler av de som sitter over OGS i de styrende systemene. 

Selvsagt stilles det spørsmål av negativ art til både styrende organer og til OGS, men så langt så er jeg overrasket over hvor lite (relativt sett) negativitet det er til OGS blant den menige fansen.

 

PS!! Når det gjelder et stortap mot Pool, så er det godt mulig at det fører OGS ut av United. Men jeg tipper det i såfall skjer fordi Woodward & co ønsker å finne en syndebukk, ikke fordi fansen krever en slik avgang.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Nope.

Jeg har også sett ryktene om Wycombe, men etter det jeg har lest så er det lite sannsynlig at det nederlandske konsortiet kommer til å overta klubben.
Bergkamp & co var kommet et godt stykke på vei i forhandlingene, men styret i Wycombe har nå valgt å gå for et salg til en amerikansk forretningsmann og en avgjørelse er ventet i løpet av oktober.

Det ryktes likevel at den nederlandske "gjengen" ser seg om etter en alternativ klubb i det engelske seriesystemet.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Nope.

Jeg har også sett ryktene om Wycombe, men etter det jeg har lest så er det lite sannsynlig at det nederlandske konsortiet kommer til å overta klubben.
Bergkamp & co var kommet et godt stykke på vei i forhandlingene, men styret i Wycombe har nå valgt å gå for et salg til en amerikansk forretningsmann og en avgjørelse er ventet i løpet av oktober.

Det ryktes likevel at den nederlandske "gjengen" ser seg om etter en alternativ klubb i det engelske seriesystemet.

Håper de kjøper Arsenal

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Gunners68 said:

Hva slags skade er dette da for Ceballos ? Nå venter vi vel bare på Laca så er alle skadefrie og i  full trening , men samtidig så nærmer det seg nå tiden hvor skade helvete starter hvert år. Det er jo like sikkert som amen i kirken.

Lett hamstring. Ikke alvorlig sies det men fort 2 uker. 

Link to comment
Share on other sites

Det blir satt krav til Emery denne sesongen om å få oss inn på topp 4. Alt annet er ikke godt nok iflg Head of football , Raul Sanllehi. Da er det om å gjøre å få ut de beste prestasjoner av spillerne. Det er på tide å få satt en ellver - den rette ellveren.

Øzil var visstnok også et samtale emne og uttalte at Emerys filosofi var å plukke de som jobbet hardest på trening. Da antar jeg at svaret ligger der på hvorfor han ikke har vært i troppen i det siste. Om det er fasiten er ikke godt å si - men ikke helt utenkelig. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

Det blir satt krav til Emery denne sesongen om å få oss inn på topp 4. Alt annet er ikke godt nok iflg Head of football , Raul Sanllehi. Da er det om å gjøre å få ut de beste prestasjoner av spillerne. Det er på tide å få satt en ellver - den rette ellveren.

Øzil var visstnok også et samtale emne og uttalte at Emerys filosofi var å plukke de som jobbet hardest på trening. Da antar jeg at svaret ligger der på hvorfor han ikke har vært i troppen i det siste. Om det er fasiten er ikke godt å si - men ikke helt utenkelig.  

Jeg er sterkt tvilende til at Özil vrakes grunnet dårlig innsats på treningene. Synes hele Özil sagaen er super trist og mener vi savner en Öziltype i elleveren. Vi skaper for få sjanser fremover (skaper nok sjanser bakover 😂) og skulle gjerne ha sett Özil fore Pepe (til han blir vraket), Auba og Laca i front.

Link to comment
Share on other sites

Jepp , Øzil sagaen er trist. Vet ikke hva som skjedde med han de 2 siste sesongene under Wenger. Han virket til tider helt umotivert.

Har ikke klart å gjenreise seg under Emery . Nå får han jo ikke spilletid heller. Tenk om han kunne ha funnet tilbake til stor formen igjen - samt ha lagt ned et snev av arbeid hjemover - for det er det Emery vil se. Dessverre evner ikke Øzil det - det ligger bare ikke noe i Øzils tankegang som heter defensiv innsats.Sånn er det bare.

Nå  er han ute av troppen . En rekke ungdommer presterer og Øzils tid er nok over i Arsenal.

Vi mistet mye kreativitet når Santi forlot oss sist sommer ( dessverre ). Nå har han fått fart på sakene igjen. Ser ut til at Øzil må et annet sted også for å få fart i karierren igjen. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hvis min vurdering av Özil blir gjort ut i fra følelser, så er jeg vel bort i mot  fullstendig på linje med Ben Elfen. 

Hvis mine "små grå" derimot får blande seg inn i vurderingen så går tankene i en helt annen retning. Özil er en "luksusspiller" og jeg vet ikke om vi har plass til en slik spiller. 

På sitt beste så har Özil vært genial, men det vi har sett av mengden genialitet har variert mye de siste sesongene (også under Wenger) og jeg er usikker på hvor mye genialitet vi ville fått se, selv om han nå skulle få tillit. 

Gunners68 sier at han sannsynligvis må et annet sted for å få fart på karrieren. Jeg er usikker på hvilken "fart" han vil kunne få i en ny klubb, men det blir som en avslutning på karrieren og ikke starten på en ny karriere. 

Hjertet mitt ønsker at Özil skal få tillit og besvare den tilliten med å briljere for vårt lag. Hjernen er skeptisk til om tillit vil skape en "ny" briljant Özil. 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Polljen said:

Hvis min vurdering av Özil blir gjort ut i fra følelser, så er jeg vel bort i mot  fullstendig på linje med Ben Elfen. 

Hvis mine "små grå" derimot får blande seg inn i vurderingen så går tankene i en helt annen retning. Özil er en "luksusspiller" og jeg vet ikke om vi har plass til en slik spiller. 

På sitt beste så har Özil vært genial, men det vi har sett av mengden genialitet har variert mye de siste sesongene (også under Wenger) og jeg er usikker på hvor mye genialitet vi ville fått se, selv om han nå skulle få tillit. 

Gunners68 sier at han sannsynligvis må et annet sted for å få fart på karrieren. Jeg er usikker på hvilken "fart" han vil kunne få i en ny klubb, men det blir som en avslutning på karrieren og ikke starten på en ny karriere. 

Hjertet mitt ønsker at Özil skal få tillit og besvare den tilliten med å briljere for vårt lag. Hjernen er skeptisk til om tillit vil skape en "ny" briljant Özil. 

Jeg mener vi ikke kan tillate oss å ha en luksus spiller. Vi er ikke gode nok til det. Vi trenger 11 mann som må jobbe for laget. 

Nå vet vi ved de siste pressekonferanser i Arsenal at det blir satt krav til Emery fra ledelsen om topp 4 plassering og at Emery vil bruke de som jobber hardt på trenings feltet. Ingen kan leve på tidligere prestasjoner. Det betyr at det ikke er plass til en luksus spiller så lenge Emery er sjef. Wenger hadde plass til det , men ikke Emery. Emery er helt klar på at han vil ha intensitet fra alle på banen. 

Ja , Øzil , har vært genial i sine beste stunder. Hva som skjedde med han under Wenger de siste to årene skulle jeg ha likt å vist. Virket helt umotivert og det har omtrent holdt seg på det nivået - ikke langt unna iallefall. Tror finalen mot Chelsea i EL ødela mye mellom Emery og Øzil. Det var ikke bare Øzil som sviktet den dagen , men han er nå en gang den største stjernen på laget og da får du mest kritikk også.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Ben Elfen said:

Ja det er fremtiden - men jeg mener vi er bedre med Özil enn uten - det er nåtiden

----

Ja, hvis Özil er påskrudd er han en av de som kan gjøre det ekstraordinære, ting ikke andre får til. Synd at det har blitt lengere og lenger mellom hver gang. Nå skyldes det kanskje at han får for få sjanser. Men grunnen til at han nå gis for få sjanser, er at han viste sin genialitet for sjelden også den gangen han fikk muligheten til å vise seg frem. Så det er med et visst vemod man må si at toget nok har gått for Özil. Greit med litt nostalgi, men det er få produkter som er mer ferskvare enn fotball. Og Arsenal som klubb må bruke alle sine ressurser på å se fremover. De har surret rundt i alt for mange år nå...! 😢

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...