IPB Style© Fisana

Jump to content

Photo

Mens vi venter...

1206 replies to this topic

#1201 gunnersfan

gunnersfan

Rutinert spiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 886 posts

Posted 29 January 2018 - 09:47 PM

Cazorla var ein av våre beste spelarar, men dersom han ikkje kan spele fotball har han liten verdi. La han få trene seg opp igjen i klubben, evt. gi han ei anna stilling/oppgåver. Dersom han blir frisk igjen er det liten tvil om at han bør få ein eit års spelarkontrakt.

| London Calling |

#1202 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 4,410 posts

Posted 06 February 2018 - 04:18 PM

Premier League har, i forkant av salget av de britiske tv-rettighetene for 2019-2022, uttalt at de sammen med FA vurderer å innføre en vinterpause i det engelske ligasystemet før den nevnte rettighetsperioden går ut (d.v.s. før 2022).

Vinterpauser er vanlige i mange ligaer i Europa, og det er ikke uvanlig å legge denne slik at festlighetene rundt jul/nyttår er innenfor denne pausen. Det skal ikke være aktuelt å ha engelsk fotballferie rundt jul/nyttår, det mest sannsynlige tidspunktet vil være en gang i januar da det ikke er internasjonale kamper i dette tidsrommet.

Hva mener så jeg? Jeg vet rett og slett ikke. Det er ingen tvil om at det er til tider et ganske tett kampprogram over en lang periode, så jeg kan se "behovet" for en kampfri periode, men hvis man skal opprettholde alle turneringene som engelske lag er med i så  er det store argumentet mot en vinterpause at kampprogrammet blir enda tettere for lagene i ligaen og ikke minst for de som er med i Europa. Slik det er i dag så er det i deler av sesongen to kamper i uken flere uker i strekk.

Det er kanskje på tide å vurdere om f.eks. ligacupen har livets rett i dagens forma, hvis en vinterpause innføres.

Samtidig så er det slik at det er flere av de store ligaene i Europa som også har 20 lag i samme divisjon så det burde i utgangspunktet ikke være noe stort problem å bruke erfaringene fra de ligaene.

Edited by Polljen, 06 February 2018 - 04:20 PM.

#1203 Oivster

Oivster

PrÝvespiller

• Arsenal Norway
  • Pip
  • 41 posts

Posted 13 February 2018 - 10:07 AM

Mens vi venter på bedre poengfangst.. Jeg fikk en hjemmelaget Arsenal kopp av en kompis i julegave, som jeg ble så fornøyd med at jeg bare må dele den med dere!

https://ibb.co/dwET0n

#1204 Simbad

Simbad

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,440 posts

Posted 13 February 2018 - 10:39 AM

Hjemmelaget? Wow, den så jo knallbra ut! Hadde aldri trodd den var hjemmelaget hvis du ikke sa det
"Sports teaches you character, it teaches you to play by the rules, it teaches you to know what it feels like to win and lose-it teaches you about life. Sports are a microcosm of society." — Billie Jean King

#1205 ben elfen

ben elfen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,897 posts

Posted 13 February 2018 - 11:36 AM

Jeg vil også bli venn med vennen din Oivster.

BE

#1206 Oivster

Oivster

PrÝvespiller

• Arsenal Norway
  • Pip
  • 41 posts

Posted 14 February 2018 - 11:20 AM

Hjemmelaget? Wow, den så jo knallbra ut! Hadde aldri trodd den var hjemmelaget hvis du ikke sa det

Jeg leverte Arsenal emblemet og font, resten fikset han. Gooner er litt off fra midten hvis man vil være skikkelig pirkete, uten at jeg bryr meg nevneverdig om det :)

Jeg vil også bli venn med vennen din Oivster.

BE

Alt er til salgs for riktig pris! ;)

#1207 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 4,410 posts

Posted 18 February 2018 - 01:30 PM

Arsenal startet sist sommer en omlegging/omorganisering av viktige funksjoner i Arsenal.

Det startet med Huss Fahmy som kom inn og tok ansvaret for kontraktene, både ved nysigneringer og ved kontraktsforlengelser. Omtrent samtidig kom Darren Burgess som ny sjef for det medisinske apparatet og "high performance". Sist høst ble Sven Mislintat ansatt som ny sjefsspeider og så fra 1. februar startet Raul Sanllehi i stillingen som "sportsdirektør".

Siste "tilskudd" på stammen er Josh Kroenke, dog bare midlertidig, som etter ryktene skal oppholde seg i London de neste tre månedene for å bli bedre kjent med og vurdere hele organiseringen av Arsenal.

Så hva kan Kroenke jr tilføre Arsenal, og for å være helt ærlig så har jeg ingen anelse. Det som likevel er sannsynlig er at junior fremover kommer til å avlaste senior og på sikt helt og holdent ta over Stan Kroenke sin rolle.

Josh Kroenke har allerede tatt over mye av ansvaret for et par av klubbene i USA, Denver Nuggets (basket) og Colorado Avalanche (ishockey), som Kroenkefamilien kontrollerer. Andre klubber under eierskap av Kroenkefamilien i USA er: Los Angeles Rams (Amerikansk fotball), Colorado Rapids ("europeisk" fotball), Colorado Mammoth (lacrosse) og Los Angeles Gladiators (Overwatch esports!!!?!).

En liten ekstra kommentar fra min side som gjelder styret i Arsenal (som jeg lenge har påstått er fotballfaglig inkompetente), så består det foruten "ungdommene" Kroenke jr (37) og Ivan Gazidis (53) av pensjonistene Kroenke sr (70), Lord Harris (75), Sir Chips Keswick (78) og Ken Friar (83). Sistnevnte er for meg en hedersmann, men det er på tide å fornye styret med å skifte ut både han og flest mulig av de andre pensjonistene med personer som er mer up to date i både forretningslivet og fotballverden........ mener nå jeg!

Reply to this topic

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users